[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid
8 uur geleden zei matthieu:

Zal ff puzzelen worden.

 

 

Was weer een mooi dagje binnendoor touren. Smorgens opzij van Orleans gelost. Tien 2 in de buurt an Angers geladen en bij Hesdin zaten mijn rijuren erop.

 

Nu weer voorbij Gent dus iedereen weer blij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei shompie:

 

 

Was weer een mooi dagje binnendoor touren. Smorgens opzij van Orleans gelost. Tien 2 in de buurt an Angers geladen en bij Hesdin zaten mijn rijuren erop.

 

Nu weer voorbij Gent dus iedereen weer blij

Benieuwd of er nog een akkoord is gesloten met de boeren,gisteravond hadden ze overleg geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zou elektrisch gaan rijden.

 

Zou...

 

Ergens september vorig jaar besloot ik dat ik een nieuwe elektrische auto wilde kopen. Ik heb hier een zooitje zonnepanelen liggen waardoor ik "gratis" kan laden.

 

De keus viel op een Opel combo en via een vriend die altijd bij de opel gewerkt heeft kwam ik bij de verkoper bedrijfswagens uit. Ik heen en de auto samengesteld, ik wilde behoorlijk wat opties dus het duurde even voordat we eruit waren. Velgen ging ik achteraf doen want dat vond de verkoper allemaal onzin. Maar voor de rest zat alles er op. Surround camera, parkeersensoren voor en achter milti media adaptieve cruis control noem maar op.

 

Na een week of 6 kreeg ik een mailtje dat de auto door een fout nog niet besteld was. De parkeersensoren voor konden niet in een bumper die in de kleur was meegespoten... het zal.

 

Maar hij ging er mee bezig. Na een week of 2 belde hij weer. Hij had nieuws, er kwam een nieuw model uit met een upgrade op de accu. Hij werd zelfs wat goedkoper en alle veiligheidsopties zouden standaard worden. Vanaf 1 december kon hij samengesteld worden en besteld. Dus vlak na die datum zat ik er, vol verwachting hou hij zou worden. Maar meer dan een fmpje kreeg ik niet. Hij wist nog niets. 

 

Dat heeft door gesuderd tot van de week, na een paar keer vragen waneer de optielijst bekend was kreeg ik maandag een mailtje dat hij hem besteld had. Leuk maar wat heb je besteld....

 

Een auto die ik niet wilde iig. Geen lane assist of adaptieve cruise control. Hij had gewoon een standaard combo besteld. Toen ik hem hier ol aansprak moest ik het er maar mee doen. Hij was zelfs nog duurder dan de oude.

 

Ik heb dus laten weten dat ik ervan afzie omdat ik geen vertrouwen meer in hem heb. Heel apart...

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In het kraanwerk is het wat rustig dus zit ik nu in de "poot aardappelen".  Zo leer je nog eens wat, deze gaan vanuit naar Nederland naar Frankrijk. Vorige week 1 rit gedaan en sta nu met de tweede van deze week in de buurt van mijn los adres.

 

20240130_104456_copy_2016x1512.jpg.cf81432dd8c18f7465a2fed0e7ebc79c.jpg

 

Dit was vanmorgen op mijn los adres, toen ik leeg was gas erop en in Zeeuws Vlaanderen weer een nieuwe vracht erin voor omgeving Troyes.

 

Vorige week had ik een scania mee. Een S500, geen verkeerde auto maar nu weer met een XG+ En als je dan hierin stap en ermee gaat rijden is dit veel meer auto. Al trekt hij wel een stukje minder maar hij rijd veel rustiger. En de ruimte....

 

20240130_171708_copy_1512x2016.jpg.176a24048b0520e305aeb4dddf81dc74.jpg

 

Gewoon een knappe kar met alles erop en eraan.

 

Mijn jongste stuurde ook een foto van de auto waar hij het nu mee mag doen. Eind september 18 geworden en nu deze mee krijgen.

 

Gaaf!!IMG-20240130-WA0002.jpg.05f51a6281801cf4a78bf9876d4e8607.jpg

 

Hij was alleen de jib thuis vergeten zag ik. Les 1, altijd meenemen. Als je lengte tekort komt kan je hem er altijd nog aanknopen. Maar hoj zou hem morgen meenemen zei hij 😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2-8-2023 om 00:52 zei Durashift:

^^ komt met een jaar een facelift(je) van met het iets grotere batterijpakket van Stellantis.

+ de Vizor neus van Opel erop. :banaan:

 

https://www.caradisiac.com/scoop-opel-combo-e-life-l-heure-du-restylage-203036.htm

 

 

Je moest dus wachten op het bestelbaar zijn van de facelift versie, shompie. 😕

 

Heeft de verkoper je geen nieuw contract laten ondertekenen? Want die kan niet meer kloppen nu.

Aparte gang van zaken ja. Hopelijk kan je er zonder te betalen onderuit komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei Durashift:

 

Je moest dus wachten op het bestelbaar zijn van de facelift versie, shompie. 😕

 

Heeft de verkoper je geen nieuw contract laten ondertekenen? Want die kan niet meer kloppen nu.

Aparte gang van zaken ja. Hopelijk kan je er zonder te betalen onderuit komen.

 

 

Het oude contract heeft hij zelf ontbonden.

 

En verder heb ik nooit wat getekend en eigenlijk ook niets besteld want dat kon nog niet. Daardoor was ik ook best wel verbaast dat ik een bevestiging kreeg van een order die ik nooit geplaatst heeft.

 

Toen in zei dat ik het vertrouwen een beetje kwijt was in hem en ik zeker geen auto ging kopen bij hem kreeg ik al snel een berichtje dat hij de order er weer uit had gehaald.

 

Verder nooit meer iets gehoord. Ik heb gelukkig alles zwart op wit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had weer eens een ouderwets rij weekend. Vrijdag om 17.45 vertrok ik met een geladen trailer naar Padborg om daar te koppelen met een Deense charter en dan kon ik gelijk met die trailer terug naar Oudkarspel.

 

Daar was ik net om 18.45. 25 uur en 1200 km, lekker gelopen dus. 

 

Daar weer omgekoppeld, getankt en gedoucht. En nog even naar de supermarkt  ik was thuis de karnemelk vergeten 😇

 

Vanuit Oudkarspel is het een km of 20 naar de A7. Onderweg naar de A7 werd ik al 2 keer ingehaald door de politie met haast. En eenmaal op de A7 stonden er bij Wieringerwerf allemaal trekkers op het viaduct, de politie stond op de oprit zodat ze niet de A7 op konden. Geluk dacht ik, ik Was de afslag Den Oever voorbij en toen stond ik stil en zag ik zowel link als rechts allemaal trekker komen 😇

 

20240203_204812_copy_1512x2016.jpg.d5284aae33d801b61840a6697a190e74.jpg

 

Na een kwartiertje ging het rijden en mochten we erlangs, veel politie en rijkswaterstaat en heel veel trekkers. Allemaal jongelui die op de vluchtstrook stonden. Ik ben benieuwt hoe dit af gaat lopen. 

 

Ik ben gelukkig er voor bij en weer onderweg naar Denemarken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De week voor mij begon zondagmorgen. Ik moest gaan laden bij een klant in zwaagdijk. Alles was geregeld en ik zou daar naar binnen kunnen om te laden. 

 

Dat lukte maar wel nadat de hele directie van de klant wakker was... Ze waren wat vergeten dus kon ik niet naar binnen. Ik begon dus met wat vertraging. Uiteindelijk reed ik om ff half 9 weg. Dus hop de A7 op en de cc op 90. De eerste klant lag in de buurt van Arhus. Dus dat ging ik binnen 10 rijuren niet halen. Ik bleef ol een kwartiertje voor de klant steken. Niet verkeerd gelopen.

 

20240211_185158_02_copy_2016x1512.jpg.ad2a3d888e149e935ae9db6f69bd4fa4.jpg

 

Hier stond ik zondagavond. Heerlijk rustig en lekker fris. De wekker stond op 05.15 ff bakkie en een broodje en rijden met 11 uur op de klok. 06.00 uur was ik bij de eerste klant. Hier loste ik op 8 blokpallets na alles. Die waren voor de tweede klant net onder Hirtsals. Onderweg wat sneeuw gehad, het had de voorgaande dagen wel gesneeuwd hier.

 

20240212_093150_copy_1512x2016.jpg.7a0ab0f5ac7800d8fde6eab0bfbb2737.jpg

 

Ik vind het wel mooi rijden in Denemarken. Lekker rustig en alles is mooi ruim opgezet. Bij de tweede klant was ik met een kwartier leeg. Ik stuurde de planning een apje en kreeg te horen dat ik richting Padborg mocht. Op Bov even getankt en daar kreeg ik ook gelijk mijn laadadres. Machines laden in Hamburg, en daar sta ik nu. Bij de klant op het terrein mooi afgelegen van alles en iedereen. 08.00 uur laden en ik stond hier al om 18.30. Helemaal goed, ik had gegeten en gedoucht bij scandinaviepark dus ik was niet gebonden. Nu ff netflixen en een glaasje karnemelk 😋

 

20240212_190114_copy_1512x2016.jpg.39aac5cc6994eb59ee287c2232916a64.jpg

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei ayla:

LOL, dan kwam ik je dus zondagmiddag wel tegen.

Ik ben om 12.30 weer vertrokken vanaf Sittensen, richting Hoogeveen.

Was met een XG+

 

Groet Ron

 

 

Ik ben er 2 tegen gekomen. 1 enkelasser en een met een sleepsysteem.

 

Ik stak mijn hand nog op. Maar dacht dat jij naar Stockholm ging samen met Arne

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ de enkelasser XG+ was ik.

Arne ging door naar stockholm, ik had Helsingborg en gedeeltelijk terug geladen in DK.

Moest eigenlijk zondagmorgen weer thuis zijn......niet gered.

 

Heb je niet zien zwaaien, zag je ook net te laat....dacht eerder; is geen scania....LOL

 

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb gister afscheid genomen van mijn volvo.

 

Ik had een v50 T5AWD met bijna 300 pk en 454 NM. Ik heb de auto bijna 8 jaar gehad en altijd hobbymatig gereden.  En dat is dan ook gelijk de reden dat hij weg moest, ik reed er te weinig in. En dacht ik er eens mee weg te gaan starte hij niet omdat de accu leeg was.

 

Die jongen die hem gekocht heeft heeft een goede auto gekocht.

 

Mijn Caddy stopte er vorige week mee, koppelingscilinder lek in de bak dus die gaat er van de week achtervandaan. Daarna gaat hij ook de verkoop in en ga ik toch kijken voor elektrisch. Ik twijfelde weer om een knappe transporter of vito te kopen maar ga toch voor elektrisch.

 

Ik ga nu voor een id buzz....

 

Mijn overbuurman heeft een garage bedrijf en gaat op zoek. Ze worden veel aangeboden, ook nieuw uit voorraad leverbaar. Het kan dus snel gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die zijn gaaf!! Een beetje retro, maar ook weer heel modern! Leuke dingen. 
 

Maar zijn ze niet rete-duur die dingen? Ik weet er eigenlijk niets vanaf wat dat betreft. Maar die enkele Buzz (goede naam ook!) die ik wel heb zien rijden zag er echt ontzettend gaaf uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei RobNiat:

Die zijn gaaf!! Een beetje retro, maar ook weer heel modern! Leuke dingen. 
 

Maar zijn ze niet rete-duur die dingen? Ik weet er eigenlijk niets vanaf wat dat betreft. Maar die enkele Buzz (goede naam ook!) die ik wel heb zien rijden zag er echt ontzettend gaaf uit. 

 

Hij is wel wat Duurder dan de Combo die ik eerst zou kopen ja. Maar hij is gaaf, zeker.

 

Ik heb een beetje gespaard dus dat scheelt 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Buzz zou ook mijn 1e keus zijn.

Zojuist een jongen gesproken (samen aan de laadpaal,schept een band), de Buzz doet 145 km/h en een werkelijke afstand van 300 km, volgens hem.

Vind ik nog redelijk.

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei ayla:

De Buzz zou ook mijn 1e keus zijn.

Zojuist een jongen gesproken (samen aan de laadpaal,schept een band), de Buzz doet 145 km/h en een werkelijke afstand van 300 km, volgens hem.

Vind ik nog redelijk.

 

Groet ron

 

 

Ik vind de nieuwe E Combo ook een mooie auto. En die is toch wel een stukje goedkoper. 

 

Ik zou voor de  I Buss cargo gaan.  Maar we gaan er mee aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tot nu toe weer een leuke week. Zondag net na de middag begonnen met een ritje Duitsland. 2 klanten rond kroonprinzenkoog en Cuxhaven. Dus mooi met het pontje over de Elbe, was voor mij alweer een poosje terug.

 

20240219_095954_copy_1512x2016.jpg.847021c1fe31e2dae5d824895e33077a.jpg

 

In Cuxhaven moest ik bij Blue Water zijn op de terminal waar ze windmolendelen verladen. Wel weer even leuk om te zien. Veel mooie spullen. Ze stonden achter mij bladen van 75 meter te laden.

 

20240219_115014_copy_1512x2016.jpg.fa978792d6287c55071410c56fe51b50.jpg

 

Vanaf Cuxhaven kon ik door naar Noordoost Groningen om bij 2 boeren te laden voor 2 klanten Noord Frankrijk. Na het laden nog een stukje gereden en daarna 11 uur gemaakt. Was druk zat geweest.

 

De volgende dag eerst gelost bij Dieppe en na een telefoontje kreeg ik te horen dat de tweede er ook bog uit kon.

 

20240220_155816_copy_1512x2016.jpg.854f035914930f9ad0eee56450bcd36f.jpg

 

Leuk rijden binnendoor in Frankrijk.

 

Na gegeten en geslapen te hebben in Omiecourt de volgende morgen geladen in België voor een groot grutter in Zaandam. Ik wist gelijk weer even waarom ik het ooit niet leuk meer vond. Maar afijn,  het gebeurt gelukkig weinig hebben ze mij gegarandeerd.

 

Ik was te laat om nog te laden toen ik eenmaal leeg was dus kon ik naar huis.

 

Vandaag weer vertrokken om een oplegger op te brengen naar Denemarken. Lekker rijden. Wel ben ik even van auto gewisseld. De vaste chauffeur van de Mercedes begon zondag weer en ik rijd door tot woensdag. Maar ik heb weer een daf meegekregen en dat maakt alles goed.

 

20240222_220102_copy_1512x2016.jpg.25629e065cb5f9ca7d0c224c60d17632.jpg

 

Pauze maken Grunbergersee. Altijd een gevecht voor een plekje, mijn Deense collega was er makkelijker in 🤣

 

20240222_215344_copy_1512x2016.jpg.5dc533c8ca13e56a1b71ccd0a38a2825.jpg

 

Morgen lossen in Emmeloord en dan gelijk weer naar Vejle was het plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden