[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Klarenbeek Druten mogelijk in zwaar weer??


Reindert

Recommended Posts

Gast transploft

In principe is het inderdaad stelen van je personeel ja. Klopt helemaal Huub.

Immers er zijn (middels een CAO) loon afspraken gemaakt, die niet uitbetaald zijn/worden.

Dat kun je inderdaad als diefstal beschouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kom de mensen van Klarenbeek zowat wekelijks tegen in de trein Calais en heb nog nooit een onvertogen woord gehoord over hun werkgever. Wel Nederlandse mensen op de wagens en dan doe je als werkgever op zeker iets verkeerd vooral als je Kalussevic heet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kom de mensen van Klarenbeek zowat wekelijks tegen in de trein Calais en heb nog nooit een onvertogen woord gehoord over hun werkgever. Wel Nederlandse mensen op de wagens en dan doe je als werkgever op zeker iets verkeerd vooral als je Kalussevic heet.

Dit gaat over een andere klarenbeek geloof ik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

 

Eigenlijk mijn fout, want wist ook dat er een Klarenbeek in Stroe zit. En/of beide familie zijn, weet ik eigenlijk niet??

 

 

Even op Google wezen zoeken, maar :eek:  :eek: Er zijn wel meer Klarenbeeken.

 

Verwante zoekopdrachten bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik niet begrijp staat er dat het personeel accoord ging onder "dwang" van de toenmallige situatie.

Waar haalt de fnv dan weer de gore moed vandaan om dit aan te kaarten. Vjnd je het gek dat er bedrijven zijn die zich failliet laten verklaren en dan een doorstart maken. Om te kotsen is het.

En als er chaufdeurs zijn die achteraf huilend naar het fnv zijn gegaan hadden die er niet mee accoord moeten gaan. Zielige mensen zijn het. Achteraf lopen huilen.

Maar het blijkt wel weer. De bonden zijn achterhaald en uit op populistische successen. Dat ze daarmee de branche om zeep helpen hebben ze zelf (nog) niet door.

En voordat hier iedereen begint mee te huilen. Er staat letterlijk dat het personeel er mee accoord ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het orakel heeft "zijn" visie gegeven.

Of dit de juiste is betwijfel ik.

Jij mag twijvelen Dokus.

Als er in goed overleg overeen gekomen word dat er "teruggeschaald" word waarom moet zo'n bond zich er dan weer mee bemoeien. Of zal er eentje binnen het bedrijf zijn geweest die het er niet mee eens was maar toch ja gezegd heeft en die toen sneekie de bond heeft gebeld?

Bij elk bedrijf lopen wel van dat soort mensen toch Dolf?

Grote mond maar als het puntje bij het paaltje komt lopen ze huilend naar de bond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik niet begrijp staat er dat het personeel accoord ging onder "dwang" van de toenmallige situatie.

Waar haalt de fnv dan weer de gore moed vandaan om dit aan te kaarten. Vjnd je het gek dat er bedrijven zijn die zich failliet laten verklaren en dan een doorstart maken. Om te kotsen is het.

En als er chaufdeurs zijn die achteraf huilend naar het fnv zijn gegaan hadden die er niet mee accoord moeten gaan. Zielige mensen zijn het. Achteraf lopen huilen.

Maar het blijkt wel weer. De bonden zijn achterhaald en uit op populistische successen. Dat ze daarmee de branche om zeep helpen hebben ze zelf (nog) niet door.

En voordat hier iedereen begint mee te huilen. Er staat letterlijk dat het personeel er mee accoord ging.

Daarom moet je ook zorgen dat alles op papier staat Dan zijn er geen problemen

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zijn toch meer bedrijven die personeel hebben terug geschaald om te kunnen overleven?

Kijk cf er maar op na............

Tijdens het grote chauffeurs te kort rond 2006 / 2007 werden de hoogste salarissen geboden om personeel te krijgen.

Achteraf bleek dat, (vaak de E schaal) toch te hoog was voor het werk wat werd gedaan.

Maar vooraf konden die chauffeurs toch mooi profiteren van de tijd dat het loon hoger was.

 

Wie bepaalt eigenlijk wat de goede loonschaal is op basis van ervaringsjaren?

Dat bepaal je toch zelf samen met je werkgever? Als je vind dat je meer waard ben moet je verder zoeken.

Vind je geen werkgever die meer wil betalen dan ben je misschien niet meer waard lijkt mij  :confused:

 

Ik denk dat er dus nog wel meer bedrijven zullen komen die kunnen worden "aangepakt" als het personeel dat wil.

Ik denk ook dat hoe meer de bond dwars gaat liggen voor de werkgevers, hoe huiveriger de werkgevers worden om vast personeel aan te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of iemand het er mee eens is of niet doet niet terzake. Het mag gewoon niet.

En dat de bonden in jouw ogen niet goed kunnen doen heeft meer te maken met oud zeer dan een realistische kijk op de feiten.

Als iedereen er mee akkoord gaat mag het wel Als moet wel als aanvulling op papier staan

 

Zelfs dan mag er nog van de C.A.O. af geweken worden

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

...

Wie bepaalt eigenlijk wat de goede loonschaal is op basis van ervaringsjaren?

Dat bepaal je toch zelf samen met je werkgever? Als je vind dat je meer waard ben moet je verder zoeken.

...

Daar hebben jullie de FUWA toch voor?

En die samen met de CAO bepalen de loonschaal/ervaringsjaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Jij mag twijvelen Dokus.

Als er in goed overleg overeen gekomen word dat er "teruggeschaald" word waarom moet zo'n bond zich er dan weer mee bemoeien. Of zal er eentje binnen het bedrijf zijn geweest die het er niet mee eens was maar toch ja gezegd heeft en die toen sneekie de bond heeft gebeld?

Bij elk bedrijf lopen wel van dat soort mensen toch Dolf?

Grote mond maar als het puntje bij het paaltje komt lopen ze huilend naar de bond.

Of het altijd in goed overleg gebeurd, dat betwijfel ik ten zeerste. Vaak is het toch wel onder enige druk........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Er zijn toch meer bedrijven die personeel hebben terug geschaald om te kunnen overleven?

Kijk cf er maar op na............

Tijdens het grote chauffeurs te kort rond 2006 / 2007 werden de hoogste salarissen geboden om personeel te krijgen.

Achteraf bleek dat, (vaak de E schaal) toch te hoog was voor het werk wat werd gedaan.

Maar vooraf konden die chauffeurs toch mooi profiteren van de tijd dat het loon hoger was.

 

Wie bepaalt eigenlijk wat de goede loonschaal is op basis van ervaringsjaren?

Dat bepaal je toch zelf samen met je werkgever? Als je vind dat je meer waard ben moet je verder zoeken.

Vind je geen werkgever die meer wil betalen dan ben je misschien niet meer waard lijkt mij  :confused:

 

Ik denk dat er dus nog wel meer bedrijven zullen komen die kunnen worden "aangepakt" als het personeel dat wil.

Ik denk ook dat hoe meer de bond dwars gaat liggen voor de werkgevers, hoe huiveriger de werkgevers worden om vast personeel aan te nemen.

Enig verschil is toch wel, dat als je een bepaalde loonschaal afgesproken hebt, je deze niet later weer gaat terugdraaien. Dat is wat er hier nu wel gebeurd is Lientje.

En dat mag niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het altijd in goed overleg gebeurd, dat betwijfel ik ten zeerste. Vaak is het toch wel onder enige druk........

Cor, dat staat er. In het stukje.

De bonden hadden daar niets te zoeken. Kotsmisselijk word je er van. Ze helpen echt alles naar de kloten. Onder leiding van hun eigen leden die vervolgens weer steen en been klagen dat alles kut en klote is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Cor, dat staat er. In het stukje.

De bonden hadden daar niets te zoeken. Kotsmisselijk word je er van. Ze helpen echt alles naar de kloten. Onder leiding van hun eigen leden die vervolgens weer steen en been klagen dat alles kut en klote is.

Dat is uiteraard jou mening, ik deel die niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is uiteraard jou mening, ik deel die niet

In het stukje staat duidelijk dat het personeel er mee accoord ging Cor. Sommige werknemers hebben nog een band met hun werkgever. Of dat slim is is een andere discussie. Maar wie is een bond om daar te komen vertellen dat het illegaal is als iedereen zijn schouders er onder wul zetten?

Ze hadden daar niets te zoeken. Of ze kwamen op voor die enkeling die eerst ja en amen zegd en later de bond belt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste zinnetje. ...Misschien had die werknemer eerst alles geprobeerd te overleggen met zijn baas en toen ze er niet uitkwamen toen pas de bond gebeld. .....we weten het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Feit is dat, indien deze werkgever zich aan de gemaakte afspraken had gehouden, er niks aan de hand was geweest.

Wie er waarom heeft geklaagd doet er niet zo zeer toe, al vermoed ik dat er nog wel het een en ander voor gevallen is voor iemand een bond heeft ingeschakeld.

Uit ervaring weet ik dat er werkgevers zijn die graag de regels naar hun hand willen zetten. Misschien nog wel liever dan dat werknemers dat willen doen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus alles wat in dit stukje staat is waar?

Of is het alleen maar waar omdat dit jouw wel past?

Ik kan me goed voorstellen dat de werkgever dit verhaaltje aan de journalist verteld heeft.

Doe jij niet hetzelfde?

Je klaagt Steen en been over de bonden en probeert met je werkgeverspropaganda alles voor de chauffeurs in loondienst te verpesten.

Ik basseer mijn mening op het stukje ja. Ik neem aan dat het waar is en dat er hoor en wederhoor gedaan is door de journalist.

En dat heeft niets met werkgevers propoganda te maken. Ik ga uit van wat er staat. En als jij dan vind dat het "orakel" gesproken heb kan ik opvatten als ee belediging eaarvoor eigenlijk strafpunten gegeven moeten worden.

Om maar even op jou niveau te communiceren ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag mij af onder welke druk, of zijn het kleuters die chauffeurs daar ?

Chauffers hebben alleen een mening hier op het cf, lekker anoniem. Voor de rest klagen ze (anoniem) bij de bond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden