[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

 

We moeten allemaal een stapje harder lopen om het personeelstekort op te lossen maar als je als chauffeur een stapje harder loopt moet je 66 uur aan de kant, als je nou lichamelijk zwaar werk heb is er wat voor te zeggen. Maar in dit werk? Het zal.... Maar mijn weekend is al vol gepland hoor. Ik vermaak me heus wel.

Vraag je arbeidsongeschiktheidsverzekering  maar eens wat voor soort werk jij doet, dan snap je waarom je 66 uur aan de kant moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei HendrikJansen:

Vraag je arbeidsongeschiktheidsverzekering  maar eens wat voor soort werk jij doet, dan snap je waarom je 66 uur aan de kant moet.

 

 

Mijn arbeids ongeschiktheidsverzekering 🤔

 

Die heb ik, en een hele goede, betaal ik bijna 10.000 euro per jaar aan. Ik heb hem vorig jaar gebruikt toen ik corona had, 3 weken thuis gezeten. Maar wat gaat mijn verzekering zeggen denk je?

 

Ik rijd al vanaf mijn 18 de, heb tot mijn 40 ste heel veel gewerkt, veel meer dan nu. Toen ging mijn bedrijf failliet (zelf aangevraagd) en kreeg ik problemen met mijn hart (erfelijk) ik ben nu 52 en mankeer nooit wat. En het werk wat ik nu tijdelijk doe ervaar ik niet als zwaar, nooit gedaan ook.

 

Ik snap dat er een wet is die ons tegen die boze werkgevers moet beschermen (al red ik dat zelf ook wel) maar ik snap niet dat die wet vind dat ik pas na 66 uur weer fit zou zijn om aan het werk te gaan. Zeker niet nadat ik dagen alleen maar op mijn kont zit.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei ayla:

^^ ik hoefde ze alleen maar te lossen (ok, 1 geladen op de terugweg op ons dock).

Had bij de eerste 2 uur wachttijd en kwam deze beide dagen mooi tekort....wel eerlijk verdeeld, elke dag een uur.

 

Groet Ron

 

Het is voor mij echt heel lang terug dat ik zo moest rekenen. Zeker met die weekend rust en het compenseren daarvan. Gister was mijn eigen schuld, ik had er eentje die voor 23.00 gelost moest worden in Mockmuhl, daarna had ik naar mijn bed gekund, tweede klant moet gewoon na de rust en of dat nu 08.00 uur of 10.00 uur word.

 

Maar bij de eerste klant lig je niet lekker en heb je de hele nacht vrachtwagen langs je heen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus wat dat betreft schiet het helemaal niet op om strak 24 uur weekend rust te( moeten) maken. Aan de andere kant 24 uur onderweg en dan 66 uur thuis is vanuit sociaal oogpunt natuurlijk niet verkeerd,dat jij, ik en nog een paar andere daar niet omgeven kan de bedenker van die wet niets aan doen

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei zoetwatermatroos:

Dus wat dat betreft schiet het helemaal niet op om strak 24 uur weekend rust te( moeten) maken. Aan de andere kant 24 uur onderweg en dan 66 uur thuis is vanuit sociaal oogpunt natuurlijk niet verkeerd,dat jij, ik en nog een paar andere daar niet omgeven kan de bedenker van die wet niets aan doen

 

Ik vind het ook niet erg hoor, het laatste weekend vrij is 5 weken geleden volgens mij. 

 

Ik ga zaterdag even gezellig uit eten en zondag een dagje ontspannen in Hierden. Dan blijft vrijdag of maandag nog over (ik weet niet waneer ze mij naar huis sturen)

 

Maar ook die ga ik nuttig besteden. Ik hen een nieuwe auto gekocht dus moet mijn caddy ook even verkoop klaar maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik word echt een oude lul.

 

Ik sta bij de oude ketting, hier kwam ik al toen ik 15/16 jaar oud was. Toen ging ik vaak mee met chauffeurs van Rumping die hier elke morgen tussen 5 en 6 met grote getale stonden. Ik heb ook een poosje bij Rumping gewerkt.

 

De laatste keer dat ik hier was is misschien 8 jaar geleden, toen nog met mijn vrouw en kinderen. We kwamen terug van een vakantie in Luxembourg en wilde hier lunchen op zaterdag.

 

De tent was dicht maar binnen zat een man of 20. Chauffeurs van Rumping die een "vergadering" hadden. Een dame stond mij te woord dat het besloten was. Jammer maar helaas, totdat iemand mijn naam riep en dat ik uiteraard geholpen moest worden. Wij mochten naar binnen, "Jonge" Jaap Rumping was mij niet vergeten. Later heb ik nog een keer in Castricum met "Jonge" Jaap op het terras gezeten samen met zijn vrouw, die heel vroeger in de oude ketting werkte.

 

Nu heb ik er gegeten, wat het kost weet ik niet, had knoflook champignons in kruidensaus vooraf en biefstukje "groter dan bij de nobis" als hoofdgerecht. Morgen uitslapen dus ook wat biertje erbij.

 

Straks nog een lekker toetje en een bijtje mijmeren over vroeger. 🤣🤣

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De score van vanavond.

 

Knoflook champignons in kruiden saus, biefstuk pepersaus en een fruit sorbet na. Weer geen menu dus maar wel uitmuntend gegeten.

 

En 5 glaasjes bier. Ik mag weer uitslapen morgen. 

 

51.75 en heb 5 euro fooi gegeven. Echt goed!!!

 

20230815_190858_copy_1512x2016.jpg.9337c25e7d6a2768b439354b31c8ad05.jpg

 

 

20230815_192739_copy_1512x2016.jpg.07b1e4f27893e2dddd58fbb7fb6047b4.jpg

 

20230815_200210_copy_1512x2016.jpg.e8bea54b0b7c5d9f19aad463b6c94089.jpg

 

20230815_202826_copy_1512x2016.jpg.03bd3c0517340561bba145274884d8b8.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Durashift:

 

Ja, ga je het stroompedaal intrappen straks? :ok:

 

Qua dinerkosten.. als eigen baas moet je natuurlijk de bedrijfskosten een beetje op peil houden.. anders wordt de winstafdracht aan de staat zo groot, toch? ;)

 

 

Ik liep er al een poosje mee.

 

Nu toch maar de knoop doorgehakt en een nieuwe gekocht, als je de subsidies ervanaf haalt is die net zo duur als een tweede hands. Een E Combo,  als het goed is word hij ergens november geleverd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei shompie:

Nu toch maar de knoop doorgehakt en een nieuwe gekocht, als je de subsidies ervanaf haalt is die net zo duur als een tweede hands. Een E Combo, 

 

Gefeliciteerd. Ja, het is vaak een persoonlijke rekensom. Jouw situatie ('gratis' stroom van de huisbaas) maakt de rekensom al snel voordeliger, natuurlijk.

 

Met een diesel bestelauto weet je zeker dat je vanaf 2025 meer gaat betalen qua houderschapsbelasting én bij nieuw aanschaf vanaf dat jaar wordt er BPM geheven over de CO2 uitstoot (zoals bij personenwagens) maar is de vrijstelling / teruggave van betaalde BPM voor ondernemers (als het voertuig aan de inrichtingseisen voldoet) niet meer mogelijk.

 

https://www.waltherploosvanamstel.nl/belastingen-op-vervuilende-dieselbestelautos-gaat-omhoog-in-2025/

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Best wel een druk weekje zo, ik denk een combinatie van mensen op vakantie en evengoed veel werk.

 

Ik ben zaterdag weggegaan met een koppelritje Kolding, toen maandag een rit Duitsland gedaan, lossen achter Heidelberg en Manheim, ook weer 2 terug geladen rond Manheim en gelost in Papendrecht en Noordwijkerhout. Toen in het altijd mooie Noord Holland weer een vracht groente erin en deze trailer met een collega gekoppeld in Koblenz. De trailer die ik overgenomen had gelost mij de kippen in Zwolle en nog een klantje Zeewolde. Toen naar Utrecht gereden waar de baas een geladen trailer kwam brengen met zijn hobby auto. En deze heb ik net weer gekoppeld in Koblenz. Ik heb er nu een geladen trailer achter voor Wieringerwerf welke ik morgen op mijn gemakje mag lossen.

 

20230817_165821_copy_2016x1512.jpg.ce3b95d67e9d64f65e9cc58cd9e89d88.jpg

 

Leuk hoor zo'n zelfdenkende tachograaf, hij hielp mij eraan herinneren dat mijn 2 wekelijkse rijtijd erbij als op zat. Komt mooi uit, morgen is het vrijdag en ga ik 66 uur rust maken 🤣🤣🤣

 

20230817_171022_copy_1512x2016.jpg.5c631dcebbc46a4abc1068f49e198b3e.jpg

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Had ik al eens gezegd dat ik echt een pest hekel hen aan vroeg mijn bed uit gaan?

 

Als ik bijvoorbeeld om 07.00 uur smorgens ergens in het oosten of het zuiden van het land moet lossen ga ik savond al weg, ik kan er zo slecht tegen....

 

Ik zat gister een dagje in de zwaluwhoeve in Hierden. Lekker een dagje ontspannen, toen ik aan het eind van de middag terug in de kleedkamer kwam had ik al wat meerdere apjes van de directeur van het bedrijf waar ik vakantie aan het houden ben. Ik zou maandagmorgen rond 10.00 uur op de zaak moeten zijn, dus mooi uitslapen. Maar na het lezen van het eerste apje kreeg ik een hartverzakking, of ik om 07.00 uur in Yerseke kon lossen 🙈

 

Bijna 3 uur rijden, voor die tijd nog ergens wegen, ik moest omkoppelen op de zaak mijn spullen in de auto..... 

 

Ik probeerde er nog onder vandaan te komen maar helaas. De wekker stond dus om 02.15. Toen ik om 03.15 in Oudkarspel kwam was ik niet de enige, de docks stonden vol en ze waren allemaal aan het laden. Ik pakte de sleutel en wilde starten...... niets. Kut, en nu. Ik de loods in, hebben jullie hier een start hulp? Nee was het antwoord, ik moest dus met een andere auto, er stonden er zat. Ik dus maar degene gebeld die hier de oorzaak van was. De directeur, die nam echt gelijk de telefoon op en klonk gewoon wakker. Ik kreeg een kenteken en merk door. Ik stapte in en starte, zoeken naar het licht, zit in de deur tegenwoordig....

 

Aankoppelen papieren doen en rijden. Om 04.00 reed ik het pad af dus het viel mee. Morgen om 09.00 even bellen, waarschijnlijk weer laden voor Duitsland. Echt 10 keer beter dan binnenland en dat heb ik ook gezegd, ik doe het omdat ik het leuk vind en dit was niet leuk 🤣🤣

 

 

 

 

 

20230821_043353_copy_1512x2016.jpg.73ba085bbc4a49b9ae9e70901eb78ef7.jpg20230821_091531_copy_2016x1512.jpg.c25bdb33bd5b9930510806feb2d033bf.jpg

bewerkt door shompie
  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er was een chauffeur ziek geworden.

 

Ik moet gewoon eens vaker nee zeggen. Ik was uiteindelijk om 16.00 klaar gistermiddag. Dus ik was om 17.00 thuis, douchen eten en op de bank. Je avond is eigenlijk ook naar de kloten.

 

Er zijn er daar die niet anders willen, ik vind het niets. Ik moest om 09.00 vanochtend even appen hoe laat de handel klaar stond. Hijnapte net zelf dat het rond 10.00 uur klaar stond. Ik ga zo 2 klantjes laden en dan een lossen vanavond en dan sta ik rond 23.00 stil, ideaal 😆

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De 3 weken zitten er bijna op. Deze 3 weken met 3 auto's gereden, helaas kreeg de xg+ een storing. Dat was toch wel de fijnste auto. Leuk werk gehad, leuke plaatsen geweest en lekker gegeten. 

 

Wie weet aan het eind van het jaar nog een keer een paar weken. Voor nu is het weer even goed zo.

 

20230812_205929_copy_2016x1512.jpg.dfb6fba00c9e531c847d79cfa0160b38.jpg

 

20230821_091531_copy_2016x1512_1.jpg.c613a2a73bdecedbf23b9a6fabd4e9d2.jpg

 

20230810_182759_copy_1512x2016.jpg.56bc44f1976d9c20feb9cdec12c5632c.jpg

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei RobNiat:


Je verwacht het niet hè..? 😂

 

Helaas krijgen ze het niet onder controle.

 

Maar ik weet niet of er meer mensen zijn hier ip het forum die een xg+ rijden maar ik heb werkelijkwaar nog nooit met een fijnere auto gereden. En ik pak nog liever zo'n artrose dan die nieuwe scania.

 

Gewoon qua auto voor de chauffeur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei shompie:

 

Helaas krijgen ze het niet onder controle.

 

Maar ik weet niet of er meer mensen zijn hier ip het forum die een xg+ rijden maar ik heb werkelijkwaar nog nooit met een fijnere auto gereden. En ik pak nog liever zo'n artrose dan die nieuwe scania.

 

Gewoon qua auto voor de chauffeur

Af en toe mag ik met een XG+ op pad.

Idd een fijne auto voor de chauffeur.

En ja, er komt nog weleens een melding voorbij (het vreemde was, dat ik laatst met een XF van de dealer zelf op pad was, weekje, en die dus totaal geen storing gaf).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden