[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Succesvol uitvlaggen, met dank aan TLN


Gast Peterrr

Recommended Posts

  • Forumlid
Wel sprak ik afgelopen week een Belgische chauffeur (uit Luik, dus Waloonier) die bij Meeus in Bergen op Zoom werkte. Hij vertelde dat er een behoorlijk aantal Belgische chauffeurs (door eerder bedrijfsbeeindigingen ed.) op de Nederlandse markt solliciteerden, en ook werden aan genomen.

Weleenswaar tegen Belgische vergoedingen. Wat is hier mee aan de hand??? Volgens mijn informatie zijn de vergoedingen en salarissen in Beldgie toch ook lager als in Nederland,. Dit is dus ook directe concurentie?

Een Belgische chauffeur mag alleen het Belgische salaris betaald krijgen als hij bij een Belgische vestiging van een Nederlandse transportfirma in dienst is.

Meeus in Bergen op Zoom rijd met Nederlandse kentekens, dus de Belgische chauffeurs krijgen Nederlandse salaris, wat voor een ervaren chauffeur(E6) ongeveer 30% hoger ligt als in Belgie.

Ook de afwezigheidsvergoeding ligt in Nederland hoger. Zo'n 10 euro per etmaal.

Nadeel is alleen dat een Belgische chauffeur zich ook in Nederland moet verzekeren tegen ziektekosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Gast routier

Betz is niet de enige die veel van z'n opleggers op NL kenteken heeft gezet, bij GST Stadler zie je het ook veel.

Wat is eigenlijk het nut hiervan? Want er zijn er nog wel meer die dit toepassen.

Transdanubia is er bijvoorbeeld ook zo'n één!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat is eigenlijk het nut hiervan? Want er zijn er nog wel meer die dit toepassen.

Transdanubia is er bijvoorbeeld ook zo'n één!

De wegenbelasting op opleggers zal in Nederland wel lager zijn.

Inderdaad.

In Nederland heft men geen wegenbelasting op getrokken materieel. En een WA-verzekeringsplicht voor getrokken materieel kent men ook niet in Nederland. Hoe dat precies in de verschillende buitenlanden geregeld is weet ik ook niet precies.

Wel is het daarentegen weer zo dat bij een Nederlandse registratie de jaarlijkse APK van toepassing is.

Hoewel ik de overwegingen niet ken om opleggers/aanhangers op een Nederlandse registratie te zetten, kan ik me wel het één en ander bedenken. Nederland kent een heel "vriendelijk" fiscaal regime (leuke belastingregels) op investeringen. Vooral ook indien deze investeringen nog eens een stempeltje meekrijgen van "mileuvriendelijk (groen)" of "Arbo-vriendelijk". Dat maakt het voor bedrijven aantrekkelijk om deze fiscale "voordeeltjes" binnen te halen via een Nederlandse vestiging (al is het maar een postbus) of om deze voordeeltjes binnen te halen via een huurconstructie met een Nederlandse verhuurder of Leasemaatschappij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Schenk-Tanktransport uit papendrecht rijdt ook met poolse chauffeurs. Trekker pl kenteken oplegger nl kenteken. Ze doen voornamelijk buitenlandwerk spanje, frankrijk en polen.

Weet je dit heel zeker?

Heeft men niet daadwerkelijk een vestiging in Polen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weet je dit heel zeker?

Heeft men niet daadwerkelijk een vestiging in Polen?

Ja, wel 1000% zeker. De gasopleggers worden door Nederlanders geladen bij Q8 (KPN) in Europoort en worden dan in Papendrecht omgekoppeld en de Pool gaat er mee verder naar Spanje if Portugal. Bij de Q8 worden ze geweigerd omdat ze zich niet verstaanbaar kunnen maken en de veiligheidsregels niet kunnen lezen of willen begrijpen (Nederlands, Duits, Engels en Frans:confused:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Van de Schenk site afgeplukt:

[h=2]Internationaal[/h] Het hoofdkantoor van Schenk Tanktransport is gevestigd in Nederland (Papendrecht). Met vestigingen in Duitsland, België, Luxemburg, Oostenrijk en Polen is Schenk Tanktransport goed vertegenwoordigd in Noordwest en Centraal Europa. klik hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, wel 1000% zeker. De gasopleggers worden door Nederlanders geladen bij Q8 (KPN) in Europoort en worden dan in Papendrecht omgekoppeld en de Pool gaat er mee verder naar Spanje if Portugal. Bij de Q8 worden ze geweigerd omdat ze zich niet verstaanbaar kunnen maken en de veiligheidsregels niet kunnen lezen of willen begrijpen (Nederlands, Duits, Engels en Frans:confused:)

Tijd dat de Q8 ze eigen eens aanpast dan. Er rijden zoveel Polen in Europa, dat Pools bijna de taal is geworden.

Ps, hoe zit het dan als een Pool komt laden voor Polen? Word die dan niet geladen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom moet een Bedrijf die de 4 voertalen van de wereld op papier heeft staan zich aanpassen aan de Oostblokker. Wij moeten ons ook aanpassen daar in die contreien, echt niet dat ze daar een Nederlandstalig formulier neerhangen met hun veiligheidsregels erop.

Nee, zelfs een Pool die voor Polen komt wordt iet geladen daar als ze de veiligheidsregels niet kunnen of WILLEN lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar de Pool/Oostblokker is normaal geworden in het transport.

Grote verladers zouden der eigen daar toch op moeten aanpassen?

In Nederland word al sinds jaren '60 Engels/Duits gegeven op school.

In het voormalige Oostblok werd tot die muur er nog stond Rusisch geleert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is dit nu weer:confused:

ik stel een normale vraag aan iemand, op een comment die er al een jaar stond (niets schokkends), en de bezem is er doorheen gehaald.:confused:

Zo wordt een belangrijk onderwerp mooi uit zn verband gerukt...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uitvlaggen hadden we jaren eerder mee moeten beginnen

Veel grotere Nederlandse bedrijven zijn er vroeg genoeg mee begonnen toch?

het probleem is dat de bedrijven die er toen niet aan hebben meegedaan de boot nu dreigen te missen doordat regelgeving steeds meer wordt aangescherpt en men nadat het kalf allang verdronken is, probeert om met regels de put te dempen.

Maar dat is een onbegonnen zaak. Hooguit een beetje windowdressing om de goedgelovigen onder ons nog wat langer in hun droom te laten geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden