[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Met een sissend geluid kwam er een eind aan mijn werkdag in Den Haag op het strand.

 

We zouden doorgaan totdat het donker werd. Het is een klus van een paar dagen en ik zou met de monteurs mee naar huis rijden en mijn auto hier laten staan. De monteurs zijn naar huis en ik sta hier nog te wachten op Pirtek... 🤣

 

20231016_170632_copy_1728x2304.jpg.bdb10ec861fbd683800a1144fb310af3.jpg

 

Een slangetje daar ergen tussen klapte. Het is de slang van het inschuiven van de jib.

 

20231016_162839_copy_1512x2016.jpg.7b1ef95e7d6620ead02f2159e06e316e.jpg

 

Ik sta in Den Haag, Kijkduin om precies te zijn. Waar ik sta zijn de appartementen 1 miljoen +

 

20231016_182222_copy_2016x1512.jpg.512854fcd4e26b9246779d95d61d1f91.jpg

 

Gelukkig zat er een supermarkt in de buurt en komt mijn jongste zoon even slaapspullen brengen.  Die heeft sinds 2 weken zijn rijbewijs.

 

20231016_181550_copy_1512x2016.jpg.b8fed9c4daf76dfd35b9b6c0c51c1467.jpg

  • Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
55 minuten geleden zei HendrikJansen:

Zit er in een wijk van 1 miljoen + geen restaurant?

 

 

Meerdere, maar ook een supermarkt. En aangezien ik op een monteur aan het wachten was wilde ik niet te lang wegblijven.

 

En ik ben niet zo'n type die daar schijt aan heeft en dat de monteur maar ff wacht of zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei shompie:

 

 

Meerdere, maar ook een supermarkt. En aangezien ik op een monteur aan het wachten was wilde ik niet te lang wegblijven.

 

En ik ben niet zo'n type die daar schijt aan heeft en dat de monteur maar ff wacht of zo. 

Dr is niemand die van je vraagt of je de monteur wil laten wachten Ron, ik vroeg me enkel af of zo een wijk geen restaurant had. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei ayla:

Je had de monteur ook kunnen uitnodigen voor dinner.....😇

 

Groet Ron (jaja, in het dagelijks leven ook monteur....LOL )

 

 

Had zomaar gekund ja. We waren om 21.15 klaar, toen ben ik een biertje gaan doen in de auto.

 

De monteur was achter zijn bord eten weggebeld dus die wilde naar huis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Ja, leeg heen en weer redden we dat allemaal wel.......

 

 

 

Geintje.

 

(had laatste rit naar Stockholm met een XF, waarbij dezelfde weersomstandigheden waren als toen ik de rit deed met de XG+ (waar ik op de rit met de XG+ toch heb zitten trappen, om de levertijden te halen, boot gemist) daar had de XG+1:4,3 en de XF 1:3,8)

Waarbij het comfort van de XG+ toch een stap vooruit is.

 

Groet Ron

bewerkt door ayla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei shompie:

Ik heb bij dit bedrijf met alle merken gereden maar dit is toch wel mijn favoriet.

 

Een XG+ 480

 

Ook denk ik dat een werkgever wel blij word van dit soort verbruikscijfers. En ja, ik weet dat er ook veel storingen in zitten.

 

20231029_104256_copy_1512x2016.jpg.9426028439e405e6ab222220b2938b7e.jpg

Je zit wel erg ver van het doelverbruik...😁 Het rij-advies wordt een "Bakker de Baksteen code95-training"

bewerkt door Localton
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei ayla:

Ja, leeg heen en weer redden we dat allemaal wel.......

 

 

 

Geintje.

 

(had laatste rit naar Stockholm met een XF, waarbij dezelfde weersomstandigheden waren als toen ik de rit deed met de XG+ (waar ik op de rit met de XG+ toch heb zitten trappen, om de levertijden te halen, boot gemist) daar had de XG+1:4,3 en de XF 1:3,8)

Waarbij het comfort van de XG+ toch een stap vooruit is.

 

Groet Ron

 

Jullie doen een beetje bloemetjes en plantjes... 

 

Ik ging met 40 plus op en met wat retouren en fust twrug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
34 minuten geleden zei shompie:

 

Jullie doen een beetje bloemetjes en plantjes... 

 

Ik ging met 40 plus op en met wat retouren en fust twrug

Die vrachten waren een volle bak groente heen en met de XG+ een volle vracht vis retour vanaf Helsingborg (afgelopen rit enkel wat leeg fust retour, ook vanaf Helsingborg).

 

En ja, de hoofdmoot is bloemen en planten, maar een ieder die betaald en z'n vracht erin past, brengen we weg. 😆

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei steenhaas1:

Je weet het hè,  213 is niet de maximum snelheid, maar het nummer van deze weg 😂

 

En daar hoef ik gelukkig niet aan mee te doen. Ik vertrek meestal rond 17.00 uur vanuit het altijd mooie Noord Holland. Als je het dan presteerd om te laat bij het Travemunde bootje te k9men ben je de hele weg aan het achteruit rijden geweest.

 

En dan nog 🤣🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei albertvv:

Vlakke weg, lange strek en weinig/minder verkeer (avonduren) dan is die 1;5 wel haalbaar. Ben dan eigenlijk wel benieuwd wat de cijfers zullen zijn wanneer er wat klimmetjes bij zijn en meer verkeer.

 

Ik heb van de zomer ook een week met een XG gereden,  gewokn Duitsland in via de 61.

 

Ook daar zat ik constant rond de 1 op 4. En dat met bijna geen lege km.

 

Maar dat deed 106 ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei shompie:

 

Ik heb van de zomer ook een week met een XG gereden,  gewokn Duitsland in via de 61.

 

Ook daar zat ik constant rond de 1 op 4. En dat met bijna geen lege km.

 

Maar dat deed 106 ook

Niks geen uitzonderlijke cijfers dus, in die zin dat je dat met een beetje rustige rijstijl en een beetje uitrollen eigenlijk met de meeste auto's wel kan halen afhankelijk van het soort werk. In mijn vorige werk haalde ik met mijn Actros ook een gemiddelde van 1:4 met deels stadsdistri, opvracht 7 ton retour 25 ton.

Nu bij lange na niet meer maar het werk is ook niet te vergelijken. Met 35 ton lading (en 410 pk) zit ik op ongeveer 1:3 op een vlakke rit en 700mtr/ltr in de klim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

 

Ik zeg nergens dat dit uitzonderlijk is.

 

Wel zeg ik dat de xg op dit moment toch we mijn favoriete auto is. Een echte auto voor de chauffeur, qua rijden maar zeker qua comfort.

 

Dat hijbdaarbij nog zuinig loopt ook met 40 ton +  is mooi meegenomen voor de werkgever.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei shompie:

 De meeste die naar Scandinavië rijden rijden wel over de 213 🤣🤣

 

Ik denk niet dat ik daar vrienden zou maken zeg maar 🙈

Hoe later op de avond, hoe minder vrienden......
(ik kan de bedrijven opnoemen die gewoon de tegemoetkomende motorrijder over het fietspad dwingen.....
De locale duitser voorop reed netjes 60 en enkele westlanders en finnen waren iets laat voor de boot....)

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden