[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

VT Verkerk vraagt faillissement aan


Gast Johannie

Recommended Posts

  • Administrators

Vanmiddag sprak ik een chauffeur van VT, en die wilde (logisch) niet teveel kwijt. Die mensen zitten allemaal af te wachten wat de toekomst voor hun in petto heeft.

Wat hij wel vertelde: ze rijden met 90 auto's en we praten over 137 mensen die er werken. Dat is groter dan ik dacht eigenlijk, en dat geeft tegelijkertijd ook weinig zekerheid dus.

Volgende week komt er een bijeenkomst en hoort men het vervolg. Ik zeg: succes mensen!!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik denk juist dat dat het grootste probleem is, te groot om makkelijk te kunnen schakelen en een grote overhead om alles in goede banen te leiden, te klein om de klappen op te vangen van het verlies van een grote klant.

In dat geval zijn de hele grote en de hele kleintjes in het voordeel, als die wat kwijt raken is het een paar procent van het hele grote geheel of 1 hele wagen in het geval van een klein bedrijf die je makkelijk stil kan zetten of waar je nog wat voor kan vinden om te charteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Ik denk juist dat dat het grootste probleem is, .......

Dat er al een geruime tijd met verlies gewerkt werd?

Al een tijd onder de kostprijs gewerkt werd?

Te lang met "duurdere" chauffeurs is blijven rijden?

Hoge dieselprijs KAN nooit een argument zijn, want dat moet in de kostprijs verwerkt zitten....

(en iedereen heeft last van diezelfde hoge dieselprijzen....)

speculatie speculatie.....:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk juist dat dat het grootste probleem is, te groot om makkelijk te kunnen schakelen en een grote overhead om alles in goede banen te leiden, te klein om de klappen op te vangen van het verlies van een grote klant.

Inderdaad. En in een bedrijf wat al een paar generaties door dezelfde familie wordt geleid is snel schakelen vaak ook wat lastig want "we hebben het altijd zo gedaan".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn ogen mag de dieselprijs idd geen reden zijn, als je deze nu nog niet juist in je tarieven hebt zitten...

Het komt bij mij ook over als een net bedrijf, maar tegelijkertijd ook als een 13 in een dozijn bedrijf. Relatief oud wagenpark, hoop starre drie assers, weinig innovatief. Maar dat is wat ik er van zie op de weg.

Dan dat transport van fietsen; hoe zouden ze dat belasten? Hetzelfde tarief als een pallet? Of meer? Of juist minder? Ik heb serieus geen idee. Je hebt gewoon je aanrij kilometers, dus het moet volgens mij best wat kosten. Maar als het tegenzit heb je 20x die fietsen in je handen....

Het waren veelal van die budget fietsen, dus voor de hoofdprijs zal het allemaal niet zijn gegaan.

Maar, nogmaals, dit zijn allerlei vragen en conclusies die ik zelf stel! Ik vind het triest, maar zoals EJD schrijft, een familiebedrijf met diverse generaties is wellicht te star geworden en men heeft wellicht de laatste jaren aan een dood paard getrokken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Reden: maar verwijderd, voor we weer de verkeerde kant opgaan ;)

Welke verkeerde kant? Dat we/jullie straks allemaal thuiszitten omdat de belangenbehartigers ook aan dode paarden trekken?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

en men heeft wellicht de laatste jaren aan een dood paard getrokken....

Dat is inherent aan de bedrijfstak. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De familie Verkerk is al jaren niet meer actief in het bedrijf (10 jaar zeker). Z'n schoonzoon heeft de wasstraat daar, maar dat zijn ook de enige familiebanden..

Ze hebben gewoon een misrekening gemaakt met een ander pand te betrekken. Heeft volgens mij niks met diesel, Den Haag of andere dingen te maken!

Ongetwijfeld zal de crisis meegeholpen hebben, maar is zeker niet de hoofdzaak!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat er al een geruime tijd met verlies gewerkt werd?

Al een tijd onder de kostprijs gewerkt werd?

Te lang met "duurdere" chauffeurs is blijven rijden?

Hoge dieselprijs KAN nooit een argument zijn, want dat moet in de kostprijs verwerkt zitten....

(en iedereen heeft last van diezelfde hoge dieselprijzen....)

speculatie speculatie.....:zegtniets:

Lees het bericht boven de mijne eens, en lees mijn bericht helemaal, misschien dat dan het kwartje valt.

Je trekt mijn hele antwoord uit zijn context, ik speculeer niet ik geef een mogelijkheid, VTVerkerk ken ik als bedrijf, voor een vorige werkgever van mij reden ze veel, goede fijne jongens achter het stuur, degene die ik kende dan tenminste, niet te beroert om elkaar een handje te helpen, moet wel zeggen dat bij dat bedrijf het niet uitmaakte of je "eigen" was of charter.

Jammer dat dit gebeurt, maar na van Maanen die rond dezelfde grote zit is dit een tendens aan het worden, de middelmaatjes kunnen het nu niet meer bolwerken, jammer maar het gebeurt wel, ook al zou het anders moeten.

En om terug te komen op jou bericht, om failliet te gaan hoef je echt niet met verlies te werken alleen, je kan ook een verkeerde investering doen, of een goede klant kwijtraken op korte termijn en als je beide hebt dan hang je ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Lees de laatste zin van mijn posting dan nog eens.....

Zullen we gewoon de persverklaring afwachten?

Hoe dan ook, het "leek" mij een aardig bedrijf, geen uitzonderlijke dingen, geen slechte naam onderweg....

En inderdaad, grotere bedrijven kunnen ook zomaar failliet gaan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat ik weinig speculeer, verkerk is te klein om de klap van het verlies op te vangen en te groot om er wat aan te doen, ik denk dat de toekomst bij de hele grote bedrijven zit en dan meer dan 300 eenheden of de hele kleintjes van een paar auto's.

De grote kunnen wel een stootje hebben, of de banken stappen er in, de kleintjes kunnen makkelijk voor de grote charteren als er eens wat werk wegvalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mostert neemt deel failliet Verkerk over 5 november 2013

image_4-230x204.jpgMostert Transport uit Leiderdorp neemt een gedeelte van het failliet verklaarde VT Verkerk Transport & Logistics over. Dat meldt het Leidsch Dagblad.

image_4-300x266.jpgVolgens de krant betekent de overname dat 30 van de 137 medewerkers van Verkerk hun baan behouden. In overleg met de curator wordt nog bekeken of er nog medewerkers, zo’n 25, eveneens kunnen blijven. Het is niet bekend welk deel van de activiteiten wordt overgenomen door Mostert. Mostert Transport nam overigens in 2011 ook al Gordijn Logistiek over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zuiderweg 100 is het oude pand van Gordijn.

Gaan ze hetzelfde geintje nu weer uihalen??

De goede klanten houden en de rest eruit schoppen.

Te weinig volume of de prijs staat ze niet aan bellen ze op vrijdag op, maandag komen we niet weer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er was gister nog activiteit genoeg in een van de loodsen in Alphen. Gister op de A2 stond ik op de parkeerplaats naast een ssc van Verkerk. Ik durfde geen praatje met de chauffeur aan te knopen, dan ben ik net zo'n ramptoerist.

De chauffeur had een nette auto met een Verkerk vaantje achter het raam. Een echte Verkerk man lijkt me. Echt weer triest dat zo'n bedrijf het niet haalt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zuiderweg 100 is het oude pand van Gordijn.

De goede klanten houden en de rest eruit schoppen.

Te weinig volume of de prijs staat ze niet aan bellen ze op vrijdag op, maandag komen we niet weer....

Daar hebben ze toch ook gelijk in? Dat zou elke vervoerder moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden