[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dalessi, zoals verwacht


SJW

Recommended Posts

  • Reacties 174
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Dit heeft ook weer 1 voordeel: weer ééntje minder die failliet KAN gaan ;)

Nu wil ik geen zwartkijker zijn, maar de Nederlandse "Transport BV" (of iets in die geest) zal nog wel bestaan.

Die zit nu alleen zonder werk en zonder inkomsten. Ik wil niets suggereren, want ik ken het bedrijf verder totaal niet. Maar het zou niet de eerste zijn waar dan vervolgens voor de "lege" Transport Bv eigenlijk geen andere weg rest dan faillissement aanvragen.

Nogmaals, ik ken het bedrijf niet, maar de sector een beetje kennende, sluit ik niets uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Freddie post #28

Ik kan een heel eind in uw redenering meegaan.

Tot hier:

nee niemand zal een vinger uitsteken om te helpen, ja het is domme pech zegt men nu, niks aan te doen.

Sterker nog, men heeft zich ingespannen om dit bedrijf pootje te haken en een por in de rug te geven:

Het was met name door inspanningen van FNV Bondgenoten dat NIWO in actie kwam tegen Dalessi,

Ook al zal FNV verwoede pogingen doen om het vertrek van Dalessi als een parel op haar kroon te zien, ik ga er eigenlijk vanuit dat het overgrote deel van de Nederlandse chauffeurs en andere werknemers de rationele capaciteiten heeft om iets verder kan kijken dan hun neus lang is.

de grote vraag zal zijn en dat zal wel duidelijk worden in de toekomst, blijft de nederlandse vestiging gewoon open?

ja of nee?

Terecht dat u zich dat afvraagt.

Te vaak en te makkelijk wordt vergeten dat een transportbedrijf aan veel meer mensen (in dit geval: Nederlanders !!) werkgelegenheid biedt dan alleen aan chauffeurs die de vrachtwagens besturen ............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar dat is dan nu toch een lege BV Karel of zie ik dat verkeerd ?

Zoals ik hiervoor aangaf, ken ik het bedrijf niet. Dus wat hier nu volgt is informatief, en heeft verder (vooralsnog) geen betrekking op het bedrijf van Dalessi.

Wat is een lege BV ?

Lege BV’s zijn vennootschappen (rechtspersonen) die geen bezittingen meer hebben en ook geen schulden (!!!!).

De BV drijft geen onderneming meer en er worden geen activiteiten uitgeoefend. De BV is in feite alleen een

rechtspersoon met een bankrekening.

Bron ( << klik !! < )

En zo ja dan maakt het toch niet uit of ie failliet gaat ?

Meestal zitten er in een BV nog wel (flink) wat schulden wanneer de activiteiten worden gestaakt. Zeker wanneer die activiteiten "gedwongen" moeten worden afgebroken of versneld onder druk dienen te worden afgebouwd.

Het meest logische gevolg is dan toch vaak faillissement, wanneer er geen activiteiten meer ontplooid worden en dus geen inkomsten meer zullen zijn. "Faillissement" is een nogal zwaarbeladen term (terecht !!), net als bijvoorbeeld het woord "allochtoon" of vroeger "gastarbeider", om maar een voorbeeld te geven van woorden welke een bepaalde "lading" hebben (gekregen).

Maar feitelijk is een faillissement niets meer of minder dan "stoppen met betalen".

Wanneer dat aan de orde is, volgt (soms) eerst uitstel van betaling (surseance) indien de kans nog aantoonbaar bestaat dat er in de toekomst weer voldoende inkomsten kunnen worden gegenereerd om de betaling van schulden op een later moment alsnog te kunnen hervatten. Of wanneer daar geen zicht op is, dan rest niets anders dan faillissement. Door het ontbreken van activiteiten (en dus: inkomsten) is het domweg onmogelijk om te verwachten dat de schulden ooit afbetaald kunnen (gaan) worden.

Vandaar dat ik voorzichtigheidshalve toch even een aantekening plaatse bij uw opmerking. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als nu de verladers eens stoppen met dit soort bedrijven is er nog hoop voor Nederlandse bedrijven anders volgen er nog veel van dit soort costructies

Probeer je eigen zelf eens voor testellen als bevrachter.

Wat zou je dan van je eigen voorstel vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

kooiaap, Waarom zouden de verladers dat doen? Om de arme nederlandse chauffeurs aan het werk te houden?

Welke chauffeurs moet sony in schrubbekutteveen aan het werk houden met een transport van nederland naar frankrijk, gekocht en doorverkocht door een engelse? Japanse, nederlandse, franse of engelse?

Waarom heb jij je tv gekocht bij media markt terwijl exact de zelfde voor 50 euro meer bij de dixons stond?

Hierbij dus de antwoorden op je stelling. Economie is kijken naar cijfers, niet naar personen. Je doet het zelf ook toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En niet alles is zo slecht als het lijkt.

De bonden wilde graag dat de buitenalnders volgens CAO betaald werden.

Nou dat worden ze nu, de Poolse CAO. :ok:

Een tijd terug vroeg volgens mij Frans1960, of er Nederlandse bedrijven charter rijden voor Oost Europeese opdrachtgevers?

En dat dat ander volgens men niet lang kon duren.

Nou zie hier, de Nederlandse charters rijden nu voor een Pools bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
we hebben toch zo een fijn belastingklimaat hier in nederland.

Toch hebben we het dan over bedrijven waar wat meer gebeurt dan een "transportbedrijfje". En dat is niet denigrerend bedoeld. Maar dergelijke winsten waar het dan omgaat bij diegenen die hun toevlucht zoeken in Nederland door een "postbus", daarvan kunnen de meeste bedrijven alleen maar dromen.

en die bedrijven die in het verleden vertrokken schreeuwden ook allemaal dat het de schuld van de vakbonden was, de cao was te duur

En die hebben het allemaal flink bij het verkeerde eind gehad! :p

:kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

aan dit soort malafide bedrijven heb je helemaal niks.

U kunt nu ook wel in de groep gooien, maar ik ben juist zo benieuwd wat dit bedrijf dan malafide ( << klik !! < ) zou maken. Niemand lijkt dat toch precies aan te kunnen geven.

Ik las ooit ergens in een artikel een reactie van (volgens mij) dhr Postma. Ik kan 'm nu nergens zo snel terugvinden, maar die ging ongeveer zo: "Wat wij doen vindt FNV ongewenst. Maar als FNV iets ongewenst vindt, wil het nog niet zeggen dat het verboden of illegaal is wat wij doen".

Voor mij zit daar de kern eigenlijk wel een beetje. Tenzij iemand hier nu eens duidelijk kan maken en onderbouwen wat dit bedrijf nu exact verkeerd deed. Dus zonder allerlei vage beschuldigingen of een beetje meezwemmen met het populisme wat toch vooral de boventoon lijkt te hebben soms.

Het zou toch wel erg triest gesteld zijn met de ondernemingsvrijheid in dit land, wanneer een bedrijf haar deuren blijkbaar wel kan sluiten hier, om het enkele feit dat FNV jouw bedrijf(-svoering) toevallig niet "pruimt". En in staat is om een bedrijf het leven zo zuur te maken, door allerlei schimmige omwegen en het inschakelen van allerlei "vriendjes" die zitting hebben in de diverse bestuurs-, controle- en vergunningverlenende organen waar een bedrijf in Nederland nu eenmaal niet omheen kan, dat het bedrijf Nederland uiteindelijk maar verlaat en de rug toekeert. Terwijl veel mensen nog staan te juichen ook vanaf de zijlijn.

Dus ook voor u, waarop baseert u dat: "ik denk eerlijkgezegd ook opgeruimd staat netjes." Beschikt u over informatie die wij hier niet kennen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ik de filmpjes nog herinner van Dalessi ,waar dubbele vrachten worden geladen en de Poolse chauffeur €25 extra krijgt als hij ermee gaat rijden,

Kom eens met die filmpjes, want die kloppen dan van geen kant.

Wat ik ervan gezien heb, werd er samengeladen (!!) bij ladingen waarvan een opdrachtgever op papier exclusiviteit voor zijn ladingen bedingt. Ik vraag me dan sowieso af wat dat anderen aangaat, wanneer diezelfde opdrachtgever daar in de praktijk geen bezwaar tegenmaakt. Nee sterker nog, daarvan op de hoogte is en dat toch toelaat. Omdat andere vervoerders precies datzelfde doen. Ik denk dat zoiets tussen een opdrachtgever en zijn vervoerder hoort te spelen.

Wat ik van die € 25,- altijd heb begrepen, is dat het deel uitmaakte van de normale beloningsstructuur voor die chauffeurs. Een bepaalde afgesproken vergoeding, niet voor het gaan rijden met een lading, maar voor het aandoen van een extra laad- of losadres. Doorheen Europa worden namelijk niet alle chauffeurs, in ieder land, altijd precies op eenzelfde manier betaald als wij dat hier in Nederland gewoon zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kom eens met die filmpjes, want die kloppen dan van geen kant.

Wat ik ervan gezien heb, werd er samengeladen (!!) bij ladingen waarvan een opdrachtgever op papier exclusiviteit voor zijn ladingen bedingt. Ik vraag me dan sowieso af wat dat anderen aangaat, wanneer diezelfde opdrachtgever daar in de praktijk geen bezwaar tegenmaakt. Nee sterker nog, daarvan op de hoogte is en dat toch toelaat. Omdat andere vervoerders precies datzelfde doen. Ik denk dat zoiets tussen een opdrachtgever en zijn vervoerder hoort te spelen.

Wat ik van die € 25,- altijd heb begrepen, is dat het deel uitmaakte van de normale beloningsstructuur voor die chauffeurs. Een bepaalde afgesproken vergoeding, niet voor het gaan rijden met een lading, maar voor het aandoen van een extra laad- of losadres. Doorheen Europa worden namelijk niet alle chauffeurs, in ieder land, altijd precies op eenzelfde manier betaald als wij dat hier in Nederland gewoon zijn.

Dan zal het in die landen ook wel normaal zijn dat de chauffeurs hun eigen schades betalen. Dan heb ik alles verkeerd begrepen en is dat allemaal normaal tegenwoordig.Niets aan de hand dus, allemaal maar naar Polen of nog verder, pak van mijn hart.

Filmpje staat op You-tube,maar ik weet niet hoe ik dat hierop krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aan de stamtafels en hier op het forum lezen we van alles en nog wat. Ook dat Roemenen en Bulgaren maar een bepaald aantal liters diesel krijgen voor een rit en de rest dan maar bij mekaar moeten stelen of uit eigen zak betalen. We kunnen het zo gek niet bedenken of het is al eens langsgekomen.

Tot je dan op enig moment eens zo'n chauffeur van zo'n firma in "het wild" aantreft en die na wat koudwatervrees een gesprek aan durft te gaan. Vaak blijken zulke dingen die met de grootste stelligheid worden verteld, meestal door iemand "die het gezien heeft van iemand die het ook maar gehoord heeft", dan in de werkelijkheid net even een tikje anders in elkaar te steken.

Dan zal het in die landen ook wel normaal zijn dat de chauffeurs hun eigen schades betalen.

Maar goed, op wat of wie doelt u nu precies?

Ik neem aan dat u het over Dalessi heeft. Wat was daar dan precies aan de hand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Freddie post #28

Ik kan een heel eind in uw redenering meegaan.

Tot hier:

Sterker nog, men heeft zich ingespannen om dit bedrijf pootje te haken en een por in de rug te geven:

Ook al zal FNV verwoede pogingen doen om het vertrek van Dalessi als een parel op haar kroon te zien, ik ga er eigenlijk vanuit dat het overgrote deel van de Nederlandse chauffeurs en andere werknemers de rationele capaciteiten heeft om iets verder kan kijken dan hun neus lang is.

Terecht dat u zich dat afvraagt.

Te vaak en te makkelijk wordt vergeten dat een transportbedrijf aan veel meer mensen (in dit geval: Nederlanders !!) werkgelegenheid biedt dan alleen aan chauffeurs die de vrachtwagens besturen ............

Denk dat hier ergens de waarheid ligt. Failliet gaat het bedrijf niet. Dat zal de eer van Dalessi te na zijn. Door de huidige wetgeving en de opstelling van de bonden is dit min of meer een gedwongen optie waarbij ik denk dat uiteindelijk Dalessi er het meeste voordeel bij heeft. Was van de week bij een andere firma die komende maand start met het uitvlaggen van hun 60 wagens. Dat proces is niet meer te stoppen. Dit soort werk zal niet meer door de Nederlander worden gereden. Vind dat Kalikuski het soms te lomp brengt maar helaas heeft hij gelijk. Schuld ligt in Brussel, Den Haag en bij de bonden maar niet bij de bevrachter/transporteur. Die kopen arbeid in en in dat soort landen is dat een stuk voordeliger dan in Nederland. Als een Nederlandse vervoerder door Luxemburg rijdt gaat hij daar ook tanken omdat het voordeliger is, dat is precies hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat een onzin topic weer . Laat die gast uit ijhorst lekker gaan . De BV Nederland zal geen gevolgen hebben door zijn actie . En als hij het netjes op orde had . Had hij toch de rechtzaak gewonnen . Wat er nu gebeurd is vluchten ..... Zie dit binnenkort wel meer gebeuren denk ik . En de goeie bedrijven . Die het netjes voor elkaar hebben . Blijven wel in Nederland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hij krijgt namelijk geen voet tussen de deur van de grote bevrachters,

Heeft u het nu over Dalessi/Postma of uw eigen werkgever?

Vreemd genoeg ken ik geen enkel MOE bedrijf wat rechtstreeks rijd voor een verlader als bijv. DOW, DSM Borealis en noem ze maar op, ze rijden allemaal charter voor Smidt, Vos, Bertschi etc.

Toch mis ik dan hier de scherpte waarmee u normaal de zaken beoordeelt.

Dalessi/Postma "Expeditie" zal gewoon de contacten met de opdrachtgevers behouden en vervolgens, net als Smidt, Vos en Bertschi etc. o.a. het Poolse transportbedrijf laten rijden. Dat neem ik tenminste aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
U Neemt het aan :confused:

Ja, ik heb dat ergens gelezen maar had geen zin om in dat andere dalessi-topic te gaan zoeken.

Ergens werd dat gezegd door iemand van Dalessi of van de kant van het FNV, dat weet ik niet meer. Het kwam er in ieder geval op neer dat men vond dat Nederlandse Dalessi-vestiging nu eigenlijk al een "expediteur" was die slechts haar Poolse transportonderneming bevrachtte. Dus dat het weinig effect zou hebben wanneer de (Nederlandse) vergunningen werden ingetrokken.

Wat doet een "Expediteur"? Dus neem ik aan dat De Nederlandse vestiging van Dalessi net als Smidt, Vos en Bertschi, volledig "legaal" hier voor tarieven kunnen blijven rijden waarvan geen enkele Nederlandse vervoerder met alleen maar Nederlandse chauffeurs een Nederlands cao zal kunnen betalen en een bedrijf van kan overeind houden. Zelf zo min mogelijk transport doen, dus verdienen "aan" transport en niet "met" transport en eigen chauffeurs.

Dat neem ik dus aan. Dat heeft u correct gelezen ...... :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden