[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

René Holweg Transport Den Bosch


Recommended Posts

  • Forumlid

DEN BOSCH – De rechtbank van den Bosch heeft dinsdag 15 november René Holweg Transport BV en René Holweg Logistiek BV uit dezelfde stad failliet verklaard.

Een woordvoerder van de rechtbank heeft inmiddels aan Transport Online bevestigd dat beide ondernemingen aan de Moeskampweg 3 zijn gesneuveld.

Het zou gaan om een eigen faillissementsaanvraag. De redactie van Transport Online heeft maandag, de dag van de faillissementsaanvraag, opheldering gevraagd bij de directie van René Holweg Transport. Die heeft geen reactie gegeven.

Bronnen hebben voor de faillissementuitspraak al gemeld(!) dat de Cornelissen Group Nijmegen een doorstartkandidaat is.

Medewerker David geeft als reactie: "Geen idee." Een collega die er eventueel meer over kan vertellen is niet bereikbaar voor commentaar.

Curator is mr. Schreurs uit Eindhoven. Volgens de website van René Holweg Transport werken er circa 100 personen. Die krijgen allemaal ontslag.

Volgens eigen opgave realiseerde het bedrijf over 2008 een omzet van € 9 miljoen. "Wij zijn inmiddels al 25 jaar volop actief om het idee 'de klant is koning' in de dagelijkse praktijk te realiseren. Wij doen dit -als schakel in de distributieketen- voor zowel onze opdrachtgevers als hun klanten", staat er bij de info van de Telefoongids te lezen.

De onderneming bewwert te beschikken over een gevarieerd wagenpark van 50 eenheden en 15000 vierkante meter verwarmde en beveiligde opslagruimten

Later meer…

Auteur: Marcel van der Voort

Bron: Transportonline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
goh, en dat leek me nog wel zo'n gezond bedrijf. klote voor de jongens die nu op straat staan. aan de eigenaar ligt het niet, die is volgens mij gedreven genoeg.
Zat er al een tijdje aan te komen hoorde ik gister van een collega.Hij loste daar dagelijks.Zat toch ook een forumlid ?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb er gewerkt,

Erg zuur voor de mensen die er werken. ik hoop voor hen dan ook dat er snel een oplossing voor ze komt.

Echter heb ik geen medelijden met het managment, Het bedrijf staat hier in de omgeving niet echt goed beschreven.

Dat is natuurlijk niet voor niets.

Nogmaals hoop ik dat er snel een oplossing komt voor de personeelsleden, dit gun je natuurlijk niemand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zat er al een tijdje aan te komen hoorde ik gister van een collega.Hij loste daar dagelijks.Zat toch ook een forumlid ?

Ze doen via Stad Alkmaar ook werk voor ons, net als jullie trouwens.

Ben benieuwd of ze doorstarten of dat er een ander voor het werk komt :ja:

Zag er vandaag nog meerdere rijden, dus de activiteiten liggen nog niet stil :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ze doen via Stad Alkmaar ook werk voor ons, net als jullie trouwens.Ben benieuwd of ze doorstarten of dat er een ander voor het werk komt :ja:Zag er vandaag nog meerdere rijden, dus de activiteiten liggen nog niet stil :ok:
Klopt als een bus. Zitten ook in DistriXL. Net als stad en nog een paar. T'is het 3e bedrijf in goed een jaar wat failliet gaat. Is niet goed.Waar werk jij dan? Wij rijden voor zoveel bedrijven....Ja ze rijden nog, we koppellen 'snachts ook nog zowiezo nog een week.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoezo leek dit een mooi bedrijf. hebben we die auto's wel eens gezien? :hamer:en...aan de eigenaar kan het niet liggen, hoe zo niet...? die moet toch zorgen dat die toko draait..?
Wat is er mis met die auto's dan ? :D Af en toe zak je eens met de heftruck door een vloer van een trailer maar verdet ? Tja als die knooiers niet kunnen laden moet je met een heftruck een trailer in.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat is er mis met die auto's dan ? :D Af en toe zak je eens met de heftruck door een vloer van een trailer maar verdet ? Tja als die knooiers niet kunnen laden moet je met een heftruck een trailer in.

Dat zal ik je uitleggen,

Onderhoud werd er weinig of niet gepleegd aan de auto's,

De electrisch/hydraulische inrichting van de laadkleppen was houtje-touwtje aan elkaar geknoopt.

De opleggers zijn allemaal erg oud, dit is niet erg mits ze goed onderhouden werden maar dat gebeurde niet.

Enkele city trailers stonden 'schuin' achter de trekkers, d.w.z. ze liepen op een rechte weg niet in het juiste spoor.

in bijna geen een van de opleggers zaten er planken tussen de rongen en/of spanbanden om iets vast te zetten.

Veel lading wat we vervoerden kwam beschadigd aan door het onzorgvuldig zekeren of laden van de lading.

Dit allemaal is slechts een klein deel, en zo kan het natuurlijk niet door blijven gaan.

n.b. zoals je ziet praat ik in verleden tijd, dit doe ik omdat ik er inmiddels al weer 2 jaar weg ben, ik doe dan ook geen uitspraken over het heden,

Echter zeggen de verhalen die ik hoor van oud-collega's die er nog werken of recent zijn vertrokken genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste Johan en anderen,

Naar aanleiding van bovenstaande berichten heb ik me dan toch maar geregistreerd en wil graag het volgende even kwijt,

Zoals bij ieder transportbedrijf waren er ook bij holweg een aantal oudere opleggers, ik bestrijd echter dat deze technisch niet in orde zouden zijn.

Hydraulische kleppen werden zeer regelmatig nagekeken door Jan van Dinther en waren ook gekeurd dus van houtje touwtje constructie was geen sprake.

Het gros van de auto`s o.a. de Scania`s en Actrossen hadden voor zover ik weet een onderhoudscontract.

het is altijd makkelijk om af te geven, met modder te gooien en met ballen te gooien (johan begrijpt volgens mij deze woordspeling wel) feit blijft dat René Holweg in zijn toko soms op een ietwat onorthodoxe manier leiding gaf maar hij zich wel 25 jaar kapotgewerkt heeft voor dit bedrijf en er vele mensen zijn die er een jubileum hebben gevierd. dat zegt otch ook wel wat. En is het daarbij vaak niet zo dat de wijze waarop een auto er cosmetisch uitziet te wijten is aan het gedrag en de rijvaardigheid van een chauffeur??????

Hoe je het ook wendt of keert dit faillisement is voor alle betrokkenen een drama en ik wens eenieder dan ook sterkte.

groet,

Bottebijl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vraag me dan weer af wat een 'commeriele' logistiekeling is? :confused:

iemand die zich hier gauw ff registreert, even lekker negatief doet, en waarschijnlijk niet meer van zich laat horen.

ik kijk op van de verhalen die hier verteld worden. heb zelf vorig jaar een gesprek gehad met rene en hij lijkt me een capabel man.

verder laatst nog een werknemer gesproken en die gaf aan dat het een fijne toko is en rene een goede baas. sommigen schijnen niet met hem door een deur te kunnen, maar over het algemeen is men daar positief.

en over die tactiek gesproken: waar gebeurt dit niet? zelfs bij de mannen met het grote geld zoals bijv een scheringa. aangezien holweg zelf het faillissement heeft aangevraagd zal de zelfverrijking over de rug van een ander (wat vaak gebeurt) wel eens heel erg mee kunnen vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beste Johan en anderen,

Naar aanleiding van bovenstaande berichten heb ik me dan toch maar geregistreerd en wil graag het volgende even kwijt,

Zoals bij ieder transportbedrijf waren er ook bij holweg een aantal oudere opleggers, ik bestrijd echter dat deze technisch niet in orde zouden zijn.

Hydraulische kleppen werden zeer regelmatig nagekeken door Jan van Dinther en waren ook gekeurd dus van houtje touwtje constructie was geen sprake.

Het gros van de auto`s o.a. de Scania`s en Actrossen hadden voor zover ik weet een onderhoudscontract.

het is altijd makkelijk om af te geven, met modder te gooien en met ballen te gooien (johan begrijpt volgens mij deze woordspeling wel) feit blijft dat René Holweg in zijn toko soms op een ietwat onorthodoxe manier leiding gaf maar hij zich wel 25 jaar kapotgewerkt heeft voor dit bedrijf en er vele mensen zijn die er een jubileum hebben gevierd. dat zegt otch ook wel wat. En is het daarbij vaak niet zo dat de wijze waarop een auto er cosmetisch uitziet te wijten is aan het gedrag en de rijvaardigheid van een chauffeur??????

Hoe je het ook wendt of keert dit faillisement is voor alle betrokkenen een drama en ik wens eenieder dan ook sterkte.

groet,

Bottebijl

Hoi Bottebijl,

Na dit berichtje ga ik hier verder niet meer op in, ik wil slechts kwijt dat het geen wat ik hier schrijf, opgemaakt is uit eigen ervaringen. Als er dingen zijn waar ik, volgens jou, over heb gelogen dan mag je mij daarover een Prive bericht sturen, moet ik je dan gelijk geven, dan zal ik dat zeker toegeven.

Het is ook niet mijn doel om met modder te gaan gooien, maar als er hier mensen anders beweren dan wat ik heb ervaren, dan is het in mijn ogen mijn volste recht om hier tegenin te gaan. Net als het uiteraard jou volste recht is.

Natuurlijk waren er auto's met een onderhouds contract erop, die waren ook gewoon goed. Maar er waren ook teveel auto's waar wel dit of dat aan mankeerde.

En dan bedoel ik geen cosmetische dingen, in de distributie wordt nu eenmaal veel schade gereden.. En ja ook door mij toen ik daar werkte.

Nogmaals, dit faillisement is inderdaad net zo verschrikkelijk als elk ander faillisement. Je gunt het niemand, ook René niet ondanks wat hij mij toen geflikt heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
iemand die zich hier gauw ff registreert, even lekker negatief doet, en waarschijnlijk niet meer van zich laat horen.

ik kijk op van de verhalen die hier verteld worden. heb zelf vorig jaar een gesprek gehad met rene en hij lijkt me een capabel man.

verder laatst nog een werknemer gesproken en die gaf aan dat het een fijne toko is en rene een goede baas. sommigen schijnen niet met hem door een deur te kunnen, maar over het algemeen is men daar positief.

en over die tactiek gesproken: waar gebeurt dit niet? zelfs bij de mannen met het grote geld zoals bijv een scheringa. aangezien holweg zelf het faillissement heeft aangevraagd zal de zelfverrijking over de rug van een ander (wat vaak gebeurt) wel eens heel erg mee kunnen vallen.

Denk het ook ja, zulke kunnen we missen als kiespijn............;):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
iemand die zich hier gauw ff registreert, even lekker negatief doet, en waarschijnlijk niet meer van zich laat horen.

Ik denk dat onze commeriele logistiekeling zich vertwijfelt afvraagt waarom hij toch niet meer in kan loggen op dit forum...

Waarom zou hij/zij niet meer kunnen inloggen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom zou hij/zij niet meer kunnen inloggen dan?

Waarschijnlijk kan en weet hij eigenlijk wel (is maar te hopen dan he) hoe het commerciële eigenlijk geschreven moet worden. Maar als hij geen gebruik maakt van een wachtwoordbeheerprogramma, hij iedere keer bij zijn inlognaam commerciele logistiekeling typt ipv commeriele logistiekeling. Hierdoor wordt zijn forumnaam dan weer niet herkent.

Inderdaad is de 18e november zijn eerste en enigste maal dat hij actief geweest is.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja mensen, klein foutje, kan gebeuren he...:stom:

Maar jullie vinden het niet zo erg toch als we ook eens kritisch zijn op ons zelf, toch..? Natuurlijk jammer voor die mensen die er werken, maar het neemt nog steeds niet weg dat meneer de baas zich had moeten laten betalen voor de diensten die die levert, dan hadden die jongens geen probleem gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste Johan,

ik zeg niet dat je liegt, wellicht heb jij dingen anders ervaren dan ondergetekende,

ik werk zelf ook niet meer bij holweg maar heb er wel een goeie 15 jaar gewerkt.

Natuurlijk waren er auto`s waar wel eens wat aan mankeerde maar ik durf pertinent te stellen dat er geen enkele auto of oplegger onveilig was.

Dat er af en toe een stoel een beetje stuk was of een ander kleinigheidje zal ik niet onderkennen.

Maar kijk eens rond op de weg en zie wat er soms voor een bagger rond rijdt, dan moet je toch erkennen dat het wagenpark van Holweg verre van verkeerd is.

Verder denk ik dat het arsenaal electrische pompwagens aardig voldoende was en tja,

spanbanden lagen er altijd wel in een kast in het magazijn en werden op verzoek en voorzover niet aanwezig in de auto`s altijd verstrekt.

Per slot van rekening is uiteindelijk het vastzetten van de goederen niet alleen een zaak van de laadploeg maar ook van de chauffeur.

Vertrouw je de zaak niet zet je de boel zelf extra vast.

In die 15 jaar heb ik veel mensen zien komen en gaan, soms in goed overleg de laatste jaren meestal niet.

Vaak zijn er dan mensen die achteraf met modder gaan gooien en onwaarheden de wereld in strooien.

Da`s jammer maar anderzijds mag de waarheid daarentegen inderdaad ook gezegd worden.

Wat ik bedoelde duidelijk te maken is dat Holweg eigenlijk altijd zijn zaakjes goed voor elkaar had en hij een amaibel persoon was.

Pas de laatste vier/vijf jaar is hij minder " prettig in de omgang geworden".

jammer want ik blijf erbij dat volgens mij René een goed hart heeft!!!

groet,

Bottebijl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden