Spring naar bijdragen

Zwakke punten nieuwe Actros?


Gast Freddepet
 Share

Recommended Posts

  • Forumlid
. prutst onderweg met zijn nespresso in de auto terwijl hij met de boekhouding bezig is. de mr scant en online zet. evenals alle bonnetjes zodat de boekhouder ze ook gelijk digitaal verwerkt. en kosten? heb flatrate internet in europa. iPad met 3g scanner via Eye-fi in verbinding met iPad. dus moet kunnen. voor eigen gebruik ook de fleetboard en uiteraard uploaden van chauffeurskaart vanuit auto. maar ook de bc voor eigen administratie en vastleggen van de tijden. bijhouden tuinonderhoud etc. ;)

Maak ook effe een afspraak bij de chirurg,om een gleuf in je rug laten maken waar de digipas ingaat zodat je on line gelijk de parking opgaat als je aan je uren zit,ben je ook van t gereken met dagelijkse rust en rijtijden, wekelijkse rusttijden enzovoort,af.:D:p

Laat ook een erectie onderdrukkingssysteem plaatsen,dan verlies je ook minder tijd,als er een opkomt op momenten die jou slecht uitkomt,,alles voor de efficiëntie. :angel::angel:

Maar voor de rest: chapeau hoor,vind t moedig dat je in deze onzekere tijd een onderneming begint.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
Maak ook effe een afspraak bij de chirurg,om een gleuf in je rug laten maken waar de digipas ingaat zodat je on line gelijk de parking opgaat als je aan je uren zit,ben je ook van t gereken met dagelijkse rust en rijtijden, wekelijkse rusttijden enzovoort,af.:D:p

Laat ook een erectie onderdrukkingssysteem plaatsen,dan verlies je ook minder tijd,als er een opkomt op momenten die jou slecht uitkomt,,alles voor de efficiëntie. :angel::angel:

Maar voor de rest: chapeau hoor,vind t moedig dat je in deze onzekere tijd een onderneming begint.:ok:

thx.

digipas wordt idd vanuit auto verstuurd naar server. uren houd ik bij via de bc die erin zit.

ik start in ieder geval met frisse moed. voordeel van al die digitalisering zit erin dat ik thuis dan ook niet meer zoveel hoef te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
Wat mijn opvalt (en meerdere MB-rijders over gehoord) is dat het rempendaal een beetje sponsig reageerd.

zal er op gaan letten. dat terwijl Mercedes toch altijd goed remt. ik kom van een DAF 105

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zwak punt is dat het een Mercedes-Benz is. zuinig, maar trekt nog geen worst van tafel. En zelfs die zuinigheid is door andere fabrikanten de nek om gedraaid in directe confrontatietests. En wat karel terecht zegt, mocht het een Euro 6 zijn dat huiver ik voor de problemen die kunnen komen. Volgens mij gebruikt MB EGR en SCR om aan de euro 6 eisen te voldoen. Dat betekend dus uitlaatgasrecirculatie en adblue systeem in het uitlaatgebied. Kijk maar eens naar EGR kleppen op autoforums, alleen maar ellende door dichtgeslibte kleppen en leidingen. Wanneer de motor niet keihard hoeft te werken en dus niet "extreem" heet wordt zal er steeds aanslag gaan afzetten in vitale motoronderdelen. Sowieso het feit al dat "vuile" lucht die normaal via de uitlaat naar buiten gaat, wordt afgekoeld en weer de motor ingaat om opnieuw verbrand te worden klinkt mij als ellende in de oren. En of een euro 6 nou zo veel zuiniger als euro 5 is, het is nog te betwijfelen. Emissie is zeker veel minder, maar dat schijnt de enige focus van de EU te zijn. Geheel terzijde komt is dat de fabrikant garant moet staan voor 7 jaar of 700.000 km aan de emissienorm, dat betekent dus dat de fabrikant gaat bepalen en dus beprijzen hoe en wanneer jij het onderhoud aan jouw auto gaat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het kantelpunt op vrachtautotechnisch gebied komt eraan, de efficiëntie qua verbruikt en uitstoot van de dieselmotor is bijna op zijn toppunt. Het is, qua milieu en fossiele voorraad, tijd voor een andere aandrijving. Elektrisch of waterstofaangedreven heeft de toekomst, gas vind ik maar suboptimalisatie. Elektrisch is in mijn optiek alleen zinvol voor stadsdistributie en korte afstanden voor kleine auto's met lage massa. Voor de "grote" auto's is waterstof de oplossing, alleen zijn er in die techniek nog vele stappen te maken. Stappen die echter alleen gemaakt hadden kunnen zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik had het ook voorlopig bij euro5 gehouden.

Ook omdat het na euro6 niet verder meer zal gaan.

Maw: euro5 wagens zullen nog wel ff blijven rijden. Dus niet zoals indertijd met euro3.

-

Je moet als eigen rijder voorzichtig zijn met nwe technieken. Laat dat maar over aan de grotere vervoerders - tenminste: dat is mijn mening.

Het verschil tussen 5 en 6 is niet heel groot qua uitstoot. Wel qua de hoeveelheid techniek die je nodig hebt om dat kleine beetje winst te behalen.

Iedereen die er enigszins verstand van heeft zegt hetzelfde: euro 6 is eigenlijk belachelijk. Euro 5 is een uitstekend eindstation. Mss met en beetje bijslijpen nog euro 5 en een half, maar that it.

Maar ja: dat krijg je als je politici laat beslissen....

KevinV8 zet het hele verhaal omtrent deze problematiek hierboven prima uiteen.

Freddepet is sowieso zeer up te date en gedigitaliseerd. Wellicht dat het in zijn werk loont het zo te doen.

Mijn ervaring is dat je het vooral eenvoudig moet houden. Maar in dat type werk zit ik dan ook....

Een goede iPhone is meer dan voldoende.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb gelezen dat de krachtoverbrenging voor treinen met elektriciteit beter is dan met dieselaandrijving, voor trajecten zonder bovenleiding wordt die optie regelmatig gebruikt. Waarom ik denk dat elekticiteit voor goederenvervoer niet gaat werken? Omdat ik denk dat er geen sterke accu's komen die een auto van 40 ton een acceptabele actieradius kunnen laten rijden, maar de techniek staat voor niets... Daarentegen is waterstof oneindig en raakt nooit op, en zero emission.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom ik denk dat elekticiteit voor goederenvervoer niet gaat werken?

(..)

maar de techniek staat voor niets...

Juist, de techniek staat voor niets!

Voor "om de deur" en een beetje rangeerwerk:

images?q=tbn:ANd9GcQag5N87O6EpvOlbcXTbSOhALW7J278k2TdCghEO703dWilyWMgAA

Op hetzelfde industrieterrein:

haspel-met-25-meter-slang.jpg

Een beetje "om de kerk" en regionaal:

Irrimec%20AAA%20Rainsky.jpg

Een solide tandemasser voor nationaal/benelux-vervoer:

455c16287e468-1.jpg

En voor internationaal vervoer een dikke drie-asser:

10305715_fotohaspel1.jpg

Wel altijd via dezelfde route weer terug rijden, als het even kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kevin als je zelf een generator aan boord hebt, dan heb je niet zulke grote accu's nodig.

dan maak je je eigen stroom en hoef je niks op te laden!

denk je echt dat al die grote treinen accu's aan boord hebben?

nee joh daar zit gewoon een grote dieselmotor in die een generator aandrijft, en op de stroom van die generator word gereden.

Ja Freddie dat snap ik maar die generator draait weer op... gas of diesel. en die twee proberen we buitenspel te zetten;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om ff BOT te gaan:

In een pb van Freddepet aan mij kwam het zijdelings al ter sprake, maar Mercedes kan zich met de nwe Actros geen miskleunen permitteren. Bij de eerste generatie Actrossen ging het zoals jullie weten goed mis en dat heeft MB en flinke deuk in het imago opgeleverd.

Dat willen ze Heus geen tweede keer!!

Dus: het ding zal door de bank heen genomen wel goed zijn.

Tuurlijk: exemplarisch kan er altijd wel eens wat zijn, maar dat geldt voor alle andere merken net zo.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het schijnt dat er een techniek aan zit te komen waarbij er geen electriciteits kabel meer nodig is , dus kan de wagen vanuit de berm gevoed worden , ik houdt u op de hoogte nog even m'n schuurtje induiken

Draadloze stroom zeker:p

Maar serieus, het kan wel om stroom te voorzien via een magneetveld. Dan heb je het echter over hele kleine stroomjes op een afstand van max 10 cm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om het zuinige verbruik v.d. Actros te onderbouwen een praktijkvoorbeeld:

Scania R500 + Mercedes Actros 420 PK, rondrit Lyon, beiden identieke trailers met dito gewichten. Chauffeurs hebben continu samen gereden, om en om voorop.

Met een volle tank vertrokken v.a. de zaak, uiteindelijk daar ook weer afgetankt.

De Scania lustte 600 liter rond, de Actros 490 liter. Een verschil van110 liter op een rondrit van 2250 km. Of anders: op elke liter diesel rijdt de Actros 800 meter meer dan de R500.

Misschien was een V8 uit 2007 niet het beste vergelijkingsmateriaal, maar soms heb je het niet helemaal voor het uitkiezen. Verder is er met lege trailers en solo gereden, met zware vrachten erachter had de R500 het gat met de Actros vermoedelijk wel verkleind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Om het zuinige verbruik v.d. Actros te onderbouwen een praktijkvoorbeeld:

Scania R500 + Mercedes Actros 420 PK, rondrit Lyon, beiden identieke trailers met dito gewichten. Chauffeurs hebben continu samen gereden, om en om voorop.

Met een volle tank vertrokken v.a. de zaak, uiteindelijk daar ook weer afgetankt.

De Scania lustte 600 liter rond, de Actros 490 liter. Een verschil van110 liter op een rondrit van 2250 km. Of anders: op elke liter diesel rijdt de Actros 800 meter meer dan de R500.

Misschien was een V8 uit 2007 niet het beste vergelijkingsmateriaal, maar soms heb je het niet helemaal voor het uitkiezen. Verder is er met lege trailers en solo gereden, met zware vrachten erachter had de R500 het gat met de Actros vermoedelijk wel verkleind.

veel pk´s wil niet zeggen dat die ook zuiniger zijn de scania 380 was ook zuiniger als scania 450

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet

Klopt Kevin,

daarom heeft de welbekende firma Butter de proef op de som genomen en 2 gelijkwaardige voertuigen ingezet op dezelfde route. Dit waren een Scania en de nieuwe actros. Dit om dit soort discussies uit de weg te ruimen en inzichtelijk te krijgen welk voertuig het voordeligste in verbruik is...... Ja hoor, het was de actros en wel met een aanzienlijk verschil!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Kevin: Juist om die reden plaats ik de opmerking "....misschien....niet het beste vergelijkingsmateriaal....".

JWZ laat het ook al een beetje doorschemeren in zijn opmerking, "de V8 hobby wordt zo wel heel duur". Zo doorrekenend zou ik mij als eigen rijder nog eens achter de oren krabben als ik voor de keuze stond voor een R500 of een Actros met een royale 13e maand als toegift.

Dat een V8 per definitie minder zuinig loopt dan een 6 cilinder ben ik niet met je eens, zeker niet in het zwaardere werk. Wat zou bijvoorbeeld de afweging voor Wolter Koops zijn geweest om een hele serie R500's aan te schaffen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

kopers die naar een V8 snakken zijn veelal de snakkers , vandaag de dag is zo een wereldmotor die in verscheidene wagens gemonteerd gaat worden zoals nu de Benz met zes cilinders de norm , om nog zuiniger te rijden zullen er met vijf of vier cil. motorblokken van de testbank motte komme , en ik zie het er nog van komen ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden