[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat waren jullie grootste fouten toen je net begon (en eerlijk he ><)


Kai

Vraag

  • Forumlid

Rij nu sinds een aantal weken op een 10 kuub betonmixer wat wel fijn is dat deze meedraaiende assen heeft maar ik merk toch wel dat ik soms echt van die beginnersfouten maak haha.

Omdat mijn locaties echt overal kan zijn kom ik veel nieuwe situaties tegen waar steeds weer op een andere manier moet worden ingestuurd, mijn grootste fout tot nu toe was toen ik op een eenbaansweg,midden in de drukte van de stad met fietspad ernaast en van die reclame borden, het bouwterrein bijna direct na het hek paralel aan de weg achteruit moest insteken, heb daar zeker 10 min over gedaan hahaha me collega die over paar maanden met de vut gaat deed het welgeteld onder de 2 min.

Moet nog behoorlijk oefenen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
hoezo niet dan?

Waar zal ik beginnen......(grapje). Nee bevalt me prima, zit bij een fijne werkgever en heb werk naar mijn zin, elke avond thuis.

Maar als ik het over zou mogen doen had ik geen chauffeur meer geworden. Ik heb een nautische opleiding gedaan, maar dat stuur bleef me maar achtervolgen, ook omdat mijn hele familie iets met transport heeft.

Ik heb een aantal jaren terug de kans gehad om iets anders te gaan doen, maar uiteindelijk toch maar op de auto gebleven.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Op zondag avond een trailer aankoppelen bij van Heezik,mn eerste rit voor nieuwe baas die charter reed voor hun.. En maar niet begrijpen waarom de traler niet wou vergrendelen in de schotel...!!! Ja was mij nooit verteld dat er king pin sloten op zaten.. Dus na lang kloten zag ik een kingpin slot in m'n schotel steken.. Na een half uur met koevoet aan het kloten geweest,eindelijk de trailer aan kunnen koppelen.. weer een ervaring rijker en een ego armer....:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
post-10753-1394788522,6122_thumb.jpgValt dit ook onder de categorie "foutjes" Ik was 21 of 22 en kon op de ring van Antwerpen de auto voor me niet meer beremmen. Een paar blauwe knieen en buik ware het gevolg, plus dat de scania die toch al niet al te ruim was nog krapper was geworden...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dus dat eigenwijze had je al voordat je op dit CF kwam.....?LOL

Ja Eddy, ik ben altijd al een enorme wijsneus geweest. Anders was het ook niet echt verstandig geweest dat ik voor mijn 20 ste al half europa had gezien....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
[ATTACH=CONFIG]57042[/ATTACH]Valt dit ook onder de categorie "foutjes" Ik was 21 of 22 en kon op de ring van Antwerpen de auto voor me niet meer beremmen. Een paar blauwe knieen en buik ware het gevolg, plus dat de scania die toch al niet al te ruim was nog krapper was geworden...

gevalletje bumperklever voor je...:ja:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Afgelopen maandagochtend werd ik uit m'n nest gebeld met de vraag of ik wat te doen had wat er had zich iemand ziek gemeld.

Snel in m'n kleren geschoten, in de auto gesprongen en naar dat bedrijf toe. In mijn ogen een makkelijk ritje. Volle bak lossen in Antwerpen, volle bak laden Wilrijk en dan bakken wisselen in Bottrop en weer naar huis.

Liep allemaal lekker, mensen waren vriendelijk met de kerst voor de deur. Ik had mijn vrouw al even gesproken dat ik met de kost wel thuis zou zijn...

Maar in Bottrop liep ik tegen mezelf aan. Zelfoverschatting. Bam. Deuk in mijn ego.

"Even bakken wisselen" dacht ik... Een pool van Vos ken dat ook dus waarom ik niet..;) Tsjaaa, maar eens ff kijken hoe dat allemaal werkt.

Na een uur op en neer gaan en wat tips van de planning eindelijk die bakken op de poten staan. Toen ff opzetten. Vooral dat 'ff' opzetten.

Allemachtig, ik heb kinderen, ken een gaatje wel vinden maar om die vier gaten onder die bakken te vullen is precisie.

Het ganse fabrieksterrein was verlaten en na anderhalf uur stond het huilen mij nader dan het lachen. Maar er was hoop, en zat er al een recht in. Maar de overige drie vielen er telkens naast. Krom chassis denk ik, aan mij lag het nietLOL.

Mijn geluk kwam uit het Oosten, een Duitser kwam voorbij rijden, die reed ook met afzetbakken. Ik snel naar hem toe gelopen met de vraag of ie mijn kon helpen. Was geen probleem. Hij keek, vertelde me dat ik een poot omhoog moest doen en dan de luchtvering moest laten zakken. En ja hoor, binnen drie minuten waren alle gaten gevuld:stom:. Vergrendelingen vastgedraaid, poten naar binnen en gaan met die banaan.

Terug op de zaak heb ik ze even verteld dat het bedrijfseconomisch onverantwoord is om met dat werk te laten doen... Al met al 3 uur bezig geweest met alles eromheen... :zegtniets: Och, zei ze, je moet het een keer leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

al wel dik 10 jaar terug een ritje met een combi richting frankrijk , 2 adressen.1 net over de grens bij kortrijk[aanhanger]. voorwagen lossen aan de kust. normandie . dus die kant op . aanhanger gelost, en verder. kom s,avonds in het dorpje waar ik moest zijn. in het dorpje een groot plein. ik het plein op. denk bij me zelf kan ik mooi overnachten. andere morgen 6 uur bed uit. ik bij me zelf, laat de aanhanger hier staan. dus af gekoppeld .en op naar het los adres. kom 45 minuten later na het lossen,weer bij het plein. en krijg de schrik van m.n leven! markt op het plein. aanhanger in gesloten door de markt kramen . heb tot s'avonds 6 uur staan wachten tot ik hem aan kon koppelen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zo de freihaven in Hamburg inrijden met nog goederen voor andere klanten in de auto......wie klinkt dit bekend in de oren ?
Kun je mij als leek aub uitleggen wat er verkeerd aan is?Ben er namelijk nooit geweest.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden