[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hameleers, Heerlen


Recommended Posts

  • Reacties 130
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Dennis 410 is of was hier toch lid?

Ik lees op een ander forum zijn berichten en hij plaatst nog niet zo lang geleden foto's van een hele rits nieuwe auto's.

Dat de belastingdienst hier wat gaat veilen wil nog niet zeggen dat ze failliet zijn of gaan, sterker nog wat zou het opbrengen een stel bureau''s met stoelen en wat gereedschap?

ja autos die niet geleverd ullen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Toevallig Dennis vanochtend even gesproken in Roermond, net terug uit Frankrijk. Uiteraard is dit ook voor hem een rottijd.

Die jongens zijn allemaal ver van huis, horen wat en kunnen niets meer dan hopen dat het goed komt...

Ik denk dat het ook hier wel gepast is om niet al vast op voorhand de boedel al te gaan verdelen zeg maar, en eerst eens af te wachten wat er werkelijk aan de hand is en gaat gebeuren.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja autos die niet geleverd ullen worden.

Die 15 stuks Daf met kogel koelers, staan bij loven ,omdat ,het werk waar deze voor aangeschaft zijn niet doorgegaan is.

raar maar waar. die staan er al een paar weken

geen geld geen vroemvroem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja autos die niet geleverd ullen worden.
Die 15 stuks Daf met kogel koelers, staan bij loven ,omdat ,het werk waar deze voor aangeschaft zijn niet doorgegaan is.

raar maar waar. die staan er al een paar weken

geen geld geen vroemvroem

Ik vond het al raar, want had gehoord dat er nieuwe DAF´s zouden komen bij Hameleers. Kijk ik op een gegeven moment op trucks.nl staan daar die DAF´s te koop...

Laten we hopen dat het (voor het personeel) de goede kant opgaat, en dat dit bedrijf blijft bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast FreddyD48

We zullen zien waar het schip strand, maar het ziet er NIET ROOSKLEURIG uit bij Hameleers ! de belastingdienst wil toch het eerst het geld zien, gaat de voorgenomen deal met een overname kandidaad niet door dan wordt er alsnog geveild, op dit moment is alles opgeschord, maar hoop dat dit fantastisch bedrijf wel blijft bestaan ! Als ik er werkte zou ik ook graag iets willen inleveren van mijn loongroep met behoud van mijn werk, maar wie ben ik ?!:confused::zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor wat betreft werkgevers in het zuidelijke gedeelte van Limburg had Hameleers inderdaad een goede reputatie. Ik wens ze succes in de strijd met de belastingdienst. Ik zou hier een extern adviseur aannemen voor bemiddeling. De belastingdienst heeft in casu ook niets aan een faillissement. Dit garandeert ook niet dat ze dan wel hun centen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik er werkte zou ik ook graag iets willen inleveren van mijn loongroep met behoud van mijn werk

En als het dan alsnog mis gaat, heb je mooi je eigen genaait. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iets inleveren van je loon is een lastige beslissing.Mocht het bedrijf het dan alsnog niet redden krijg je wel een veel lagere uitkering.Ik persoonlijk zou er niet 123 een beslissing over nemen op zo'n moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als het dan alsnog mis gaat, heb je mooi je eigen genaait. :ja:
Iets inleveren van je loon is een lastige beslissing.Mocht het bedrijf het dan alsnog niet redden krijg je wel een veel lagere uitkering.Ik persoonlijk zou er niet 123 een beslissing over nemen op zo'n moment.

Ik denk dat je dat ook niet effe zomaar kan zeggen: ik lever wel (tijdelijk) loon in of ik lever het niet in. Die discussie is hier ook al vaker geweest. Denk het hangt wel van meer omstandigheden af. Werk je ergens al 15 jaar, is werkgever op een goeie manier aan het saneren, geeft hij je garantie dat je mag blijven, bla-bla. Dan zou het wel kunnen. Is het een bodemloze put (wat helaas bij de meeste zo is), dan naai je misschien wel je eigen ja. Blijft een lastige situatie; niet inleveren, zal baasje snel failliet kunnen gaan. Wel inleveren en baasje zou alsnog failliet gaan, ben je wel beetje genaaid. Maar aan de andere kant, zoals Willem altijd zegt, een goeie chauffeur vind altijd werk. Als je loon inlevert, baasje gaat failliet, en je hebt meteen rap erna ander werk, is het nog niet zo zuur.

Maar ja, dat zijn woorden van de Frans die aan de verkeerde kant van de tafel zit. Zal ik het eens van mijn standpunt voorstellen: ik rij een ritje voor een bedrijfje via Teleroute waar ik nog nooit van heb gehoord. Ritje van 1.000 euro. Betaling na 60 dagen, of -2% na 1 week (zijn er genoeg die het zo aanbieden). Voor 20 euro heb ik na een week m'n geld. Als ik 60 dagen wacht, moet ik 60 dagen financieren en het risico dat opdrachtgever in die 60 dagen failliet is gegaan. Dan lever ik wel 2% in, met de zekerheid dat ik m'n centen heb (en nog snel ook).

Heb vandaag nog gebeld, naar een redelijke grote bevrachter, zit in meerdere landen in Europa. We zitten alweer op 72 dagen. Afgesproken was 60 dagen. Wordt daar zo geirriteerd van hè, dat achter je geld aan moeten bellen... Pffff.... Maar de crediteuren afdeling van het bedrijf was 2 weken op vakantie geweest, ze zouden het na kijken. Internationaal bedrijf in meerdere landen... Doet daar nu echt maar 1 vrouw de facturen betalen? Maak je mij niet wijs...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vaak zo met die goede chauffeurs, die zitten al jaren bij zo'n bedrijf.

Hebben echt wel hard voor de zaak. En hebben de zaak ook vaak groot gemaakt.

TVT uren laten ze maar staan, net als vakantiedagen. Is immers geen tijd voor..... druk druk druk.

En de werkgever is dan vaak oneerlijk, die jongens willen echt wel, maar er word gewoon tegen ze gelogen.

Het gaat even slecht, salaris komt een weekje later.....

En onderweg als de tankpas het niet doet, dan word er wel een smoesje verzonnen.

Die diehard chauffeurs blijven wel gaan. Ze geloven de werkgever.

En dan klapt de boel. En zitten ze met een hoop financiele schade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Sorry dat ik nu juist terug van op dit topic. Hameleers is nog niet officieel failliet! De wagen wat die heeft rijden gewoon nog

Er is niks verkocht of iets. Hij heeft contact gehad met iemand van de belasting om een schikking te maken dat die per maand

gewoon te kunnen betalen en de wagen op de weg te houden. De wagen was bij Loven staan zullen niet meer de baan op

gaan dankzij de klant die alles heeft laten vallen. Hopelijk gaat nu langzaam alles weer terug naar de oude Hameleers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsja, de perfecte mens is nog steeds niet geboren...

Verder hoop ik ook dat het verder goed gaat met de firma Hameleers, het is een mooi bedrijf als ik het zo als buitenstaande zag, Dennis410 was er ook altijd over te spreken. Ik vind het alleen jamner dat ook dit bedrijf is begonnen met van die oostblokkers...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou kan niet veel zeggen. Iemand van Hameleers heeft het aan iemand van voncken door gegeven en meer weet ik over hameleers niet hoe en wat. Alleen schikking maar of dat belasting was weet ik niet zeker

Gr Jordie

Sent from my BlackBerry 8520 using Tapatalk

Ik denk dat je dan beter niets had kunnen schrijven, want je bron is net zo betrouwbaar als dat ik nu wat loop te zwetsen...

Maar effe iets anders: als je al je facturen aan de bank hebt verpand (middels factoring), en je komt in financiële problemen, wie heeft dan bij een faillissement het eerste recht op de centen? De bank of de belastingdienst? Normaal zou ik zeggen de belastingdienst, maar neem aan dat de bank zich ook aardig heeft ingedekt.

Voor de leek over factoring: bij factoring betaald de opdrachtgever de facturen niet aan de transporteur, maar aan de bank. De bank zorgt ervoor dat (in dit geval) je je centen 30 dagen na factuurdatum van de bank krijgt, de bank neemt je het risico debiteurenbeheer uit handen, mocht de debiteur niet betalen, zorgt de bank voor (incasso)maatregelen. Het hoeft niet altijd een bank te zijn die je facturen voorfinancieert. Kan ook een investeringsmaatschappij of iemand met genoeg centen zijn. De kosten zijn echter wel vrij hoog, en kunnen oplopen tot 7% van het factuurbedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden