[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Normeren volgens CAO Beroepsgoederenvervoer wel of niet


Kerik

Vraag

  • Forumlid

Ik lees regelmatig onderwerpen over normeren of gewoon ordinair uren strepen. Wat mag volgens CAO en wat mag niet. Mag pauze verrekend worden met bv een pauzestaffel, mag er aan werkzaamheden een bepaalde tijd gekoppeld worden enz enz.

Dit zegt de CAO over normeren; (citaat)

3.a

De werkgever kan de normale duur van de werkzaamheden normeren op basis van sociaal en economisch verantwoorde praktijkervaringen en de loonberekeningen daarop baseren. De werkgever dient daarvoor echter eerst de instemming van de werknemers- en werkgeversorganisaties na voorafgaand overleg met de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging te verkrijgen.

3e.

In alle gevallen zal de normeringsregeling schriftelijk worden vastgelegd en binnen 2 weken na dagtekening, ter registratie worden gemeld bij het secretariaat van CAO-partijen, Postbus 3008, 2700 KS Zoetermeer

Dat betekend dat als er al een dergelijke regeling is dit moet zijn geregistreerd bij het bovenstaande secretariaat. Een briefje sturen en binnen een paar dagen heb je antwoord.

Ik denk dat ik dat antwoord al weet want er wordt bijna nooit een dergelijke regeling goedgekeurd.

Dat betekend in de praktijk dat als de betreffende cao van toepassing is het niet is toegestaan aan bepaalde werkzaamheden tijden te koppelen. Heel simpel dus.

Als er toch genormeerd wordt is deze regeling nietig en kan je het beste de bond inschakelen.

Jammer genoeg wordt hier bijna geen gebruik van gemaakt en volgt iedereen braaf de regeltjes die de baas opsteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik heb het hier al vaker uitgelegd, er was bij ons inderdaad een regel van kracht die er kwam dankzij mensen die dachten dat ze maar wat uurtjes moesten creëren door nog even te gaan douchen of de kantine induiken in de werkgever zijn tijd.

Ligt eraan wat voor werk je gedaan hebt,maar als je door het lossen of laden smerig bent geworden hoort een douche daar gewoon bij.

Dat je dit in de baas z n tijd doet hoef je je helemaal niet voor te schamen,dat mag hij gerust betalen.

In de kantine even een warme maaltijd naar binnenwerken is wat anders natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je denkt dat je een chauffeur kan naaien kan je er op rekenen dat je dubbel teruggedraaid wordt. Daarom werkt dat normeren niet en gaat het ook nooit werken.

Dat inderdaad. Een werkgever verwacht van mij dat ik eerlijk ben, dan verwacht ik dat ook van hem.  Ik schreef altijd exact op wat ik werkte en zo, maar als ik een half uur met een collega stond te lullen schreef ik dat als pauze. Dat vind ik normaal. Gaat mijn baas mij streken flikken, dan snap je wel dat ik ook doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat inderdaad. Een werkgever verwacht van mij dat ik eerlijk ben, dan verwacht ik dat ook van hem.  Ik schreef altijd exact op wat ik werkte en zo, maar als ik een half uur met een collega stond te lullen schreef ik dat als pauze. 

 

Dat lijkt mij ook heel normaal hoor. Als zullen er altijd chauffeurs zijn die dat niet doen zoals Ger al aangeeft.

Een goed gesprek met de chauffeur lijkt mij dan het beste middel. 

Wanneer dat niet helpt dan zal op een andere manier duidelijk gemaakt moeten worden hoe veel tijd er staat voor bepaalde handelingen.

Maar om meteen met normeren aan te komen???

Het lijkt mij belangrijker dat je een keer extra kijkt of een lege oplegger ook echt leeg is, hij technisch in orde is of goed aangekoppeld zit dan dat je je baas moet bellen dat er iets niet goed gegaan is.  :confused:

De ene keer zit het mee en een andere keer zit het tegen.

Voor jou baas om uit te zoeken of het echt altijd de zelfde is waar het altijd tegen zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ga hier niet alles vertellen natuurlijk, maar ik kan je garanderen dat we altijd dik betaald werden om vuil te worden, en nu nog krijg ik een x bedrag als ik de tank uitveeg om bijvoorbeeld mais of graan terug te laden.

T gaat ook niet over t specifieke geval zoals men bij jullie hier mee omgaat.

T gaat over normeren in het algemeen.toch?

 

Jij krijgt misschien dik betaald voor vuil werk,een ander niks,en dan mag de douchetijd toch doorbetaald worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Weet niet zo goed wat ik van dat normen van uren moet denken :confused:

Voor heen bij een bedrijf gewerkt waar wel een andere "soort" van normen van uren speelde.

 

Wij reden de dagelijkse ronde op basis van tijd per kar :angel:

30 min voor laden wagen en dan per kar per klant zo ver minuten + rijtijd 

Op basis van gemiddelde los tijd per kar / klant 

Wanneer je dus 7 min vanaf open laad klep tot sluiten had en bij 9 min ging de boord computer sputteren bij geen reactie ging de telefoon.

 

Wanneer je niet meer dan 10 min laad / los tijd extra gebruikte was er weinig loos. Meer tijd over meerdere dagen dan werd wel gevraagd wat hier de aanleiding van was :ja:

 

Daad werkelijk tijd inhouden omdat je langer werk had is niet voor gekomen.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei Tony.Macaroni:

Weet niet zo goed wat ik van dat normen van uren moet denken :confused:

Voor heen bij een bedrijf gewerkt waar wel een andere "soort" van normen van uren speelde.

 

Wij reden de dagelijkse ronde op basis van tijd per kar :angel:

30 min voor laden wagen en dan per kar per klant zo ver minuten + rijtijd 

Op basis van gemiddelde los tijd per kar / klant 

Wanneer je dus 7 min vanaf open laad klep tot sluiten had en bij 9 min ging de boord computer sputteren bij geen reactie ging de telefoon.

 

Wanneer je niet meer dan 10 min laad / los tijd extra gebruikte was er weinig loos. Meer tijd over meerdere dagen dan werd wel gevraagd wat hier de aanleiding van was :ja:

 

Daad werkelijk tijd inhouden omdat je langer werk had is niet voor gekomen.

 

 

 

 

Alle diensturen moeten worden uitbetaald minus de pauzestaffel. Maakt niet uit of je 1 uur laad of 5 uur dienstijd is betalen. Heel gemakkelijk dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ik snap je pierre ik zou t ook nie schrijven denk ik,

ma aan de andere kant ben we ook nie wijs,

dus om de klant zijn zaakjes niet op orde heb en jij

5 uur moet wachten moeten we maar 5 uur pauze schrijven:confused: en niks verdienen:stom:

kijk als ik in de die 5 uur nauw mn vrouw 3 x een beurt mag geven heb ik der geen moeite mee LOL(in gedachten dan he:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Pierre:

 

Nee, dat schrijf ik niet. Kerik beweert dat alle diensttijd- uitgezonderd de geldende staffelpauze betaald dient te worden, want zo staat dat in de CAO.

Ik zeg daarop dat er geen enkele werkgever is die accepteerd dat -in het voorbeeld zoals ik schets- men na b.v. 6 wachturen waarin men heeft kunnen rusten, eten, drinken internetten, rukken etc. nog even 2 uur pauze gaat nemen omdat de CAO dat zo voorschrijft.

Kennelijk heeft -of had- Kerik wel een werkgever die alles ongeacht hoe of wat betaalde, graag zou ik dan wel eens willen weten welke werkgever dit was.

Men kan namelijk lullen op dit forum zo veel men wil, de praktijk leert dikwijls heel anders. En eigenlijk is dit de zoveelste discussie met een dom gelul waar ik niet eens een woord aan vuil wil maken. Het enige geluk wat jullie hebben is dat ik jullie werkgever niet ben,...:ja:

was niet op jou bedoeld , t lult alleen wat makkelijker  :kiss:

dat je daarna geen 2 uur moet gaan staan ben ik ik met je eens 

ik geloof toch ook niet dat er veel zijn die dit wel zouden doen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

het ging mij der meer om dat je die 5 wachturen niet betaald krijgt das toch nie handig:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

getimage2.php?imageid=2473536&albumid=33

 

De kerk is een dooddoener. Zo veel chauffeurs zo veel manieren. Voor zo veel die het "goed" doen zijn er waarschijnlijk net zo veel die het niet zo nou nemen.

 

Worden de normen gebruikt omdat er chauffeurs zijn die alles schrijven maar dan ook alles dan kan ik mij wel in normeren vinden. 

Moet je een waterwagen vullen voor een frees en dat ding is met 20 min vol en je schrijft 45 min dan is een normering terecht

Worden de normen door de chauffeurs hun strot gedrukt en is het irreëel dan ben ik er op tegen.

Moet je die zelfde water wagen gevuld worden met een tuinslang en je bent 2 uur en de tijd er voor die er voor staat is een uur dan slaat die normering nergens op.

 

De vraag zou misschien wel moeten zijn is het reëel voor de chauffeur dat te doen in die bepaalde tijd dan zouden er denk ik minder chauffeurs zijn die moeite hebben met normen wanneer die gebruikt worden.

De praktijk zal eerder zijn dat het op het scherpst gemeten is en er geen ruimte is als het een keer langer duurt.

 

Wat de pauze betreft wanneer je 4 uur op de klok hebt staan en je weet dat je een tijd moet staan +/- 2 uur of meer dan is je pauze van 45 maken wel zo makkelijk wanneer je de mogelijkheid hebt om naar de wc te gaan koffie te drinken velgen poetsen of CF forum rond typen.

Wat je met de overige tijd doet is afhankelijk naar hoe je betaald wordt . Als je betaald wordt naar je rij en arbeidstijd op de min af via de PC dan is het wel zuur wanneer je dan elke dag 2 uur weg gooit.

 

Dat je 2 uur pauze schrijft is reëel wanneer je midden zomer 28 C in het centrum staat 2 uur op terras zit bij de shoarmaboer en de " We bellen wanneer wij zo ver zijn " status hebt.

 

Als in de middle of nowhere staat niebert of zo wacht even daar is de klaver. Wanneer je op een verlaten industrie terrein staan te wachten op iets of iemand om je te lossen en je geen kant op kunt dan zou ik mij pauze er op zetten en de rest op arbeid uit zitten.

 

Denk dat er bij veel bedrijven en chauffeurs het vertrouwen onderling weg is :angel:

Het zal bij veel ook niet meer haalbaar zijn. Wanner je 400 + eenheden hebt rijden met een dubbel aantal chauffeurs en elke chauffeur moet doorgeven waarom die dag A 20 min werk had en dag B 40 zelfde adres en dat moet ook allemaal verwerkt ( gecontroleerd ) worden. Dan hebben er 2 mensen een dag taak aan.

 

 

 

 

bewerkt door Tony.Macaroni
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klopt, en ben je te laat is hetgeen waarvoor je het boutje pakt weer weg.


@Pierre, jou werkgever, mijn oude werkgever hield of houd standvastig vast aan de pauze staffel, ik nam tussen de middag altijd 1 uur pauze, ongeacht of het wel of niet uitkwam, voor de rest vond ik het prima maar wachttijd werd altijd netjes uitbetaald, over een maand genomen kwam ik "pauze" zat tekort, eigen keuze ik wilde liever wat eerder terug zijn, terwijl hordes collega's de pauze namen na hun rit, was ook geen probleem.

Maar om te stellen dat we maar meer pauze moeten schrijven omdat we staan te wachten door onkunde van de planning slaat nergens op, als ik ergens 8 uur sta te wachten is het gewoon wachttijd, dus betaalde uren, zo niet dan houd het voor mij snel op met wachten op een lading, dan is het een uur en ben ik weg.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei Pierre:

 

Dus als je een uur of 6-7  in de wacht hebt gestaan om vervolgens een half autotje te lossen in nog geen haf uur, dan rijd je daarna de poort uit en gaat om de hoek gewoon 2 uur slapen, CAO is CAO. En geen enkele werkgever die daar problemen mee heeft....

Als als je weet dat je 6 uur moet wachten en je weet dat vooraf dan neem je je pauze tijdens dat wachten. Je gedragen als een goed werknemer heet dat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 minuut geleden zei Kerik:

Als als je weet dat je 6 uur moet wachten en je weet dat vooraf dan neem je je pauze tijdens dat wachten. Je gedragen als een goed werknemer heet dat. 

 

Dan zou je ook negen uur kunnen wachten.....dan moet de klant maar ff wachten en jij kan weer 15 uur voort:kill: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 uur geleden zei Pierre:

 

Nee, dat schrijf ik niet. Kerik beweert dat alle diensttijd- uitgezonderd de geldende staffelpauze betaald dient te worden, want zo staat dat in de CAO.

Ik zeg daarop dat er geen enkele werkgever is die accepteerd dat -in het voorbeeld zoals ik schets- men na b.v. 6 wachturen waarin men heeft kunnen rusten, eten, drinken internetten, rukken etc. nog even 2 uur pauze gaat nemen omdat de CAO dat zo voorschrijft.

Kennelijk heeft -of had- Kerik wel een werkgever die alles ongeacht hoe of wat betaalde, graag zou ik dan wel eens willen weten welke werkgever dit was.

Men kan namelijk lullen op dit forum zo veel men wil, de praktijk leert dikwijls heel anders. En eigenlijk is dit de zoveelste discussie met een dom gelul waar ik niet eens een woord aan vuil wil maken. Het enige geluk wat jullie hebben is dat ik jullie werkgever niet ben,...:ja:

Als jij dat dom gelul vindt zegt dat iets over jou, stel jij werkt in een fabriek en in jou contract staat dat je 2000 euro verdient en je baas betaald 1800 omdat iedere baas dat doet neem je daar dan genoegen mee? nee natuurlijk niet. Waarom moet een chauffeur dat dan wel accepteren. In je arbeidscontract staat dat de CAO van toepassing is, daar kiest je werkgever toch voor. Als je je niet aan de CAO wilt houden moet je dat niet in het contract zetten. Daarnaast wordt iedere strepende of normerende werkgever gewoon teruggenaaid door hun eigen personeel en dat kost veel meer. Dus als jij werkgever bent gun ik je nog veel personeel en hoop ik dat je nog heel vaak genaaid wordt. 

 

20 uur geleden zei Pierre:

 

Oh jawel, zelfs bij ons zijn er die menen dat ze ongeacht wat ze doen en hoelang ze erover doen, gewoon de tijd betaald dienen te krijgen. Gewoon diensttijd minus staffelpauze, een beetje zoals Kerik dat ook wil zeggen.

Dus een half uur om een trailer aan te koppelen, dat moet gewoon betaald worden...of drie kwartier voor 250 liter te tanken, gewoon betalen!!
En als daar schappelijke normeringen tegenover staan om misbruik door dit soort figuren te voorkomen, dan is Leiden in last...:bey:

 

Als je wilt normeren moet je dat aan de vakbond voorleggen, deze keurt de regeling goed en dan moet je dat deponeren. (Zie CAO). Er zijn werkgevers zat, ook grote, die keurig alles volgens CAO betalen. Als je kneuzen in dienst hebt die er een uur over doen om een oplegger aan te koppelen dan heb je de verkeerde aangenomen. 

 

11 uur geleden zei Pierre:

 

Heel lang verhaal heel kort, samengevat exact wat ik in de diverse eerdere topics die over normeren gingen ook precies zo heb uitgelegd.
Sommige mensen zijn nu eenmaal van mening tegen beter weten in dat alles vanuit één kant moet komen. Dat is hier op dit forum, dat is precies zo bij ons op de werkvloer. Onzinnig om daar dan nog verder discussie mee te gaan voeren, die strijd win je toch niet.

Het verleden leert wel dat ze zich uiteindelijk toch in hun lot schikken en links en rechts 'geknipt en geschoren' worden, ondanks het CAO-geneuzel, en de vakbond die z.g. bepaald dat normeren niet mag en hen altijd bijstand verleend als ze zich tekort voelen gedaan. Tuurlijk......

 

Een CAO komt tot stand door de werkgevers TLN en de werknemers FNV, beide partijen worden geadviseerd door hun leden, zijn de partijen het eens dat wordt een CAO bindend verklaart. Jij zegt dan dat als partijen zich niet aan de afspraak houden dat CAO geneuzel is? Jammer dat er mensen zoals jou rondlopen die zich gewoon in de zak laten schijten zoals wij dat zeggen. Als je iets wilt veranderen dat moet je dat tijdens de volgende CAO onderhandeling doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
26 minuten geleden zei *Ger*:

Zo als Kerik al zegt, een normeringsregeling spreek je af met de vakbonden, waarom denk jij dat er geen enkele aanvraag binnen is gekomen bij de vakbonden.

Dat kan ik je wel even uitleggen (overigens heb ik dat al vaker gedaan) Een norm is een vast gegeven, dus als jij normeert op  bijvoorbeeld 2 uur laden/lossen dan betekent dat 2 uur uitbetalen als je er maar 1 staat, ja ook 2 uur uitbetalen als je er 3 staat, en de werkgevers zijn o zo bang dat dit hun geld gaat kosten, terwijl ze in de boeken aantonen dat er gemiddeld 2 uur nodig is durven ze het niet aan te vragen om dit op papier te zetten.

Nee Pierre, de chauffeur is hier de domme factor, die laat de kerk in de midden, maar alleen als het de werkgever uitkomt, je sluit elk jaar/2 jaar een nieuw arbeidscontract met de werkgever (CAO) maar de werkgever hoeft er zich niet aan te houden  ;)

Bovendien kan een sollicitant een mooi verhaal ophangen maar dat heb je snel door, kom je er binnen zijn proeftijd achter exit !, in het andere geval krijgt hij een jaarcontract en daarna exit.  Mijn ervaring al je goed met je mensen omgaat krijg je dat vanzelf terug als werkgever. Geven en nemen, zodra je gaat stelen van je werknemer wordt je door die zelfde werknemer teruggepakt. Bovendien krijg je een rot sfeer wil je dat moet je je niet aan de CAO houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
1 uur geleden zei Kerik:

Een CAO komt tot stand door de werkgevers TLN en de werknemers FNV, beide partijen worden geadviseerd door hun leden, zijn de partijen het eens dat wordt een CAO bindend verklaart. Jij zegt dan dat als partijen zich niet aan de afspraak houden dat CAO geneuzel is? Jammer dat er mensen zoals jou rondlopen die zich gewoon in de zak laten schijten zoals wij dat zeggen. Als je iets wilt veranderen dat moet je dat tijdens de volgende CAO onderhandeling doen. 

In de ideale wereld ja.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 minuten geleden zei Pierre:

 

Ach ja Ger, je hebt altijd baas boven baas. Dus stel dat jij bijna dagelijks ruim een half uur doet over een trailer afkoppelen -in principe de boel loopt te naaien dus-, dan zeggen ze in Oss; " vooruit Gerrit, we betalen deze keer gewoon alle uurtjes nog, maar volgende keer niet meer doen hoor..."

Maar als je serieus meer als 10 minuten nodig hebt voor een paar slangen aan te sluiten, je poten omhoog te draaien en voor een rondje rond de trailer...:eek:
Gewoon zeggen zo het is; de praktijk leert dat 9 van de 10 chauffeurs gewoon een trailer aanpikken, misschien even vluchtig kijken of er licht op de trailer zit en de banden op spanning staan en meer niet. En ergens begrijpelijk als je soms drie keer per dag of meer koppelt.
Soms ken je het materiaal wel een beetje en is het niet altijd noodzakelijk om het hele stappenplan van A tot Z door te nemen.
Maar we dwalen af...we hadden het over 'maximaliseren'.

Maximaliseren? Waar staat dat dan in de CAO?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei Pierre:

 

Nergens. Maar vanaf nu noemen we dat in deze discussie zo i.p.v. normeren. Normeren is volgens Ger niet de juiste benaming voor de manier waarop veel werkgevers ergens hun grenzen stellen aan de tijd voor een bepaalde activiteit, dus heet dat vanaf nu 'maximaliseren'.

Je kan noemen hoe je het wild, maar volgens mij moet Ger onderhandelaar worden bij het FNV

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei Pierre:

Even voor iedereen die deelneemt aan deze discussie of elders op het forum: probeer de quotes een beetje kort te houden om één en ander een beetje leesbaar te houden. dus niet alle bijlages, foto's en teksten qouten.

Meerdere malen is hier al aandacht aan besteed... (klik>>>)  en (klik>>>)

 

Dank u vriendelijk.

Je kan natuurlijk ook gewoon bij het onderwerp blijven zonder allerlei sub discussies te creëeren. Als je dicht bij het onderwerp blijft houd je het ook "leesbaar"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

Wachttijd word nog steeds keurig netjes betaald bij de firma. Alleen als ik de gok neem om eerder dan de losafspraak op een adres te komen om mijn handel kwijt te raken, dan is dat mijn eigen verantwoording. Ik schrijf dan naar alle redelijkheid een pauze, vooraf of op het laadadres, niet meer dan normaal lijkt mij. En soms sta je heel lang te wachten ook al ben je op tijd. Jij hebt daar niet om gevraagd, jou werkgever net zo min.

Om dan voet bij stuk te houden dat alles betaald dient te worden en vervolgens na 4 uur wachten, slapen, internetten, kantine etc. en 5 minuten de hoek om te rijden en daar dan 1½ uur pauze te gaan nemen vind ik écht belachelijk. Maar ook daar scheidt het kaf zich van het koren, men kent zijn pappenheimers natuurlijk en de klanten net zo goed. Dit zijn vrijwel altijd ook dezelfde jankerds die altijd lopen te klagen over uren schrappen en bestolen worden.

Gelukkig doe ik het op mijn eigen manier en bekijk ik de zaken objectief, dus ook vanuit de kant van de werkgever en heb daarom eigenlijk geen last van gestreep en correcties, ook niet als ik te weinig of geen pauze pak.

En voor Ger...enkel af en toe een paar minuutjes als ik over de 'maximalisering' ben gegaan...:D

 

 

 

 

 

 

 

 

Dat is dan nog steeds netjes van de Firma, had ook niet anders verwacht eigenlijk.

 

Als ik zelf de gok neem om vroeger te vertrekken vanaf de zaak om eerder te kunnen lossen dan de afspraak is en ik zou moeten wachten tot het de tijd is zal ik ook nooit de wachttijd doorschrijven, vind ik logisch.

Maar als ik zoals toen ik bij de firma Bakker zat om 6 uur moest vertrekken om klant A,B,C en D te lossen en dan door moet om klant E te laden om 17 uur dan neem ik een uurtje pauze tussen 12 en 13 uur en als ik dan nog moet moet wachten bij de klant tot het de laadtijd is is dit gewoon betaalde uren, dan moeten ze maar beter hun huiswerk doen.

Kwam bij de firma ook vaak voor dat ik om 15 uur moest laden, maar een fijne collega die er om 14.30 aankwam en om 17 uur moest laden jou vracht meenam, dan stond jij om 14.55 netjes op tijd daar 2 uur te wachten, om de dooie dood niet dat dat pauze is.

Bakker streepte altijd de pauze staffel, kon ik mee leven, was me van tevoren duidelijk verteld en op papier meegegeven dus die streepte ikzelf er al af aan het einde van de dag, ik nam zoals ik al zei zelf een uur pauze tussen de middag en ging daarna door totdat ik in Zeewolde aankwam, en ik moet zeggen dat er nooit meer dan de pauze staffel afging bij mij, en die tijd die ik  dan niet als echte pauze had genoten maar er wel afgehaald werd was ik dus kwijt, eigen keuze want ik kon net als veel collega's ook een tijdje gaan liggen slapen voor de eindstreep, parkeerplaatsen stonden toen vol met de collega's.

Maar het moet zeker geen gedwongen aftrek worden van wachttijd is voor de helft voor de werknemer, want ik als werkgever heb er ook niet om gevraagd, ik vraag er ook niet om om onbetaald van huis af te zijn, net zoals een fabrieks-medewerker of kantoor muts ook geen uren laat strepen als ze niet kunnen werken omdat hun machine of computer kapot is, of de telefooncentrale een tijdje niet werkt en ze dus gedwongen niks kunnen doen.

Ik wil wel gewoon doorwerken, ikzelf zal ook nooit uren kweken om langer betaald te krijgen, zit niet in me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Doornekamp33:

Dat is dan nog steeds netjes van de Firma, had ook niet anders verwacht eigenlijk.

 

Als ik zelf de gok neem om vroeger te vertrekken vanaf de zaak om eerder te kunnen lossen dan de afspraak is en ik zou moeten wachten tot het de tijd is zal ik ook nooit de wachttijd doorschrijven, vind ik logisch.

Maar als ik zoals toen ik bij de firma Bakker zat om 6 uur moest vertrekken om klant A,B,C en D te lossen en dan door moet om klant E te laden om 17 uur dan neem ik een uurtje pauze tussen 12 en 13 uur en als ik dan nog moet moet wachten bij de klant tot het de laadtijd is is dit gewoon betaalde uren, dan moeten ze maar beter hun huiswerk doen.

Kwam bij de firma ook vaak voor dat ik om 15 uur moest laden, maar een fijne collega die er om 14.30 aankwam en om 17 uur moest laden jou vracht meenam, dan stond jij om 14.55 netjes op tijd daar 2 uur te wachten, om de dooie dood niet dat dat pauze is.

Bakker streepte altijd de pauze staffel, kon ik mee leven, was me van tevoren duidelijk verteld en op papier meegegeven dus die streepte ikzelf er al af aan het einde van de dag, ik nam zoals ik al zei zelf een uur pauze tussen de middag en ging daarna door totdat ik in Zeewolde aankwam, en ik moet zeggen dat er nooit meer dan de pauze staffel afging bij mij, en die tijd die ik  dan niet als echte pauze had genoten maar er wel afgehaald werd was ik dus kwijt, eigen keuze want ik kon net als veel collega's ook een tijdje gaan liggen slapen voor de eindstreep, parkeerplaatsen stonden toen vol met de collega's.

Maar het moet zeker geen gedwongen aftrek worden van wachttijd is voor de helft voor de werknemer, want ik als werkgever heb er ook niet om gevraagd, ik vraag er ook niet om om onbetaald van huis af te zijn, net zoals een fabrieks-medewerker of kantoor muts ook geen uren laat strepen als ze niet kunnen werken omdat hun machine of computer kapot is, of de telefooncentrale een tijdje niet werkt en ze dus gedwongen niks kunnen doen.

Ik wil wel gewoon doorwerken, ikzelf zal ook nooit uren kweken om langer betaald te krijgen, zit niet in me.

Kijk precies dat zijn bedrijven die zich aan de regels houden, Bakker, St van den Brink, Knap, HSF en gelukkig nog vele anderen. Bedrijven zoals Wemmers, Brinkman, Vos, Wolter Koops zijn de dieven en die moet je aanpakken en dat gebeurt gelukkig ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
25 minuten geleden zei Pierre:

 

Gewoon je gezonde verstand te gebruiken, daar komt het uiteindelijk op neer, en niet alles beredeneren vanuit eigen belang.

Maar voor sommigen reikt dat 'gezonde verstand' niet verder dan wat teksten en begrippen uit een CAO-boekje....

Precies Pierre en daar gaat het om, als ik me aan de regels houd verwacht ik dat ook van mijn baas. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden