[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Controle op inhaalverbod vrachtwagens op A1


KEVINvB

Recommended Posts

  • Forumlid

RIJSSEN - Politie Twente heeft speciaal gecontroleerd op het inhaalverbod van vrachtauto's op de A1. Hiermee hoopt ze de verkeersveiligheid te verhogen en de frustratie bij overige weggebruikers weg te nemen.

Vrachtauto's die inhalen staan in de ergernis top tien van weggebruikers. Op donderdag 19 mei, tussen 15.00 uur en 18.00 uur, heeft politie Twente in samenwerking met een helikopter van het KLPD gecontroleerd op deze overtreding op de A1 tussen Azelo en Bathmen.

In totaal werden twaalf vrachtauto's bekeurd.

Bron:http://www.transport-online.nl/site/verkeers-nieuws/index.php?news=1455

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als men over die ergenissen top 10 begint, krijg ik altijd zo,n onderbuik gevoel:mad:

Samengesteld door veelal hypocrieten.

Wel vreemd dat er niks aan de pro,s, zoals ze ons noemen als je eens in de fout gaat, gevraagd wordt over ergenissen.

Of heb ik wat gemist, en is er ook een ergenissen top tien van de vrachtwagenchauffeur:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

er staat alleen in de top 10 iets over langdurige inhaalacties. maar daar is een automobilist volgens mij nog nooit voor bekeurd. terwijl die dat ook kunnen! staat niks over vrachtwagens. als ik 90 rij en ik haal iemand in met 80 ben je er zo voorbij.

dit is trouwens de top 10

  1. Bumperkleven
  2. Met alcohol op rijden
  3. Agressief rijgedrag
  4. Onnodig links rijden
  5. Langzaam rijden
  6. Langdurige inhaalmanoeuvres
  7. Hinder bij in- en uitvoegen
  8. File voorbijrijden over vluchtstrook
  9. Hinderen bij wisselen rijstrook
  10. Onjuist gebruik richtingaanwijzer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch ben ik TEGEN het inhaalverbod en waarom,

Als een vrachtwagen gaat in halen en dit gaat inderdaad niet zo snel, maar als gevolg dat het verkeer er achter opgehouden wordt.en het verkeer ervoor steeds meer uitloopt

dit betekend meer ruimte tussen auto`s in (behalve als ze aan het inhalen zijn ) maar daarna weer wel.

de gemiddelde snelheid van de automobilist licht lager en tussen de auto`s in hou je veel meer ruimte en overzicht je kunt het zien als blok rijden (iets wat de duitse politie ook doet om het verkeersbeeld rustiger te houden )

de tussenpose tussen de vrachtwagens worden langer waardoor het in en uitvoegen vergemakkelijkt wordt

het gevolg geen bumper kleven en in mijn ogen toch minder ongevallen

naar mijn inzien is het inhaalverbod alleen tot stand gekomen om die juppen in hun leasebak er sneller voorbij te laten en ook de ministers

wat mij wel opvalt is dat sinds er een inhaalverbod is meer files zijn er doseeringsverkeerslichten bij toeritten meer hinder bij omliggende B wegen

in ieder geval is er geen tijdswinst maar wel een rustiger verkeersbeeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
RIJSSEN - Politie Twente heeft speciaal gecontroleerd op het inhaalverbod van vrachtauto's op de A1. Hiermee hoopt ze de verkeersveiligheid te verhogen en de frustratie bij overige weggebruikers weg te nemen.

Laten ze dan ook even uitleggen hoe ze hiermee de verkeersveiligheid verhogen? Zijn daar bewijzen voor, dat als er een inhaalverbod is, de verkeersveiligheid op dat weggedeelte toeneemt? Dan zou ik daar graag de cijfers van zien.

Ik denk dat het vooral om de tweede reden gaat: de frustratie bij overige weggebruikers wegnemen. Maar dat de frustratie bij vrachtwagenchauffeurs toeneemt als ze gedwongen achter een slome duikelaar zitten, is natuurlijk veel minder belangrijk.

Maar wat ik het gekste vind: waarom zeggen ze niet gewoon 'we handhaven de wet' in plaats van met deze smoezen op de proppen te komen? De politie is er toch om de wet te handhaven en niet om kletspraatjes te verkopen? Daar hebben we al de politiek voor.

Het zegt ook wel wat over de prioriteiten die de politie in Twente stelt. Als ik politicus was, zou ik zeggen 'daar valt nog wel wat te bezuinigen', als ze met een dure helicopter op zoiets gaan controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@JP eastway

Wat versta je onder een slome duikelaar?Iemand die 80/81 rijd?Is niets mis mee want officieel MOGEN wij niet harder.Zodra ze langzamer rijden ga ik er inderdaad ook voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En ben je dus in overtreding en loop je de kans op een (dikke) bekeuring.

Het inhaalverbod is voor mij ook ergenis nummer 1 met de vrachtwagen. Als ik geen haast heb staat de cc bij mij ook op 84 tenzij ik teveel auto's achter me hinder dan zet ik hem op 87 (sorry de mijne gaat niet harder dankzij MAN Amsterdam :mad:) Maar als je nou tijdens een inhaalverbod achter een telekraan komt. Die jongens kunnen vaak niet harder dan 70. Ben je dus verplicht om er achter te blijven. Heel leuk... ik zou zeggen laat de klpd het eens proberen de hele A1 achter een kraan met 70 en dan eens kijken of hun het ook zo leuk vinden en bevorderlijk voor de verkeersveiligheid..... Ik denk het niet ;)

Patrick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@JP eastway

Wat versta je onder een slome duikelaar?Iemand die 80/81 rijd?Is niets mis mee want officieel MOGEN wij niet harder.Zodra ze langzamer rijden ga ik er inderdaad ook voorbij.

En ben je dus in overtreding en loop je de kans op een (dikke) bekeuring.

Maar als je nou tijdens een inhaalverbod achter een telekraan komt. Die jongens kunnen vaak niet harder dan 70. Ben je dus verplicht om er achter te blijven. Heel leuk... ik zou zeggen laat de klpd het eens proberen de hele A1 achter een kraan met 70 en dan eens kijken of hun het ook zo leuk vinden en bevorderlijk voor de verkeersveiligheid..... Ik denk het niet ;)

Patrick.

Dat bedoel ik, @fromamsterdam:ja:. Of achter een luxewagen met (overbeladen) aanhanger of achter een bellende/sms-ende en zwalkende collega wat regelmatig gebeurt. Zelf heb ik mij inmiddels ook aangewend om overdag in NL niet harder dan 85 te rijden op de cruise control. En ik ga pas inhalen als mijn voorganger onder de 80 komt, dan trap ik hem even naar 89 en ben er zo voorbij.

Behalve als het echt heeel rustig op de weg is of als het 3-baans wordt, dan wil ik nog weleens aan een wat langere inhaalactie beginnen. Maar zodra ik aan de grens kom, zet ik de cc weer op 89:bey:.

Wees dus niet bang, Edje ik zal jou geen slome duikelaar noemen hier op het forum;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden