Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • Forumlid

Een verzoekje aan al mijn zeer gewaardeerde forumvrienden...

Regelmatig zie ik dat mensen een reactie qouten waarin een gigantische lap tekst staat met een hoop foto's en smiley's, met daaronder dan hun eigen reactie die soms niet veel meer inhoud dan een one-liner of een paar woorden.

Dan gebeurd het nog wel eens dat meerdere leden in zo'n topic dezelfde reactie achter elkaar qouten, dus heb je die lap tekst soms wel twee of drie keer onder elkaar staan.

Die qoute is op zich niet erg, wel de gehele tekst al dan niet voorzien van allerlei links, foto's en smiley's

Het is soms storend en maakt een reactie onoverzichtelijk, niet doen dus.

Ik zelf maak geen gebruik van die gele irritante ^^, maar probeer een qoute een beetje overzichtelijk te houden door de kern van de tekst eruit te lichten, en de rest van de tekst die er eigenlijk niet toe doet te verwijderen. Ook foto's en een teveel aan smiley's verwijder ik om de qoute en mijn reactie een beetje overzichtelijk te houden.

Zomaar een reactie geqout van JP eastway

Da's dus geen bewijs hè!

De zondag is de eerste dag van de week.

En de sabbat is de zaterdag dus de zevende dag van de week.

Laat ik er maar ff op ingaan, al zal het de meesten hier geen bal interesseren. Kom zelf namelijk nogal uit een christelijke omgeving en verdiep me er ook regelmatig in. En het is nou Kerst dus dan mag je iets meer over 't geloof praten:cool:.

Er zijn dus christelijke mensen die menen dat er op zaterdag gerust moet worden, net zoals de Joden doen. Dat zijn de zgn. Zevendedagsadventisten, niet zo'n heel grote groep.

De meeste christenen menen dat de zondag in de plek van de sabbat is gekomen omdat Jezus op die dag is opgestaan uit de dood en dat je dan dus niet mag werken. Maar in de bijbel staat dat volgens mij nergens (van dat niet werken).

In het bijbelboek Handelingen in hoofdstuk 15 wordt juist gezegd dat de christenen uit de heidenen zich niet aan de voorschriften van de wet van Mozes hoeven te houden.

Want het gaat erom hoe je iets doet. Iemand dood meppen mag niet volgens de tien geboden en is normaal gesproken verkeerd. Maar als diegene een machinegeweer in z'n klauwen heeft en op een schoolklas richt, dan lijkt het me geen bezwaar om zo iemand in liefde dood te meppen:ja:.

Zo ook met werken op zondag ('de sabbat schenden'). Zolang je een eerlijk beroep hebt, bijv. vrachtwaggelchauffeur:cool:, en je onze lieve Heer op je blote knieën daarvoor mag danken (en dat je geen kantoorpik bent), is er geen bezwaar toch?

En dan hoe zoiets op een leesbare manier in te korten is en toch duidelijk blijft:

Gewoon inkorten, begin en einde tekst...

Da's dus geen bewijs hè!

(....)

Zo ook met werken op zondag ('de sabbat schenden'). Zolang je een eerlijk beroep hebt, bijv. vrachtwaggelchauffeur, en je onze lieve Heer op je blote knieën daarvoor mag danken (en dat je geen kantoorpik bent), is er geen bezwaar toch?

of de kern van de reactie waar het eigenlijk over gaat eruit lichten...

.....Want het gaat erom hoe je iets doet

Het staat natuurlijk iedereen vrij om te reageren en te qouten zoals hij zelf wil, ik denk dat een reactie en daarmee ook een topic een stuk meer overzichterlijk word en de boodschap duidelijker overkomt wanneer men selectief een qoute aanpast en niet lukraak zomaar een ellenlang (foto)verslag kopieert.

Link naar opmerking
Gast johannes70
Ik moet nu natuurlijk wel consequent blijven....:p

Onder andere jouw reactie (klik>>>) heeft hier mede toe bijgedragen.

Drie keer hetzelfde complete verhaal zowat onder elkaar, nergens voor nodig toch?

Ja maar.....ja, maar....ja, maar...

Dat deed ik toch niet???

:ok:

Link naar opmerking

Goed gesproken, Pierre! Ik lees en reageer veel via Tapatalk en daar zit gelijk een voor- en een nadeel in.

Voordeel als mensen zorgvuldiger quoten dan heb ik minder blaren op mijn duim van het swipen.

Nadeel is dat het via Tapatalk niet meevalt een quote in te korten of aan te passen, je delete snel iets teveel...

Maar ik ga mijn best doen.

Die dakjes vind ik overigens irritant, regelmatig zit er dan per ongeluk toch een post tussen.

Link naar opmerking
Een verzoekje aan al mijn zeer gewaardeerde forumvrienden...

Regelmatig zie ik dat al mijn zeer gewaardeerde forumvrienden een reactie qouten waarin een one-liner staat met een paar woorden.

En dan hoe zoiets op een leesbare manier in te korten is en toch duidelijk blijft:

Gewoon inkorten, begin en einde tekst...

of de kern van de reactie waar het eigenlijk over gaat eruit lichten...

Het staat natuurlijk iedereen vrij om te reageren en te qouten zoals hij zelf wil, ik denk dat een reactie en daarmee ook een topic een stuk meer overzichterlijk word en de boodschap duidelijker overkomt wanneer men selectief een qoute aanpast en niet lukraak zomaar een ellenlang (foto)verslag kopieert.

En soms kan je dus ook iets grappigs maken met een quote...LOL

Link naar opmerking
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden