[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Cyprusroute


ArneBut

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Inkomsten aangifte moet je hoe dan ook doen,dus dat is het extra werk niet. Betreft pensioen krijg je elk jaar netjes een afschrift van je pensioen opbouw en bij 65 gaat ie uitbetalen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niet helemaal waar. Je hebt de keuze waar je je inkomstenbelasting afdraagt.

Nee, is niet waar. 

Ik zal het van de week opzoeken maar volgens mij stond het in november 2013 in de krant dat "Een vrouw uit België is veroordeeld tot het betalen van inkomsten belasting in Nederland". Door haar werk in Nederland was ze over het hele  jaar gezien 70% van de tijd in Nederland en slaapte dan ook in Nederland. Hierdoor was ze ook volgens de rechter woonachtig in Nederland en moest ze hier IB betalen, toen dit bekend was werd ze ook gelijk aangeslagen voor wegenbelasting en vermogensbelasting. Ook de wegenbelasting is terecht opgelegd later bevestigd door de rechter, maar de vermogensbelasting niet want dat stond op haar man's naam die wel in België woonde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als iemand 600 tot 1000 euro inkomstenbelasting moet betalen over een heel jaar,dan is dat vaste maandsalaris ook geen vette hap als je het even door rekent. Dat pensioen overzicht klopt wel blijf alleen de vraag hoeveel pensioen er afgedragen wordt rekening houdend met dat riante maandsalaris zal het best een vette hap zijn. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Inkomsten aangifte moet je hoe dan ook doen,dus dat is het extra werk niet. Betreft pensioen krijg je elk jaar netjes een afschrift van je pensioen opbouw en bij 65 gaat ie uitbetalen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

O,dus je draagt wel af aan een Nederlands pensioenfonds? anders gaat ie niet uitbetalen als je 65 bent hoor.

Hoeveel precies( in procenten)??

 

Een chauffeur die bij een Nederlands bedrijf werkt draagt iets van 10 % af,en zijn werkgever legt daar iets van 20 % bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Er was toch een forum lid die bij arne reed of rijd,kan die niet vertellen hoe het zit

Tijdens mijn rit van Klarenbeek naar Woeren, waar ik de trekker, waar ik nu op rij, op kon halen ben ik overdonderd met informatie, en alleen het positieve, met een klein administratief nadeel.

 

En wat ik als eerder zei : Ik ben niet van plan om dit mijn hele leven via Cyprus aan het werk te blijven, want als je wel in één keer pensioen kan krijgen, maar om regels geen recht hebt, mag je op je 70-ste nog een krantenwijk lopen...

 

Heerlijk die mist er om heen (NOT).

bewerkt door mhkamp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Alles wat we doen met ze alle heeft ze voor en nadelen,waar ik vindt wat we goed kan iemand anders vinden dat we het niet goed doen. Daarin tegenover meld ik er wel bij dat ik op dit moment 4 mensen aan het werk heb die of werkeloos waren of geen ervaring hadden en nergens aangenomen werden toch de kans geef. Het is zelfs goedkoper om Polen/lt. of wat op de auto te zetten via Cyprus maar kiezen er toch voor on alleen met Nederlanders te werken. De vakbonden zullen het er niet mee eens zijn maar als ik straks 75 man aan het werk via Cyprus en het zijn allemaal Nederlanders dan heb ik meer bereikt dan de cnv en FNV bij elkaar want die zorgen er alleen maar voor op dit moment dat er meer jongens thuis komen te zitten.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Zo kan je alles wel recht praten wat krom is Arne.

Het zou je beter sieren als je gewoon comform cao zou verlonen.

Maar je doet nu net of je dit doet om je werknemers te plezieren, maar eigenlijk is dit gewoon eigen belang hé?

Kom kom, zeg eens eerlijk....

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben werkgever dus ja ook eigenbelang maar wel op zo'n manier dat de Nederlandse chauffeur aan het werk wordt geholpen.ben niet werknemers Aan het plezieren maar ze kunnen wel aan het werk.begint er vd week weer 1 en de week erna weer 1,beide konden ze nergens aan het werk komen en zouden anders in schuldsanering gaan komen door het lage inkomen,deze boys kunnen op deze manier wel aan het werk en verdienen geld voor hun gezin. Kan je klein geheimpje vertellen van het besloten forum van tln, er komt geen nieuwe cao!! En als ie er komt ligt ie lager dan salaris van Cyprus. Ben geen held omdat ik mensen aan het werk help maar geef tenminste iedereen de kans. En dat doen er niet veel.je kan tuurlijk ook thuis blijven zitten werkeloos en straks in de bijstand maar lijkt me leuker en fijner voor thuisfront dat er leuk salaris binnenkomt en dat je met plezier aan het werk ben denk

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@ Routier

 

Tuurlijk is dat eigenbelang. Maar is dat nou net niet waar een ondernemer voor staat? De mensen die jij bedoelt werken bij het Leger des Heils en gelijksoortige filantropische instellingen.

Als Arne zijn zakken tot uitpuilens toe kan vullen op een misschien minder charmante, maar wel volstrekt legitieme manier, wat is daar dan mis mee? Het enige wat dat duidelijk maakt is dat hij een prima ondernemer is.

Al die euro's geeft Arne hier in Nederland weer uit. Doet hij de Nederlandse economie mee steunen. Hmmmm...misschien is Arne dus toch ook maatschappelijk verantwoord bezig. Strike two !

 

 

bewerkt door Limboman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Of hij zijn zakken vult of niet, hij geeft wel werk aan "kansloze" of "kansarme" chauffeurs die anders van de soos leven.

Zolang de Cyprus route "legaal" is, geef ik Arne het voordeel van de twijfel.

Dat hij er ook een cent aan over wilt houden is zijn plicht als ondernemer. Beter op deze manier aan het werk dan in de soos zitten wauwelen!

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Tijdens mijn rit van Klarenbeek naar Woeren, waar ik de trekker, waar ik nu op rij, op kon halen ben ik overdonderd met informatie, en alleen het positieve, met een klein administratief nadeel.

En wat ik als eerder zei : Ik ben niet van plan om dit mijn hele leven via Cyprus aan het werk te blijven, want als je wel in één keer pensioen kan krijgen, maar om regels geen recht hebt, mag je op je 70-ste nog een krantenwijk lopen...

Heerlijk die mist er om heen (NOT).

Sorry hoor, maar als je zelf ook je bedenkingen erover hebt, waarom ben je er dan aan begonnen??? Ik persoonlijk zou niet aan "iets" beginnen waar ik niet zeker van ben. (Maar wie ben ik hé)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Alles wat we doen met ze alle heeft ze voor en nadelen,waar ik vindt wat we goed kan iemand anders vinden dat we het niet goed doen. Daarin tegenover meld ik er wel bij dat ik op dit moment 4 mensen aan het werk heb die of werkeloos waren of geen ervaring hadden en nergens aangenomen werden toch de kans geef. Het is zelfs goedkoper om Polen/lt. of wat op de auto te zetten via Cyprus maar kiezen er toch voor on alleen met Nederlanders te werken. De vakbonden zullen het er niet mee eens zijn maar als ik straks 75 man aan het werk via Cyprus en het zijn allemaal Nederlanders dan heb ik meer bereikt dan de cnv en FNV bij elkaar want die zorgen er alleen maar voor op dit moment dat er meer jongens thuis komen te zitten.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hier kan ik je geen ongelijk in geven, en is zeer nobel. Ik hoop dan ook dat het voor beide partijen goed uit pakt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

@ Routier

Tuurlijk is dat eigenbelang. Maar is dat nou net niet waar een ondernemer voor staat? De mensen die jij bedoelt werken bij het Leger des Heils en gelijksoortige filantropische instellingen.

Als Arne zijn zakken tot uitpuilens toe kan vullen op een misschien minder charmante, maar wel volstrekt legitieme manier, wat is daar dan mis mee? Het enige wat dat duidelijk maakt is dat hij een prima ondernemer is.

Al die euro's geeft Arne hier in Nederland weer uit. Doet hij de Nederlandse economie mee steunen. Hmmmm...misschien is Arne dus toch ook maatschappelijk verantwoord bezig. Strike two !

Tja, in dit geval verdiend Arne een standbeeld. Nee alle gekheid op een stokje. Ik heb et zeker mijn bedenkingen bij, maar ik zie deze constructie inderdaad liever Daan werken met Oost Europeanen. Daar wordt de Nederlandse economie zeker niet wijzer van.....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Deze opmerking sterkt mij weer in mijn beeld over je denkvermogen sorry Henk Cor of hoe je dan ook heet

Zeg maar Henk, Joop. Het zou jou ook sieren om geen "nickname" te gebruiken, maar je echte naam Piet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Wie zegt dat je het haalt ? niemand ! ik leef nu niet morgen en niet over 15 jaar

Ooit wel eens van een nabestaande pensioen gehoord?? Toch het overwegen waard om daar iets over te lezen voor je overlijd en je nabestaanden met schulden achterlaat ........ bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Maar, vanuitgaande dat de cyprus route (voorlopig nog) is toegestaan.

Wat verbiedt een werknemer om zelf eens links en rechts rond te neuzen wat de voors en tegens zijn?

Niemand verplicht de werknemer een contract via deze route aan te gaan.

Maar, probeer je het niet en blijf je werkeloos aan de kant staan, wie is er dan slimmer?

Diegene die "het probeert"?

Of diegene die het niet doet?

Het leven zit vol met risico's en keuzes.

 

Maar het lijkt erop alsof de hedendaagse chauffeur BANG is om enig eigen initiatief te tonen.

Alles moet in hapklare brokken op zijn bord komen, zelf kauwen is er ook niet meer bij....

Hoe zat het ook al weer met die VOC mentaliteit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden