[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagenchauffeur rijdt dieseldief klem


easyrider

Recommended Posts

  • Forumlid

ERMELO - De politie heeft in de nacht van woensdag op donderdag een 24-jarige man uit Lelystad aangehouden op verdenking van dieseldiefstal.

Een vrachtwagenchauffeur zag dat uit een geparkeerde truck aan de Kerkdennen diesel werd gestolen. De automobilist reed richting een er naastgelegen parkeerplaats. Met zijn vrachtwagen wist de chauffeur de parkeerplaats te blokkeren en hij waarschuwde de politie. In de buurt zijn jerrycans met diesel aangetroffen.

De politie heeft de auto en de jerrycans in beslag genomen en doet verder onderzoek. Ook wordt onderzocht of er meer personen bij de diefstal betrokken waren.

Bron: http://www.destentor.nl/regio/ermelo/trucker-rijdt-dieseldief-klem-1.4117683

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het kan overal gebeuren, ook bij de zaak zelf.

ik heb een trechter en een beugel over mijn tank zodat ze niet bij die slangen kunnen, en een beugel over de accu's zodat ook die er nog zitten als ik aan mijn werk ga beginnen.

nu heb ik maar een kleine tank, anders zijn ze er ook niet vies van er een gat in te slaan.

je kan het helaas niet altijd voorkomen, zelfs bij ons op de zaak gebeurd het, maar dan moeten ze daar zelf maar wat aan doen dmv camera's of iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
het kan overal gebeuren, ook bij de zaak zelf.

ik heb een trechter en een beugel over mijn tank zodat ze niet bij die slangen kunnen, en een beugel over de accu's zodat ook die er nog zitten als ik aan mijn werk ga beginnen.

nu heb ik maar een kleine tank, anders zijn ze er ook niet vies van er een gat in te slaan.

je kan het helaas niet altijd voorkomen, zelfs bij ons op de zaak gebeurd het, maar dan moeten ze daar zelf maar wat aan doen dmv camera's of iets.

Ze hebben bij mij op klaar lichte dag mijn tank nog wel (bijna) leeg gehaald, terwijl ik aan de koffie was in de shop. De auto stond gewoon tussen andere geparkeerd op de A-7 tussen Lelystad en Almere. Ik had nog net genoeg diesel om in Utrecht te komen......

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja het wordt er niet gezelliger op onderweg. Ik probeer er ook altijd rekening mee te houden met parkeren onderweg. Bijvoorbeeld door zoveel mogelijk tussen andere vrachtauto's te parkeren, liever niet naast Roemenen of Bulgaren en niet naast een leeg vak. Nou zal ik wel discrimineren, jammer dan.

Ik heb het idee dat de daders toch meestal met een bestelwagentje of busje komen en niet met de vrachtwagen. Met een vrachtwagen is het immers wat lastiger om te ontsnappen.

Als je dus zorgt dat ze niet naast je kunnen komen staan 's nachts, dan maak je de kans wat kleiner. Want een beetje professionele dieseldief steelt met een slang en pompje en gaat niet met losse jerrycans en slangetjes lopen klooien.

Er bestaan trouwens systemen die waarschuwen als je brandstofnivo in de tank snel zakt. Die werken electronisch en kunnen bijvoorbeeld het alarm vd auto laten afgaan of je een sms-je sturen. Lijkt me wel wat. Als je dan binnen in het restaurant zit te eten en je krijgt zo'n sms-je dat je dan meteen met vork en mes naar buiten kunt sprinten:D.

En dan kun je gewoon rustig je gordijnen dicht doen als je gaat slapen, want je wordt vanzelf wakker gepiept als je aan de beurt bent (net als bij sommige duitse DC's).

Zoiets zou eigenlijk gewoon op een nieuwe vrachtauto leverbaar moeten zijn ipv later duur er op te bouwen. Lijkt me als ze het er standaard af fabriek opzetten dat het hooguit een paar tientjes aan electronica zou kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik stond 3 weken geleden bij volkel op een P te overnachten...werd ook wakker van gerommel bij mijn auto....ben in mijn onderbroek naar buiten gegaan (koud zeg!) en die gast schrok zich de klere...heb m een ram gegeven met een hydrauliek slang met koppeling erop (ploertendoder mag niet he) en dat deed veel pijn...ik weet..het is niet goed...maar hij zal het niet snel meer doen...wel heb ik de politie gebeld en die hebben hem en bus meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden