[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Cyprusroute


ArneBut

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Heb zelf dus verzekeringen voor AOW en Ziektekosten gewoon in Nederland bij de Amertsfoordse en OOM houd er wel rekening mee dit kost rond de 500 euro per maand,.

......

 

 

Ik woon al jaren in het buitenland, jaren verzekerd geweest bij OOM, en zeer positieve ervaringen. Ben recentelijk overgestapt naar de Goudse vanwege voorwaarden wbt eigen risico met een gezin.

 

Ikke ff niet snappeu....

Hebben jullie in die landen waar jullie woonachtig en werkzaam zijn, geen ziektekostenverzekeraars?

Hier ben ik gewoon lid van het ziekenfonds en die betaald de ziektekosten en eventuele arbeidsongeschiktheid gewoon uit. (kosten ca 2 euro per maand)

Pensioen gaat via de werkgever.

Heb enkel nog een kleine polis in NL staan, prive.

Verder krijg ik ongeveer 50-60% van de AOW, daar ik sinds 2008 niet meer mee betaal.

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er Zijn blijkbaar nogal wat mensen die deze constructie wel zien zitten, als ik zo lees hoeveel ze er al van af weten. Nou van mij mogen jullie hoor, naar niet huilen als het niet "het beloofde land" blijkt te zijn. Mij is altijd geleerd, dat als te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat ook altijd. Er is er maar 1 die er beter van wordt, en dat is de werkgever.........

nee de bijstand daar wordt je blij van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ikke ff niet snappeu....

Hebben jullie in die landen waar jullie woonachtig en werkzaam zijn, geen ziektekostenverzekeraars?

Hier ben ik gewoon lid van het ziekenfonds en die betaald de ziektekosten en eventuele arbeidsongeschiktheid gewoon uit. (kosten ca 2 euro per maand)

Pensioen gaat via de werkgever.

Heb enkel nog een kleine polis in NL staan, prive.

Verder krijg ik ongeveer 50-60% van de AOW, daar ik sinds 2008 niet meer mee betaal.

ja heb ook hier een ziektekosten verzekering maar dat is voor het mini van het minimale

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Ge, die vraag is makkelijk. Als het UZB betaald aan het pensioenfonds is er niets aan de hand, ook een buitenlands UZB mag gewoon bijdragen aan een Nederlands pensioenfonds. 

Echter het staat een ieder vrij om zelf zijn/haar pensioen te regelen via een verzekering. Dit is niet anders of je nou in Nederland werkt of op papier in het Buitenland en in Nederland woonachtig bent.

 

Ik zelf heb altijd bijdragen aan pensioenfondsen geweigerd en ben al jaren zelf pensioen verzekerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Zoals ik al eerder schreef: als iets te mooi lijkt, dan is het dat vaak ook. Als dit voor een werknemer interessant is, dan werd het hier wel de hemel in geprezen, en gebruikte de Nederlandse staat deze werkwijze ook wel. Ik blijf er bij, alleen een werkGEVER wordt hier beter van. En die ligt totaal niet wakker wie de "verliezer" is, zolang hij het zelf maar niet is

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zal binnenkort wel eens plaatsen wat de voordelen zijn en de nadelen, wat je pensioen inhoudt en de rest, maar dat kan ik niet in 4 zinnen verwoorden.ben even erg druk met me auto's en werk en met de fycio bezig.ga er even voor zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik werk momenteel voor Arne, ook via Cyprus. Oké, ik heb mijn bedenkingen, maar na tig sollicitaties nadat ik mijn ADR heb gehaald in oktober 2013 en meer afwijzingen binnen gekregen met de meest idiote smoezen (te ver, geen ervaring, kan niet overnachten in voertuig, ect) gaf Arne mij wel de kans om buitenland ervaring op te doen.

Nu ben ik erg nieuwsgierig of jij je draai hebt gevonden in het internationaal rijden. Hrt is toch wat anders als elke avond thuis in nw. Buinen je voeten onder de tafel te schuiven. Hoe is je start je vergasn en is het wat je ervan verwachte?

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Als ik jou moet geloven dan is het ook normaal dat een werkgever ook niks mag verdienen, dus duidelijk even stellen, chauffeur moet goed salaris verdienen en werkgever niks helemaal niks want hij is al rijk toch ? Hoe is hij rijk geworden in jou ogen ? natuurlijk omdat hij chauffeurs uitbuit toch ?

Weet je Henk of wat je naam dan ook is, zolang je dat beeld blijft houden, blijf ik het beeld houden dan je beperkt bent in je denk vermogen

Waar schrijf ik dat een werkgever niets mag verdienen??? Sterker nog, als een werkgever te weinig onder de streep over houd, is het snel gedaan met de zaak. Tuurlijk mag een werkgever (net als een werknemer trouwens) geld over houden, echter is het de taak van de ondernemer om een dusdanig bedrag aan zijn rit over te houden, om alle rekeningen inclusief het salaris van de werknemers (op een normale mannier) en hemzelf te kunnen betalen. Ik schrijf nergens dat een ondernemer rijk is. Maar als een ondernemer het dus niet lukt om voldoende over te houden, waarom moet dit dan over de rug van de werknemer??? Omdat de ondernemer niet in staat is om betere vrachtprijzen te bedingen??? Toen de prijzen nog goed waren, kreeg de werknemer toen ook extra geld van de werkgever????? Nee....... Waarom moeten werknemers nu dan wel inleveren??? Laat mij dan maar beperkt denk vermogen hebben...... Joep (of hoe je ook heet)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

We moeten allemaal geld verdienen,dat houdt de economie draaiend. Heb een chauffeur die 16 juni is begonnen en op vrijdag 20 juni bij het laden een pallet met fust over zich heen heeft gekregen met als gevolg een gebroken been,deze jongen krijgt gewoon door betaald tot hij weer beter is.moest alleen een e115 formulier invullen vd uvw en heeft gewoon recht op ziektegeld.hij hoopt over 3 weken weer te kunnen beginnen langzaam.het werkt gewoon op de zelfde manier als via Nederlandse cao alleen je moet iets meer formulieren invullen,bedrijfsarts gewoon hier.cyprus route staat slecht bekend maar diegene die er mee te maken hebben vertellen anders.alles wordt gewoon geregeld voor je.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En wat krijgt hij dan doorbetaald , UWV is 70% naar van wat is die 70%? Zvw of WW? en vul jij als Nederlandse inlener dit dan aan tot 100% , of doet dat Cypriotische uitzendbureau dat?

Is zvw he, gewoon 70%.

Dat is normale gang van zaken.

Alleen omdat dit een bedrijfsongeval is waar de verlader aansprakelijk is kunnen we 100% door betalen,dit mede omdat de verzekering de rest betaald

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar wat is voor jouw als werkgever gunstiger dan,een zzper of cyprus

Beide heeft ze voordelen en nadelen.

De jongens via Cyprus hebben gewoon een contract en zijn gegarandeerd van werk en zzp huur je meestal in voor kortere periode

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat kunnen jullie toch niet doorbetalen aan een ingezetene van Nederland zonder daar belastingen over in te houden want dan ben je dezelfde persoon aan het inlenen EN (deels) een salarisaanvulling aan het geven.

Wij lenen niet in.

De jongens rijden ook op auto's die eigendom zijn van Cyprus.

Rijden nu nog op Nederlands kenteken maar de eerste 15 zijn al gekeurd voor on te zetten op Cypriotisch kenteken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast El Mas Loco

Bij ons 1e contract een half jaar en daarna onbepaalde tijd.

Dus geldt niet voor ons.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Arnebut dan ben je helemaal geen slechte werkgever  . :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat heet 1 Europa mensen,wij betalen in Cyprus belasting en alle andere zaken.maar omdat je inwoner bent van Nederland krijg je gewoon met uvw,svb te maken.dat is gewoon in Europa geregeld. Als ik zelf bv in Spanje ga werken en betaal daar me belastingen en zo maar ik in Nederland wonen blijf je in het sociale netwerk van Nederland hangen.dus recht op ww,zvw,huurtoeslag,zorgtoeslag,hypotheek aftrek enzzzz je bent ook gewoon bij een dochter van CZ verzekerd maar die werkt internationaal

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Héérlijke discussie over de Cyprusroute. Toch hoeft het allemaal niet zo exotisch. Onder degenen van ons die met het vliegtuig op vakantie gaan zijn ze wel bekend; de vriendelijke hostessen van TUI ( Arke, Holland International en nog een paar labels). Nederlandse dames en heren, variërend in leeftijd vanaf 18 jaar. Maar wie nu denkt dat deze in dienst zijn van de betreffende reisorganisatie slaat de plank volledig mis. Zij zijn in dienst van OSP. Dit uitzendbureau zit niet het Oostblok, noch in Cyprus, maar is gevestigd in Zürich in Zwitserland. En verdienen dat een hostess doet..... € 655,- hele eurootjes  per maand. Jaja, daar vallen jullie even stil hè? Oké, ze hebben geen kosten voor een woning, daar wordt voor gezorgd, maar de rest van alle kosten wèl. Om dan toch de maand rond te komen moeten ze heel wat autootjes verhuren en excursies verkopen om wat provisie te verdienen. Denken jullie daar maar eens aan wanneer jullie naar Mallorca o.i.d. gaan. 

Jammer dat onze Roemeense- en andere ossievrienden dit niet kunnen lezen, en waarschijnlijk ook niet weten. Ze zouden zich in hun handen knijpen met wat wij een schamel loon vinden.

Misschien dat de vakbonden zich gaan opwerpen voor deze werknemers het Toerisme. Maar dat denk ik eigenlijk niet; zij hebben het véél te druk met het eisen van gelijk loon voor Pjotr en zijn vriendjes. Want díe worden pas uitgebuit...nou zeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Daar dacht de belasting bij de laatste controle hier toch heel anders over RobNiat met een navordering als gevolg, leuker konden ze het helaas niet maken.Nu was het voor ons geen ramp maar een gewaarschuwd man........ Het ging bij ons dus ook over de inkomstenbelasting. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Inkomstenbelasting doe je gewoon in Nederland,maar dat maar 700 tot 1000 per jaar,dit bedrag wordt aangevuld op je salaris elke maand,heb er 1 die nog thuis bij ouders woont en die krijgt zijn salaris (vast loon) + 68 euro per maand betaald,die 68 euro moet ie apart zetten en na aangifte betalen aan Nederlandse belastingdienst.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Oftewel : De werkgever heeft het makkelijk, maar wij als werknemers moeten dus veel meer administratie doen, en dat is iets waar ik een hekel aan heb.

 

Ik ben benieuwd over hoe het gaat als wij ons gepensioneerde leeftijd krijgen:

 

Nederland : "U werkte via een Cypriotisch uzb, klop daar maar aan."

 

Cyprus :  u heeft gewerkt via ons bij een NL werkgever. U heeft pensioen opgebouw din het land waar U gewerkt heeft. U krijgt hier niets."

 

En dan begint de kater.

 

Ik blijf het een grijs gebied vinden. Het is leuk als een tijdelijk iets, maar dit mijn hele leven te doen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden