Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×

Zwakke punten nieuwe Actros?


Gast Freddepet

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik rij nu een jaar met een 1842 streamspace, staat nu op 100000km.

De auto bevalt me nog steeds erg goed.

 

Vervangen zijn:

Het schuifstuk in de stuurstang en bussen in de cabinevering omdat er een vervelende kraak inzat.

De snelheidsgever in de bak omdat de tachograaf en het mautkastje geen snelheidssignaal meer kregen.

De afdichting van de zwaailampen op het dak omdat er water in de binnenverlichting kwam bij het wassen.

 

Volgens de dealer zijn dit bekende problemen, nu gerepareerd met aangepaste onderdelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom beviel hij dan niet ?

Lag aan afstelling auto die gewoon niet goed was.

En 'wc-eend test wc-eend' vond t meevallen. Dus mercedes vond dat ze niets meer hoefden te doen. Voor te stug. Achter te slap. Slecht bocht gedrag en de cabine ging continu van voor naar achter, dusdanig dat ik er bijna weer een hernia van kreeg. Dat is dus niet goed. En heb m voor een goede prijs verkocht.

Heb er geen traan om gelaten toen ik m inleverde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je gezondheid er onder gaat lijden dan moet wat gebeuren. Ik vond dat de vooras van de Mercedes ook erg "klapperde". Wat betreft vering hebben volvo en ook daf een goede slag gemaakt met de nieuwe types.

bewerkt door Harmpie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lag aan afstelling auto die gewoon niet goed was.

En 'wc-eend test wc-eend' vond t meevallen. Dus mercedes vond dat ze niets meer hoefden te doen. Voor te stug. Achter te slap. Slecht bocht gedrag en de cabine ging continu van voor naar achter, dusdanig dat ik er bijna weer een hernia van kreeg. Dat is dus niet goed. En heb m voor een goede prijs verkocht.

Heb er geen traan om gelaten toen ik m inleverde.

Heb em in week als demo gehad en deel uw ervaring. Al was mijn ervaring er mee duidelijk minder.

In de Truckstar schreven ze al dat de verschillende componenten niet optimaal op elkaar waren afgesteld en dit lijkt inderdaad te kloppen. ik had er toen ook duidelijk meer van verwacht aangezien het een compleet nieuw ontwikkeld model was.

Voor mij is de nieuwe Volvo momenteel de truck om te hebben. Qua rijgedrag dan, verbruik van Adblue en brandstof lijken niet mee te vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je gezondheid er onder gaat lijden dan moet wat gebeuren. Ik vond dat de vooras van de Mercedes ook erg "klapperde". Wat betreft vering hebben volvo en ook daf een goede slag gemaakt met de nieuwe types.

 

naar mijn mening klapperen alle mercedessen op de vooras.... misschien dat t bij ons wat meer naar voren komt met zo'n onderlosserbulktrailer (zonder schotel druk...).

we hebben actrossen mp2 en 3, oude modellen axor en nieuwere model axor... ze stuiteren allemaal, een demo van de nieuwe actros (2.3m variant) stuiterde eveneens.

van de week een duitser gesproken, een echte mercedes man die dik tevreden was over zijn mp2, maar m nu heeft in moeten leveren voor een mp4 met 2.3 cabine en direct klaagde over een auto die stuiterde...

Ik krijg zelf ook vrij snel last van mijn rug als ik in een van de merc. bij ons rij was van de week dan ook blij dat ik mijn eigen dafje weer terug kreeg! stukken beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumlid

Hallo. Ik heb ook net 5weken edn nw Mercedes M0p4. De rij komvort is gewoon k.u.t.

Ze hebben bij mij nw. Cabine veren op gezet en rubber voor en 2nw. Luchtbalgen op gezet.

het is zo dat de wielbasis te kort is. Alleen de Mercedes onkent dat want niemand heeft er probleem er mee zeggen ze. Ik zie nu dit dn dat komt mooi uit.

Ik heb van de week een afspraak bij ons op het bedrijf en 1 van de mercedes. Laat ik die ff lezen wat hier allemaal staat..

Ik wow dat ik mijn daf ook nog had.

Mvg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo. Ik heb ook net 5weken edn nw Mercedes M0p4. De rij komvort is gewoon k.u.t.

Ze hebben bij mij nw. Cabine veren op gezet en rubber voor en 2nw. Luchtbalgen op gezet.

het is zo dat de wielbasis te kort is. Alleen de Mercedes onkent dat want niemand heeft er probleem er mee zeggen ze. Ik zie nu dit dn dat komt mooi uit.

Ik heb van de week een afspraak bij ons op het bedrijf en 1 van de mercedes. Laat ik die ff lezen wat hier allemaal staat..

Ik wow dat ik mijn daf ook nog had.

Mvg.

 

Ik kan wel zeggen:"Misschien wil 1 van je collega's ruilen." , maar ik weet het antwoord al. Die blijven allemaal zelf op die Scania zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar pas wel op als je dat zegt, bij MB dealers kunnen ze heel slecht tegen kritiek en ze doen allemaal net of ze het zelf hebben uitgevonden.......arrogant volk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb gezegd dat ze de wielbasis moet veranderen.de auto gaat van middag weer naar de Daeler. Dit is de 3de keer al. Ik zit nu zelf in de ziekte wet last van mij Rug. Door het gestuiter..

die stoelen zijn ook klote heb er bij andere in laten zetten heb geen problemen meer :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Haha medo. Ik kreeg van ons eigen Chefmonteur al een uit brander.

En in het chassie zitten nog gaten om de achteras naar achteren te zettrn. Ik snap niet wat het probleem is bij die lui van de mercedes. Een chauffeur weet het weer beter. Haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch heb ik 2 jaar met plezier met een MP4 Actros gereden.

Heb totaal geen last van gestuiter of klappen in de rug gehad, misschien maakt het verschil dat ik er een tankoplegger achter had hangen en dus de schotel 3 gaten naar voren had staan om meer druk op de vooras te krijgen.

Een koeler of tautliner paste er idd niet meer achter maar dat was toen niet belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden