[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid
4 minuten geleden zei the duke:

 

Klopt, het is de afgelopen tijd bizar geweest. Nu ben ik redelijk doorgewinterd als het gaat om werken in kutweer en ik vind het niet zo heel erg, je moet er gewoon even aan wennen. Maar nu er een heel aantal dagen zijn geweest dat ik bij elke vracht in het regenpak moest was ik van de week donderdag en vrijdag erg blij dat ik het niet hoefde.  Het ergste is elke keer in en uit je pak. Vervolgens flikker je het aan de bijrijders kant voor de stoel, je hele dashboard zit onder de bagger en alles is nat.

 

Om vervolgens afgelopen zaterdag wéér een hele dag in de regen te draaien, althans elke keer met laden en lossen. Ik had zaterdag 4x l<Lekkerkerk/Oudewater een klusje aangenomen. Gelukkig staat er een meer dan goede vergoeding tegenover.

 

Het is een gekke tijd, daar ik eerst een beetje bang was om thuis te staan ná een lange tijd voor dezelfde klant gereden te hebben is het juist nú helemaal losgegaan. En helemaal sinds ik kennisgemaakt heb (en gereden) met je maat Prins😁

Ach het meeste water valt wel langs je heen moet je maar denken:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei the duke:

Klopt. Maar weken in weer en wind gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Ik merk het aan mijn lijf. Wat weer een goede reden is om de thaise massage juffrouw te bezoeken.

Dat klopt wel idd. Je spieren worden er niet soepeler van idd,  Nu was ik de laatste jaren echt verwend wat laden en lossen betreft. Maar ook nu mag ik weer gewoon in de regen zelf laden en lossen. Vroeger in het kabel en leidingwerk moest het wel heel bar zijn wilde we in de keet gaan zitten. Maar dan was het voor mij meestal ook wel ? game over" en ging ik naar huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei the duke:

Klopt. Maar weken in weer en wind gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Ik merk het aan mijn lijf. Wat weer een goede reden is om de thaise massage juffrouw te bezoeken.

 

Ik voel het dus ook aan mijn lijf. 

 

Ik moet savonds echt onder een hete douche om van die stijfheid af te komen. 

 

Ik vind het werk nog steeds heel leuk maar de laatste weken denk ik wel eens, ik kan het veel comfortabeler verdienen. Maar goed, we beginnen maandag weer met een leuke klus dus dat motiveerde weer. En ik denk dat Johan allang blij os dat hij iemand heeft gevonden die ook in het weekend wat wil doen 🤣🤣🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

 

Ik voel het dus ook aan mijn lijf. 

 

Ik moet savonds echt onder een hete douche om van die stijfheid af te komen. 

 

Ik vind het werk nog steeds heel leuk maar de laatste weken denk ik wel eens, ik kan het veel comfortabeler verdienen. Maar goed, we beginnen maandag weer met een leuke klus dus dat motiveerde weer. En ik denk dat Johan allang blij os dat hij iemand heeft gevonden die ook in het weekend wat wil doen 🤣🤣🤣

 

Ik heb helaas geen tijd voor Johan en ik heb hen dat ook uitgelegd. Van de week begon er iets te spelen en ik heb hem daar over gebeld. De firma S uit V belde me. Ik heb daar in het zwaar transport gezeten, je weet wie ik bedoel. Hij had werk voor me uit omgeving Amsterdam naar Bergen aan Zee. Of ik tijd had. Dat was donderdag. Ik zeg ik bel je zo terug want ik moet ff denken. Enfin, teruggebeld en het ging dus over werk van een grote grondverzetter uit Noord Holland laden in Westknollendam. Aha, daar gaat het al mis S. Dat regelt Johan en Johan belt me 100 x en ik zeg dat ik geen tijd heb dus ik kan niet maken om 2 weken onder z'n kantoorraam platenn te gaan laden. Maar enfin, wat reken je voor hun? Dat tarief ga ik niet voor rijden S. Het lijkt me wijs dat mijn nummer aan die grondverzetter geeft want ik reken meer. Ff contact gehad, ze willen hotel en eten betalen en mijn tarief. Maar het voelde niet goed omdat ik dan John een hak zet. Dat verdient hij niet. Uiteindelijk heb ik Johan gebeld,  uitgesproken hoe ik erover dacht en dat ik hém ging helpen en niet de klant van zijn klant. 

 

De enige manier waarop ik in deze branche neutraal overeind kan blijven is het respecteren van de belangen.  Iedereen kent me en ik weet hoe de hazen lopen. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of ik een aggregaat van 7 ton naar Middenmeer wilde brengen?

 

Uiteraard. Het agragaat was 2.85 hoog dus nam ik de kuip mee want die hing er toch al achter.

 

Daar aangekomen kon ik met geen mogelijkheid binnen komen met de trailer. Dus als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat 😇

 

 

 

 

20231123_114856_copy_2016x1512.jpg.7cafb152dab1aa6cd2b7a01d33bb415c.jpg

 

20231123_114926_copy_2016x1512.jpg.da59d11a9828eec03e6fd9f1f3d562ef.jpg

 

IMG-20231123-WA0005.jpg.c491e0b98a2b8b46b655f5f6c5016b85.jpg

 

20231123_120821_copy_2016x1512.jpg.47323cb5177acb71716bbe4abf36619c.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vandaag sinds lange tijd weer eens aan de gang geweest voor mijn achterbuurman.

 

Ik deed hier regelmatig wat voor maar had/heb door mijn andere hobby (vakantiereizen naar Zweden) gewoon wat minder tijd.

 

Hij heeft ook een chauffeur aangenomen voor deze auto dus het word sowieso ook wel minder. De chauffeur krijgt een knappe kar, 570 pk en alle opties zijn aangekruist bij het bestellen.

 

Maar ik mocht er vandaag nog even mee weg, kon een volle dag maar heb gekozen voor een half dagje. Wel had ik mijn vriendin mee, even laden in Zwolle en lossen in Alkmaar

 

 

20231126_110657_copy_2016x1512.jpg

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Af en toe kom je op facebook herrineringen tegen die je dan nog eens deelt.

 

Nu kwam ik 3 dingen tegen, toch wel leuk om te zien wat voor verschillende dingen ik doe en gedaan heb.

 

FB_IMG_1701019129750.jpg.e0a170db15c3a44ec3ce73ffbc8fd81b.jpg

 

Deze trailer pakte ik op in Gent. Kwam van de boot af van de Zweedse vestiging uit Gotenburg.

 

FB_IMG_1701019109759.jpg.a8ef9fd0dcf2dc4f0dabee7c3e38fe19.jpg

 

Dit is in Amsterdam Noord op een zondag. Ik heb dit ook regelmatig zelf gedaan maar nu was ik mee als stuurman. 13 meter breed geeft weer een hele andere kijk op "breedte" transport.

 

FB_IMG_1701019091026.jpg.69124c06fd02e5a2fc1b2947fc6aba26.jpg

 

Dit is de oude portain rups torenkraan van C&P kraanverhuur. Drze is verkocht aan P&K waterbouw. Mijn oudste zoon zat daar toen op de planning. Hier heb ik een paar dagen mee gedraaid. Niet echt mijn ding maar ik had wel weer wat af te strepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Gistermiddag vertrokken met een koppel ritje.

 

Ik zou om half 5 vertrekken maar om 16.00 reed ik al geladen weg. Ik moest koppelen met een echtpaar die uit Denemarken vandaan kwamen. Ze stonden in Puttgarden,  600 km vanaf Oudkarspel. 

 

Vannacht om half 1 had ik hun geladen trailer er weer achter en ben ik nog een stukje terug gereden. 

 

Om 17.30 en bijna 1200 km verder stond ik weer terug in Oudkarspel. 

 

20231209_005959_copy_2016x1512.jpg.d64b78390b8782f023064b540b987f40.jpg

 

20231208_200304_copy_1512x2016.jpg.ecb9c2ebd0b547b791230173e4bf38f6.jpg

 

Het was daar witter dan bij ons, meterstanden en oud en nieuw rijd ik daar ook. Ik heb niet zoveel met de feestdagen, vorig jaar hen ik 2 ritten zuid Frankrijk gedaan dit jaar hoop ik naar Zweden te kunnen.

 

We gaan het afwachten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kerst en oud en nieuw komen er weer aan.

 

Al jaren probeer ik ze beiden weg te zijn/aan het werk te zijn. Ik kwam net een herrinering op fb tegen van 6 jaar terug. Toen ben ik nog bezig geweest met een ex forumlid om naar Finland te gaan. Dat werd hem toen niet helaas.

 

Ik ben vanaf mijn 18 de het merendeel van de feestdagen onderweg geweest. Nieuwjaar in Fuengirola met 20 graden en kerst in Valecia. Ook heb ik met kerst nog wel eens op een ferry gestaan van Cyprus terug naar Pireus.

 

Vorig jaar heb ik 2 ritten Frankrijk gedaan voor Freshtrans. Dit had ik dit jaar zo weer gedaan maar ze zijn overgenomen door de Wit in Hillegom. Dat is mij een paar maatjes te.groot dus dat word hem niet.

 

Dit jaar ga ik voor Boekel rijden. Ik kan voor kerst weg en na oud en nieuw terug komen. Zowel voor kerst als na oud en nieuw is zeer ruim, ik neem een koffer mee met kleren voor 3 weken en zie wel waar ik beland.

 

Ik doe dit niet omdat het moet, of omdat ik het geld nodig heb. Ik doe dit gewoon omdat ik het leuk vind. En zo kan er iemand thuis blijven Di e wel graag thuis is 😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kan niet altijd 6 gooien.

 

Vandaag bij de aeb in de stortput gestaan waar normaal het ingezamelde huisvuil word gestort. Niet een uurtje maar gewoon de hele dag. Dus straks even lekker douchen en mijn kleren wassen 🤣

 

20231213_091215_copy_1512x2016.jpg.2615c2f16bb3f134ddb13810f27abbc3.jpg

 

Ze moesten wat constructie vervangen wat kapot gereden was onder een trechter.

 

20231213_101822_copy_1512x2016.jpg.7d5846b4d58c7e3517d5191252ef8d3f.jpg

 

Toen ik er smorgens inreed had ik er een hard hoofd in of ik zelfstandig boven zou kunnen komen maar dat viel uiteindelijk mee.

 

20231213_094219_copy_1512x2016.jpg.059a545be784c8b010a82e0be99f871c.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei shompie:

Je kan niet altijd 6 gooien.

 

Vandaag bij de aeb in de stortput gestaan waar normaal het ingezamelde huisvuil word gestort. Niet een uurtje maar gewoon de hele dag. Dus straks even lekker douchen en mijn kleren wassen 🤣

 

20231213_091215_copy_1512x2016.jpg.2615c2f16bb3f134ddb13810f27abbc3.jpg

 

Ze moesten wat constructie vervangen wat kapot gereden was 

 

 

Zal je wel lekker geruikt hebben na zo'n dag😷

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn jongste moest vandaag afrijden voor zijn C.

 

En ook hiervoor is hij in een keer geslaagd. Nog geen 2.5 maand 18. Net een spoedaanvraag gedaan en maandagmorgen om 09.30 kan hij hem halen. Zijn werkgever kennende rijd hij daar om 10.30 met de vrachtwagen het pad af.

 

Best wel trots 😍

  • Like 15
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei shompie:

Mijn jongste moest vandaag afrijden voor zijn C.

 

En ook hiervoor is hij in een keer geslaagd. Nog geen 2.5 maand 18. Net een spoedaanvraag gedaan en maandagmorgen om 09.30 kan hij hem halen. Zijn werkgever kennende rijd hij daar om 10.30 met de vrachtwagen het pad af.

 

Best wel trots 😍

 Daar mag je idd ook trots op zijn. . Altijd mooi zulke dingen. Geeft je als vader een goed geve.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik houd van lekker eten, zeker als ik onderweg ben met de vrachtwagen. Het gebeurd niet heel veel maar als het gebeurd neem ik het ervan.

 

Het begon donderdag met een snel koppelritje Kolding, om 17.15 wegrijden uit Oudkarspel in de wetenschap dat er iemand op jou trailer wacht. Dus gas erop en tijdens je 3 kwartier een broodje bij de pomp. Op de terugweg bij Hollenstedt wat gegeten, niet denderend maar was redelijk. Nu sta ik vlak voor de Deense grens bij scandinaviepark. En hier kun je heel goed eten 😇

 

20231223_173527_copy_1512x2016.jpg.5643aa3b389ba1cfb05338f31af365b9.jpg

 

Salde van de salade bar.

 

20231223_174350_copy_1512x2016.jpg.3379f09deb29ac358ef824d86088b3c2.jpg

 

En een rinderfilet met pepersaus en kroketten.

 

20231223_173639_copy_1512x2016.jpg.c91605239d9bd7ed93b4070e515260b1.jpg

 

En een heerlijk biertje erbij. Ik denk niet dat het bij die ene blijft, ik maak hier 24 uur dus kan het.

 

Maandag los ik in Vejle en ik wilde er 24 uur ophebben zodat ik niet halverwege de week stil kom te staan. 

 

Mijn planning tot vrijdag is bekend, ben niet te gast maar dat is niet erg, doe nog een klein ritje Duitsland na deze rit en laad woensdag in Holland weer voor Zweden. 

 

Oud en nieuw ben ik ook weg dus er moet nog ergens 24 uur tussen, ook dat gaat lukken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden