[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De problemen lossen zichzelf op als het zo door gaat.


Gast shompie

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Er staan naast mij twee oostblokkers.

Een Poolse en een Bulgaarse charter van DSV.

Beiden bij het laadadres via de zijkant twee-weg pallets geladen.

Met veel pijn en moeite zetten ze beide trucks tegen het dok.

Uiteraard voor niets, want niet te lossen via de achterkant.

De heftruckchauffeur hier wordt moedeloos van zulk volk.

Ik snap dat ook wel.

Als je de hele dag te maken hebt met volk wat niets wil begrijpen, dan ben je er ook wel een keer klaar mee.

Men kan hier gewoon ook via de zijkant lossen.

Sterker nog, ze hadden de zijkant alvorens lossen geopend ivm spanbanden.

Dus waren ze wederom aan die twee weg pallets herinnerd.

Maar gewoon dom voor het dok zetten, en schouders ophalen.

En deze heren worden door firma's als DSV met open armen ontvangen.

Diep triest als je je als bedrijf zo te kijk zet.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En jij bent dan zo'n persoon wat gaat staan lachen ipv deze mensen wegwijs te maken.

Jij verwijt mij regelmatig arrogant te zijn maar jij verheft jezelf wel boven anderen. Je had ze moeten helpen ipv stom te gaan zitten lachen en dat vervolgens hier nog eens neer te schrijven ook.

Verbeter de wereld begin bij jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar leg mij nu eens uit wat jij precies wil zeggen met dit verhaal. Er is namelijk een apart topic om oostblokkers af te zeiken daar had je het ook kunnen plaatsen.

Ik snap het echt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Routier ziet graag alles negatief, is toch veel leuker, leedvermaak ipv behulpzaam zijn.

Ik wil hem wel eens zien als hij in zijn Nederlands zich gaat melden in Bulgarije om te lossen.

Kijken of hij het dan beter regelt dan zijn Bulgaarse collega's hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha...je hebt mij zien lachen...knap wederom.

Nee, ik heb mij wederom verbaasd, en het verhaal van de heftruckchauffeur aangehoord.

Die man moest ook zijn frustratie kwijt.

Dit getob zorgt voor een behoorlijke verstoring in de logistieke stroming hier.

Men heeft werk zat te verzetten.

En leg mij even uit waarin ik moet helpen, wanneer deze collega's ineens naast mij aan het dok gaan staan.

Ik ging er op voorhand vanuit dat men via de zijkant ging lossen, en niet zonder overleg tegen het dok ging staan.

Dit getuigd gewoon dat men totaal niet weet waar men mee bezig is.

Het is al eens vermeld hier: werkelijk iedere geit kan en mag chauffeur worden.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil hem wel eens zien als hij in zijn Nederlands zich gaat melden in Bulgarije om te lossen.

Kijken of hij het dan beter regelt dan zijn Bulgaarse collega's hier.

Met handen en voeten werk kom je een heel eind.

Maar dan moet je wel willen natuurlijk.

Daar hoef je geen vreemde talen voor te kennen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik het goed begrijp wou jij alleen de frustratie van de heftruck chauffeur kwijt.

Meer niet.

Doe dat vervolgens dan in het topic wat daar voor bestemd is.

Maar ik had die mensen geholpen ipv een verhaal er over te schrijven. Maar gelukkig zijn wij verschillend.

En hier laat ik het ook maar bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat is je punt Doornekamp?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Dat heeft shompie ook al in andere bewoording gezegd, je mekkert in de verkeerde weide.

Dit wat jij hier post is alleen maar zwartmakerij en stemmingmakerij, ik heb met heel veel oostblokkers samengewerkt, en zij begrijpen lang niet alles, maar als je ze even wegwijs maakt heb je er beleefde en dankbare collega voor terug, waar menig Hollander van kan leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik het goed begrijp wou jij alleen de frustratie van de heftruck chauffeur kwijt.

Meer niet.

Doe dat vervolgens dan in het topic wat daar voor bestemd is.

Maar ik had die mensen geholpen ipv een verhaal er over te schrijven. Maar gelukkig zijn wij verschillend.

En hier laat ik het ook maar bij.

Oh oh....wat is begrijpend lezen wederom lastig.

Maar ik was natuurlijk vergeten dat alleen jouw mening klopt, en hier geventileerd mag worden.

Bevindingen van derden mogen beschouwd worden als lariekoek.

Per slot van rekening zitten we hier op het Shompie forum.

Excuseer dat ik mij niet aan jouw spelregels omtrent topic keuze heb gehouden.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heeft shompie ook al in andere bewoording gezegd, je mekkert in de verkeerde weide.

Dit wat jij hier post is alleen maar zwartmakerij en stemmingmakerij, ik heb met heel veel oostblokkers samengewerkt, en zij begrijpen lang niet alles, maar als je ze even wegwijs maakt heb je er beleefde en dankbare collega voor terug, waar menig Hollander van kan leren.

Dat laatste ben ik met je eens.

Waar het mij omgaat is dat een DSV zulke charters prefereert, waardoor hier charters ten grabbel vallen.

Is de sector daarmee gebaat?

Maar om op de topic naam terug te komen: misschien lossen dit soort problemen inderdaad t.z.t. wel op.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

......

Waar het mij omgaat is dat een DSV zulke charters prefereert, waardoor hier charters ten grabbel vallen.

Is de sector daarmee gebaat?

.....

Het zal de DSV een rotzorg zijn, hoe lang die wagens aan het lossen zijn....

De goederen zijn op de plaats van bestemming en de CMR zal worden afgetekend.

DAT betekend iets voor de DSV.

 

De sector zal er niet zo zeer mee gebaat zijn.... De west europeesche sector dan.

Want de oost europeesche sector heeft in ieder geval werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou kan ik je een heel eind volgen..behalve dat inzicht van de Nederlandse chauffeur. Ik heb de afgelopen 4 weken met een Roemeense auto gereden. Je wil niet weten waar je dan op de weg in een keer rekening mee moet houden, vooral dankzij sommige Nederlandse chauffeurs (de goede daargelaten)!! 

Schei nou uit. Jij gaat toch ook niet met handen en voeten uit proberen te leggen aan iemand die te stom is om het zelf te zien, dat die pallets er alleen van de zijkant uit kunnen?


Als ik Routier zo volg dan worden zeilenauto's op dit adres eigenlijk al standaard van de zijkant gelost.

Nee hoor, van zulke gasten zakt bij mij ook de broek naar beneden. Daar kan ik ook alleen maar heel erg meewarig naar gaan kijken. En als ze de boel ophouden dan ben ik ook niet te beroerd om ze duidelijk te maken dat hun onnozele gedrag niet gewaardeerd wordt.

Van een nederlandse chauffeur verwacht ik ook gevoel en inzicht. Hoef ik dat van een bulgaar niet te verwachten omdat ze minder verdienen of zielig zijn of zo?

bewerkt door Teddybeer
Antwoord uit quote gehaald.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

 

Nee hoor, van zulke gasten zakt bij mij ook de broek naar beneden.

 

 

 

Dan krijgt je zaakje toch flink wat ventilatie denk ik ... :D :D :D

Ik houd mijn broek omhoog met een riem, dat helpt.

 

 

 

 

 

Oooh, wacht es ... tis hartstikke heet daar in onderstebovenland .. laat die riem maar zitten dan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Routier, ik begrijp je frustratie als je zulke lamzakken bezig ziet!)

 

 

Ik ook.

 

Maar die mensen die jou hebben zien prutsen om je auto achteruit in te parkeren zullen die ergen op het www ook een verhaaltje schrijven dat er een Hollandse prutser bezig was met in parkeren.

 

Compleet met foto's natuurlijk.... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 Maar ook van oosteuropse chauffeurs verwacht ik toch iets van inzicht en kunde.

Van iedereen trouwens, ongeacht afkomst of beroep, mag ik toch wel een zeker professionalisme verwachten?................Hebben die mannen daar zo apathisch af zitten wachten tot ik klaar was met tobben, uit- en weer instapen, passen en meten, totdat zij weer op weg konden..!? Dat in plaats van even uit te stappen om mij aanwijzingen te geven of zelfs maar te zeggen van "joh, als je even wacht dan vertrekken wij en dan heb je wat meer de ruimte om achteruit te komen".

Nee hoor, waarschijnlijk hadden ze nog geen krimp gegeven als ik achteruit bij hun een deur eruit had gereden.

 

Even een paar stukkies uit je verhaal gehaald. Ja dat inzicht en kunde mag je zeker verwachten maar, zoals al gezegd en door jou beaamd, zie ik dit ook regelmatig bij Nederlandse chauffeurs fout gaan het valt alleen minder op want gele plaat ipv witte.

 

Dat laatste stuk, ik snap de frustratie die je op dat moment hebt 100% maar nou draai ik het even om. Stel dat jij dag in dag uit op dezelfde manier met de nek wordt aangekeken en behandeld, zou je toch op een gegeven moment ook zoiets hebben van krijg lekker de tering en zoek het uit hoe je het doet?

 

Los van hoe een deel van die gasten rijdt denk ik dat het grootste probleem de taalbarriere is. En dat zou het een stuk makkelijker maken om een en ander duidelijk te hebben maar...dat ligt wel aan hun eigen om op te lossen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Los van hoe een deel van die gasten rijdt denk ik dat het grootste probleem de taalbarriere is.

 

Nou ik heb liever een Roemeen te laden dan een Nederlander.

Bij ons laden duurt lang, de Roemeen heeft aan 4 woorden ( loading take long time !) genoeg en gaat maffen

tot we 'm eruitkloppen, die Nederlander hoort ook vier woorden ( laden gaat lang duren!)

en komt dan toch om de 5 minuten jagen en jakkeren of het al klaar is.

En we werken echt wel door hoor, ook wij willen die auto zsm weg hebben.

 

Maar dan liever die Roemeen, sommigen komen wel kijken maar zeuren doen ze niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden