Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×

v rijn poeldijk


Recommended Posts

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Hoezo slotje? Het is hier een forum en als er overal maar slotjes op worden gezet zijn we snel uitgepraat. Het vervolg van slotjes is dat Freddy's geldboom ook stopt met groeien en dat kan toch niet de bedoeling zijn? :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ed het is gewoon erg wrang dat bepaalde bedrijven failliet gaan.

Nu ken ik v Rijn niet heel erg maar het doet mij denken aan het onderstaande bedrijf.

RTV N-H - Nieuws - 'Lariekoek dat Mulder Obdam harder wordt getroffen door crisis'

Al het persoonlijk leed. Al die uitkeringen, mensen die thuis zitten en door hun leeftijd niet meer aan het werk komen.

Voor elk busje van dit soort bouwbedrijven komen 3 busjes met zzp ers (met over een aantal jaar nog meer ellende?) terug.

Bij transportbedrijven ligt dit iets anders. We weten allemaal op wat voor manier een transportbedrijf onder de prijs kan tijden.

Is dit het allemaal waard? De economie wordt hier zeker niet beter van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

....

Is dit het allemaal waard? De economie wordt hier zeker niet beter van

...

Zonder te wijzen, want dat doen we toch niet...

Is dit het allemaal waard? Kennelijk wel, maar JIJ (jij niet maar jij in het algemeen) koopt toch ook liever goedkoop in?

Aldi en Lidl, Zeeman en action zijn er groot door geworden.

En waarom zou dat in het transport niet mogen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"Herstelplan met nieuwe Aziatische investeerder in zicht van de haven gestrand"

Van Rijn vraagt surseance van betaling aan

vanrijn.gifTholen - De Van Rijn Group heeft verzoek om surseance van betaling ingediend bij de Haagse rechtbank. Vandaag wordt bekend of de rechtbank dit verzoek honoreert. Dat heeft algemeen directeur Ron de Greeff vanmorgen bevestigd. Het betreft de Van Rijn Groep, inclusief de aan de groenten- en fruithandel gerelateerde bedrijven als Van Rijn Trading, Rijntrans en Pakstation Joosen.

"De afgelopen maand hadden wij een traject lopen met een herstelplan met een nieuwe, Aziatische investeerder, maar dat heeft het in het zicht van de haven niet mogen halen", vertelt Ron. "Wij vonden het zeker een geloofwaardig plan om het bedrijf voort te zetten."

Van Rijn werd in 1855 in het Westland opgericht en heeft meer dan 50 gelieerde bedrijven en partners in meer dan 70 landen. In april 2011 verkocht Van Rijn haar 50% aandeel in de pootgoedonderneming Van Rijn KWS (nu KWS Potato). Vorig jaar werden al verschillende veranderingen ingezet onder de noemer 'Big Move'. Deze reorganisatie zorgde voor het ontslag van een aantal mensen en leidde er onder meer toe dat de handelsbedrijven Van Rijn Trading en Langfruit volledig integreerden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en dit is het nieuws van 13-08-2013

Tholen - Het onderzoek naar een mogelijke doorstart van de Van Rijn Groep is in volle gang. Onder leiding van bewindvoerder Souren worden sinds dit weekend de mogelijkheden van een doorstart van de groep - of onderdelen van de groep - onderzocht. "Er lopen meerdere gesprekken met potentiële financiers en collega-marktpartijen voor een doorstart", bevestigt algemeen directeur Ron de Greeff. Hij wil niet zeggen of dit Nederlandse of internationale partijen betreft.

Volgens De Greeff zet de bewindvoerder erop in om zo snel mogelijk een beslissing te kunnen nemen. "Tijd is bepalend. We hopen binnen enkele dagen nieuws te kunnen melden." Vandaag zullen tevens de medewerkers van Van Rijn over de ontwikkelingen worden geïnformeerd. In Nederland werken bij de Van Rijn Groep 200 mensen, verdeeld over Poeldijk (140) en Venlo (60).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gisteren, 14 augustus jl., is met Staay Food Group mondelingovereenstemming bereikt over het - na faillissement - overnemen van deactiviteiten van Van Rijn Trading B.V.. De commerciële operatie van devestiging in Poeldijk zal worden geïntegreerd met de activiteiten vanStaay-Hispa B.V. in Barendrecht. De activiteiten van het voormalige Langfruitworden geïntegreerd met die van Van der Staay Venlo B.V. De naam van Van derStaay Venlo B.V. zal worden gewijzigd in Staay-Van Rijn B.V., een 100 % dochtervan Staay Food Group.

Bron: AGF.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

POELDIJK – De Haagse rechtbank heeft donderdag 15 augustus de Van Rijn Group aan de ABC Westland 574 in Poeldijk failliet verklaard.Eerder was er nog uitstel van betaling aan het bedrijf verleend. Maar het lukte de directie en de bewindvoerder niet om de transportonderneming *in zijn huidige vorm weer levensvatbaar te maken.Ook failliet zijn Rijn Trans BV, Van Rijn Trading BV, Van Rijn Holding BV en Van Rijn Groep. De curator is mr. M. Souren uit Zoetermeer. Hij heeft zich eerder als bewindvoerder met de affaire beziggehouden. En was daardoor steeds niet in de gelegenheid om informatie te verstrekken over de stand van zaken. Ook donderdagmiddag is hij om commentaar gevraagd, maar blijkt helaas vanwege andere werkzaamheden nog onbereikbaar.Het oordeel is dus uiteindelijk geveld door de rechter-commissaris in Den Haag. Een perswoordvoerder heeft dat bevestigd aan Transport Online.FamiliebedrijfDe Van Rijn Group is tot nu toe actief geweest in de aardappelen-, groente- en fruitsector. Sinds haar oprichting in 1855 in het Westland, heeft de nu failliete onderneming zich ontwikkeld tot een wereldwijde agrofood-speler op het gebied van teelt en vermarkting van consumptieaardappelen, groente en fruit.Met meer dan 50 aangesloten bedrijven en partners in ruim 70 landen, elk gespecialiseerd in een onderdeel van de AGF-waardeketen, was de Van Rijn Group in staat om haar klanten en partners een Full Service-pakket aan te bieden.Vanaf het begin is de Van Rijn Group een familiebedrijf geweest. Hierdoor stond een lange termijnvisie hoog in het vaandel. Dit waarborgde volgens de directie de belangen van partners en het wereldwijde netwerk van de Van Rijn Group.

Bron: Transport-On-Line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoezo slotje? Het is hier een forum en als er overal maar slotjes op worden gezet zijn we snel uitgepraat. Het vervolg van slotjes is dat Freddy's geldboom ook stopt met groeien en dat kan toch niet de bedoeling zijn? :p

Nee Freddy stopt niet Want anders kan die zijn mercedes sport niet meer betalen

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van Rijn Group Poeldijk net failliet: nu al deels doorgestart

[TABLE=class: intable, width: 494]

[TD=class: tcell, bgcolor: #FFFFFF]StaayFoodGroup.jpgPOELDIJK – Het kan snel gaan in de transportbranche. Donderdagmiddag sprak de Haagse rechtbank het faillissement uit van de Van Rijn Group in Poeldijk. En inmiddels is bekend dat het ook failliete Van Rijn Trading wordt doorgestart door van Staay Food Group in Venlo.

Afgelopen vrijdag heeft Van Rijn Trading B.V. surseance van betaling verkregen, waarbij Mr M. Souren van Hoens & Souren Advocaten als bewindvoerder is aangesteld. Vandaag (donderdag 15 augustus) is het omgezet in een failissement. Het bedrijf heeft stilgelegen. De directie van Van Rijn Trading B.V. heeft samen met de bewindvoerder naar een oplossing gezocht.

Gisteren, 14 augustus jl., is met Staay Food Group mondeling overeenstemming bereikt over het – na faillissement – overnemen van de activiteiten van Van Rijn Trading B.V.. De commerciële operatie van de vestiging in Poeldijk zal worden geïntegreerd met de activiteiten van Staay-Hispa B.V. in Barendrecht.

De activiteiten van het voormalige Langfruit worden geïntegreerd met die van Van der Staay Venlo B.V. De naam van Van der Staay Venlo B.V. zal worden gewijzigd in Staay-Van Rijn B.V., een 100 % dochter van Staay Food Group. Op deze vennootschap worden normale kredietlimieten verstrekt die de bedrijfsvoering weer mogelijk maken.

Zo’n 200 medewerkers

Ron de Greeff van de Staay Food Groep: “Wij gaan door met de handelsactiviteiten van Van Rijn Trading. Een deel van het personeel gaat mee in de doorstart. Hoeveel weet ik nog niet. Bij de Van Rijn Group werkten zo’n 200 personen.”

Voor het faillissement is een en ander al afgesproken. Waarom geen bedrijfsovername, maar de zaak eerst failliet laten gaan? De Greeff: “Dat is een technisch verhaal. De bewindvoerder heeft die verantwoording genomen en overlegd met de rechter-commissaris. En toen alles met ons in orde gemaakt. Het bedrijf moest eerst failliet gaan.”

Bron T-O.

Daar worden weer verschillende bedrijven de dupe van.[/TD]

[/TABLE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik sprak gister een chauffeur van Koops en die vertelde dat Koops nog dit jaar van nu 800 naar 1000 auto's wil.

Wat schiet je er mee op....

Ik snap het niet. Ik zou zelf liever een klein bedrijf willen hebben. Sommigen specialiseren zich en blijven kleinschalig een goede boterham verdienen, en andere willen een goede boterham verdienen met een zeer grootschalig bedrijf. Dat laatste lijkt me nou echt niet leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden