[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Boete van 2400 euro


keesstoop

Recommended Posts

Wat bedoel je met een on-officieel document??

Gewoon, zoals ik het zeg! Er zijn tig verschillende briefjes in omloop.

De hoofdgegevens er op, zijn wel gelijk, maar het barst van de verschillen.

Je kan er net zo goed zelf 1 ontwerpen. Stempel er op, en klaar.

Volgens mij hoeft er niet aan bepaalde moeilijke criteria te worden gedaan.

Bovendien wordt zo'n briefje nergens aangemeld.

M.a.w., het is gewoon een vodje, wat eigenlijk nergens op slaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 85
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Gewoon, zoals ik het zeg! Er zijn tig verschillende briefjes in omloop.

De hoofdgegevens er op, zijn wel gelijk, maar het barst van de verschillen.

Je kan er net zo goed zelf 1 ontwerpen. Stempel er op, en klaar.

Volgens mij hoeft er niet aan bepaalde moeilijke criteria te worden gedaan.

Bovendien wordt zo'n briefje nergens aangemeld.

M.a.w., het is gewoon een vodje, wat eigenlijk nergens op slaat!

Hier kun je dat "vodje"downloaden,

http://ec.europa.eu/transport/road/social_provisions/driving_time/form_attestation_activities_en.htm

en hier staat de beslissing van de commissie van de EEG over dat vodje:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:330:0080:0081:NL:PDF

niet zo heel on-officieel dus.

Er staat ook een overzicht van landen waar het document verplicht is en landen waar het nog niet verplicht is maar wel ten zeerste aangeraden.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is deze discusie nu niet absurd.

wij als chauffeur word dankzij een aantal transport bedrijven die het niet zo doen als ze moeten.

hierdoor zijn wij als chauffeur bestempeld als zijnde criminele.

wij als chauffeur moet ons doen en laten verklaren omdat geacht word dat de chauffeur de kluit bedonderd.

hoe zou dit nu zo gekomen zijn.

juist door bedrijven die denken alles te kunnen ndoen wat god verboden heeft.

als wij als chauffeur nu eens de regels wel gaan naleven en als wij de kluit moeten bedonderen nee zeggen wil ik wel eens zien wat er dan met heel veel transport bedrijven gebeurd.

maar ja een lampje erbij doet wonderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kreeg van't zomer in Italie commentaar van de Carrabienierri dan mijn vt verklaring maar 17 punten bevatte, volgens hem bevatte de nieuwe 19 punten en die was wel wenselijk. Ik kwam er wel mee weg, dat dan wel.

14 - 18 - 19 - 22 Het maakt allemaal niets uit uiteindelijk hebben ze toch wel BINGO :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
is deze discusie nu niet absurd.

wij als chauffeur word dankzij een aantal transport bedrijven die het niet zo doen als ze moeten.

hierdoor zijn wij als chauffeur bestempeld als zijnde criminele.

wij als chauffeur moet ons doen en laten verklaren omdat geacht word dat de chauffeur de kluit bedonderd.

hoe zou dit nu zo gekomen zijn.

juist door bedrijven die denken alles te kunnen ndoen wat god verboden heeft.

als wij als chauffeur nu eens de regels wel gaan naleven en als wij de kluit moeten bedonderen nee zeggen wil ik wel eens zien wat er dan met heel veel transport bedrijven gebeurd.

maar ja een lampje erbij doet wonderen

Zo absurd is deze discussie niet.

De wetgever heeft ons zijn wil voorgeschreven en wij dienen deze na te leven,zoniet loop je tegen hetzelfde op als T.S.

Dat wij het niet altijd met de wet eens zijn is weer een andere discussie,ik had het ook liever anders gezien hoor.

Dat hele gedoe met gereken en verantwoorden wat je gedaan hebt ben ik aardig voor gebleven door op tijd in pre-pensioen te gaan,net als jij.

Kijk,en in iedere beroeps groep zijn er bedrijven die het niet zo nauw nemen met de wet,ook in het transport.

Of moet ik zeggen zeker in het transport?

Inderdaad is dat hele gebeuren met dat controleren gekomen omdat de wet werd overtreden,en als men dat niet doet blijft men in het transport doorgaan met grenzen van de wet opzoeken en die te overschrijden.

Nu,met dit soort boetes, word er nog maar een enkele stommeling gepakt,mochten deze boetes vele malen minder zijn gaat iedereen vrolijk verder en ziet men dit soort boetes als bedrijfskosten die ingecalculeerd worden.

Ik ben vroeger zelf geen haar beter geweest dan de meesten hier hoor,effe rekenen:wat is de pakkans?wat gaat het evt kosten?wat brengt het op als ik niet gepakt word?

Nu is t allemaal effe anders,je kunt nu alleen nog maar geld in je zak houden door het zo correct mogelijk te doen,vandaar dit soort discussies.

Vroeger gaf je elkaar tips hoe je de kluit kon belazeren zonder gepakt te worden.

Nu geef je tips om te voorkomen dat je het fout doet en moet betalen.

En als wij ons correct gaan gedragen en nee zeggen als de kluit belazert moet worden zullen er misschien bedrijven omvallen,de slechten,

Maar de meeste zullen toch wel overleven(de sterksten)

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

peter je hebt gelijk.

maar noem nou eens een bedrijfstak waar zo streng gecontroleerd wordt als wij.

noem eens een bedrijfstak waar men vakantie briefjes bij zich moet hebben.

neem nu de bouw dee grootste bedrijftak die werken behoorlijke lange dagen.

ik ken ze om half zes de deur uit om zez uur er weer in dan snel eten voor de beunhaas klus tot s avonds 10 uur half elf wie controleerd dit.

dat noem ik nu onrecht als wij chauffeurs vrij zijn moeten wij dat bewijzen werkelijk vrij geweest et zijn.

kijk nu eens naar de overheid rvi - politie hebben een werkweek van 36 uur.

wat doen ze in hun vrije tijd.

opleegers wisselen in travemunde als tweede chauffeur mee op een touringcar als tweede chauffeur mee op de vrachtwagen.

als bus chauffeur.

wordt hun iets gevraagd ik denk het niet.

dit noem ik nu onrecht en het in de hoek drukken van onze mooie bedrijfstak.

ze heen zelf een hele hoop controleurs met wagentjes om ons te controleren dus in welke bedrijfstak vind je dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo absurd is deze discussie niet.

De wetgever heeft ons zijn wil voorgeschreven en wij dienen deze na te leven,zoniet loop je tegen hetzelfde op als T.S.

Dat wij het niet altijd met de wet eens zijn is weer een andere discussie,ik had het ook liever anders gezien hoor.

Dat hele gedoe met gereken en verantwoorden wat je gedaan hebt ben ik aardig voor gebleven door op tijd in pre-pensioen te gaan,net als jij.

Kijk,en in iedere beroeps groep zijn er bedrijven die het niet zo nauw nemen met de wet,ook in het transport.

Of moet ik zeggen zeker in het transport?

Inderdaad is dat hele gebeuren met dat controleren gekomen omdat de wet werd overtreden,en als men dat niet doet blijft men in het transport doorgaan met grenzen van de wet opzoeken en die te overschrijden.

Nu,met dit soort boetes, word er nog maar een enkele stommeling gepakt,mochten deze boetes vele malen minder zijn gaat iedereen vrolijk verder en ziet men dit soort boetes als bedrijfskosten die ingecalculeerd worden.

Ik ben vroeger zelf geen haar beter geweest dan de meesten hier hoor,effe rekenen:wat is de pakkans?wat gaat het evt kosten?wat brengt het op als ik niet gepakt word?

Nu is t allemaal effe anders,je kunt nu alleen nog maar geld in je zak houden door het zo correct mogelijk te doen,vandaar dit soort discussies.

Vroeger gaf je elkaar tips hoe je de kluit kon belazeren zonder gepakt te worden.

Nu geef je tips om te voorkomen dat je het fout doet en moet betalen.

En als wij ons correct gaan gedragen en nee zeggen als de kluit belazert moet worden zullen er misschien bedrijven omvallen,de slechten,

Maar de meeste zullen toch wel overleven(de sterksten)

Groeten Peter.

ja maar voor jaren terug kon je ook de boel nog afkopen en ritselen mmaar die bijverdienste is voor de police ook voorbij .denk maar een volle tank .en dan wat tussen de papieren stoppen .is ook allemaal afgelopen toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zouden jullie nog reageren als je zo,n bak str*nt over je heen gegooid kreeg?? :angel::angel:

beste ge.

hoe bedoel je een bak stont.

wij hebben diverse malen gevraagd of hij het verhaal in zijn geheel hier neer wilt zetten.

als er een vraag wordt gesteld mag je ook wel het juiste verhaal horen.

maar als je niet meer reageer ja dan krijg je commetaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja maar voor jaren terug kon je ook de boel nog afkopen en ritselen mmaar die bijverdienste is voor de police ook voorbij .denk maar een volle tank .en dan wat tussen de papieren stoppen .is ook allemaal afgelopen toch

Je geeft hier zelf al aan waarom de controles strenger geworden zijn denk ik.:ja::ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb vanmorgen gebeld met de centrale in driebergen.

ik heb daar de personeelschef gesproken.

de vraag gesteld of het toegestaan is dat een agent een dubbel baan mag hebben.

zijn antwoord was ja.

maar wij raden de agenten af om in het transport werkzaam te gaan omdat het gevaar ontstaat dat er een belangenverstrengeling kan op treden.

op de vraag hoe dit dan mogelijk is was het antwoord dat mag jij ook.

alleen met de digitale tacho is het niet mogelijk om dit in het transport te doen.

nu mijn stelling als chauffeur krijgen ook wij een arbeidsovereenkomst daar bij zit meestal een bedrijfsregelment.

daarin staat dat als wij in ons vrije tijd er een baantje bij nemen (kijk maar als wij maar 48 uur mogen gaan werken wij dan veel vrije tijd hebben)

dat het dan niet in het transport mag zijn eigelijk hebben ze liever niet dat je bijwerkt.

ze kunnen je het dan niet verbieden maar de gevolgen wel totaal op jouw afschuiven.

ik zit in het prepensioen van alle kanten wordt er aan mij getrokken om een ritje te komen doen maar overal hetzelfde ik mag dan niet bij een ander bedrijf werken omdat er dan problemen kunnen komen met de digi. die slaat op van 28 dagen indien ik bij meerdere bedrijven zou gaan werken dan kan het voorkomen dat mijn rust op de digi niet klopt het wordt dan een strijd van wie gaat dit betalen. nu ik dus.

dus ze kunnen mij allemaal de pot op ik doe niets.

maar ik kon altijd bij de politie chef terecht en kon mij op geven voor de reserve politie die dan in actie komt als ze manschappen te kort komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik zit in het prepensioen van alle kanten wordt er aan mij getrokken om een ritje te komen doen maar overal hetzelfde ik mag dan niet bij een ander bedrijf werken omdat er dan problemen kunnen komen met de digi. die slaat op van 28 dagen indien ik bij meerdere bedrijven zou gaan werken dan kan het voorkomen dat mijn rust op de digi niet klopt het wordt dan een strijd van wie gaat dit betalen. nu ik dus.

dus ze kunnen mij allemaal de pot op ik doe niets.

Tja dit probleem bestaat inderdaad, wij hebben het onlangs ook gehad emt een uitzendchauffeur die het bij zijn vorige uitzendklus niet zo nou genomen had. We dienden € 2100 af te rekenen in Spanje voor overtredingen die op de pas stonden en niet bij ons begaan zijn.

Hoe je dit dan regelt met de chauffeur en hoe die dat regelt met zijn vorige uitzendbedrijf is niet de vraag in Spanje, daar vragen ze toch om € 2100,- de rest is niet hun probleem.

Dus betalen en dan mag je verder en hoe je het dan uitzoekt met de chauffeur of de uitzendorganisatie is jou probleem!

Dus invervolg eerst alle gegevens uitlezen en napluizen en dan pas een uitzend/inval chauffeur de weg op sturen? Het moet nog even aanhalen, je gaat een uidzendkracht inhuren omdat anders je eigen chauffeurs over de 48 uur of 90 rijuren heen gaan en krijgt vervolgens € 2100 voor jekiezen omdat zijn vorafgaande uitzendbaas hem heeft zitten te hetzen.

hoe gaan we dit nu oplossen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoe gaan we dit nu oplossen dan?

Dan moet het nieuwe uitzendburo de 2100 Euro maar in mindering brengen op de rekening die ze jou sturen! Ze beloven jou toch een chauffeur te leveren die mag rijden?

Hoe zij het met de chauffeur regelen, moeten ze zelf maar uitzoeken. Dat ligt eraan of hij eerlijk geweest is over de overtredingen, of ze juist verzwegen heeft....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kijk dat is een probleem waar ik ook tegen aan loop.

ze kunnen wel zeggen, we betalen de boete, maar wat gebeurt er als je gepakt word terwijl je voor een ander bedrijf rijd?

ik bedoel maar, komen ze dan die boete voor je betalen?

en wat doe je met de stilstanduren, en de eventuele schade die daaruit voort vloeit voor het andere onschuldige bedrijf?

mijn laatste rit was net zo, door omstandigheden kwamen er opeens 12 rijuren op mijn kaart.

betekend voor mij wel dat ik een hele maand niet mag werken, want dat is de enigste oplossing die ikzelf kan bedenken voor dit probleem.

tja je kunt ook denken me rug op, maar zo zit dit kereltje niet in elkaar, ja ik weet ik ben te eerlijk en principieel in dit soort zaken.

ik leg mezelf dan maar een soort van rijverbod op gedurende een maand, voor andere werkgevers dan.

de werkgever waar het gebeurd is, die kan me zo bellen, dan rijd ik wel want het is immers bij hem gebeurd.

maar ik verdom het om een ander met mijn probleem op te zadelen!!

We kunnen er van denken wat je wil

Maar heeft de chauffeur het zelf niet in de hand Er zijn genoeg chauffeurs die werken er hard aan mee.Tot dat ze gepakt worden Dan is het twee of drie maanden voor niks werken Bij veel bedrijven is dan de baas niet thuis Dus er komt wel op de chauffeur neer

om te betalen En wie heeft er vandaag nog zo veel geld op zak.Ik niet

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb vanmorgen gebeld met de centrale in driebergen.

ik heb daar de personeelschef gesproken.

de vraag gesteld of het toegestaan is dat een agent een dubbel baan mag hebben.

zijn antwoord was ja.

maar wij raden de agenten af om in het transport werkzaam te gaan omdat het gevaar ontstaat dat er een belangenverstrengeling kan op treden.

op de vraag hoe dit dan mogelijk is was het antwoord dat mag jij ook.

alleen met de digitale tacho is het niet mogelijk om dit in het transport te doen.

nu mijn stelling als chauffeur krijgen ook wij een arbeidsovereenkomst daar bij zit meestal een bedrijfsregelment.

daarin staat dat als wij in ons vrije tijd er een baantje bij nemen (kijk maar als wij maar 48 uur mogen gaan werken wij dan veel vrije tijd hebben)

dat het dan niet in het transport mag zijn eigelijk hebben ze liever niet dat je bijwerkt.

ze kunnen je het dan niet verbieden maar de gevolgen wel totaal op jouw afschuiven.

ik zit in het prepensioen van alle kanten wordt er aan mij getrokken om een ritje te komen doen maar overal hetzelfde ik mag dan niet bij een ander bedrijf werken omdat er dan problemen kunnen komen met de digi. die slaat op van 28 dagen indien ik bij meerdere bedrijven zou gaan werken dan kan het voorkomen dat mijn rust op de digi niet klopt het wordt dan een strijd van wie gaat dit betalen. nu ik dus.

dus ze kunnen mij allemaal de pot op ik doe niets.

maar ik kon altijd bij de politie chef terecht en kon mij op geven voor de reserve politie die dan in actie komt als ze manschappen te kort komen.

Het klopt allemaal wat je zegt Rik,maar dat je een dubbele baan mag hebben is niks illigaals,je moet alleen niet vergeten het ook aan de belastingdienst door te geven.

een politieagent.b.v. maakt een x aantal uren per week en gaat dan in z,n vrije dagen wat bijklussen op een vrachtwagen,hij zal daarmee niet boven een gemiddelde van 48 per week uitkomen.

Een vrachtwagen chauffeur die al 48 uur maakt en dan naar huis gaat heeft dan al 48 uur en kan niet veel meer doen.

Die 48 uur is niet alleen voor ons,maar daar heeft heel werkend Nederland mee te maken.

Of je moet het werk in dezelfde kleur als de schoorsteen kunnen doen,maar das weer een andere discussie.

IKzelf heb bij mijn oud-werkgever een overeenkomst op oproepbasis,dwz als men belt en ik heb tijd kom ik,heb ik geen tijd,kom ik niet.

Daarbij heb ik ook nog een overeenkomst met een bedrijf(geen transport) bij ons in Roosendaal waar ik als chauffeur/technisch assisent,op dezelfde basis,ook wel eens werkzaamheden voor doe.

Het is dan wel belangrijk dat je je gemaakte uren goed in de gaten houdt en vooral is het een heel boekhoudkundig gebeuren om je activiteiten verklaringen(vakantiebrieven)goed in de gaten te houden,vooral omdat ik bij beide bedrijven zowel analoog als digitaal werk,maar met een beetje creativiteit lukt dat wel.

Alleen direct na de rit opschrijven in een overzichtje wanneer je gestopt bent en hoe laat.

en ja,inderdaad,als je dit op een feestje verteld kijkt men je aan alsof je van een andere planeet komt.

Maar laat je door dit alles er vooral niet van weerhouden om ,als je daar wat voor voelt,er een tijdelijk baantje op na te houden.

Of je moet voor jezelf vinden dat je de leeftijd om achter de geraniums te gaan zitten bereikt hebt .

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kijk dat is een probleem waar ik ook tegen aan loop.

ze kunnen wel zeggen, we betalen de boete, maar wat gebeurt er als je gepakt word terwijl je voor een ander bedrijf rijd?

ik bedoel maar, komen ze dan die boete voor je betalen?

en wat doe je met de stilstanduren, en de eventuele schade die daaruit voort vloeit voor het andere onschuldige bedrijf?

mijn laatste rit was net zo, door omstandigheden kwamen er opeens 12 rijuren op mijn kaart.

betekend voor mij wel dat ik een hele maand niet mag werken, want dat is de enigste oplossing die ikzelf kan bedenken voor dit probleem.

tja je kunt ook denken me rug op, maar zo zit dit kereltje niet in elkaar, ja ik weet ik ben te eerlijk en principieel in dit soort zaken.

ik leg mezelf dan maar een soort van rijverbod op gedurende een maand, voor andere werkgevers dan.

de werkgever waar het gebeurd is, die kan me zo bellen, dan rijd ik wel want het is immers bij hem gebeurd.

maar ik verdom het om een ander met mijn probleem op te zadelen!!

Beste Freddie, zou t nou eens geen tijd worden om de hele RTW of ATW of weet ik veel hou die zooi heet, eens tegen t licht te houden. Het slaat toch helemaal nergens op dat jij - om welke reden dan ook - een keer 12 uur op je schijf/kaart hebt en je daardoor een maand niet kan werken, cq een maand gestressed je werk moet doen? Gewoon max 1 week terug controleren en ons simpelweg beschouwen als gewone EU-burgers danwel werknemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beste Freddie, zou t nou eens geen tijd worden om de hele RTW of ATW of weet ik veel hou die zooi heet, eens tegen t licht te houden. Het slaat toch helemaal nergens op dat jij - om welke reden dan ook - een keer 12 uur op je schijf/kaart hebt en je daardoor een maand niet kan werken, cq een maand gestressed je werk moet doen? Gewoon max 1 week terug controleren en ons simpelweg beschouwen als gewone EU-burgers danwel werknemers.

5 dagen is al meer dan zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
idd ik zou ook graag de oude regeling terugzien.

gewoon de lopende week en de vrijdag ervoor.

maar ik denk dat dat een droom zal zijn die nooit werkelijkheid word.

tenzij alle chauffeurs uit heel europa hier tegen in actie willen komen.

(das ook een droom, ik weet het)

nooit de moed opgeven freddie blijven geloven .marten luther king had ook een droom en die is ook uitgekomen .die had ook nooit kunnen dromen van een zwarte president ,blijf hoop houden :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden