[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Woon - Werk Afstand *zucht*


TheDutchGuy

Vraag

  • Forumlid

Braaf solliciteer ik bijna dagelijks op vacatures voor Internationaal Chauffeur, om vervolgens na te bellen of ze het hebben ontvangen. Over het algemeen zijn ze positief, maar word mijn sollicitatie over het algemeen afgewezen op het punt 'woon - werk afstand'. Zelfs als ik er uitdrukkelijk bij vermeld dat de afstand geen probleem is en dat ik deze voor eigen kosten wil nemen, blijven de bedrijven zich vast houden aan hun eigen opgestelde actie radius van 20 tot 40km. 

 

Ik ben van mening dat de afstanden er weinig toe doen als je Internationaal rijdt. Kijk, dagelijks heen en weer zou financieel niet eens haalbaar zijn met de huidige brandstof prijzen, maar 2x in de week een bepaalde afstand is goed te doen. Daarbij komt, het is toch ook een blijk van welwillendheid? Dat je ook daadwerkelijk echt wilt? Serieus om een baan te bemachtigen en daarvoor ook bereidt bent om aan een stukje zelf investering te doen?

 

Ondanks dat ik er wel eens moedeloos van wordt, blijf ik stug door gaan omdat de aanhouder met de tijd wint. Maar ik ben benieuwd naar jullie gedachtengang hierover. Waarom klampen met name Internationale transportbedrijven zich zo vast aan hun opgestelde woon - werk verkeer afstanden...  :confused:

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

De aanhouder wint Lex.Gewoon stug vol blijven houden.Dat bedrijven,die schijnbaar in hun eigen regio geen mensen kunnen vinden,geen mensen aannemen buiten hun regio die geen moeite hebben met de reistijd en reiskosten snap ik dan ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Probeer het eens bij ons! Woonafstand maakt niet uit, kijk naar mij maar we hebben ook nog wel werk in de haven van Vlissingen.. Weet niet of ze iemand kunnen gebruiken maar je kan het altijd proberen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Braaf solliciteer ik bijna dagelijks op vacatures voor Internationaal Chauffeur, om vervolgens na te bellen of ze het hebben ontvangen. Over het algemeen zijn ze positief, maar word mijn sollicitatie over het algemeen afgewezen op het punt 'woon - werk afstand'. Zelfs als ik er uitdrukkelijk bij vermeld dat de afstand geen probleem is en dat ik deze voor eigen kosten wil nemen, blijven de bedrijven zich vast houden aan hun eigen opgestelde actie radius van 20 tot 40km. 

 

Ik ben van mening dat de afstanden er weinig toe doen als je Internationaal rijdt. Kijk, dagelijks heen en weer zou financieel niet eens haalbaar zijn met de huidige brandstof prijzen, maar 2x in de week een bepaalde afstand is goed te doen. Daarbij komt, het is toch ook een blijk van welwillendheid? Dat je ook daadwerkelijk echt wilt? Serieus om een baan te bemachtigen en daarvoor ook bereidt bent om aan een stukje zelf investering te doen?

 

Ondanks dat ik er wel eens moedeloos van wordt, blijf ik stug door gaan omdat de aanhouder met de tijd wint. Maar ik ben benieuwd naar jullie gedachtengang hierover. Waarom klampen met name Internationale transportbedrijven zich zo vast aan hun opgestelde woon - werk verkeer afstanden...  :confused:

De vraag is "Hoe Oud Ben Je"?  de afstand is geen bezwaar, maar de leeftijd, als je tussen de 18 en 32 jaar bent maak je heel misschien een kans, daarboven wordt het al moeilijk, ben je nog ouder zo tussen de 55 en 65 jaar dan kan je het helemaal schudden want dan nemen die "fijne"werkgevers liever een 65+ figuur aan want die zijn stukken goedkoper dan dat je er onder zit met je leeftijd.

Kortom, de ouderen verdringen de iets jongere oudere van de arbeidsmarkt, al zou je er naartoe willen lopen naar die werkgever, je bent dan gewoon te OUD!!!   en heel misschien ben je ook nog te DUUR!!

Om dit tegen te gaan moet er een wet komen zodra je gepensioneerd bent mag je NOOIT meer werken, dat schept banen, zowel voor jong als de wat oudere werknemer die op deze manier helemaal nooit meer aan de bak komt.

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Dan moet er ook een wet komen, die zorgt dat die ouderen niet steeds meer gedrongen worden om te (blijven) werken, en dat ze dus een gegarandeerd minimum inkomen hebben.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

....

Om dit tegen te gaan moet er een wet komen zodra je gepensioneerd bent mag je NOOIT meer werken, dat schept banen, zowel voor jong als de wat oudere werknemer die op deze manier helemaal nooit meer aan de bak komt.

....

 

Van de ene kant ben ik het hier wel mee eens.

Maar, van de andere kant. Momenteel hebben wij de hulp ingeroepen van 4   67+rs.... (hier is de pensioenleeftijd 67).

Wegens ziekte en andere ongemakken een te kort aan piloten!

En omdat het min of meer partime werk is kunnen we ook geen nieuwe chauffeurs aan nemen.

(groot probleem in ons werk is dat er 's ochtends en 's middags ff een rush tijd is (aanvang en uitgaan scholen) en daar tussenin eigenlijk nagenoeg geen werk is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De aanhouder wint Lex.Gewoon stug vol blijven houden.Dat bedrijven,die schijnbaar in hun eigen regio geen mensen kunnen vinden,geen mensen aannemen buiten hun regio die geen moeite hebben met de reistijd en reiskosten snap ik dan ook weer niet.

 

Oh, ik blijf ook gewoon stug doorgaan :D  Maar het viel me gewoon op dat woon-werk afstand echt een dingetje is en blijft op 1 of andere manier. 

 

 

 

Heb je al eens België geprobeerd, KTN vraagt volgens mij al heel lang chauffeurs.

 

Ik kijk inderdaad ook wel eensch over de grens, maar KTN zal ik eens gaan bekijken. Bedankt!  :ok:

 

 

Probeer het eens bij ons! Woonafstand maakt niet uit, kijk naar mij maar we hebben ook nog wel werk in de haven van Vlissingen.. Weet niet of ze iemand kunnen gebruiken maar je kan het altijd proberen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Ik weet niet wat jou woon-werk afstand is, maar ik zal het inderdaad eens proberen! Bedankt man  :ok:

 

 

De vraag is "Hoe Oud Ben Je"?  de afstand is geen bezwaar, maar de leeftijd, als je tussen de 18 en 32 jaar bent maak je heel misschien een kans, daarboven wordt het al moeilijk, ben je nog ouder zo tussen de 55 en 65 jaar dan kan je het helemaal schudden want dan nemen die "fijne"werkgevers liever een 65+ figuur aan want die zijn stukken goedkoper dan dat je er onder zit met je leeftijd.

Kortom, de ouderen verdringen de iets jongere oudere van de arbeidsmarkt, al zou je er naartoe willen lopen naar die werkgever, je bent dan gewoon te OUD!!!   en heel misschien ben je ook nog te DUUR!!

Om dit tegen te gaan moet er een wet komen zodra je gepensioneerd bent mag je NOOIT meer werken, dat schept banen, zowel voor jong als de wat oudere werknemer die op deze manier helemaal nooit meer aan de bak komt.

 

Grt. Henry

 

 

Ik word 39 in April... En ik ben het wel met je eens dat bedrijven zich er graag 'goedkoop' vanaf doen, dat zie ik op mijn huidige werk wel. Maar of je dan ook kwaliteit op hebt staan/zitten, dat is maar de grote vraag (waar ik bij mijn huidige werkgever wel het antwoordt op weet)...

bewerkt door TheDutchGuy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zo'n wet is natuurlijk onzin en dat weet je zelf ook wel. Buiten het feit dat je dat zelf wel mag weten moeten we toe naar minder regels.

Kan jij vinden Ron (Shompie) maar was het niet een aantal jaren geleden dat ze de VUT hadden uitgevonden om meer jongeren aan het werk te helpen?

Dat is later weer omgezet in Pré-pensioen ook dat is inmiddels van de baan, maar ik ga ervan uit dat er bepaalde instanties hier ter lande nogal hoog van de toren blazen en roepen dat er "werk" zat is, terwijl diegene waar ik op doelde tussen de 55 en 65 worden verdrongen op de arbeidsmarkt door 65+ of zoals je wil tegenwoordig 66+.

Ook dat is arbeidsverdringing net zoals die goedkope chauffeurs uit de voormalige Oostbloklanden, maar daar mag je niks van zeggen, maar als je het over 65+ hebt dan wordt het opeens een ander verhaal?

Nee sorry ik vind dit behoorlijk krom, word je als chauffeur niet door een Oostblok chauffeur van je plek verdrongen dan wordt je wel verdrongen door een 65+ er uit je eigen land, misschien wel je buurman van drie huizen verderop en jij mag werkloos toezien omdat de werkgever het enorm veel geld bespaard, hoe je het ook went of keert het blijft verdringing op de arbeidsmarkt.

Dat ik stelde dat er een wet moest komen was omdat ik even de reacties hier wou peilen, zo'n wet zal er nooit komen natuurlijk dat snap ik ook wel, maar even een plaagstootje mag toch?

Trouwens wat voor idiote wetjes en kromme invallen plegen ze daar in Den Haag dan wel niet?

Ik verdenk sommige politici ervan dat ze daar een bepaald soort bevrediging uit halen, zoals een stijve pen*s of een cl*toris, Satisfaction guaranteed !

Over regels gesproken, als je alle regeltjes in en boekvorm zou uitbrengen en als chauffeur mee zou moeten nemen tijdens je werk welke regel je wel of niet overtreedt dan moet je aardig wat ruimte inleveren in je cabine LOL

 

Grt.Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oh, ik blijf ook gewoon stug doorgaan :D  Maar het viel me gewoon op dat woon-werk afstand echt een dingetje is en blijft op 1 of andere manier. 

 

 

 

 

Ik kijk inderdaad ook wel eensch over de grens, maar KTN zal ik eens gaan bekijken. Bedankt!  :ok:

 

 

 

 

Ik weet niet wat jou woon-werk afstand is, maar ik zal het inderdaad eens proberen! Bedankt man  :ok:

 

 

 

 

Ik word 39 in April... En ik ben het wel met je eens dat bedrijven zich er graag 'goedkoop' vanaf doen, dat zie ik op mijn huidige werk wel. Maar of je dan ook kwaliteit op hebt staan/zitten, dat is maar de grote vraag (waar ik bij mijn huidige werkgever wel het antwoordt op weet)...

Ik wens je uiteraard veel succes hiermee en hoop zeker voor jou dat je een baan vind naar je zin bij een werkgever die ook nog wat menselijkheid inzich draagt want uit mijn ervaringen is gebleken dat er bar weinig werkgevers zijn met maar één klein stukje van menselijke waardigheid, in mijn werkbare leven heb ik maar één werkgever gekend die dat soort eigenschappen wel bezat en nog bezit, erg begaan was met "zijn" chauffeurs, als hij 's avonds belde vroeg hij eerst of het gelegen kwam, dat maak je bijna niet meer mee.

Heb overigens nog altijd een aantal maal per jaar contact met deze man, soms per e-mail of per telefoon, een plusje waard mag ik wel zeggen en dat kan ik van de huidige generatie werkgevers bijna niet meer zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast DieRooie

De maatschappij verhard inderdaad, en daarmee ook de werkgevers..

nu ben ik zelf niet zo n type die op schouderklopjes en een hoop slap gelul zit te wachten, nieuwe dikke auto's boeien mij ook niet zo erg...

belangrijkste vind ik dat ik werk heb dat ik een beetje leuk vind en het salaris kloppend is en op tijd, die persoonlijke band heb ik een poos geleden al afgeschaft.

Even OT... je woont in middelburg, regio bergen op zoom zitten toch aardig wat transport bedrijven en ook binnen de gestelde reisafstand

Zal je misschien allemaal al geprobeerd hebben

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast DieRooie

De maatschappij verhard inderdaad, en daarmee ook de werkgevers..

nu ben ik zelf niet zo n type die op schouderklopjes en een hoop slap gelul zit te wachten, nieuwe dikke auto's boeien mij ook niet zo erg...

belangrijkste vind ik dat ik werk heb dat ik een beetje leuk vind en het salaris kloppend is en op tijd, die persoonlijke band heb ik een poos geleden al afgeschaft.

Even OT... je woont in middelburg, regio bergen op zoom zitten toch aardig wat transport bedrijven en ook binnen de gestelde reisafstand

Zal je misschien allemaal al geprobeerd hebben

succes

edit: je schreef 20 tot 40 km , ik dacht in minuten

maar het is inderdaad raar dat zulke eisen gesteld worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Valt de laatste tijd wel mee denk dat ik m nou in anderhalf jaar tijd 10x bij huis heb gehad.. We hadden eventjes nieuw werk erbij waarbij het mogelijk was om m elk weekend bij huis te hebben maar je chartert 1x zo'n ritje uit en die charter legt een prijs bij de opdrachtgever neer waarvoor mijn baas niet wil rijden.. Dat was van korte duur dus

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat voor bedrijven schrijf je zoal aan?

In de bloemen en groente is vaak pas laat bekend hoe of wat er vervoerd moet worden. Ik bel rond 13u vanaf huis of ik weg mag die dag en als ik dan om 14u geacht word te vertrekken is er niks aan de hand (afstand ca 10km). Iemand van ver buiten de standplaats red dat natuurlijk nooit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Om dit tegen te gaan moet er een wet komen zodra je gepensioneerd bent mag je NOOIT meer werken, dat schept banen, zowel voor jong als de wat oudere werknemer die op deze manier helemaal nooit meer aan de bak komt.

 

Grt. Henry

 

 

Weet je wat nog veel effectiever is: een wet aannemen die t verbied om overuren te maken. :D  :D

 

Die enkele 65 + er( zoals ik) die de dag van vandaag nog wat bijwerkt verdringt jou echt niet van de arbeids markt hoor.

 

Overigens is "met pensioen gaan"een recht,en geen plicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden