[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Speciale schakelingen met laadkleppen


Marnix

Recommended Posts

  • Forumlid

Jaren terug had ik bij een winkel al eens een groeterijder zien wegrijden, waarbij tijdens het wegrijden vanuit de cabine de (achtersluit) laadklep werd gesloten. Zaterdag zag ik in Bleiswijk een bloemenrijder het omgekeerde doen, tijdens het achteruitrijden de laadklep laten zakken zodat deze in de envelop onder het laaddock past.

Zijn dit soort systemen niet enorm link? Het gaat toch een keer fout dat je tijdens het rijden het knopje raakt en per ongeluk wat meepakt in de bocht (uitzwaai). Zelf heb ik wel n's een combinatie met kapotte laaklep een stukje verzet, maar wel met de nodige voorzichtigheid in de bocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is inderdaad wel op passen met die systemen, wij hebben die bedienings ook wel eens gemonteerd sommigen werken zelfs op 300 mtr nog.

Officieel volgens de LPK norm zijn ze niet toe gestaan, ik ben van mening dat je ten al er tijde het werk gebied van de laadklep moet kunnen overzien (zo staat het ook inde LPK norm) ik wil niet graag in hun schoenen staan als het een keer fout gaat.

Ben van mening dat in enkele gevallen zoals bij een bouwkraan deze bediening zeker veiliger is om dat je dan een beter overzicht hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Op zich lijkt me dat wel handig zo'n afstandsbediening, zeker bij slecht weer én je cabine is niet onbeheerd ;)

En qua veiligheid en bedieningsfouten: er zijn zoveel beveiligingen op te zetten dat de kans vrij klein is om een foutieve opening te krijgen. Heel simpel: twee knoppen in vaste volgorde te bedienen, alleen bij gebruik van de achteruit (of de voetrem) stroom op de klep, en dat zijn de simpelste. Electronische beveiligingen zijn er ook legio, maar hoe meer electronica hoe meer kans op storing!!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jaren terug had ik bij een winkel al eens een groeterijder zien wegrijden, waarbij tijdens het wegrijden vanuit de cabine de (achtersluit) laadklep werd gesloten. Zaterdag zag ik in Bleiswijk een bloemenrijder het omgekeerde doen, tijdens het achteruitrijden de laadklep laten zakken zodat deze in de envelop onder het laaddock past.

Zijn dit soort systemen niet enorm link? Het gaat toch een keer fout dat je tijdens het rijden het knopje raakt en per ongeluk wat meepakt in de bocht (uitzwaai). Zelf heb ik wel n's een combinatie met kapotte laaklep een stukje verzet, maar wel met de nodige voorzichtigheid in de bocht.

Snap niet helemaal wat je bedoelt met dat je tijdens het rijden perongeluk het knopje aanraakt? Je komt toch ook niet aan de handrem, sperdiff, tc tijdens het rijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vorige week kwam er bij ons nog een bericht over de boordcomputer heen over zoiets.

"Wil iedereen die binnen nu en 5 minuten terug wegreed DIRECT stoppen en controleren of de laadklep dicht zit? Er reed net iemand met een open klep langs het planningskantoor richting openbare weg!"

Het was op een Vrijdag dus ik vermoed een uitzendkracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ook een lullig geintje ja zoiets...

Dat probleem is wel op te lossen met iets electronisch denk ik, alleen blijft het wel over auto's gaan natuurlijk. Auto's die in weer en wind buiten verblijven, en allerlei soorten vuil te verduren krijgen waardoor storingen niet te voorkomen zijn:eek:

Gewoon koppie er bij houden in dit geval; zelf heb ik altijd de klepsleutel in m'n borstzak en bij twijfel (én als tic?) veeg ik daar even overheen. Sleutel weg? Achter kijken!

En bot gezegd, wat ik ook wel eens riep als de laadploeg een pompwagen vergeten was: je gaat toch ook niet zonder l*l naar de ho-eren?

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij jumbo reed er ook 1 rond die hem vanuit de cabine kon openen, dit ivm met het laden op 3 verschillende DC,s was wel lekker handig ( had had wel een camera)

Een andere had een koortje om zijn nek hangen met bediening.

Heb het in Zwitserland regelmatig gezien dat ze de klep open dan wel dicht maakte, en heb het eens gevraagd aan zoeen Zwitser, die dus vertelde dat het alleen toegestaan was in combinatie met een camera

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden