[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

D5 of E6, wat is beter?


EJD

Vraag

  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
Ik dacht dat EJD zijn chauffeurs 0,75 Euro per uur betaalde, en zijn gedrag hier in dit forum probeert te rechtvaardigen :D

Groet,

Reindert

Daar doet een badslipper het nog niet voor.

Alhoewel menig werkgever dit wel volkomen normaal zal vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Reindert
Daar doet een badslipper het nog niet voor.

Alhoewel menig werkgever dit wel volkomen normaal zal vinden...

Nog niet nee. Maar als deze crisis nog even aanhoudt gaan deze badslippers nog wel onder deze 0,75 Euro door:D En bij langer neemt de badslipper eigen geld en rijdt voor nop:D En ja, de werkgevers vinden dit zeker volkomen normaal, zei weten niet beter :D

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Persoonlijk vind ik dit veel te weinig.

Voor een binnenlands inkomen is het goed, als het om 40 overuren per maand zou gaan.

Maar voor een baan die van je eist dat je er geen sociaal leven op na kunt houden, wat ten koste gaat van je gezondheid (lees slechte voeding en het gemis aan sport), en waarin je evt. de kinderen niet ziet opgroeien, vind ik het bar weinig, en een gebrek aan waardering voor je werk.

Dan zou ik 4000 euro netto meer op zijn plaats vinden.

Natuurlijk, je kiest er voor. Maar mijn achterbuurman zit op de zeevaart. 2 maanden op, 2 maanden af. Dus per saldo meer thuis als ik.

Maar uiteraard wel een beter inkomen. Idem dito met iemand die op een booreiland werkt.

Ik bedoel maar. Maar goed, de tijd is er nu niet maar.

Eerst maar eens 'gelijk werk, gelijk loon' er door heen jassen.

Ik zou ook wel veel meer willen verdienen maar ik denk dat dat nu niet reeel is, en of dat het ooit word...??? En toch ben ik van mening dat we wel een keuze hebben, ik neem aan dat je wist waar je aan begon en dat niemand je gedwongen heeft.

Over voeding en beweging heb ik een hele andere mening gekregen, ik was ook altijd lang leve de LOL, slecht eten weinig slapen enz enz. Ik heb nu zelf ondervonden waar dat toe kan leiden, maar ook dat is een keuze, je kan ook elke avond een half uur lopen en minder vet eten.

Ik vind dat we minder met het vingertje naar een ander moeten wijzen en meer naar ons zelf moeten kijken en de keuzes die we zelf kunnen maken, en het is niet even makkeljk om je leven te veranderen maar dat het onmogelijk is geloof ik niet, bij niemand....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Haha, auto-transport komt nog best precies. Bij het oprijden is er vaak aan beide zijden maar een paar cm ruimte. Dan heb je nog een stukje ladingszekering en ben je wat hoger/langer dan andere vrachtwagens.

Afgelopen week een x een autotransport chauffeur zien laden/lossen en had er respect voor hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Routier: 4.000 euro per maand dus een ruime 900 euro per week. Dit voor 5 dagen, geen weekenden en gewoon rechttoe rechtaan werk. Dat zou inderdaad mooi zijn maar vind je het, gezien de tijd ook realistisch?

Ik ga ervan uit dat het door jou genoemde bedrag datgene is waar jij ook mee thuis komt. Of heb ik dat bij het verkeerde eind?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nu krijg ik al een tijdje niet meer betaald conform enig CAO maar als je de hele week weg bent en je maakt 50 uur in de week dan moet je toch incl verteer toch wel 700 euro per week kunnen verdienen.

Of zie ik dat u weer verkeerd.

De hele week van huis en dan 50 uur maken, 10 uur per dag. Werk eens door man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het is niet moeilijk om er op in te gaan

Veel jonge mensen weten niet wat goedkoop is.

Als kind hebben ze alles gekregen Nu dat de tijden aan het veranderen zijn

En iedereen in moet leveren. Zien veel mensen als een straf Zeker jonge mensen

Ga je in gesprek Krijg je te horen. Ik kan dit niet.En veel mensen weten ook niet wat ze allemaal uit geven

En wat ze weg gooien aan kleren Kijk is in de schoenen kast hoeveel schoenen er in staan

Het is wel kapitaal Wat op een andere manier gebruikt kan worden.

Ik kan niet of wat dan ook Betaat niet. Iedereen is in bepaalden dingen goed

En wil je geld verdienen moet je gewoon een mobiele telefoon kopen En dan gewoon een Sim kaart

Het kan 40% uit maken Maar veel mensen rekenen niet Of zien dat niet

Huub

Dit slaat echt als een kut op een drumstel,

De oudere generatie gaat naar de winkel om de hoek omdat ze die kennen en kopen daar hun tv.

De jongere generatie kijkt eerst op een site waar ze het goedkoopste hun tv kunnen kopen.

De oudere generatie weet dus niet wat goedkoop is?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
@Routier: 4.000 euro per maand dus een ruime 900 euro per week. Dit voor 5 dagen, geen weekenden en gewoon rechttoe rechtaan werk. Dat zou inderdaad mooi zijn maar vind je het, gezien de tijd ook realistisch?

Ik ga ervan uit dat het door jou genoemde bedrag datgene is waar jij ook mee thuis komt. Of heb ik dat bij het verkeerde eind?

Gezien het feit, dat jij de moeite niet neemt, om mijn posting goed te lezen, heb ik geen zin om jouw het antwoord hierop te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
De hele week van huis en dan 50 uur maken, 10 uur per dag. Werk eens door man!

Mede met dank aan de vakbonden mag je er helaas niet meer maken :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Dat is weer onzin wat je hier penist, lees de regels nog maar een keer, oh het komt van Brussel en ik wist niet dat de bonden daar ook al iets te zeggen hebben je haald een paar dingen door elkaar shompie.

=>klik<=

Dit is dus geen onzin, ik heb in franrijk de stakingen hiervoor moeten omzeilen. Dit is later europese wetgeving geworden. Alleen in frankrijk zaten de meeste op vast geld, en dan is het wel lekker dat je daar minder voor hoeft te werken. Helaas was Nederland er ook nog, en daar krijgen we per uur....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De regeling was al verzonnen door de vakbonden en de overheid voordat Brussel ermee kwam. Brussel heeft er alleen voor gezorgd dat het sneller werd ingevoerd.

En dat allemaal voor het welzijn van de chauffeur...:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Wat ik er toendertijd van begreep is het begonnen met de chauffeurs en de vakbonden in Frankrijk en Spanje, er waren toen enkele fanatieke vakbondsleden die toen dachten dat het in Nederland ook allemaal anders zou worden, wat daar van terecht is gekomen weten we ondertussen allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik probeer iedereen in zijn waarde te laten maar ik heb wel een duidelijke mening. Ik denk dat we het chauffeursvak zelf voor een groot deel naar de klote hebben geholpen. Maar dat is mijn mening. Ik heb niets met die 48 uur te maken. En met mijn uurloon heb ik aan een uur of 30 gemiddeld in de week genoeg. Maar dan ben ik ook geen doorsnee chauffeur. Als ik een keer wat extra's wil maak ik er wel 40 of 60 of whatever. Ik heb dat zelf in de hand en heb er van te voren over nagedacht wat ik wil en hoe ik dat kan bereiken. En daar heb ik niet vorig jaar een keer aan gedacht maar een jaar of 20 terug, daarom ga ik nu ook niet de schuld van alles bij een ander neerleggen, we hebben ook onze eigen verantwoording, maar als je dat hier gaat zeggen ben je voor de meeste een egoist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ger, ik heb genoeg aan mijn uurloon en onkostenvergoeding.

Ik heb alleen een probleem en dat is dat ik van werken hou. En dat wordt mij door de overheden onthouden.

Ze pleuren telkens maar weer collectieve afspraken neer, het wordt tijd voor individualisering. Ga lekker zelf afspraken met je werkgever hoeveel je wilt werken.

En hetzelfde geldt voor de weekendrust in de RTW. Zit nu thuis omdat ik vorige weekend rust te weinig heb gehad...

Ik wil gewoon werken en weer wordt me dat ontnomen.

En dat met dank aan de vakbonden. Dus mijn collega's.:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
En dat met dank aan de vakbonden. Dus mijn collega's.:p

Dit is wel een hele gewaagde uitspraak.....:ja:

Als ik zoiets hier zou neerzetten zet ik er wel even bij dat dat mijn mening is...:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dit is wel een hele gewaagde uitspraak.....:ja:

Als ik zoiets hier zou neerzetten zet ik er wel even bij dat dat mijn mening is...:angel:

Verbeter me als het niet zo is... De bond dat zijn wij wordt er gezegd. Kennelijk is er dus een meerderheid van chauffeurs geweest die de 48-urige werkweek wilden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Degene die zegt dat wij de bond zijn staat te liegen. Ik wil er zoiezo niets mee te maken hebben dus daar strand het woord wij alweer. Ik geloof gerust wel dat er mensen zijn die blij zijn met een vakbond en die er een hoop profijt bij hebben, bijvoorbeeld voor het invullen van je belastingpapieren, rechtsbijstand en het Cao boekje, Ik heb ze daar niet bij nodig, ik verdiep me er liever zelf in als dat ik een wildvreemde mijn belasting teruggaaf laat regelen.

Kom je toch weer uit op een stukje verantwoording bij jezelf neerleggen. Er is nog nooit een werkgever geweest die zei "je moet" Want als het niet ging ging het niet meer, en als ik een keer in het weekend thuis was en ik was helemaal verrot wist ik dat ik een beetje geld extra had verdient, en daar pluk ik nu weer de vruchten van. Het is maar in hoeverre je voor jezelf op durft te komen, ik heb nog nooit over me heen laten lopen maar durf ook wel te zeggen dat ik niet moeilijk ben om mee te werken zolang het redelijk blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Gedeeltelijk geef ik je wel gelijk hoor, maar we hebben het zelf verknalt is mijn mening, het was nooit genoeg.

Ook ik heb vroeger gewerkt als een paard zeg maar, in mijn rust lossen s'nachts aankomen en gelijk bij de silo neer zetten en nog maar vlug een uurtje of 4-5 slapen, donderdag en vrijdag liep je er een halve zombie bij en de halve zaterdag en de hele zondag had je nodig om maandag weer fris aan de gang te gaan, en dan was ik er nog een die regelmatig nee zij tegen het baasje.

Een bepaalde vrijheid zou ik ook wel wensen, net als jij. Maar er zijn er helaas teveel die niet met die vrijheid om kunnen gaan, en dan bedoel ik daar de werkgevers mee, er zal teveel druk op de chauffeur worden gelegd van nog ff dat nog vlug ff dit, en zeg nu niet dat heb je zelf in de hand, nou dat heb ik "vroeger" wel gezien, er zijn er maar weinig die de mond open durven doen, en er zijn er veel geeindigd in de WAO omdat ze opgebrand waren, ooit is me verteld dat de pensioenkas barstens vol zat in transport, gewoon omdat er zo weinig het pensioen haalden, dat is gelukkig wel verandert.

Dan weer bedank ik mijn collega's. Heb net mijn rijbewijs.:D

Ik ben een goede voor de werkgever Ger, als hij zegt nog ff dit of dat dan ga ik. Verdien ik nog meer.

Maar zoals jij het zegt, ik wordt gestraft doordat andere er niet mee om kunnen gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Voor hetgene EJD voorsteld aan uren, zou een vergoeding van max 400,- genoeg moeten zijn....Zit je toch op 1600 NETTO per 4 weken.....

Ummmmm, maak er maar 380,- van.

Wat wel een feit blijft is dat, gelet op de verantwoording, kennis van machines en techniek, aansprakelijkheid (je rijdt al gauw met 125.000 in de rondte), sosciale gemist door lange dagen, lange weken van huis, het chauffeurs loon ZWAAR ondergewaardeerd is.

Voorbeeld: ik als buschauffeur rij met 50 personen (levende wezens!) in de rondte op redelijke gevaarlijke wegen, draag daar verantwoording voor, ben ook de lul als het fout gaat, krijg +/- NOK 170 per uur.

Mijn zoontje van 17, doet de school voor aanleg (grondverzet en dergelijke) gaat op zijn 18!!! al tegen de NOK 200 per uur verdienen en wanneer hij op zo'n project een week van huis is loopt dit op naar de 250/300 per uur....

Wie doet nu het meest verantwoordelijk werk, anders gezegd, waar zit hem het verschil in beloning?

(1€ - ongeveer 7,5 noorse kroon).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
heren heren, er zijn meer beroepen in de wereld dan chauffeur!

feitelijk zijn wij als chauffeurs maar een hele kleine minderheid in het hele werkgebeuren om ons heen.

en om dan de bonden de schuld te geven is wel heel erg kort door de bocht, en is een schoolvoorbeeld van onbegrip en dommigheid!

of is het zo dat wij als chauffeurs de enigste beroepsgroep is die met die 48 uur te maken heeft?

nee heren, daa rheeft een ieder die in loondienst werkt mee te maken, ook de proces operator in de fabriek, de metsleaar op de steiger, de secretaresse op kantoor, die 48 uur geld voor iedere werknemer!

dat wij als chauffeur door die wetgeving veel hinder ondervinden tijdens ons werk is zo klaar als een klontje.

maar andere beroepen hebben daar geen last van, en die kunnen er prima mee leven!

en wat moet een vakbond dan doen?

laten we er eens van uit gaan dat 10% van de beroepsbevolking chauffeur is, en tegen die 48 uur is, dan heb je 90% die er voor zijn.

en ja net als dat de goeden vaak onder de kwaden moeten lijden, zo moeten chauffeurs lijden omdat de meerderheid er geen last van heeft.

allemaal het gevolg van democratische beslissingen.

en wat verwacht je nu van een vakbond?

wat denk je te bereiken als minderheid?

denk je nu echt dat een maatregel zoals die 48 urige werkweek, veranderd word door de overheid en de vakbonden, omdat een kleine mindeheid er problemen mee heeft?

nee als je dat denkt dan weet je niet hoe de wereld in elkaar steekt!

Ik verwacht niks van de vakbond. Zij zijn degene die dit medemogelijk hebben gemaakt.

Wat ik wil is meer persoonlijke vrijheid. Laat me zelf afspraken maken met de werkgever over hoeveel uur ik werk.

Dat hoeft niet allemaal te worden vastgelegd in wetten.

De rest van de beroepen heeft nog controleerbare chip bij zich.

Maarja, dit heb ik ook al vaak verteld. Zal het voor de laatste keer doen voordat ik onder de markeer als gelezen knop belandt...:D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
of is het zo dat wij als chauffeurs de enigste beroepsgroep is die met die 48 uur te maken heeft?

U draait het om, want tot enkele jaren geleden waren chauffeurs (mobiele werknemers) altijd uitgezonderd van die regelgeving.

Na jarenlange lobby en "strijd" hebben de vakbonden het voor elkaar gekregen om die uitzonderingspositie voor chauffeurs op te heffen. En dit werd ook daadwerkelijk gepresenteerd als een "overwinning" en "sociale verworvenheid" die "eindelijk ook" voor chauffeurs ging gelden. Zo zit het.

Alleen worden de vakbonden (vakbondsleden) die met oranje hesjes en petjes hebben staan te flyeren daar niet zo graag meer aan herinnerd. Want te laat kwamen zij erachter dat hun "achterban" die regeling helemaal niet pruimden, en het helemaal niet zagen als een "verworvenheid". (Shompie geeft dat goed weer in een reactie eerder in dit topic).

nee heren, daa rheeft een ieder die in loondienst werkt mee te maken, ook de proces operator in de fabriek, de metsleaar op de steiger, de secretaresse op kantoor, die 48 uur geld voor iedere werknemer!

Ja en... ?

Die gaan normalerwijze na hun arbeid huiswaarts en genieten dan van hun "sociale verworvenheid" om langer "rust" (thuis ??!!) te mogen maken. Juist om die reden waren "mobiele werknemers (chauffeurs) altijd van die regelgeving uitgezonderd. Want "mobiele werknemers" die zijn niet (altijd) "thuis" na een dienst. Die genieten hun "sociale verworvenheid" onderweg op een parkeerplaats, of industrieterrein.

dat wij als chauffeur door die wetgeving veel hinder ondervinden tijdens ons werk is zo klaar als een klontje.

Dan kunnen we het daar gelukkig over eens zijn. De vakbonden hebben er iets doorgedrukt waar eigenlijk geen chauffeur op zat/zit te wachten.

en wat moet een vakbond dan doen?

Niet proberen extra regelgeving door te drukken die het werken van mensen beperkt.

laten we er eens van uit gaan dat 10% van de beroepsbevolking chauffeur is, en tegen die 48 uur is, dan heb je 90% die er voor zijn.

en ja net als dat de goeden vaak onder de kwaden moeten lijden, zo moeten chauffeurs lijden omdat de meerderheid er geen last van heeft.

allemaal het gevolg van democratische beslissingen.

In Nederland zo'n kleine 200.000 beroepschauffeurs op een beroepsbevolking van 7 miljoen, dat is dus zo'n 3% van de beroepsbevolking.

Maar dat heeft niets met democratie te maken, zoals u nu een link probeert te leggen. Chauffeurs waren namelijk altijd van die regelgeving uitgezonderd.

en wat verwacht je nu van een vakbond?

wat denk je te bereiken als minderheid?

denk je nu echt dat een maatregel zoals die 48 urige werkweek, veranderd word door de overheid en de vakbonden, omdat een kleine mindeheid er problemen mee heeft?

Zoals gezegd was er die uitzonderingspositie voor chauffeurs.

De "minderheid" (zoals u die noemt) heeft dus heel erg veel bereikt. Namelijk: dat chauffeurs (mobiele werknemers) ook onder deze regelgeving gingen vallen.

nee als je dat denkt dan weet je niet hoe de wereld in elkaar steekt!

Ik denk dat u bewust probeert om het verhaal slechts gedeeltelijk te vertellen om de vakbonden uit de wind te houden. Of dat u het hele verhaal wellicht niet kent.

In ieder geval steekt "de wereld" dus iets anders in elkaar dan u probeerde hier te vertellen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Het duurt even, maar ik heb het gevonden. Hier ging de vete verder...

Ik ben niet iemand die meteen met kaarten gaat gooien, maar eens is de grens bereikt. Dat duurt niet zo lang meer ook...

Wederom de persoonlijkheden verwijderd hier, verder back on topic graag.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
In Nederland zo'n kleine 200.000 beroepschauffeurs op een beroepsbevolking van 7 miljoen, dat is dus zo'n 3% van de beroepsbevolking.

Maar dat heeft niets met democratie te maken, zoals u nu een link probeert te leggen. Chauffeurs waren namelijk altijd van die regelgeving uitgezonderd.

Nadeel voor een chauffeur is ook dat het aantal gewerkte uren zo traceerbaar is. Er zijn nogal wat andere beroepen waar officieel 40 uur betaald wordt (tegen goed salaris) en er in de praktijk wel 50+ uur gewerkt wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden