[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

KNAC wegenbelasting petitie


DAFne

Vraag

  • Antwoorden 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Zo ook al gedaan, hoop dat ieder het doet al heb je er nu misschien nog geen 1 maar was wel van plan er 1 aan te schaffen.

Er zijn oldtimers bij die misschien maar hoog uit 500 km op een jaar rijden, en dat onder het mom milieu ja ja gaat het niet hier onder dan gaat het wel onder het woord veiligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ikke niet,en was t niet van plan ook.

Dat er voor echte oude auto,s,waarvoor jarenlang belasting betaald is in Nederland iets word gedaan mag van mij,denk iets in de vorm van een 60 dagen kaart.

Ikzelf heb twee oude auto,s een Suzuki G.V. 2,5 van 11 jaar oud,waarvoor ik destijds keurig de BPM betaald heb,en altijd de wegenbelasting heb betaald,en een Suzuki alto,van 15 jaar, voor woon/werkverkeer,ook hier voor betaal ik netjes belasting.

Iemand in mijn kennissenkring importeert oude,exclusieve,auto,s(BMW en Mercedes) uit de U.S.A. en de mensen die deze auto,s van hem kopen hoeven geen BPM te betalen en zijn vrijgesteld van wegen belasting,terwijl ze,net als ik, wel van de wegen gebruik mogen maken,terwijl in Nederland nog nooit geen stuiver voor deze voertuigen is afgedragen.

Ik ben blij dat deze rechts ongelijkheid aangepakt word.

En dan gaat t me nog niet eens over het "milieu "aspect

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat ik ergens anders al schreef: die 50 of 60 euro per maand aan WB (voor een benzine auto) vallen in het niet bij de overige kosten van het op de weg houden van een klassieker of oldtimer.

Misschien dat de 60 dagen kaart weer terugkomt, daarmee scheid je de echte liefhebbers van de lekkergoedkooprijder. Wil je echt goedkoop rijden koop dan een Smart of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Grotere auto mag dan misschien veiliger zijn, maar mensen gaan der eigen dan ook veiliger voelen, en daardoor harder/asocialer rijden.

Als men grotere auto's gaat rijden, word er ook meer asfalt en parkeerplaats in beslag genomen.

Grotere auto's verbruiken ook meer brandstof. Dat is dan weer slechter voor het milieu, en drijft de vraag naar brandstof op.

Het gebruik van grote auto's zou men nog veel ontrekkelijker moeten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Vraagje aan de tegenstemmers.

Ik denk dat je dat beter aan de voor-stemmers kan vragen.

Die willen juist dat die belasting er vanaf BLIJFT.

Mijn stem krijgen ze in elk geval niet.Al zou zo'n 60 dagen kaart wel een goed alternatief kunnen zijn. Of het zelfde systeem als de dag(euro)vignetten voor vrachtwagens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Kalakuski@

uit inkomsten belasting van die werkloze die hun baan terug gaan krijgen straks.

Zoiets als beleggingsverzekeringen? Misschien krijg je later.........

Er moet echter NU geld bezuinigt worden, dan wel binnenkomen.

Weet je wat een idee zou zijn? Rekeingrijden invoeren.

Nu betalen mensen met een oldtimer niet. Net zoals buitenlanders nu niet betalen. (Buiten het Eurovignet.)

Kan je heel de wegenbelasting afschaffen. Wie veel rijd, betaald dan veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
of de benzine / diesel prijs gaat omhoog

Dat zou een mogelijkheid zijn,maar dan moet het buitenland ook meegaan;de benzineprijs in Belgie,8 km bij mij vandaan ligt 13 a 14 cent lager dan bij ons.

Het is nu al aanschuiven bij de twee pompen in Essen(B),met een verhoging in alleen NL zal dat nog erger worden(moet je inboeken om te kunnen tanken:D:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

wat ik persoonlijk vind is.

voor auto/s die een normaal kenteken bewijs hebben .

ik zag vanmiddag een kever rijden met een blauw nummerbord er op .

achterop stond een rond bord met 1968 er op .

deze auto is dus gewoon een nl auto die dus 25 jjar belasting betaald heeft in nl .

heb ik minder problemen mee want dit zijn meestal de liefhebbers .

maar een auto die nu in duitsland niet meer in de meeste steden mogen rijden ivb met de vervuiling .

worden nu gedropt in nederland ,krijgen een nieuw kenteken hier en rijden lekker goedkoop .

dus belasting vrij ok, maar dan alleen voor auto/s die ook in nederland bv 25 jaar of langer op nl kenteken staan .maar nu rijden er auto/s belasting vrij die net de grens zijn overgekomen .

dat zijn de liefhebbers niet .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Daar gaat hard aangewerkt worden

Over wegenbelasting..

Zolang ze het niet in hun hoofd halen om in mijn auto's kastjes te bouwen wil ik best betalen per km.

Ik krijg niet alles mee. Maar volgens mij is in het regeringsaccord het rekeningrijden voorlopig van de baan.

Hoe wil jij dan per km gaan betalen? Moeten we mensen op der blauwe ogen gaan geloven? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Vraagje aan de tegenstemmers.

Als het niet door zou gaan, waar moet het geld dan vandaan komen/bezuinigt worden?

Kan het ook anders vragen moeten wij nogmaals ik weet niet hoe veel miljoen in de Grieks put gooien, de auto is hier voor een goede melkkoe.

De hybride auto's hebben ook geen wegenbelasting of weinig, maar weet zeker dat bij het maken en afvoeren van deze moderne voertuigen het milieu zwaarder belast wordt dan de oudjes aan uitstoot hebben in hun leven.

Zie de tegenwoordige auto nou niet bepaald boven de 25 jaar uit komen terwijl er oldtimers (40/50 jaar) rond rijden die vrolijk 1 op 15 rijden en schoner zijn dan hun nieuwere collega's die ook niet verder komen dan 1 op 15.

Voor als nog een 60 dagen kaart zo als je indertijd had prima, maar voor iemand die een T-Fordje heeft en een enkele keer op de weg komt nog te duur, denk eerder dat je dan nog een paar tarieven klassen moet hanteren aan gelang de leeftijd van het voertuig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden