[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

butter dronten


gijsbert

Recommended Posts

  • Reacties 120
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ze krijgen recht op Nederlandse zorg. Kinderbijslag. Pensioen. En evt een Nederlandse uitkering.

:ja:

Met een beetje pech is het dan voor hun na 6 maanden werken gunstiger om de ww in te gaan.

Krijgen we dat debacle ook nog eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Helemaal niks.

Ik geloof er niets van.

Daarnaast ben ik eigenlijk best benieuwd wat Butter en de vakbonden nu precies zijn overeengekomen. Butter is 9zover ik weet) geen TLN-lid. Dus er is geen enkele reden voor Butter om de cao te volgen (die er voor Butter helemaal niet is). Hooguit dat er een "soort eigen cao" is afgesproken met Butter waarin tegelijkertijd is vastgelegd dat Butter voortaan met rust wordt gelaten en het FNV nu iets heeft wat ze kunnen presenteren als een "soort succes" of "overwinning".

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Butter nu opeens een cao zou gaan volgen die ze wettelijk helemaal niet hoeft te volgen. Ik vind het allemaal heel ongeloofwaardig, om eerlijk te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het toch ook Karel.

Maar ze maken er een paar mensen blij mee.

Zomaar een gedachte. Butter betaald ''Cao'', laten we zeggen 2000Euro salaris, en aan de andere kant vragen ze 750Euro huur voor een slaapplaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zomaar een gedachte. Butter betaald ''Cao'', laten we zeggen 2000Euro salaris, en aan de andere kant vragen ze 750Euro huur voor een slaapplaats.

Zomaar een gedachte van mij: Butter betaalt "ongeveer" Nederlands cao voor "Nederlands, binnenlands werk", en voor de rest zodra ze de grens overgaan - ongeacht welk kenteken of welke vergunning er op/in de auto zit - mag Butter lekker z'n gang gaan en wordt verder met rust gelaten.

Ik weet het niet hoor, maar ik schat dat ik er dan niet al te ver naast zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oftewel, Butter doet gewoon wat die wil, of door de markt toe ''gedwongen'' word.

Je maakte terrecht de opmerking, voor de buitenwereld is het een ''overwinning''.

Maar er komen nog steeds geen Nederlanders op de auto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar hij heeft wel een punt. Veel van onze goedkope collega's hebben een iets andere instelling dan de meeste Nedrlandse chauffeurs. Als zij een stuk duurder worden als dat zij nu zijn zal een werkgever ze sneller buiten zetten als nu. En wat is er dan mooier voor onze collega om eens even lekker op kosten van de staat vakantie te houden. Let wel he, een Roemeen of een Bulgaar heeft een iets andere instelling als de meeste Nederlanders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
butter en fnv hebben accoord

volgens omroep flevoland gaan de polen hetzelfde verdienen als de nederlandse chauffeurs bij hun.

welke nederlandse chauffeurs???

Goed nieuws. Afwachten hoe dit in de praktijk gaat uitpakken. Polen beginnen natuurlijk in D0. Over 5 jaar zijn ze dan even duur als Nederlanders. Dan moet Butter wel tredeverhogingen toekennen. Ze kunnen ook hun Polen laten rouleren en steeds een nieuwe groep een jaar in D0 laten werken. Toch worden Polen op deze manier minder aantrekkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar hij heeft wel een punt. Veel van onze goedkope collega's hebben een iets andere instelling dan de meeste Nedrlandse chauffeurs. Als zij een stuk duurder worden als dat zij nu zijn zal een werkgever ze sneller buiten zetten als nu. En wat is er dan mooier voor onze collega om eens even lekker op kosten van de staat vakantie te houden. Let wel he, een Roemeen of een Bulgaar heeft een iets andere instelling als de meeste Nederlanders.

Het is weer zover...

Deze topic is net begonnen, en er moet weer afgegeven worden op de oostblokker....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is weer zover...

Deze topic is net begonnen, en er moet weer afgegeven worden op de oostblokker....

Ga eerst eens antwoord geven op een paar vragen die jou gesteld zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je met deze opmerking? Een Duitser en een Fransman hebben dat ook.

Herman. Als die mensen weten dat ze recht hebben op makkelijk geld komen er nog veel engere constructies als dat er nu al zijn.

En Hwrman, dit bedoel ik nu met achter elkaar aanrennen op het forum....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is natuurlijk makkelijk, als je in je eigen land geen geld krijgt van de staat als je geen werk heb, en een ander EEG land geeft je een woning geld en je kinderen kunnen lekker naar school, dan had ik ook die optie gekozen, zegt meer over de goedheiligheid dan een instelling van een persoon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Maar hij heeft wel een punt. heVeel van onze goedkope collega'sbbandere instelling dan de meeste Nedrlandse chauffeurs.en een iets Als zij een stuk duurder worden als dat zij nu zijn zal een werkgever ze sneller buiten zetten als nu. En wat is er dan mooier voor onze collega om eens even lekker op kosten van de staat vakantie te houden. Let wel he, een Roemeen of een Bulgaar heeft een iets andere instelling als de meeste Nederlanders.

Klopt, die mannen rijden vrijdag middag vanaf Rotterdam (BV) al richting Frankfurt (weer BV) en staan het weekend gewoon onderweg op een parkeerplaats en rijden zondagavond/maandag door naar Nurnberg( nogmaals een voorbeeld). Staan maandag eertse werk MET schone schijf klaar voor een nieuwe werkweek....

Hebben totaal geen belang bij een V8 of iets dergelijks....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Herman. Als die mensen weten dat ze recht hebben op makkelijk geld komen er nog veel engere constructies als dat er nu al zijn.

En Hwrman, dit bedoel ik nu met achter elkaar aanrennen op het forum....

Huh? Ik post wat, Routier reageert erop en gelijk jij ook. Mag dat niet? Ik zal in het vervolg een half uurtje of een andere poster wachten en dan reageren als jou dat beter bevalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als zij een stuk duurder worden als dat zij nu zijn zal een werkgever ze sneller buiten zetten als nu. En wat is er dan mooier voor onze collega om eens even lekker op kosten van de staat vakantie te houden. .
Polen beginnen natuurlijk in D0. Over 5 jaar zijn ze dan even duur als Nederlanders. Dan moet Butter wel tredeverhogingen toekennen. .
Ja dat is natuurlijk makkelijk, als je in je eigen land geen geld krijgt van de staat als je geen werk heb, en een ander EEG land geeft je een woning geld en je kinderen kunnen lekker naar school, dan had ik ook die optie gekozen,

In het berichtje van TTM,in P 5, stond dat het FNV een pricipe accoord met Butter gesloten heeft,wat dat precies inhoudt staat er niet bij.

Butter zal waarschijnlijk,met Nederland vergelijkbare, lonen gaan betalen ,maar dit hoeft niet noodzakenlijk de Nederlandse "CAO"te zijn.

Ook is het dan volgens mij geen gelopen race dat de Poolse chauffeurs van het Poolse bedrijf Butter dan ineens toegang zouden hebben tot de Nederlandse sociale voorzieningen zoals WW,ziekenwet,scholing voor de kinderen,enz.

Ze zijn en blijven werknemers van een Poolse onderneming en hebben belasting technisch(wat je hier moet betalen om van deze voorzieningen gebruikte kunnen maken) met Nederland niks van doen,de enige link die er is :de eigenaar van Butter Sp. z o.o is een Nederlander.

Misschien mis ik iets( t is nog vroeg) maar vertel mij maar waar dat staat dat ze"CAO" betaald krijgen en van ons stelsel gebruik kunnen maken in de toekomst.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In het berichtje van TTM,in P 5, stond dat het FNV een pricipe accoord met Butter gesloten heeft,wat dat precies inhoudt staat er niet bij.

(..)

Misschien mis ik iets( t is nog vroeg) maar vertel mij maar waar dat staat dat ze"CAO" betaald krijgen en van ons stelsel gebruik kunnen maken in de toekomst.

Precies.

Daar zit nu net de kneep. We hebben wel een "leuke" mededeling maar eigenlijk weten we nog niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is juist geen goed nieuws. Als het daadwerkelijk klopt, en dit de bond dit inderdaad voor elkaar heeft. En er gaan meedere vervoerders volgen die dit gaan doen, dan krijg je toch een stroom van Polen deze kant op die daar alleen maar van willen profiteren. Inderdaad worden ze meet C0 betaald, en wat denk je dan wie er uitgaat, als de NL chauffeur D6 of zelf E betaald krijgt.

Sorry, maar ik denk dat we hier niet blij mee moeten zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is juist geen goed nieuws. Als het daadwerkelijk klopt, en dit de bond dit inderdaad voor elkaar heeft. En er gaan meedere vervoerders volgen die dit gaan doen, dan krijg je toch een stroom van Polen deze kant op die daar alleen maar van willen profiteren. Inderdaad worden ze meet C0 betaald, en wat denk je dan wie er uitgaat, als de NL chauffeur D6 of zelf E betaald krijgt.

Sorry, maar ik denk dat we hier niet blij mee moeten zijn

Lees nu die link,naar dat bericht van TTM, in P 5 eens,waar staat dat ze CAO betaald gaan krijgen ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden