Forumlid europeaan Geplaatst 9 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 9 januari 2013 . prutst onderweg met zijn nespresso in de auto terwijl hij met de boekhouding bezig is. de mr scant en online zet. evenals alle bonnetjes zodat de boekhouder ze ook gelijk digitaal verwerkt. en kosten? heb flatrate internet in europa. iPad met 3g scanner via Eye-fi in verbinding met iPad. dus moet kunnen. voor eigen gebruik ook de fleetboard en uiteraard uploaden van chauffeurskaart vanuit auto. maar ook de bc voor eigen administratie en vastleggen van de tijden. bijhouden tuinonderhoud etc. Maak ook effe een afspraak bij de chirurg,om een gleuf in je rug laten maken waar de digipas ingaat zodat je on line gelijk de parking opgaat als je aan je uren zit,ben je ook van t gereken met dagelijkse rust en rijtijden, wekelijkse rusttijden enzovoort,af.:p Laat ook een erectie onderdrukkingssysteem plaatsen,dan verlies je ook minder tijd,als er een opkomt op momenten die jou slecht uitkomt,,alles voor de efficiëntie. :angel: Maar voor de rest: chapeau hoor,vind t moedig dat je in deze onzekere tijd een onderneming begint. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Freddepet Geplaatst 9 januari 2013 Share Geplaatst 9 januari 2013 Maak ook effe een afspraak bij de chirurg,om een gleuf in je rug laten maken waar de digipas ingaat zodat je on line gelijk de parking opgaat als je aan je uren zit,ben je ook van t gereken met dagelijkse rust en rijtijden, wekelijkse rusttijden enzovoort,af.:pLaat ook een erectie onderdrukkingssysteem plaatsen,dan verlies je ook minder tijd,als er een opkomt op momenten die jou slecht uitkomt,,alles voor de efficiëntie. :angel: Maar voor de rest: chapeau hoor,vind t moedig dat je in deze onzekere tijd een onderneming begint. thx. digipas wordt idd vanuit auto verstuurd naar server. uren houd ik bij via de bc die erin zit. ik start in ieder geval met frisse moed. voordeel van al die digitalisering zit erin dat ik thuis dan ook niet meer zoveel hoef te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KEVINvB Geplaatst 9 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 9 januari 2013 Wat mijn opvalt (en meerdere MB-rijders over gehoord) is dat het rempendaal een beetje sponsig reageerd. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Freddepet Geplaatst 9 januari 2013 Share Geplaatst 9 januari 2013 Wat mijn opvalt (en meerdere MB-rijders over gehoord) is dat het rempendaal een beetje sponsig reageerd. zal er op gaan letten. dat terwijl Mercedes toch altijd goed remt. ik kom van een DAF 105 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KevinV8 Geplaatst 9 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 9 januari 2013 Zwak punt is dat het een Mercedes-Benz is. zuinig, maar trekt nog geen worst van tafel. En zelfs die zuinigheid is door andere fabrikanten de nek om gedraaid in directe confrontatietests. En wat karel terecht zegt, mocht het een Euro 6 zijn dat huiver ik voor de problemen die kunnen komen. Volgens mij gebruikt MB EGR en SCR om aan de euro 6 eisen te voldoen. Dat betekend dus uitlaatgasrecirculatie en adblue systeem in het uitlaatgebied. Kijk maar eens naar EGR kleppen op autoforums, alleen maar ellende door dichtgeslibte kleppen en leidingen. Wanneer de motor niet keihard hoeft te werken en dus niet "extreem" heet wordt zal er steeds aanslag gaan afzetten in vitale motoronderdelen. Sowieso het feit al dat "vuile" lucht die normaal via de uitlaat naar buiten gaat, wordt afgekoeld en weer de motor ingaat om opnieuw verbrand te worden klinkt mij als ellende in de oren. En of een euro 6 nou zo veel zuiniger als euro 5 is, het is nog te betwijfelen. Emissie is zeker veel minder, maar dat schijnt de enige focus van de EU te zijn. Geheel terzijde komt is dat de fabrikant garant moet staan voor 7 jaar of 700.000 km aan de emissienorm, dat betekent dus dat de fabrikant gaat bepalen en dus beprijzen hoe en wanneer jij het onderhoud aan jouw auto gaat doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid JWZ Geplaatst 9 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 9 januari 2013 Ik had het ook voorlopig bij euro5 gehouden. Ook omdat het na euro6 niet verder meer zal gaan. Maw: euro5 wagens zullen nog wel ff blijven rijden. Dus niet zoals indertijd met euro3. - Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KevinV8 Geplaatst 9 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 9 januari 2013 Het kantelpunt op vrachtautotechnisch gebied komt eraan, de efficiëntie qua verbruikt en uitstoot van de dieselmotor is bijna op zijn toppunt. Het is, qua milieu en fossiele voorraad, tijd voor een andere aandrijving. Elektrisch of waterstofaangedreven heeft de toekomst, gas vind ik maar suboptimalisatie. Elektrisch is in mijn optiek alleen zinvol voor stadsdistributie en korte afstanden voor kleine auto's met lage massa. Voor de "grote" auto's is waterstof de oplossing, alleen zijn er in die techniek nog vele stappen te maken. Stappen die echter alleen gemaakt hadden kunnen zijn... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid lely Geplaatst 9 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 9 januari 2013 het schijnt dat er een techniek aan zit te komen waarbij er geen electriciteits kabel meer nodig is , dus kan de wagen vanuit de berm gevoed worden , ik houdt u op de hoogte nog even m'n schuurtje induiken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid JWZ Geplaatst 9 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 9 januari 2013 Ik had het ook voorlopig bij euro5 gehouden. Ook omdat het na euro6 niet verder meer zal gaan. Maw: euro5 wagens zullen nog wel ff blijven rijden. Dus niet zoals indertijd met euro3. - Je moet als eigen rijder voorzichtig zijn met nwe technieken. Laat dat maar over aan de grotere vervoerders - tenminste: dat is mijn mening. Het verschil tussen 5 en 6 is niet heel groot qua uitstoot. Wel qua de hoeveelheid techniek die je nodig hebt om dat kleine beetje winst te behalen. Iedereen die er enigszins verstand van heeft zegt hetzelfde: euro 6 is eigenlijk belachelijk. Euro 5 is een uitstekend eindstation. Mss met en beetje bijslijpen nog euro 5 en een half, maar that it. Maar ja: dat krijg je als je politici laat beslissen.... KevinV8 zet het hele verhaal omtrent deze problematiek hierboven prima uiteen. Freddepet is sowieso zeer up te date en gedigitaliseerd. Wellicht dat het in zijn werk loont het zo te doen. Mijn ervaring is dat je het vooral eenvoudig moet houden. Maar in dat type werk zit ik dan ook.... Een goede iPhone is meer dan voldoende. - Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KevinV8 Geplaatst 9 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 9 januari 2013 Ik heb gelezen dat de krachtoverbrenging voor treinen met elektriciteit beter is dan met dieselaandrijving, voor trajecten zonder bovenleiding wordt die optie regelmatig gebruikt. Waarom ik denk dat elekticiteit voor goederenvervoer niet gaat werken? Omdat ik denk dat er geen sterke accu's komen die een auto van 40 ton een acceptabele actieradius kunnen laten rijden, maar de techniek staat voor niets... Daarentegen is waterstof oneindig en raakt nooit op, en zero emission. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 9 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 9 januari 2013 Waarom ik denk dat elekticiteit voor goederenvervoer niet gaat werken? (..) maar de techniek staat voor niets... Juist, de techniek staat voor niets! Voor "om de deur" en een beetje rangeerwerk: Op hetzelfde industrieterrein: Een beetje "om de kerk" en regionaal: Een solide tandemasser voor nationaal/benelux-vervoer: En voor internationaal vervoer een dikke drie-asser: Wel altijd via dezelfde route weer terug rijden, als het even kan. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid lely Geplaatst 9 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 9 januari 2013 komt tijd komt raad , met of zonder draad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 10 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 10 januari 2013 Grote dumptrucks in de mijnbouw worden ook door elektriciteit aangedreven, er zit een elektromotor in elk wiel. Een (dikke) stroomkabel is makkelijker dan aandrijfassen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KevinV8 Geplaatst 10 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 10 januari 2013 kevin als je zelf een generator aan boord hebt, dan heb je niet zulke grote accu's nodig.dan maak je je eigen stroom en hoef je niks op te laden! denk je echt dat al die grote treinen accu's aan boord hebben? nee joh daar zit gewoon een grote dieselmotor in die een generator aandrijft, en op de stroom van die generator word gereden. Ja Freddie dat snap ik maar die generator draait weer op... gas of diesel. en die twee proberen we buitenspel te zetten;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid JWZ Geplaatst 10 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 10 januari 2013 Om ff BOT te gaan: In een pb van Freddepet aan mij kwam het zijdelings al ter sprake, maar Mercedes kan zich met de nwe Actros geen miskleunen permitteren. Bij de eerste generatie Actrossen ging het zoals jullie weten goed mis en dat heeft MB en flinke deuk in het imago opgeleverd. Dat willen ze Heus geen tweede keer!! Dus: het ding zal door de bank heen genomen wel goed zijn. Tuurlijk: exemplarisch kan er altijd wel eens wat zijn, maar dat geldt voor alle andere merken net zo. - Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Marnix Geplaatst 10 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 10 januari 2013 het schijnt dat er een techniek aan zit te komen waarbij er geen electriciteits kabel meer nodig is , dus kan de wagen vanuit de berm gevoed worden , ik houdt u op de hoogte nog even m'n schuurtje induiken Draadloze stroom zeker:p Maar serieus, het kan wel om stroom te voorzien via een magneetveld. Dan heb je het echter over hele kleine stroomjes op een afstand van max 10 cm. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid lely Geplaatst 10 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 10 januari 2013 Google maar : electriciteit zonder stroomkabel , en er is tamelijk wat over te lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Goofy Geplaatst 11 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 11 januari 2013 Om het zuinige verbruik v.d. Actros te onderbouwen een praktijkvoorbeeld: Scania R500 + Mercedes Actros 420 PK, rondrit Lyon, beiden identieke trailers met dito gewichten. Chauffeurs hebben continu samen gereden, om en om voorop. Met een volle tank vertrokken v.a. de zaak, uiteindelijk daar ook weer afgetankt. De Scania lustte 600 liter rond, de Actros 490 liter. Een verschil van110 liter op een rondrit van 2250 km. Of anders: op elke liter diesel rijdt de Actros 800 meter meer dan de R500. Misschien was een V8 uit 2007 niet het beste vergelijkingsmateriaal, maar soms heb je het niet helemaal voor het uitkiezen. Verder is er met lege trailers en solo gereden, met zware vrachten erachter had de R500 het gat met de Actros vermoedelijk wel verkleind. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 11 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 11 januari 2013 Mooie resultaten voor de Actros. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid JWZ Geplaatst 11 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 11 januari 2013 12/13 liter VS 16 liter. Wellicht verklaart dit het verschil? Vind het wél een groot verschil. Zo wordt deV8 hobby erg duur. - Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid andremast Geplaatst 11 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 11 januari 2013 Om het zuinige verbruik v.d. Actros te onderbouwen een praktijkvoorbeeld:Scania R500 + Mercedes Actros 420 PK, rondrit Lyon, beiden identieke trailers met dito gewichten. Chauffeurs hebben continu samen gereden, om en om voorop. Met een volle tank vertrokken v.a. de zaak, uiteindelijk daar ook weer afgetankt. De Scania lustte 600 liter rond, de Actros 490 liter. Een verschil van110 liter op een rondrit van 2250 km. Of anders: op elke liter diesel rijdt de Actros 800 meter meer dan de R500. Misschien was een V8 uit 2007 niet het beste vergelijkingsmateriaal, maar soms heb je het niet helemaal voor het uitkiezen. Verder is er met lege trailers en solo gereden, met zware vrachten erachter had de R500 het gat met de Actros vermoedelijk wel verkleind. veel pk´s wil niet zeggen dat die ook zuiniger zijn de scania 380 was ook zuiniger als scania 450 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KevinV8 Geplaatst 11 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 11 januari 2013 Een V8 500 tegen een 6 cilinder 420 is nog krommer als appels en peren vergelijken. Een V8 verbruikt natuurlijk altijd meer dan een 6 cilinder. Had er maar een G420 naast gezet dan had je een heel ander resultaat gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Freddepet Geplaatst 11 januari 2013 Share Geplaatst 11 januari 2013 Klopt Kevin, daarom heeft de welbekende firma Butter de proef op de som genomen en 2 gelijkwaardige voertuigen ingezet op dezelfde route. Dit waren een Scania en de nieuwe actros. Dit om dit soort discussies uit de weg te ruimen en inzichtelijk te krijgen welk voertuig het voordeligste in verbruik is...... Ja hoor, het was de actros en wel met een aanzienlijk verschil! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Goofy Geplaatst 11 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 11 januari 2013 @ Kevin: Juist om die reden plaats ik de opmerking "....misschien....niet het beste vergelijkingsmateriaal....". JWZ laat het ook al een beetje doorschemeren in zijn opmerking, "de V8 hobby wordt zo wel heel duur". Zo doorrekenend zou ik mij als eigen rijder nog eens achter de oren krabben als ik voor de keuze stond voor een R500 of een Actros met een royale 13e maand als toegift. Dat een V8 per definitie minder zuinig loopt dan een 6 cilinder ben ik niet met je eens, zeker niet in het zwaardere werk. Wat zou bijvoorbeeld de afweging voor Wolter Koops zijn geweest om een hele serie R500's aan te schaffen ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid lely Geplaatst 11 januari 2013 Forumlid Share Geplaatst 11 januari 2013 kopers die naar een V8 snakken zijn veelal de snakkers , vandaag de dag is zo een wereldmotor die in verscheidene wagens gemonteerd gaat worden zoals nu de Benz met zes cilinders de norm , om nog zuiniger te rijden zullen er met vijf of vier cil. motorblokken van de testbank motte komme , en ik zie het er nog van komen ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts