[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Deze had meer geluk...


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Fant tankbil i grøften - bt.no

En deze chauffeur had meer geluk dan zijn collega....

Deze wagen is "gewoon" van de weg gegleden thv Eidsbotten, Dalsøyra in Gulen komune.

Ook hier is/was de weg spek glad. Hoewel er al meer als 70 ton zout gestrooid is blijft het in die regio oppassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ja hoor.

Maar wat ik al eerder aangaf, hier in Noorwegen worden de regels naar de praktijk getoetst voordat er bekeurt wordt!

Dus, in de winter rijden er ook gewoon ADR transporten over de weg, als dit verboden zou worden hebben we een probleem. Wie heeft een tankstation dat zulke grote tanks heeft dat hij/zij 5 mnd van het jaar een voorraad heeft?

De ADR jongens hier rijden dus gewoon door, rijden wel sneller op kettingen en/of zetten de wagen iets sneller in de berm....uh, aan de kant!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nee, maar we gebruiken beide door elkaar indien we het hebben over strooien....

Zout wordt gebruikt tot ca -2. Dan wordt er nog wel eens een mix gestrooid, als het kouder wordt gebruiken we enkel zand.

Maar ook zout hebben we al aangelengd met zand.

Maar in dit aangehaalde bericht praat de man inderdaad over sand=zand....:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, maar we gebruiken beide door elkaar indien we het hebben over strooien....

Zout wordt gebruikt tot ca -2. Dan wordt er nog wel eens een mix gestrooid, als het kouder wordt gebruiken we enkel zand.

Maar ook zout hebben we al aangelengd met zand.

Maar in dit aangehaalde bericht praat de man inderdaad over sand=zand....:zegtniets:

Dat zand?

Is dat zand zoals je op het strand vind of is dat, net zoals we hier ook wel zout mee opmengen, brekerzand?

Dit komt vrij bij het breken van (rots)gesteente en is dus het zanderigste (fijnste) deel wat onder de breker weggehaald (gezeefd) wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hier kan ik geen zekerheid over geven, maar zand, zoals zand van het strand of afgraving, kennen we niet in Noorwegen. Het zal zeker een fijn gemalen steen zijn, korrels van 0,5 tot 4 dacht ik. Maar als we het ophalen bij de steengroeve....(dus...!) vragen we om strooizand en krijgen het dus gewoon, al dan niet al gemengd met zout....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier kan ik geen zekerheid over geven, maar zand, zoals zand van het strand of afgraving, kennen we niet in Noorwegen. Het zal zeker een fijn gemalen steen zijn, korrels van 0,5 tot 4 dacht ik. Maar als we het ophalen bij de steengroeve....(dus...!) vragen we om strooizand en krijgen het dus gewoon, al dan niet al gemengd met zout....

Hier gebruiken we de fractie 0-3.

Was eerder Noorsbrekerzand wat per schip aan kwam.

Maar tegenwoordig komt het per oplegger uit Duitsland. Schijnt stukken goedkoper te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wisselend, arie67. De ene loopt te blaten dat het noorse transport zo achteruit gaat door de buitenlandse spelers op de markt, andere zeggen dat (in dit geval) het een ervaren deen was, zowel chauffeur als bedrijf....

Eentje maakt het wel heel bont, die beweerd dat het vroeger met de STIES beter was....... Een grotere boef kon je niet vinden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wisselend, arie67. De ene loopt te blaten dat het noorse transport zo achteruit gaat door de buitenlandse spelers op de markt, andere zeggen dat (in dit geval) het een ervaren deen was, zowel chauffeur als bedrijf....

Eentje maakt het wel heel bont, die beweerd dat het vroeger met de STIES beter was....... Een grotere boef kon je niet vinden.....

Vond deze wel grappig,ging geloof ik over uitbetalen met bananen,om dat ze apen zijn ofzoiets...

Innsendt av TG, 12.01.2012 17:07:24

Betaler man med bananer, får man apekatter. Kvalitetssikringen av transporten, vil selvsagt medføre høyere fraktkostnader. Ønskes det sikrere fremføring, er det bare å betale litt mere. All statistikk, viser at norske vogntog med norske sjåfører øker sannsynligheten for at lasten kommer frem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Deze kwam ik ff niet uit Murphy,weet dat het over een Hollander gaat....

Vogntog sperret fylkesvei 714 - adressa.no

Het zuid trøndelag politiedistrikt heeft aan de krant (adressa)bekend gemaakt dat een Nederlandse vrachtwagen de FV 714 thv Gagnåsvatnet verspert heeft.

Ze hebben er een wagen naar toe gestuurd om een en ander te regelen.

Sinds het ongeval (15.40) is er een kleine file aan het ontstaan.

Wordt gesproken over slecht weer om te rijden (kan zijn: mist regen glad, ijs en sneeuw etc).

Rond 17.15 is de weg weer vrijgegeven.

bewerkt door Murphy
aanpassen...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Vond deze wel grappig,ging geloof ik over uitbetalen met bananen,om dat ze apen zijn ofzoiets...

Innsendt av TG, 12.01.2012 17:07:24

Betaler man med bananer, får man apekatter. Kvalitetssikringen av transporten, vil selvsagt medføre høyere fraktkostnader. Ønskes det sikrere fremføring, er det bare å betale litt mere. All statistikk, viser at norske vogntog med norske sjåfører øker sannsynligheten for at lasten kommer frem.

Bijna goed.

Vlgns mij staat hier waar het in het transport om gaat:

Betaald men met bananen, krijg je apestreken......maw: de prijs zou inherent aan de kwaliteit zijn...

Een hogere veiligheid/kwaliteit tijdens het transport zal ook een hoger prijskaartje meevoeren.

En dat laatste zinnetje kon door Dr Goebels geschreven.....Alle statistieken bewijzen dat transport door Noorse chauffeurs een hogere zekerheid meebrengen dat de lading ook daadwerkelijk aankomt.....LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bijna goed.

Vlgns mij staat hier waar het in het transport om gaat:

Betaald men met bananen, krijg je apestreken......maw: de prijs zou inherent aan de kwaliteit zijn...

Een hogere veiligheid/kwaliteit tijdens het transport zal ook een hoger prijskaartje meevoeren.

En dat laatste zinnetje kon door Dr Goebels geschreven.....Alle statistieken bewijzen dat transport door Noorse chauffeurs een hogere zekerheid meebrengen dat de lading ook

daadwerkelijk aankomt.....LOL

Ja kan dat wel weer via google gaan vertalen,maar dan word denk ik niemand er meer wijs uit...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden