[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Onvrede over CAO en 48 uur


sawadee

Vraag

  • Forumlid

Misschien is het eens zinnig dat er vanuit chauffeurs eens een duidelijk signaal komt wat er zo al eens beter geregeld moet worden.

Vooropgesteld mijn persoonlijk belang is nul ik ben alleen begaan met de afbrokkelende situatie in Transport.

In mijn overtuiging zijn de verantwoordelijke over de CAO en 48 uur constant "het paard achter de wagen aan het spannen".

CAO is niet meer van deze tijd gezien de grote verantwoordelijkheid van chauffeur

CAO aanpassen dat laden/lossen niet meer verlangt mag worden

Overstapelen is verantwoording voor ontvanger en mag niet door chauffeur gedaan worden

Planning mede verantwoordelijk stellen indien willens en wetens een chauffeur wordt aangezet om een overtreding, strafbaar feit of misdrijf te (gaan) plegen.

Zolang de lidstaten in de EEG niet in staat zijn om voldoende (bewaakte) parkeer gelegenheden te doen aanbieden, zal er t.a.v. het boete beleid -overschrijding rijtijd- ook coulanter omgegaan moeten worden.

Politiek (Brussel) is verantwoordelijk voor dit beleid en zal met alle organisaties een boete tarief moeten afspreken.

Want ook hier zijn de verschillen ondoorgrondelijk.

Dit is een aanzet en zie met veel belangstelling meerdere wensen tegemoet opdat dan een petitie aan diversen kan worden aangeboden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Misschien is het eens zinnig dat er vanuit chauffeurs eens een duidelijk signaal komt wat er zo al eens beter geregeld moet worden.

Dat gaat niet lukken,zoveel mensen zoveel wensen,en wat de chauffeurs willen is duidelijk:zo veel mogelijk werken,zo weinig mogelijk controle.

Vooropgesteld mijn persoonlijk belang is nul ik ben alleen begaan met de afbrokkelende situatie in Transport.

De situatie in het transport brokkelt niet af,zij verandert.

In mijn overtuiging zijn de verantwoordelijke over de CAO en 48 uur constant "het paard achter de wagen aan het spannen".

Dat doen we dan zelf,de CAO is wat de werknemers en werkgevers samen(Collectief)overeenkomen,de 48 uur word ons door de wet opgelegd en we proberen dat in een CAO zo goed mogelijk te begeleiden.

CAO is niet meer van deze tijd gezien de grote verantwoordelijkheid van chauffeur

Dat begrijp ik niet,waarom zijn afspraken niet meer van deze tijd als iemand een grote verantwoording heeft????????

CAO aanpassen dat laden/lossen niet meer verlangt mag worden

Hoe bedoel je?je wilt de CAO toch afschaffen?en dan daarbij waarom zou je niet zelf bij het laden/ aanwezig zijn ?je bent toch verantwoordelijk voor de juiste bestuwing en ladingszekering en voor het juiste aantal colli?of zie ik dat verkeerd?

Overstapelen is verantwoording voor ontvanger en mag niet door chauffeur gedaan worden

Dat ligt er maar net aan wat je functieomschrijving is en wat je baas(degene die je uren dus betaald)overeengekomen is met een klant

Planning mede verantwoordelijk stellen indien willens en wetens een chauffeur wordt aangezet om een overtreding, strafbaar feit of misdrijf te (gaan) plegen.

Als een chauffeur een overtreding of een misdrijf begaat doet hij dat altijd op eigen risico,als er een zo gek is om zich door een planner(lees;medewerknemer)te laten aanzetten tot een misdrijf zal hij daar ook het risico van dragen.

Zolang de lidstaten in de EEG niet in staat zijn om voldoende (bewaakte) parkeer gelegenheden te doen aanbieden, zal er t.a.v. het boete beleid -overschrijding rijtijd- ook coulanter omgegaan moeten worden.

Hier heb je een punt,maar chauffeurs zoeken toch altijd de uitersten op

Politiek (Brussel) is verantwoordelijk voor dit beleid en zal met alle organisaties een boete tarief moeten afspreken.

Want ook hier zijn de verschillen ondoorgrondelijk.

IK denk dat in de EEG het boete tarief ongeveer wel gelijk zal zijn,alleen de verschillende lidstaten hebben een verschillende benadering van beoordelen,in NL betaal je als je 85 rijd,in D is het peanuts als je 85 rijdt en krijg je een pluim in je reet

Dit is een aanzet en zie met veel belangstelling meerdere wensen tegemoet opdat dan een petitie aan diversen kan worden aangeboden.

Hier ga ik verder niet op in,mij ook niet benaderen voor een handtekening.

groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Kan zo nog wel wat dingen opnoemen. Beter dat ik die even persoonlijk toelicht.

Waar spreken we af?

No Hands Bar Pattaya?............Jomtien Beach ??:bey::D;):bey:

Een persoonlijke ontmoeting is altijd mogelijk echter, de genoemde locatie door jou is voor mij geen optie.

Locatie is meer voor vacantie te vieren:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarde Peter,

dank voor de gegeven reactie en zal gepast een reactie retour geven.

Origineel gepost door sawadee viewpost-right.png

Misschien is het eens zinnig dat er vanuit chauffeurs eens een duidelijk signaal komt wat er zo al eens beter geregeld moet worden.

Dat gaat niet lukken,zoveel mensen zoveel wensen,en wat de chauffeurs willen is duidelijk:zo veel mogelijk werken,zo weinig mogelijk controle.

Zeer zwakke onderbouwing vooral "dat gaat niet lukken" waar een wil is, is ook een weg.

Vooropgesteld mijn persoonlijk belang is nul ik ben alleen begaan met de afbrokkelende situatie in Transport.

De situatie in het transport brokkelt niet af,zij verandert.

In mijn overtuiging zijn de verantwoordelijke over de CAO en 48 uur constant "het paard achter de wagen aan het spannen".

Dat doen we dan zelf,de CAO is wat de werknemers en werkgevers samen(Collectief)overeenkomen,de 48 uur word ons door de wet opgelegd en we proberen dat in een CAO zo goed mogelijk te begeleiden.

Dus, je bent tevreden met de huidige in tact zijnde CAO, de 48 is/wordt i.d.d door de Politiek/wet opgelegd dus, ook tevreden en acceptabel?.

Begeleiden in een CAO, wat valt er te begeleiden..................

CAO is niet meer van deze tijd gezien de grote verantwoordelijkheid van chauffeur

Dat begrijp ik niet,waarom zijn afspraken niet meer van deze tijd als iemand een grote verantwoording heeft????????

CAO aanpassen dat laden/lossen niet meer verlangt mag worden

Hoe bedoel je?je wilt de CAO toch afschaffen?en dan daarbij waarom zou je niet zelf bij het laden/ aanwezig zijn ?je bent toch verantwoordelijk voor de juiste bestuwing en ladingszekering en voor het juiste aantal colli?of zie ik dat verkeerd?

Nergens heb je kunnen waarnemen dat ik een voorstander zou zijn van afschaffen van de CAO.

Dat je niet aanwezig kan/mag zijn bij laden is ook niet door mij betwist, het gemaakte punt door mij:

Een onvoorwaardelijke erkenning van het beroep chauffeur en daar horen geen andere activiteiten (laden/lossen, verlenging van planning etc.) Leg maar eens uit waarom moet een chauffeur een verantwoording op zich nemen welke in het geheel niet zijn taak is.

Heb je voorbeelden dat een piloot/gezagvoeder ook aanwezig is bij het beladen van zijn vliegtuig....................en de machinist van een trein, gaat niet om een gelijk te hebben maar waarom een beroepschauffeur als "klusjesman" voor alles laten opdraaien is dat je wens?

Overstapelen is verantwoording voor ontvanger en mag niet door chauffeur gedaan worden

Dat ligt er maar net aan wat je functieomschrijving is en wat je baas(degene die je uren dus betaald)overeengekomen is met een klant

Hier kan je duidelijk in zijn een chauffeur heeft als functie dat: hij/zij met de nodige vakbekwaamheid zijn/haar voertuig moet kunnen besturen.

Indien een werkgever afspreekt met een klant dat er andere bijkomende werkzaamheden verricht zullen worden door zijn/haar bedrijf, zal de werkgever ook zorg moeten dragen dat hij daar de faciliteiten voor heeft.

En dit niet op het bord van de chauffeur leggen.

Jij bent hier mogelijk allemaal content mee want jij hebt een baas en je collega's een werkgever.

Planning mede verantwoordelijk stellen indien willens en wetens een chauffeur wordt aangezet om een overtreding, strafbaar feit of misdrijf te (gaan) plegen.

Als een chauffeur een overtreding of een misdrijf begaat doet hij dat altijd op eigen risico,als er een zo gek is om zich door een planner(lees;medewerknemer)te laten aanzetten tot een misdrijf zal hij daar ook het risico van dragen.

Hier maak ik op dat je een perfecte werknemer bent en nimmer je hebt laten verleiden als een planner je opdroeg om een actie te doen uitvoeren die in strijd is/was met de CAO, wet en/of regels.

Zolang de lidstaten in de EEG niet in staat zijn om voldoende (bewaakte) parkeer gelegenheden te doen aanbieden, zal er t.a.v. het boete beleid -overschrijding rijtijd- ook coulanter omgegaan moeten worden.

Hier heb je een punt,maar chauffeurs zoeken toch altijd de uitersten op

Op welke stoel zit je hier op de werkgever of werknemer stoel.

Politiek (Brussel) is verantwoordelijk voor dit beleid en zal met alle organisaties een boete tarief moeten afspreken.

Want ook hier zijn de verschillen ondoorgrondelijk.

IK denk dat in de EEG het boete tarief ongeveer wel gelijk zal zijn,alleen de verschillende lidstaten hebben een verschillende benadering van beoordelen,in NL betaal je als je 85 rijd,in D is het peanuts als je 85 rijdt en krijg je een pluim in je reet

Vraag je collega's eens die Engeland, Frankrijk, Spanje, Italie rijden wat die moeten betalen indien een overtreding is begaan in alle vier de landen zal voor een gelijke overtreding een aanzienlijk verschil zitten.

Dit is een aanzet en zie met veel belangstelling meerdere wensen tegemoet opdat dan een petitie aan diversen kan worden aangeboden.

Hier ga ik verder niet op in,mij ook niet benaderen voor een handtekening.

Erg kort door de bocht er niet op in willen gaan maar wel voldoende repliek geven op een voorstel (hetgeen persoonlijk door mij zeer op prijs gesteld wordt) maar vervolgens afhaakt om geen mogelijke wensen te doen steunen.

De toon maakt de muziek, een collectief gemaakte toon zal een mooi geluid hebben.

Dit doet mij denken aan de tafel-praat welke vroeger ook gehouden werden bij good old Cor van Dis.

Maar als het er op aan komt dan was die praat niet meer actueel, vervolgens zal ik jou en andere nimmer persoonlijk benaderen.

Discussies voer je via het forum en niet via een achterdeur -email en/of PM- is mijn stelling.

Heb wel een prangende vraag:

Je bent optimaal in staat om overal een repliek op te geven, maar kan niet ontdekken wat je moverende reden zijn dat je geen medewerking zal verlenen om mogelijk mee te denken aan aanvullende wensen.

Naar ik kan inschatten ben jij toch niet aangesloten bij de vereniging "beste stuurlui staan wal"

En alleen als een moraalridder je presenteert, kom op Peter het is ook jou beroep, passie maar hier geef je duidelijk aan dat je je collega's toch in de steek laat.

Prettige dag met weinig overige werkzaamheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat is ook de reden dat het nooit iets wordt met onze CAO, mensen zijn niet bereid om er iets voor te doen.

Ik voel met je mee en idd eenheid is weg, maar niets doen lost ook niets op ja toch;)

Ik verkeer in de omstandigheden dat ik de tijd, motivatie heb en blijf hopen in het belang van mijn oud collega's.

Zie onderstaand in belang van jullie en ga me daar sterk voor maken, alvorens ik diverse instantie's zal benaderen zie ik graag de stelling/mening van de Admin (s) tegemoet.

Uiteindelijk ben ik lid op dit forum en zij bepalen waar de grens ligt, momenteel is het alleen mijn visie presenteren.

Bescherming van werknemers in Beroepsvervoer is veelal geregeld middels een CAO, vakbonden –werkgevers en werknemers- zijn de centrale onderhandelaars en zullen na mandaat van achterban een overeenkomst sluiten.

Ministerie van Economische zaken, Verkeer en Waterstaat zijn mede betrokken bij diverse zaken t.w. EEG.

In het weg-vervoer hebben zijn twee belangrijke verschillen n.l. Beroepsgoederen en Eigenvervoer.

We beperken ons tot het Beroepgoederen vervoer.

Jaren geleden was er een slogan “zonder transport, staat alles stil” anno 2010 is dit nog steeds aan de orde.

Echter, mobiliteit, infra structuur zijn een rode draad die het vervoer ernstig belemmeren.

Dit fenomeen is een kwelling voor ondernemers maar evenzo voor de Beroepschauffeur.

Overheden, vakbonden en zeker Brussel staan niet in de maatschappij, zij vertoeven op een eiland en komen daar nimmer vanaf.

Theorie overroelt de praktijk en het lijkt onmogelijk om deze theorie geleerden maar niet bij te kunnen brengen dat zij doof en met oogkleppen op lopen.

Niets doen is per definitie altijd stilstand, roepen en vervolgens afwachten levert nimmer resultaat op.

Van een chauffeur mag niet verwacht worden dat hij/zij in zijn/haar schaarse vrije uren zich ook nog moet bezig houden met wetten/regels.

Indien hij/zij zich daar wel in wil verdiepen wordt hem/haar wel aangeraden om eerst een cursus te volgen om reden, als je leest wat er staat begrijp je het nog niet.

Bijkomende vraag is, begrijpen de autheurs het wel....................................

Indien er op basis van redelijkheid en inzet van oud gedienden in het vak een extra ondersteuning kan komen over de onvrede, en verandering van regels middels CAO zal een grote stap voorwaarts worden gemaakt.

Bonden –werknemers- hebben hun ware gezicht al jaren niet meer laten zien. Zij zijn alleen met zich zelf bezig.

Zij behoren er voor U te zijn en niet andersom, praat van we hebben een mandaat van de leden is apert onjuist.

De CAO moet niet op de schop, er hoeven helemaal geen onsymphatieke acties gevoerd te worden, het is nu eens tijd dat er op basis van respect, redelijkheid een aanpassing ten faveure/ ten gunste van de chauffeurs komt.

Hierbij valt te denken aan:

- Volwaardige erkenning dat een chauffeur zijn een zwaar beroep is en er geen ruimte is voor nevenwerkzaamheden*

- Planning en/of bestuurder onderneming mede verantwoordelijk maken indien aanzet tot overtreding, strafbaar feit aan de orde is.

- Werkgever mogenlijkheid ontnemen dat chauffeur andere werkzaamheden dient uit te voeren zoals laden/lossen.

Indien deze knelpunten worden ingevuld is er veel frustratie weg.

Heikel punt is/zal zijn het laad/los gebeuren, ook hier met gezond verstand een goed verhaal te geven.

Indien vervoerder afspraken maakt met zijn/haar opdrachtgever dat een vracht incl. laden/lossen wordt aangenomen, dient vervoerder maatregelen te nemen dat dit niet door chauffeur gedaan zal worden.

Te vaak, te vlug worden vrachten aangenomen welke een last leggen op de chauffeur aspect vermoeidheid komt dan aan het licht.

Aandacht tijdens het rijden neemt veel energie en indien er dan ook nog zelf geladen/gelost moet worden kan ieder normaal dekend persoon invullen wat de gevolgen kunnen zijn.

De sector vervoer is ziek maar kan volledig genezen en het volgende zal door bonden niet in dank afgenomen worden.

De bonden hebben een gereedschap in handen dat een onderneming moet bewijzen –omgekeerde bewijslast- maar maken hier onvoldoende gebruik van.

Hierbij valt te denken aan een “constructie” bedrijf gaat failliet en start door en chauffeurs kunnen in dienst blijven maar..........................gaan van E6 naar bijv. D5.

Dit impliceert dat er een onjuiste bedrijfsvoering plaats vindt m.a.w. CAO wordt niet nageleefd, dit heet in gewoon Nederlands onbetrouwbaar en dat kan een reden zijn dat een vergunning (NIWO) kan worden ingetrokken.

Eis van NIWO is:

Vakbekwaamheid

Kredietwaardigheid

Betrouwbaarheid

Laat er nu geen gedachten opkomen van gezwets en onjuist, het is de werkelijkheid maar bonden zijn te laf om hier tegen op te treden.

Indien men karakter had en daadwerkelijk doet wat ze moeten doen gaan ze aan de slag.

En de sector wordt beetje bij beetje weer gezond, want die rotte appels zijn de grootste boosdoeners in de sector en daar hoor je niemand over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste sawadee, ik kan op het forum nergens iets vinden waarin jij je hebt voorgesteld helaas dus daarom mijn vraag: ik heb het idee dat jij geen chauffeur bent maar een andere functie hebt binnen het bedrijfsleven.

Daarom, en ik denk dat er meerdere zo over denken, zou het misschien wel fijn zijn als je iets meer over jezelf zou vertellen en waarschijnlijk dat er dan ook meer leden antwoord op jou vragen geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Beste sawadee, ik kan op het forum nergens iets vinden waarin jij je hebt voorgesteld helaas dus daarom mijn vraag: ik heb het idee dat jij geen chauffeur bent maar een andere functie hebt binnen het bedrijfsleven.

Daarom, en ik denk dat er meerdere zo over denken, zou het misschien wel fijn zijn als je iets meer over jezelf zou vertellen en waarschijnlijk dat er dan ook meer leden antwoord op jou vragen geven.

Ik heb mij inderdaad nog niet voorgesteld, ik zal dit z.s.m. even doen.

Je idee/indruk dat ik geen chauffeur (meer) ben is juist ik ben zowel Int.Chauffeur geweest alsmede ondernemer, mag mij dus verheugen dat ik beide kanten heb mogen meemaken.

Ben van de oudere generatie en geniet nu van een pre pensioen in een mooi en warm land.

En vertoef zeker niet in de omgeving van Jomtien Beach wat Pierre in een eerdere reactie aangaf.

Nogmaals, zal je verzoek z.s.m. doen maar vertrek nu even naar BangKok en ben morgen weer actief/paraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Denk dat er een bijkomend probleem is. Zoals ik al eens eerder geschreven heb, als jouw baas alles goed doet, betaald E6 terwijl D5 eigenlijk ook genoeg is. Doet niet moeilijk met vrij en vakantie vragen. Doet bij een toch al niet kinderachtig kerstpakket een enveloppe met een leuk bedrag voor de inzet en premie voor schadevrij rijden.

Moet je dan ook gaan staken? Dat is niet echt motiverend voor een werkgever om op dezelfde voet verder te gaan.

Ik weet van de laatste grote staking, waarbij ik de auto van een bondsrakker iets beschadigd heb omdat hij mij klem gezet had, dat er een transportbedrijf was die klanten was kwijtgeraakt door de staking. Waarop de chauffeurs de mededeling kregen dat ze konden zorgen dat die klanten terugkwamen en anders ging de stekker eruit.

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Denk dat er een bijkomend probleem is. Zoals ik al eens eerder geschreven heb, als jouw baas alles goed doet, betaald E6 terwijl D5 eigenlijk ook genoeg is. Doet niet moeilijk met vrij en vakantie vragen. Doet bij een toch al niet kinderachtig kerstpakket een enveloppe met een leuk bedrag voor de inzet en premie voor schadevrij rijden.

Moet je dan ook gaan staken? Dat is niet echt motiverend voor een werkgever om op dezelfde voet verder te gaan.

Ik weet van de laatste grote staking, waarbij ik de auto van een bondsrakker iets beschadigd heb omdat hij mij klem gezet had, dat er een transportbedrijf was die klanten was kwijtgeraakt door de staking. Waarop de chauffeurs de mededeling kregen dat ze konden zorgen dat die klanten terugkwamen en anders ging de stekker eruit.

mvg Eric :bey:

Dus met andere woorden een Werkgever mag wel staken Of acitie voeren En een chauffeur of werknemer niet Dus een chauffeur mag niet op komen voor zijn RECHTEN

Dat jij niet mee wilt doen met zo iets Dat is jou probleem Maar je plukt wel de vruchten er van Dan moet je dat ook niet doen

Iedereen heeft zijn rechten en plichten Vergeet dat nooit.

En de regels worden niet voor niks gemaakt

Het is niet boos bedoelt Zo denk ik er over

Ik heb nog mee gemaakt dat heel Nederland stil stondOp een maandag morgen

Geloof 1979 Venlo en de kleine grenzen totaal dicht

2 dagen alles was rondt we hadden wat we wilde hebben

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast sjoeke
Dus met andere woorden een Werkgever mag wel staken Of acitie voeren En een chauffeur of werknemer niet Dus een chauffeur mag niet op komen voor zijn RECHTEN

Dat jij niet mee wilt doen met zo iets Dat is jou probleem Maar je plukt wel de vruchten er van Dan moet je dat ook niet doen

Iedereen heeft zijn rechten en plichten Vergeet dat nooit.

En de regels worden niet voor niks gemaakt

Het is niet boos bedoelt Zo denk ik er over

Ik heb nog mee gemaakt dat heel Nederland stil stondOp een maandag morgen

Geloof 1979 Venlo en de kleine grenzen totaal dicht

2 dagen alles was rondt we hadden wat we wilde hebben

Huub

een werkgever die staakt?:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast sjoeke
ja maar de actie was bedacht door de werkgevers, daarom moesten de werknemers het ook uitvoeren, die lui besteden alles uit :D:D:D

daarom heet dat werkGEVER:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Dus met andere woorden een Werkgever mag wel staken Of acitie voeren En een chauffeur of werknemer niet Dus een chauffeur mag niet op komen voor zijn RECHTEN

Dat jij niet mee wilt doen met zo iets Dat is jou probleem Maar je plukt wel de vruchten er van Dan moet je dat ook niet doen

Iedereen heeft zijn rechten en plichten Vergeet dat nooit.

En de regels worden niet voor niks gemaakt

Het is niet boos bedoelt Zo denk ik er over

Ik heb nog mee gemaakt dat heel Nederland stil stondOp een maandag morgen

Geloof 1979 Venlo en de kleine grenzen totaal dicht

2 dagen alles was rondt we hadden wat we wilde hebben

Huub

Ik heb niet gezegd dat een werknemer niet staken mag. Ik heb gezegd dat als jij een prima baas hebt dat je die niet echt beloond door een weekje te gaan staken. En dat je dan niet moet gaan mauwen als hij al die aardigheidjes achterwege laat in de toekomst.

Wat dan ook nog eens het geval is, als een werkgever actie voert doet ie dat met zijn eigen spullen. Als een chauffeur zijn vrachtwagen dwars over de kruising zet, met wie zijn spullen doet ie dat dan?

En wat betreft de vruchten plukken, ik rij voor mezelf. En de vruchten die de bond voor mij geregeld heeft, dat hele 48 uurs gesodemieter, die fruitmand mogen ze van mij houden.

En die grote staking waar ik het over had was in '87 ofzo. Ik reed toen bij de Bruin in Surhuisterveen. Alles prima voor elkaar en gewoon E3 voor een gozertje van 22. En gewoon een godsvermogen bij elkaar rijden in de maand.

Wereldbedrijf, jammer dat het kapot gemaakt is.

Wat betreft de auto van die bondsvent. Ik kwam na 2 week weg weer thuis toen die bondsrakker mij vast zette. Heb keurig gewaarschuwd, 2x, en heb zijn auto toen gewoon een stukje opgeschoven.

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
de bonden zijn vaak bang dat het banen gaat kosten als ze dat soort maatregelen nemen.

en met de dooddoener "we moeten ook aan jullie werkgelegenheid denken" worden dit soort zaken dan afgedaan.

dit is een punt waar ik me in het verleden ook vaak aan geergerd heb.

Je slaat de spijker op ’n kop echter mag ik aanvullen als de bonden eens deden wat ze moesten doen was er minder ergenernis.

Vakbonden kraaien bij problemen en gaan vervolgens over tot schreeuwen, deugd niets van etc. Beste stuurlui staan aan wal............................bonden hebben de wetenschap (geleerd) maar laten ze dan eens bewijzen als een bedrijf in moeilijkheden is dat zij het met hun kennis wel kunnen.....................niet dus.

Denk dat er een bijkomend probleem is. Zoals ik al eens eerder geschreven heb, als jouw baas alles goed doet, betaald E6 terwijl D5 eigenlijk ook genoeg is. Doet niet moeilijk met vrij en vakantie vragen. Doet bij een toch al niet kinderachtig kerstpakket een enveloppe met een leuk bedrag voor de inzet en premie voor schadevrij rijden.

Moet je dan ook gaan staken? Dat is niet echt motiverend voor een werkgever om op dezelfde voet verder te gaan.

Ik weet van de laatste grote staking, waarbij ik de auto van een bondsrakker iets beschadigd heb omdat hij mij klem gezet had, dat er een transportbedrijf was die klanten was kwijtgeraakt door de staking. Waarop de chauffeurs de mededeling kregen dat ze konden zorgen dat die klanten terugkwamen en anders ging de stekker eruit.

Staken is per definitie niet als nr.1 te presenteren (kan altijd nog) je verwoord iets zeer verontrustend n.l. er zit in je verhaal een vorm van emotionele chantage van werkgever, zoals jij het schrijft.

Krijg ik zeer warm bloed van

Dus met andere woorden een Werkgever mag wel staken Of acitie voeren En een chauffeur of werknemer niet Dus een chauffeur mag niet op komen voor zijn RECHTEN

Dat jij niet mee wilt doen met zo iets Dat is jou probleem Maar je plukt wel de vruchten er van Dan moet je dat ook niet doen

Iedereen heeft zijn rechten en plichten Vergeet dat nooit.

En de regels worden niet voor niks gemaakt

Het is niet boos bedoelt Zo denk ik er over

Ik heb nog mee gemaakt dat heel Nederland stil stondOp een maandag morgen

Geloof 1979 Venlo en de kleine grenzen totaal dicht

2 dagen alles was rondt we hadden wat we wilde hebben

Huub

Hier heb ik eens heel goed over nagedacht, met respect moet dit als serieus gelezen worden?

Ja beide hebben rechten –werkgever en werknemer- maar, beide hebben ook plichten !

Zal je verdere details besparen, maar momenteel heeft een chauffeur alleen maar plichten

Ga hier op een vrij moment eens rustig over nadenken en kom retour met feiten.

Ik heb niet gezegd dat een werknemer niet staken mag. Ik heb gezegd dat als jij een prima baas hebt dat je die niet echt beloond door een weekje te gaan staken. En dat je dan niet moet gaan mauwen als hij al die aardigheidjes achterwege laat in de toekomst.

Wat dan ook nog eens het geval is, als een werkgever actie voert doet ie dat met zijn eigen spullen. Als een chauffeur zijn vrachtwagen dwars over de kruising zet, met wie zijn spullen doet ie dat dan?

En wat betreft de vruchten plukken, ik rij voor mezelf. En de vruchten die de bond voor mij geregeld heeft, dat hele 48 uurs gesodemieter, die fruitmand mogen ze van mij houden.

En die grote staking waar ik het over had was in '87 ofzo. Ik reed toen bij de Bruin in Surhuisterveen. Alles prima voor elkaar en gewoon E3 voor een gozertje van 22. En gewoon een godsvermogen bij elkaar rijden in de maand.

Wereldbedrijf, jammer dat het kapot gemaakt is.

Wat betreft de auto van die bondsvent. Ik kwam na 2 week weg weer thuis toen die bondsrakker mij vast zette. Heb keurig gewaarschuwd, 2x, en heb zijn auto toen gewoon een stukje opgeschoven.

mvg Eric :bey:

Een werkgever actie voeren tegen chauffeurs ? en zijn/haar bedrijf “ platgooien het het een werkgever om de knikkers, maar het zal zeker niet draaien om de knikkers.

T.a.v. van jou eigen rijder ook daar schort veel aan, veelal rijden jullie met te weinig vlees op het bot m.a.w. financiën zijn vaak zeer broos.

Lange betalingstermijnen en dumpprijzen.

Om e.e.a in structuur te houden is dit een apart verhaal want ook zeker zijn aandacht moet hebben.

Laten we het gescheiden houden loondienst en eigen rijder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
de bonden zijn vaak bang dat het banen gaat kosten als ze dat soort maatregelen nemen.

en met de dooddoener "we moeten ook aan jullie werkgelegenheid denken" worden dit soort zaken dan afgedaan.

dit is een punt waar ik me in het verleden ook vaak aan geergerd heb.

Je slaat de spijker op ’n kop echter mag ik aanvullen als de bonden eens deden wat ze moesten doen was er minder ergenernis.

Vakbonden kraaien bij problemen en gaan vervolgens over tot schreeuwen, deugd niets van etc. Beste stuurlui staan aan wal............................bonden hebben de wetenschap (geleerd) maar laten ze dan eens bewijzen als een bedrijf in moeilijkheden is dat zij het met hun kennis wel kunnen.....................niet dus.

Denk dat er een bijkomend probleem is. Zoals ik al eens eerder geschreven heb, als jouw baas alles goed doet, betaald E6 terwijl D5 eigenlijk ook genoeg is. Doet niet moeilijk met vrij en vakantie vragen. Doet bij een toch al niet kinderachtig kerstpakket een enveloppe met een leuk bedrag voor de inzet en premie voor schadevrij rijden.

Moet je dan ook gaan staken? Dat is niet echt motiverend voor een werkgever om op dezelfde voet verder te gaan.

Ik weet van de laatste grote staking, waarbij ik de auto van een bondsrakker iets beschadigd heb omdat hij mij klem gezet had, dat er een transportbedrijf was die klanten was kwijtgeraakt door de staking. Waarop de chauffeurs de mededeling kregen dat ze konden zorgen dat die klanten terugkwamen en anders ging de stekker eruit.

Staken is per definitie niet als nr.1 te presenteren (kan altijd nog) je verwoord iets zeer verontrustend n.l. er zit in je verhaal een vorm van emotionele chantage van werkgever, zoals jij het schrijft.

Krijg ik zeer warm bloed van

Dus met andere woorden een Werkgever mag wel staken Of acitie voeren En een chauffeur of werknemer niet Dus een chauffeur mag niet op komen voor zijn RECHTEN

Dat jij niet mee wilt doen met zo iets Dat is jou probleem Maar je plukt wel de vruchten er van Dan moet je dat ook niet doen

Iedereen heeft zijn rechten en plichten Vergeet dat nooit.

En de regels worden niet voor niks gemaakt

Het is niet boos bedoelt Zo denk ik er over

Ik heb nog mee gemaakt dat heel Nederland stil stondOp een maandag morgen

Geloof 1979 Venlo en de kleine grenzen totaal dicht

2 dagen alles was rondt we hadden wat we wilde hebben

Huub

Hier heb ik eens heel goed over nagedacht, met respect moet dit als serieus gelezen worden?

Ja beide hebben rechten –werkgever en werknemer- maar, beide hebben ook plichten !

Zal je verdere details besparen, maar momenteel heeft een chauffeur alleen maar plichten

Ga hier op een vrij moment eens rustig over nadenken en kom retour met feiten.

Ik heb niet gezegd dat een werknemer niet staken mag. Ik heb gezegd dat als jij een prima baas hebt dat je die niet echt beloond door een weekje te gaan staken. En dat je dan niet moet gaan mauwen als hij al die aardigheidjes achterwege laat in de toekomst.

Wat dan ook nog eens het geval is, als een werkgever actie voert doet ie dat met zijn eigen spullen. Als een chauffeur zijn vrachtwagen dwars over de kruising zet, met wie zijn spullen doet ie dat dan?

En wat betreft de vruchten plukken, ik rij voor mezelf. En de vruchten die de bond voor mij geregeld heeft, dat hele 48 uurs gesodemieter, die fruitmand mogen ze van mij houden.

En die grote staking waar ik het over had was in '87 ofzo. Ik reed toen bij de Bruin in Surhuisterveen. Alles prima voor elkaar en gewoon E3 voor een gozertje van 22. En gewoon een godsvermogen bij elkaar rijden in de maand.

Wereldbedrijf, jammer dat het kapot gemaakt is.

Wat betreft de auto van die bondsvent. Ik kwam na 2 week weg weer thuis toen die bondsrakker mij vast zette. Heb keurig gewaarschuwd, 2x, en heb zijn auto toen gewoon een stukje opgeschoven.

mvg Eric :bey:

Een werkgever actie voeren tegen chauffeurs ? en zijn/haar bedrijf “ platgooien het het een werkgever om de knikkers, maar het zal zeker niet draaien om de knikkers.

T.a.v. van jou eigen rijder ook daar schort veel aan, veelal rijden jullie met te weinig vlees op het bot m.a.w. financiën zijn vaak zeer broos.

Lange betalingstermijnen en dumpprijzen.

Om e.e.a in structuur te houden is dit een apart verhaal want ook zeker zijn aandacht moet hebben.

Laten we het gescheiden houden loondienst en eigen rijder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

[quote name=sawadee;263173

Staken is per definitie niet als nr.1 te presenteren (kan altijd nog) je verwoord iets zeer verontrustend n.l. er zit in je verhaal een vorm van emotionele chantage van werkgever' date=' zoals jij het schrijft.

Krijg ik zeer warm bloed van

Dat krijg ik wel eens als er een mooie vrouw voorbij loopt.

Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat een werkgever actie gaat voeren tegen zijn personeel maar dat als een werkgever actie voert door een auto over de kruising te zetten dat het dan wel zijn eigen auto is.

Volgens mij zijn er ook werkgevers die extra dingen doen voor hun chauffeurs zonder er iets voor terug te verwachten. Die dus hun werknemer niet emotioneel chanteren maar gewoon menselijk zijn. En die mensen beloon je niet echt door even een weekje te staken. Ik geloof niet dat je dat anders kan zien.

Of is het zo dat als jij mijn buurman zou zijn en elke week mijn gras voor mij zou maaien, gratis, en aan het eind van het jaar krijg je van mij een rekening voor het slijpen van de messen van de maaimachine, dat zou voelen als een beloning en een stimulans om het aankomende jaar weer mijn gras te maaien?

Een werkgever actie voeren tegen chauffeurs ? en zijn/haar bedrijf “ platgooien het het een werkgever om de knikkers, maar het zal zeker niet draaien om de knikkers.

T.a.v. van jou eigen rijder ook daar schort veel aan, veelal rijden jullie met te weinig vlees op het bot m.a.w. financiën zijn vaak zeer broos.

Lange betalingstermijnen en dumpprijzen.

Beetje een hele kort door de bocht redenering dunkt mij. Ik zie in de lijst met failliesementen ook hele gerespecteerde familiebedrijven staan.

Verder ben ik ook heel blij want uit deze tekst kan ik opmaken dat de grote jongens niet voor dumpprijzen rijden en financieel de zaken prima op de rails hebben. Ik zeg, dat schept perspectief voor de komende CAO onderhandelingen.

Ik denk dat de eigenrijder, net als elk beginnend bedrijf begint met weinig kapitaal en dat door werken moet vermeerderen. En daar helpt deze economische toestand niet aan mee. Tevens is door de meeste eigenrijders die bepaalde mentaliteit, waar Boudewijn de Groot al over zong, nog niet helemaal ontwikkeld. Maar ik vraag mij toch serieus af of dat nou zo'n slechte zaak is.

[/quote]

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarde leden en ex: collega’s

Ik dank jullie voor reactie’s en dat er met respect beantwoord kan worden op reactie’s zonder op de “man te spelen”.

Zoals ik al eerder aangaf heb ik de motivatie en tijd om mij ten gunste van jullie te doen inspannen.

Maar, kan dit niet alleen en vraag jullie medewerking.

Te lang zijn jullie speelbal geweest, te lang werd er over jullie rug beslist maar, het is niet te laat om nu eens op basis van argumenten de bonden op de knie te krijgen.

Voorstel ter overweging:

Leden van de vakbond hebben het recht dat er een algemene leden-vergadering zal worden belegd. (heb niet de statuten voorhanden hoeveel leden hier voor moeten zijn)

In deze leden-vergadering op duidelijke wijze duiden waar het schort en middels argumenten –geen ik denk en als dit of dat gehalte in een dicussie brengen- blijf bij feiten en argumenten en stel een deadline.

De leden hebben de macht om een bestuur te doen weg sturen, zij zijn er voor jullie en niet andersom.

Indien jullie dit kan aanspreken zal ik middels een politiek-kanaal hier mede steun voor zoeken.

Niets moet, bijna alles mag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Waarde leden en ex: collega’s

Ik dank jullie voor reactie’s en dat er met respect beantwoord kan worden op reactie’s zonder op de “man te spelenâ€.

Zoals ik al eerder aangaf heb ik de motivatie en tijd om mij ten gunste van jullie te doen inspannen.

Maar, kan dit niet alleen en vraag jullie medewerking.

Te lang zijn jullie speelbal geweest, te lang werd er over jullie rug beslist maar, het is niet te laat om nu eens op basis van argumenten de bonden op de knie te krijgen.

Voorstel ter overweging:

Leden van de vakbond hebben het recht dat er een algemene leden-vergadering zal worden belegd. (heb niet de statuten voorhanden hoeveel leden hier voor moeten zijn)

In deze leden-vergadering op duidelijke wijze duiden waar het schort en middels argumenten –geen ik denk en als dit of dat gehalte in een dicussie brengen- blijf bij feiten en argumenten en stel een deadline.

De leden hebben de macht om een bestuur te doen weg sturen, zij zijn er voor jullie en niet andersom.

Indien jullie dit kan aanspreken zal ik middels een politiek-kanaal hier mede steun voor zoeken.

Niets moet, bijna alles mag

Beetje vreemd allemaal. Had deze meneer ook zulke gedachten toen hij nog werkgever was? Of is dat pas gekomen nadat de zaak van de hand gedaan was?

Zou wel een grap zijn. Kort voor de CAO onderhandelingen het bondsbestuur naar huis sturen, een nieuw bestuur benoemen met mensen die de werkgevers vriendelijk/gunstig gestemd zijn en dan de onderhandelingen ingaan.

Wie was het ook al weer die zei"Verdeel en heers"?

Ik hoef het verder niet op de man te spelen maar er wordt naar mij gerefereerd met de tekst, jullie als eigenrijders, en toen kwam de klaagzang. Op dat moment voel ik mij wel redelijk persoonlijk aangesproken. Bovendien nog valselijk beschuldigd en in een populistische hoek gedrukt ook.

Wie zijn het die de betalingstermijnen dicteren? En de km prijzen? Dat moet u als ex werkgever toch weten.

Als ik het eerste gedeelte lees dan zie ik Domela Nieuwenhuis voor mij staan of Karl Marx en de laatste zin is iets waar je kleine kinderen lekker mee maakt.

mvg Eric :bey:

ps. als u zich eens onder uw eigen naam bekend zou maken hier op het forum dan weten wij ook met wie wij zaken doen. En de hier aanwezige loonchauffeur zou dan ook weten aan wie hij zijn steun eventueel zou geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Beetje vreemd allemaal. Had deze meneer ook zulke gedachten toen hij nog werkgever was? Of is dat pas gekomen nadat de zaak van de hand gedaan was?

Zou wel een grap zijn. Kort voor de CAO onderhandelingen het bondsbestuur naar huis sturen, een nieuw bestuur benoemen met mensen die de werkgevers vriendelijk/gunstig gestemd zijn en dan de onderhandelingen ingaan.

Wie was het ook al weer die zei"Verdeel en heers"?

Ik hoef het verder niet op de man te spelen maar er wordt naar mij gerefereerd met de tekst, jullie als eigenrijders, en toen kwam de klaagzang. Op dat moment voel ik mij wel redelijk persoonlijk aangesproken. Bovendien nog valselijk beschuldigd en in een populistische hoek gedrukt ook.

Wie zijn het die de betalingstermijnen dicteren? En de km prijzen? Dat moet u als ex werkgever toch weten.

Als ik het eerste gedeelte lees dan zie ik Domela Nieuwenhuis voor mij staan of Karl Marx en de laatste zin is iets waar je kleine kinderen lekker mee maakt.

mvg Eric :bey:

ps. als u zich eens onder uw eigen naam bekend zou maken hier op het forum dan weten wij ook met wie wij zaken doen. En de hier aanwezige loonchauffeur zou dan ook weten aan wie hij zijn steun eventueel zou geven.

Een Groninger en een Fries laten we het daar bij houden.

Op geen enkele wijze heb ik de intentie of deze zal krijgen om op de persoon te spelen, ook niet naar jou toe.

Ik ben integer en blijf dat en lees wat ik lees in je quote, maar ga hier verstandelijk mee om en reageer inhoudelijk hier niet op, feiten tellen.

Vervolgens onder welke naam, teken er een lid aanwezig is doet niet ter zaken, het gaat om de inhoud en niet om de naam.

Heb niets te verbergen maar bepaal zelf hoe en op welke wijze in mijn privé gegevens openbaar maak op een forum.

Mij krijg je echt niet op de kast, blijf ten alle tijden correct (Groninger) maar indien blijkt dat mijn inzet niet wordt gewaardeerd zijn er twee mogelijkheden.

-leden forum geven mij aan dat ik mijn visie/ondersteuning ten gunste van jullie moet staken.

-Indien admin (s) overtuiging hebben dat ik provocerend en/of niet ter zaken kundig bezig ben ten gunste van chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
-leden forum geven mij aan dat ik mijn visie/ondersteuning ten gunste van jullie moet staken.

-Indien admin (s) overtuiging hebben dat ik provocerend en/of niet ter zaken kundig bezig ben ten gunste van chauffeurs.

Ik heb niet de overtuiging dat je provocerend bezig bent. Zeker niet. Wel is er een verschil tussen hulp aanbieden en om hulp gevraagd worden.

Het is geen enkel probleem als mensen via het forum met jou in contact komen om eventueel tot actie over te gaan.

Laat wel duidelijk zijn dat jij niet zomaar op kunt treden namens het Chauffeursforum. De kans dat het Chauffeursforum z'n naam gaat verbinden aan welk initiatief dan ook, acht ik zeer klein. Hiervoor zullen de eigenaren van het forum in ieder geval nadrukkelijk toestemming moeten geven!

Dit is niet om je te ontmoedigen. Je kunt hier op het forum prima op zoek gaan naar medestanders. Maar organiseer eventuele verdere stappen liever via email ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik heb niet de overtuiging dat je provocerend bezig bent. Zeker niet. Wel is er een verschil tussen hulp aanbieden en om hulp gevraagd worden.

Het is geen enkel probleem als mensen via het forum met jou in contact komen om eventueel tot actie over te gaan.

Laat wel duidelijk zijn dat jij niet zomaar op kunt treden namens het Chauffeursforum. De kans dat het Chauffeursforum z'n naam gaat verbinden aan welk initiatief dan ook, acht ik zeer klein. Hiervoor zullen de eigenaren van het forum in ieder geval nadrukkelijk toestemming moeten geven!

Dit is niet om je te ontmoedigen. Je kunt hier op het forum prima op zoek gaan naar medestanders. Maar organiseer eventuele verdere stappen liever via email ofzo.

Waarde Marnix,

In e e n van mijn postings is aangegeven dat ik ook een vraag richting admin (s) stelde, kort samengevat:

Ik ben lid van dit forum en de admin (s) bepalen waar de grens ligt, ik zoek geen medestanders wil uit passie mijn medewerking verlenen en nimmer is gedachten aanwezig geweest dat ik namens het forum zou willen gaan optreden.

Dit voor alle duidelijkheid.

Je reactie op mijn laatste posting begrijp ik zeer goed, en geeft blijk van visie.

Echter, het gestelde door een mede lid gaf mij aanleiding om hier niet inhoudelijk op te reageren.

Enerzijds komt dit tot stand dat ervaring en kennis aan mijn zijde voldoende aanwezig zijn, anderzijds las ik in het verhaal een grote vorm van frustratie, waar ik niet verantwoordelijk voor ben.

Tussen vraag en aanbod zijn twee keuze's aanvaarden of weigeren.

En hier ga ik nimmer in mee en zeker een opmerking over ware naam raakt kant nog wal.

Dus als ik Kees zou heten komt het verhaal beter over, wel ik heet in werkelijkheid Bert.

Sawadee betekent goeden dag/hallo.

Is die vraag ook beantwoord;)

En rancune is mij vreemt, blijf altijd correct ondanks mijn 58 jaar.

Hierbij tevens het verzoek of ik even e.e.a middels een PM met jullie admin (s) kan doornemen, geef mij even het juiste PM (via PM en niet via forum) door waar ik contact mee op kan nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hierbij tevens het verzoek of ik even e.e.a middels een PM met jullie admin (s) kan doornemen, geef mij even het juiste PM (via PM en niet via forum) door waar ik contact mee op kan nemen.

Heb ik gedaan. En nu zal ik op houden met dit topic te vervuilen.

Waar hadden we het over? 48 uur en CAO toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Nou, ik ben benieuwd. Ik ga er van uit dat de komende onderhandelingen een groot succes worden. Ik heb net gelezen dat de vervoerders, niet zijnde eigenrijders, voor goede prijzen rijden en een vlotte betalingstermijn hanteren. Nu nog even een nieuw bestuur bij de bond en het is tutti prima.

Trouwens, het was Phillipus die zei, Divide et Impera.

mvg Eric, die heel gefrustreerd is lees ik net. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dus met andere woorden een Werkgever mag wel staken Of acitie voeren En een chauffeur of werknemer niet Dus een chauffeur mag niet op komen voor zijn RECHTEN

Dat jij niet mee wilt doen met zo iets Dat is jou probleem Maar je plukt wel de vruchten er van Dan moet je dat ook niet doen

Iedereen heeft zijn rechten en plichten Vergeet dat nooit.

En de regels worden niet voor niks gemaakt

Het is niet boos bedoelt Zo denk ik er over

Ik heb nog mee gemaakt dat heel Nederland stil stondOp een maandag morgen

Geloof 1979 Venlo en de kleine grenzen totaal dicht

2 dagen alles was rondt we hadden wat we wilde hebben

Huub

IK weet het nog als de dag van gisteren Huub,op een maandagochtend,

Alleen twijfel ik aan 1979,

IK stond zelfs vooraan,op zondag was er een vergadering met de bonden,

er waren zo tussen de 125 en 150 chauffeurs aanwezig en toen die vent van de bond vroeg wie er actie wilden gingen er dus 125/150 vingers omhoog.

Toen hij vroeg wie er mee ging doen waren dat er heel wat minder.

En toen wij op maandag ochtend om 6 uur de beide grensjes aan Nispen blokkeerden waren we in totaal met 6 man,de rest wat er achteraan sloot zette de auto zo ver mogelijk in de berm,dat noem ik geen staken.

Dat hebben we tot maandag avond volgehouden en toen konden we een pak slaag krijgen,men(sommige collega,s dus)kwam erachter dat dit een paar dagen kon gaan duren en ze werden bang dat ze t weekend niet terug thuis kwamen.

Of,zoals sommigen,bleven wat extra plakken aan de zaak alvorens te vertrekken,en toen ze zeker wisten dat het dichtstond gingen ze naar de baas en vroegen:wat zullen we doen?thuis blijven staan of erin gaan staan?wat denk je dat die baas antwoordde?

ER was zelfs een chauffeur,bondslid en ook namens de bond lid van de ondernemingsraad van een groot bedrijf bij ons in de buurt, die met een van de kaderleden meegereden was naar de grens om z,n T doc geldig te maken,terwijl z,n auto op het bedrijf stond,in plaats van bij ons in de blokkade.

2 dagen alles was rondt we hadden wat we wilde hebben

Dit is dus niet waar,inderdaad zijn de werkgevers toen weer gaan praten met de bonden en zijn ze tot oplossingen gekomen.

Maar die staking is niet be-eindigd doordat de eisen werden ingewilligd maar doordat de rechter de blokkades verbood.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden