[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

wat nodig ?


brandon

Vraag

  • Forumlid

Ja hoor, ook ik heb het rijbewijs C-E gehaald en chauffeursdiploma. Alles in 1 keer gelukig maar nu zit ik met een vraag.

Ik ga over een tijdje de vrachtwagen op en vraag me af wat ik nou precies bij me moet hebben.

Zowiezo het rijbewijs maar waar kunnen hun aan zien of ik alles gehaald heb is dat die code95 ? En heb gehoord dat als je met een analoge schijf werkt je toch een pasje bij je moet hebben is dit zo ?

Ik ga voornamelijk binnenland werk doen en misschien soms een buitenland ritje richting duitsland/belgie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators
....

En heb gehoord dat als je met een analoge schijf werkt je toch een pasje bij je moet hebben is dit zo ?....

Ja, bankpas, heel handig wanneer oom agent eebn donatie verlangd. Een paspoort of ID kaart. De wet kan je vlgns mij nog niet verplichten om een digitach pas bij je te hebben wanneer je daar gebruik van maakt. Wanneer je enkel in "ouder" materiaal rijdt, of indien je baas niet eens nieuwer spul heeft, is er geen verplichting voor die pas. Heb je er een, schijn je hem wel bij je te moeten hebben indien je een RTW plichtig voertuig bestuurd....

Hoe snel ze dit kunnen controleren weet ik niet. Ik moet "ergens" een pas hebben, maar vraag me niet waar die ligt. Wij rijden hier op de bus met ontheffing = geen tachoschijf of pas dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Dennis410
Ja hoor, ook ik heb het rijbewijs C-E gehaald en chauffeursdiploma. Alles in 1 keer gelukig maar nu zit ik met een vraag.

Ik ga over een tijdje de vrachtwagen op en vraag me af wat ik nou precies bij me moet hebben.

Zowiezo het rijbewijs maar waar kunnen hun aan zien of ik alles gehaald heb is dat die code95 ? En heb gehoord dat als je met een analoge schijf werkt je toch een pasje bij je moet hebben is dit zo ?

Ik ga voornamelijk binnenland werk doen en misschien soms een buitenland ritje richting duitsland/belgie.

sorry alvast als t lullig overkomt wat ik schrijf maar wat leren ze jullie tegenwoordig bij die opleidingen??? dat zijn toch dingen die je MOET weten als je alles gehaald hebt of ben ik nou gek??

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je een digipas op je naam hebt staan moet je die, bij een controle,altijd kunnen tonen,ook al heb je er nog nooit gebruik van gemaakt.

Ook als je met een analoge schijvenauto rijdt,anders was t wel heel gemakkelijk,je rijd eerst digitaal je uren vol en pakt vervolgens een auto met een schijven tacho,leuker kunnen we t niet maken,makkelijker wel.:D:D:D

Iedere controlerende ambtenaar in heel de EEG beschikt over een databank waarin jouw kaart geregistreerd staat,waarin hij in no time kan zien dat je een kaart hebt.

Indien je tussendoor niet hebt gereden dient je werkgever je een verklaring te geven waarin hij en jij verklaren dat je niet hebt gewerkt of hebt gewerkt met een voertuig dat niet onder de regels van EG 561/2006 of AETR valt,de z.g."vakantie brief" .

En,zoals murphy aan geeft uiteraard een goed gevulde bankpas.:D:D:D:D

Al was t maar om eens een tournee general te kunnen geven als je wat collega,s ontmoet in de truckstop.biertjebiertje

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik ga over een tijdje de vrachtwagen op

waarom pas over een tijdje?? of heeft dat te maken met het zoeken naar werk? probeer zo snel mogelijk te gaan rijden... als je nog niet veel ervaring hebt, wordt het voertuig met de dag groter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Stefan
sorry alvast als t lullig overkomt wat ik schrijf maar wat leren ze jullie tegenwoordig bij die opleidingen??? dat zijn toch dingen die je MOET weten als je alles gehaald hebt of ben ik nou gek??

gr.Den

Bij mijn school gaat het volgens de studenten meer om de vergoeding die school krijgt als we afgestudeerd zijn ...:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
waarom pas over een tijdje?? of heeft dat te maken met het zoeken naar werk? probeer zo snel mogelijk te gaan rijden... als je nog niet veel ervaring hebt, wordt het voertuig met de dag groter!

Dit is ivm met het overgaan naar andere werkgever, en opzeg termijn van mijn huidige werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja hoor, ook ik heb het rijbewijs C-E gehaald en chauffeursdiploma. Alles in 1 keer gelukig maar nu zit ik met een vraag.

Ik ga over een tijdje de vrachtwagen op en vraag me af wat ik nou precies bij me moet hebben.

Zowiezo het rijbewijs maar waar kunnen hun aan zien of ik alles gehaald heb is dat die code95 ? En heb gehoord dat als je met een analoge schijf werkt je toch een pasje bij je moet hebben is dit zo ?

Ik ga voornamelijk binnenland werk doen en misschien soms een buitenland ritje richting duitsland/belgie.

Rijbewijs VOOR Sept 2009? = Dan neem je dus mee je Rijbewijs + Chauffeursdiploma

Rijbewijs NA Sept 2009 dan moet die code al op je plastic-rijbewijspasje staan vermeld!

Je hoeft ondertussen nog niet te kunnen aantonen dat je al nascholing hebt gevolgd ... dit gaat pas gelden op het moment dat iedereen oud&nieuw aan die nascholingseis moet voldoen en dat is pas in September 2016 het geval.

Paspoort

Aangezien een ongeval in een klein hoekje kan zitten: (hoeft geen groot ongeval te zijn maar je kunt ook van je laadklep vallen of zoiets)

Ook handig om bij je te hebben is je pasje van je Zorgverzekering!!!

Mocht je medicijnen gebruiken is het handig om hiervan een lijstje bij je te hebben.

Ritje buitenland & van vakantiedagen genoten in de afgelopen periode van 28 dagen = vakantieverklaring!!! (jaren terug was de boete per dag al zo'n 150 DM per dag dat je geen schijf kon tonen weet ik uit eigen ervaring)

Altijd handig en logisch om bij je te hebben voor zowel Binnen- als Buitenland : GELD en natuurlijk je bankpas. Al zou ik boetes in het buitenland niet direct zelf gaan betalen, zeker niet als ze erg hoog uitvallen en ik het niet mijn 'schuld' vind (bijvoorbeeld in het geval dat je werkgever het onnodig vind je een vakantieverklaring mee te geven ... )

Zelf had ik op buitenland ook altijd mijn creditcard bij me ... voor onvoorziene uitgaven dus.

Misschien is het handig om een tas in je vrachtwagen te leggen met wat extra kleding / overnachtingsspullen voor het geval dat je 'opeens' een buitenlandritje krijgt toegeworpen. Indien je een slaapcabine krijgt bij je nieuwe werkgever gelijk je bed maar op te maken voor het geval dat ... (staat ook netter een opgemaakt bed).

Je moet gewoon voor jezelf een lijstje maken ... dan kom je er zelf wel uit wat handig is om mee te nemen bij je nieuwe werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Rijbewijs VOOR Sept 2009? = Dan neem je dus mee je Rijbewijs + Chauffeursdiploma

Rijbewijs NA Sept 2009 dan moet die code al op je plastic-rijbewijspasje staan vermeld!

Je hoeft ondertussen nog niet te kunnen aantonen dat je al nascholing hebt gevolgd ... dit gaat pas gelden op het moment dat iedereen oud&nieuw aan die nascholingseis moet voldoen en dat is pas in September 2016 het geval.

Paspoort

Aangezien een ongeval in een klein hoekje kan zitten: (hoeft geen groot ongeval te zijn maar je kunt ook van je laadklep vallen of zoiets)

Ook handig om bij je te hebben is je pasje van je Zorgverzekering!!!

Mocht je medicijnen gebruiken is het handig om hiervan een lijstje bij je te hebben.

Ritje buitenland & van vakantiedagen genoten in de afgelopen periode van 28 dagen = vakantieverklaring!!! (jaren terug was de boete per dag al zo'n 150 DM per dag dat je geen schijf kon tonen weet ik uit eigen ervaring)

Altijd handig en logisch om bij je te hebben voor zowel Binnen- als Buitenland : GELD en natuurlijk je bankpas. Al zou ik boetes in het buitenland niet direct zelf gaan betalen, zeker niet als ze erg hoog uitvallen en ik het niet mijn 'schuld' vind (bijvoorbeeld in het geval dat je werkgever het onnodig vind je een vakantieverklaring mee te geven ... )

Zelf had ik op buitenland ook altijd mijn creditcard bij me ... voor onvoorziene uitgaven dus.

Misschien is het handig om een tas in je vrachtwagen te leggen met wat extra kleding / overnachtingsspullen voor het geval dat je 'opeens' een buitenlandritje krijgt toegeworpen. Indien je een slaapcabine krijgt bij je nieuwe werkgever gelijk je bed maar op te maken voor het geval dat ... (staat ook netter een opgemaakt bed).

Je moet gewoon voor jezelf een lijstje maken ... dan kom je er zelf wel uit wat handig is om mee te nemen bij je nieuwe werkgever.

Kijk hier heb ik wat aan ! dankje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Stefan
Ik denk toch echt dat jij op het forum wel eens verteld hebt dat je een logistieke opleiding doet, en niet een opleiding tot chauffeur.

Als ik het fout heb moet je het zeggen hoor;)

Klopt helemaal! Nog een dik jaar en dan ben ik er gelukkig van af. Kan ik eindelijk een andere richting op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Klopt helemaal! Nog een dik jaar en dan ben ik er gelukkig van af. Kan ik eindelijk een andere richting op!

ttss tss, als je nu al niet weet welke kant je op wilt Stefanus, wat moet dat in de toekomst???

Jullie pa zal niet zo heel trots zijn nu.....:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De jeugd wordt al verder gedwongen om op te jonge leeftijd een beroepskeuze cq

studierichting te doen.

En dan jaren later erachter te komen dat dat net niet het gene was wat ze voor ogen hadden.

Mijn ouders hadden destijds voor mij gekozen voor de lts en wel mechanische techniek.

Iedereen ging er heen dus ik ook.......

Later nog de Kmbo gevolgt, en gek genoeg was het op school geleerde helemaal niet zo gek..................of wist ik niet beter.

Na de schoolbankjes ........ en dienstplicht........ben ik gaan werken in een fabriek in ons dorp, na een jaar werd ik er knettergek.

Ik kon er niet over om opgesloten te zitten en het werk viel mij vies tegen, het was geheel anders dan de scholen het deden voorspiegelen.

Tijdens mijn dienstplicht zat ik wel goed in mijn (jeugdig ) velletje en heb ik maar besloten om te gaan voor een contract van 5 jaar, ok, dat contract was een beetje uit de hand gelopen en heb er meer dan 20 jaar gezeten.

Ik heb in die tijd aardig wat diploma's en certificaten meegekregen en ben daarna iets geheel anders gaan doen.

Ik wilde de baan op, met alle diploma's op zak en nergens een nette werkgever te vinden ben ik uiteindelijk op de bus gestapt.

Toegegeven ik verdien nu stukken minder, maar ben nu wel elke avond/nacht thuis en heb nu de kans om mijn jongste te zien opgroeien ( mijn 2 oudsten heb ik helaas niet zien opgroeien ).

Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet iedereen het gene gaat of blijft doen waarvoor hij of zij geleerd of geambieerd heeft.

Gosh, ik zit net halverwege de 40 en weet het nog steeds niet wat ik wil gaan doen als ik later groot ben....................

Mischien toch nog weer een poging om de grote baan op te .....................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden