Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 17-05-14 in all areas
-
Was in meerdere opzichten een grensverleggend weekje afgelopen week... Zondag ben ik om 21:00 uur vertrokken samen met een (aanstaand)collega naar Aarau, ongeveer 45 minuten over de Zwitserse grens, daar gelost en toen terug Duitsland in. 9u gemaakt en toen verder gereden naar autohof Gau-Bickelheim. Daar gegeten (opvallend eigenlijk, de hele parking stond vol en binnen zaten ongeveer 10 man) daar 11uur rust gemaakt en toen gekoppeld in Worms. Toen we gekoppeld hadden en de planning belden om door te geven dat we gekoppeld hadden kwam de vraag of ik woensdagavond alleen een rit Duitsland wilde doen. Terug op de zaak de oplegger afgekoppeld en een andere oplegger aangekoppeld en naar Dietzenbach, Dietzenbach gelost, naar Wonneagau gereden, daar de uren gemaakt en weer gekoppeld in Worms. Toen weer terug naar de zaak, de oplegger afgekoppeld en toen kwam het grote moment: ik ging alleen opweg naar Duitsland. De trekker waarmee ik mijn eerste internationale rit heb gereden. Onderweg ben ik nog een paar keer gebeld door collega's over hoe het ging. In Dietzenbach gelost en toen weer verder gereden naar Wonnegau, daar weer mijn rust gemaakt en toen naar Worms. Daar moest ik 45 minuten wachten voordat ik naarbinnen mocht. Op de terugweg nog in de file gestaan doordat er eentje in de vangrail was gevlogen. Ik zou eigenlijk nog een keer dezelfde rit gaan rijden, dus het werd erg krap, toen ik net van de parkeerplaats reed toen ik mijn halfuur rust had gemaakt werd ik gebeld dat de rit niet doorging en of ik vrijdag toch wilde rijden. Nog een test auto gespot in de file De rit begon met 3 adressen Tiel, 1 smal adres in Vught, toen 2 adressen in Nuland waar het ook al niet erg breed was en als laatste 2 adressen in Oss, toen nog voorgeladen voor maandag. Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk5 points
-
Een chauffeur die niet meer als 8 uur per dag wil werken komt bij hetzelfde over als iemand die als timmerman solliciteerd maar geen hamer wil vasthouden Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk3 points
-
Zo: Helemaal geweldig verlopen het gesprek, correcte loonschaal, Auto mee naar huis en in het weekend gewoon vrij. alles wat ik wilde zit in het verhaal. En op de koop toe krijg ik ook nog mn adr erbij. Mocht er iemand nog een baan zoeken in de containers. in de nacht/ochtend uren pm me even en je krijgt de details. Let wel op je moet er wel tegen kunnen om avonds om 00:00 te beginnen.3 points
-
Mijns inziens komt dit toch echt alleen omdat er zo veel salaris verschil is in Europa hoor. Ik weet zeker dat de werkgevers liever een hollander op de bok willen, maar de tarieven laten dit steeds minder toe. Het heeft totaal niets met instelling te maken (alsof een Oost Europeaan zo'n goede instelling heeft pfff)2 points
-
En nu kan ik dus concluderen dat het niet zonder reden is dat de NL chauffeur steeds meer ingewisseld wordt voor een flexibeler oost europeesche broeder....2 points
-
Geheel mee eens Danny, bij deze één onderwerp opgeschoond. Die reacties staan nu hier http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/33071-weten-we-de-weg-nog/?view=getnewpost Maarten2 points
-
woensdag mocht ik me eigen om 7u melden in markelo dit keer weer met kozijnen waarvan de hoogste 3.50mtr was aldaar werd ik opgewacht door 2 monteurs van een andere goeie klant van ons die me te melden hadden dat ik achter mocht lossen, na de situatie even te hebben bekeken zei ik dat dat wel kon maar dat 1 van de monteurs even moest helpen met bij sturen van de trailer omdat de bocht voor gewoon sturen te krap was, dus de monteur even de afstandbediening in de hand geduwd ,toen gingen we de bochtom en naar achter hier even een plaatje van de stituatie (hier ging ik weer weg, ging er over de blindekant in) verder naar achter ging niet omdat ik daar de bocht niet om kwam (ook niet met de afstandsbediening ) zo kon ik ze net lossen 3x glasbok en een bok kozijnen daarna door naar Almelo voor het zetten van wat glas en daar waren ze weer blij dat ik er was eerst even een en knutselen met 250 kilo ramen achteruit erin hier is het kozijn (vliesgevel) nog leeg het stuk overstekende steiger was nog even lastig als afsluiter nog wat bokjes glas leeglopen op hoogte (door de monteurs ) daarna weer inpakken en retour en laden voor mi llega die er donderdag mee oppad ging ik mocht lekker even naar de tandarts kon ik daarna mooi mn tuin zomer klaar maken2 points
-
Misschien kan het ook wel hoor die korte werkweken verdeeld over 5 dagen. Je krijgt telefoon wanneer de vaste chauffeur het pad op draait en dan kan je een pendel doen. Heb ik ook gedaan voor een paar dagen in de week, en dat hou je inderdaad lang vol. Reed in die tijd zelfs nog extra dagen als het druk was. Maar zelfs dan moet je rekening houden met wegafsluitingen, wachttijden door drukte of stroomstoringen enz. Of je kunt op de vuilinswagen en dan 16.05 terug komen zodat je nog even een overuur kan schrijven. Maar ik denk dat de eerste keus van een werkgever op chauffeurs met een andere instelling valt. Ik zou zo'n iemand in ieder geval nooit aanbevelen bij mijn werkgever2 points
-
Je verbaast mij al meer jd Misschien maar een topic maken, weet waar je aan begint als je chauffeur wilt worden.2 points
-
Ik wil je niet teleurstellen, maar met jouw instelling ben je hier in Canada na een maand uitgewerkt. Laden en lossen in onbetaalde tijd, want mijlengeld, dus stistaan is voor jouw rekening, daarom maar een handje toesteken, hetzij met een trailer lossen, of flatbedwerk doen zoals ik ,sjouwen met zeilen en kettingen. Soms in +30 en soms in -30 graden. Daarna kan je gaan rijden, 4500 tot 5000 km in een week, zoniet Dus bedenk wel wat je hier roept, als je mij niet gelooft, er zijn er nog meer hier in Canada die dat zonder meer kunnen beamen. Willem1 point
-
Wij hebben lades, dat zijn eigenlijk de oude kisten zonder bovenkant in een ijzeren container, we hebben 4 laags en 5 laags containers en er passen er van elk 1 op elkaar precies in, die dingen kunnen niet openvallen zoals andere hebben met klepjes. De slachterij begint op 6 uur met werken, de eerste vrachten komen rond 1 of 2 uur binnen, we hebben genoeg containers voor 5 wagens om te wisselen, daarna moet men aan de bak om de volgende 15 vrachten gewisseld te krijgen zodat de boel blijft rollen, om voor die 5 vrachten die voor 6 uur kunnen wisselen mensen aan te houden is een beetje overdreven, komen er twee gelijk binnen help je elkaar en ben je met een half uurtje klaar, moet je je wagen alleen doen dan heb je 3 kwartier nodig om weer startklaar te staan, vangploegen is werk voor de boer, dat regelen we niet, wel hebben alle boeren hun eigen ploegen aan het werk, en er zit een hoop verschil in, maar normaal is het enige wat we doen bij de boer de zeilen oprollen, bij ons draaien we ze omhoog en het dak heffen, daarna kunnen we rusten tot die vol is, en soms moet je de wagen wat verzetten omdat er te weinig ruimte is, maar dat komt steeds minder voor, al met al lekker rustig werk met soms veel slaaptijd als het uiloopt bij een boer, of als je niet kunt wisselen op de slachterij en moet wachten op de slachterij, slaaptijd van 4 uur is dan ook heel gewoon en betaald.1 point
-
Dan ben je misschien beter op je plek in het openbaar vervoer JD? Wel onregelmatig, maar geen giga-hoeveelheden uren. Lading laadt en lost zichzelf; wat wil je nog meer?? Het is al eerder ergens genoemd: de 'zittende'generatie chauffeurs die uit liefde voor het vak hebben gekozen malen niet om de uren en de zwaarte van het werk: allemaal part of the deal waar je voor kiest!! Maar mensen die halverwege hun werkzame leven een (al dan niet noodgedwongen) switch maken en al bij voorbaat tegen de hoeveelheid uren op zien hebben naar mijn mening niets in het Beroepsgoederenvervoer te zoeken, sorry. Vandaar het alternatief in het OV: ook 'n groot voertuig met grote verantwoording, in principe een beter salaris, geen vieze handen etc. Ik wist het wel! En waar het om begonnen was: halve dagen werken Maarten1 point
-
1 point
-
vrijdag nog even vol maken 7u beginnen in berkel en Rodenrijs hier weer een particuliertje de monteurs vroegen om het raam even over het huis te zetten ,daar het raam 100kg woog zo gezegd zo gedaan kon ik e bok met het retour raam meteen weer meenemen hierna door naar leiden met een schuifpui deze even achter het huis gezet, was even krap en beroerd maar de monteurs op die plek waren ok weer bloid daarna nog even langs katwijk, bij een kozijnen boer voor een bokje kozijnen af te leveren, daar deze mensen geen heftruck hebben deze maar even binnen gezet toen weer door naar hoofdorp om daar een profielenbak op te halen bij het cultureel centrum waar de boel opgeruimd moest worden ivm de opening daar morgen, en iets van een jazzfestival daarna alle lege bokken naar hun eigenaar trugbrengen in opmeer en toen mochten we nog even een containertje ophalen uit Ursem om die in opmeer weer te lossen en na het lossen weer wat laden voor maandag daarna op de zaak nog even omkoppelen om even voor te laden voor een collega toen was de week weer om even napraten met wat collega's in het zonnetje met een in de hand en toen werd het weer weekend tot de volgende keer maar weer1 point
-
1 point
-
Als ik 3 of 4 weken lang in een cabine moet vertoeven maakt het mij ook niet uit hoeveel uren ik werken moet...... Wat een verschil zeg.......1 point
-
Ik heb met een Roemeen samengewerkt en die knakker maalde er niet om dat hij nu eens tien en dan weer zeventien uur aan het werk was. Dat kan mij ook niet schelen, als je chauffeur wordt zou je moeten weten dat het lang en hard werken is en daar moet je tegenkunnen. Dat geroep van " ja maar hij werkt wel 8 uur waarom kan ik dat niet dan" is kolder, het kan niet omdat je chauffeur bent, dat hoort ook bij dit vak, en als je vindt dat het wel moet kunnen ben je m.i niet helemaal wakker. Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....1 point
-
Ze zijn er die met mindere auto's (en ritjes) zijn begonnen... Goed bezig Kevin1 point
-
Deuren openen en klep uitvouwen zwaar? Waar zijn de tijden dat je minimaal 3x in de week een ouderwetse "kap"stond af te breken? Gelukkig zijn wat dat betreft de tijden veranderd , ten goede. Nu heb je dus te maken maken met zijinstromers, die wellicht een rooskleurig beeld zijn voor geschetst, die denken het in 8 uurtjes te kunnen verdienen. Op zich een goed streven, maar in het transport ben je nu eenmaal afhankelijk van derden, en als het bij zo een externe partij fout gaat ben je als chauffeur altijd de dupe. (bv verkeerde order nummers, goederen nog niet klaar/aanwezig etc) Ik hoop voor degene die "standaard" werkweken willen draaien, dit voor elkaar kunnen krijgen zonder dat die extra druk oplevert voor het overige personeel.1 point
-
Hier heb je wel een punt, het grotere geheel werkt over het algemeen ook maar 8 uurtjes per dag, de supermarketen zijn tegenwoordig open van 8 tot 21 uur en bijna iedereen werkt daar 8 uurtjes of minder, enige voordeel is, jij mag om 12 uur komen opdraven en werken tot sluitingstijd, of je begint om 8 uur en bent op tijd klaar, of nog erger, je mag om 8 uur tot 11 uur komen en dan om 18 uur nog een keer tot sluitingstijd. Het nadeel van een vrachtwagen is, dat ding heeft geen vaste plaats, dus jij vertrekt om 4 uur, want ja er is iemand in die winkel die er om 5 of 6 uur is om jou vrachtje aan te nemen, dus moet jij er ook zijn, dan ga je terug en heb je net 6 uurtjes gewerkt, de volgende lading moet je weer 5 uurtjes voor onderweg zijn, inclusief pauze zit je dus op 12 uur werken, waar wil jij wisselen??? Er zijn nog werkgevers die je de ene dag 2 ritten laat doen en de andere dag 1, kom je gemiddeld wel aan de 40/45 uur maar 8 uurtjes per dag zal geen enkele werkgever je kunnen aanbieden, ook niet in de toekomst. En onnozel beschouw ik je niet, wel naïef als je denkt dat het wel gaat lukken.1 point
-
Dat zal wel meevallen, heb nog geen 4 poter achterin gehad, ik ben gek op jonge kippetjes. :ja: Ook wat makkelijker laden, ik slaap, drink koffie of loop wat rond en ondertussen word de boel geladen, alleen als ik s'nacht terugkom van de eerste rit moet ik aan de bak en ben ik 3 kwartier bezig met lossen schoonmaken en laden, word tijd dat daar ook eens mensen voor komen om die eerste 5 auto's te lossen. :D1 point
-
Als je 8 uurtjes wilt werken dan zal je dat eigenlijk nooit lukken, tenzij je niet 5 dagen gaat sturen maar bijvoorbeeld 4 of zelfs 3 en dan gemiddeld de 8 uurtjes maakt, als een wagen maar 8 uurtjes werkt word er zeker niks verdient. In het beroepsgoederen vervoer heb je weinig te zoeken als je maar 8 uurtjes wilt maken, het werk brengt het al niet met zich mee, er zijn bedrijven die 2 man op de auto zetten, doen ze bij ons ook, maar dan werkt de 1 er 12 en de tweede een paar uurtjes op een kort ritje. Maar ja ieder zijn ding, en met dit soort eisen kom je slecht aan de bak, er zijn er genoeg die het wel willen doen, ik heb ook nog een oud collega die hetzelfde als ik na 3 contracten mocht vertrekken, maar wel een jaar eerder, en die loopt nog steeds rond het huis, wil niet voor een uitzendbureau werken, de bedrijven bij hem om de hoek zoeken nu mensen, maar dat zijn weer geen goede bedrijven volgens hem, terwijl er toch een paar bijzitten waar ik zo voor zou willen werken, maar hij komt er wel achter als de bijstand in zicht komt, hij heeft nu teveel WW elke maand, en solliciteren, ja 4x per 4 weken, het minimale wat je moet per periode en dan vanaf de computer want ergens naar toe rijden is teveel werk. :stom: :stom: En wel mij elke keer bellen, weet je nog wat, nou van mij mag die het zelf uitzoeken, ik heb hem een paar tips gegeven die langskwamen nadat ikzelf weer aan het werk was, en meneertje is nergens langs geweest.1 point
-
Dat mens dat spoort niet hoor. En wat moeten wij dan gaan doen? Want ja het werk ligt voor het oprapen in andere branches..... Werk in de auto techniek ? Uh daar zijn onze turkse en poolse / oostblokkers vrienden al heersend. De bouw ? ook al verziekt door de oostblokkers. weer een reden om tegen de eu te stemmen. Stelletje malloten.1 point
-
Geef miss Jennifer weleens wat zakgeld, maar wist niet wat ze ermee deed... tot nu. Wel, ze heeft ondertussen een bank gekocht... En ze is nogal populair schijnbaar, want er is ook een dorp naar haar vernoemd... mot nie gekker worden.... Dat was in en onder Amarillo Texas. Net om de hoek bij de klant stond een aardige stoom locomotief.1 point
-
1 point
-
Ik hoorde vanavond een interview met EU commissielid Neelie Kroes, de interviewer vroeg hoe zij het ,,probleem,, met de Oost Europese chauffeurs ziet. Zij stelde voorop dat je dat probleem niet afzonderlijk moest zien maar in samenhang met de voordelen van Europa. Volgens haar was een zeer groot voordeel de vrije markt, bij die vrije markt hoorde ook een vrije keus van EU personeel, het staat de werkgever vrij om de goedkoopste oplossing te kiezen. In het geval van de Nederlandse chauffeurs betekende het dat zij vervangen worden door goedkopere krachten, volgens haar was dat geen probleem omdat het in totaal goed is voor de economie en de bloei van de vrije Europese markt. Zij erkende dat het vervelend was voor de Nederlandse chauffeurs maar die konden het probleem oplossen door zich te laten omscholen tot beroepen die wel toekomst hebben in Nederland. ​Volgens haar was het niet goed om aan iets vast te houden wat voorbij is, ze gaf wel toe dat ze het jammer vond omdat zij zelf ook een telg uit een transport familie is. Zo denkt Europa dus over het probleem, uit die hoek zou ik dus maar niets verwachten. Misschien is haar tip om vooruit te kijken en je om te scholen zo gek nog niet, want zeg nu zelf, wat is NU het voordeel van chauffeur zijn?1 point
-
Nee, moet je zeker niet doen! Gewoon de rest van je leven thuis gaan zitten....... Rode rakker!1 point
-
Ben een aardig ritje aan het doen, morgen ochtend komen de laatste twee er uit. Kwam langs dit stadje in Texas. Sweetwater... Moet dan altijd aan deze film denken, ga naar 28 minuten voor de scene, of bekijk de heele film. Het schijnt dat de jongere generatie die film niet ken.... zonde. Miss Cardinale is toch wel 1 van de knapste actrices ooit vid ik....1 point
-
JD.... Wanneer je zoals vroeger, lange afstanden reed, heb je totaal geen schik in een werkdag van max 8 uur. Na een uur of 8-9 op je nest gelegen te hebben was de chauffeur zat in staat om een dag te rijden, met eventueel wat laad/loswerk erbij. 15 uur is helemaal niet een ramp, zeker niet wanneer je lange afstanden rijdt. Maar als je de halve dag moet gaan zitten wachten tot je weer mag rijden, is dat meer vermoeiend dan lekker rijden. Geloof me!1 point
-
1 point
-
1 point
-
Moet je je daar eens in gaan verdiepen, maar het kan. Creatief met de regels omgaan kom je een heel eind.1 point
-
Dan heb je dat dus niet goed geregeld, onderbrengen in een andere bv of iets dergelijks, en je spaarpot afromen door het terug te huren, zo doen bedrijven het toch ook.:D1 point
-
Daar heb je ook een punt Ger, zit zelf niet meer te wachten op 80+ uurin een week. Het dat 'gedoe' eromheen (regeltje zus, regeltje zo) wat me af en toe de keel uit komt ! da's w.m.b. vele malen erger.1 point
-
Gisteren was het eindelijk zoveer, voor het eerst echt mijn droom waargemaakt, ik heb 3 weken geleden al een losse trekker we gebracht naar de dealer, maar gisteren was het dus zover, een hele dag rijden met de vrachtwagen. Ik moest om 6u beginnen, oplegger aankoppelen en met nog 2 andere collega's op naar Doetinchem. In Doetinchem instructies voor de dag gekregen, omgekoppeld en op naar Didam, gelijk al veel gesproken over de bak (dat heb je al gelijk met 3 man ) Vervolgens het bovenstaande nog 5 keer herhaald, af en toe een stuk zonder collega's, omdat de vracht van de anderen eerder of nog niet geladen was. Het was toch apart, vooral als ik even alleen reed,helemaal alleen in de cabine, radio aan en de zon in de spiegels. Wat een geweldig gevoel. Al met al een mooie en vooral bijzondere dag voor mijn. Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk1 point