[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De vid vind ons prutsers


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid

Met een volle wagen had ik eigenlijk nergens last van, 70 over de snelweg. maar terug had ik alleen embalage bij me en afkomend vanaf de a2 de a15 op voelde ik de wagen toch lichter worden. ben daarom met 50 km per uur verder gereden.

Een ander chauffeur bij de pomp durfde ook niet meer verder te rijden met zijn lege wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat de weg bij vertrek gewoon goed begaanbaar was en het halverwege de rit opeens als een spiegel was. Halverwege op de autobaan heb je weinig tot geen keuze als heel voorzichtig verder gaan en de beslissing te maken om de eerste de beste mogelijkheid te stoppen of verder te gaan.

Verders kun je er nog allerlei dingen bij gaan halen meneer Shompie, we weten hier nu eenmaal dat jij vaak denkt de wijsheid in pacht te hebben.

Er word bij ons niemand gedwongen om te rijden, de beslissing om wel of niet te vertrekken maken wij dan ook gewoon zelf en bij vertrek was er dus geen zeer dringende reden om thuis te blijven, ook niet op basis van waarschuwingen voor gladheid.

 

 

Zo jammer Pierre, en dan noem je mij een arrogante kwal.

 

Jullie kijken maar ff, rijd jij je auto maar lekker de berm onder het motto van , ik had geen keus. Lekker proffesioneel. En als iemand een discussie op gang probeert te brengen begin je gelijk persoonlijk te worden. Die mijnheer van de vid bedoelde mensen zoal jij denk.

 

Echt te triest voor woorden. wijs lekker verder naar anderen, maar vooral geen schuld bij jezelf zoeken ;-)

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Veel zaterdagchauffeurs..verklaart een hoop toch? Ik zie alleen maar supermarktdistributievrachtwagens in sloten en tegen vangrails aan, verklaart alles toch?

 

Zou het?

 

Zijn het allemaal 'stand alone' gevallen?

 

Of is er misschien een pkw vlak voor het scharen die een beetje 'snijdt' of raar doet?

 

Op de foto bij de NOS zie je ook een Q5 aardig in de kreukels liggen.. met een been en spijkerbroek zichtbaar klem zittend..

 

Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit te maken heeft met een te hoge snelheid.. in combinatie met het 'zich veilig wanen' door het type voertuig.. :confused:

 

~~~~

 

Ik las de visie van meneer Potgraven  vanmiddag ook.. vroeg mij eigenlijk af hoe het met zijn professionaliteit gesteld zou zijn??.

Heeft hij, indien van toepassing, het dak van zijn personenauto ijsvrij gemaakt?

Ik had het er een paar millimeter dik op zitten..

 

Nee, @VID: niet té popie-jopie worden zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Doe man in de zijk nemen is niet nodig maar hij vraagt er wel om......

Het was al van te voren aangekondigd: hoe vaan zit het weer er naast??

We hadden dan een dag van te voren in een hotel moeten gaan?? Niet echt een bijster slimme opmerking.....

De wegbeheerders moeten maar niet meer aan gladheidsbestrijding doen??

Tja met dit soort oplossingen vraag je er natuurlijk wel om............

Dat er hetgeen en ander is misgegaan vandaag valt niet te ontkennen maar om zo te reageren?

Kom dan ook met precieze cijfers hoe veel van de missers direct de oorzaak zijn welk soort automobilist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe man in de zijk nemen is niet nodig maar hij vraagt er wel om......

Het was al van te voren aangekondigd: hoe vaan zit het weer er naast??

We hadden dan een dag van te voren in een hotel moeten gaan?? Niet echt een bijster slimme opmerking.....

De wegbeheerders moeten maar niet meer aan gladheidsbestrijding doen??

Tja met dit soort oplossingen vraag je er natuurlijk wel om............

Dat er hetgeen en ander is misgegaan vandaag valt niet te ontkennen maar om zo te reageren?

Kom dan ook met precieze cijfers hoe veel van de missers direct de oorzaak zijn welk soort automobilist.

 

 

Wat ik hier probeerde was een discussie op gang te brengen over wat wij er zelf aan kunnen/konden doen. Helaas word dit niet door iedereen gewaardeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hij schreef ook dat ze maar s'avonds moesten vertrekken, alsof er in 1 keer geen rij tijden meer zijn.... Nog maar gezwegen over stoppen met strooien... Komt ie van een andere planeet. Hij zegt ook, alle chauffeurs.. Altijd zo fijn als je iedereen over 1 kam scheert.

 

Precies, ook van 'dat het woensdag al bekend was'..  dat er dus maar op gepland moet worden... 

Okay, dat zou in beperkte mate kunnen misschien..

 

Maar goed.. wat RwS ook al zei.. "door de ijzel werkt strooien niet zo, want er is verkeer nodig om het zout ín het ijs te rijden.. Welnu, geladen vrachtwagens zijn nu juist ideaal om wat gewicht in het ijs te drukken, samen met het zout..

 

Maar ja, de oproep op ' vooral niet de weg op te gaan' is dan wel in tegenstrijd.. als je juist zegt verkeer nodig te hebben.. RwS :mad:

 

Is er ook veel 'geschoven' op de weg (sneeuwschuivers bedoel ik)?

Want ik had zelf het idee, hier in de straat, dat een niet-bereden ijslaagje nog wel aardig weggeschoven kon worden.. itt tot een bereden pad.. dat vroor lekker aan. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit komt de dag dat hij zelf de fout ingaat

Maar of hij dan hier dezelfde eigenwijze praat blijft verkondigen betwijfel ik.

 

 

Dokus, mijn fouten kun je terug vinden in het verhalen topic. Ik schaam me nergens voor. Waar gewerkt word vallen spaanders. Weer een persoonlijke aanval van jou die kant nog wal raakt. Helaas voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voordat dit hier weer moddergooien naar elkaar wordt, en allerlei oud zeer uit de kast wordt getrokken lijkt het mij het beste dat een enkeling hier even tot 10 telt voor hij hier iets plaatst.

Dit om te voorkomen dat dit hetzoveelste topic is wat wordt verziekt door de zelfde personen.....

Als daarom ook dit topic op slot moet gaan er ook gelijk een paar accounts op slot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De discussie die jij op gang brengt is eigenlijk niets meer dan een hoop wijze praat die je hier zelf loopt te verkondigen. Eigenlijk een beetje hetzelfde als waar jij bijvoorbeeld een Ger van beticht als het op minutenneukerij met Rij- en rusttijdenwet uitkomt.

Ik dacht eigenlijk dat jij een man van de praktijk was? Je haalt er nogmaals een hoop dingen bij die helemaal niet ter zake doen, en als het puntje bij paaltje komt ofwel het baasje het zo verlangt, dan gaat ook onze wijze man uit Noord-Holland gewoon rijden, waarschuwingen voor gladheid of niet.

 

Verders noem ik jou nergens een arrogante kwal, kennelijk beschik jij over genoeg zelfreflectie om je eigen persoon in die bewoordingen te omschrijven.

Wijzen naar anderen en iemand de schuld ergens van geven doe ik ook nergens, ik -en al mijn collega's nemen de verantwoordelijkheid zelf en zijn oud en mans genoeg om te bepalen wat wel en niet kan. ;)

 

 

Waarom wijze praat Pierre.

 

Dat onze beroepsgroep vandaag in een slecht daglicht is komen staan is geen praatje maar een feit. Er zijn veel vrachtwagens van de weg geraakt of betrokken geraakt bij ongevallen Op Facebook kreeg een leuke reactie. Als dit van te voren toch bekend was. Waarom gaan we dan de weg op. Is dat verse broodje bij de supermarkt zo belangrijk dat je onaanvaardbare risico's moet nemen? Want dat is namelijk gebeurd, er zijn onaanvaardbare risico's genomen. Er is niet een vrachtwagen van de weg geraakt maar tientallen.

 

En dat zijn geen eigenwijze praatjes maar dat ie een feit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(..)

 

Om 05.00 ben ik met mijn eerste rit vertrokken naar Geldermalsen waarbij er sneeuw op de weg lag en er nauwelijks gestrooid en geruimd was maar de weg toch redelijk begaanbaar was.

Rond 08.00 ben ik samen met een collega vanuit Tilburg vertrokken richting Pijnacker, en vanaf de A58 bij St. Annabosch richting de A16 was het haast niet te doen. (..)

 

Dit dus. Naar mijn idee had het wellicht gescheeld indien de sneeuw van de weg was voordat het ging regenen.. en het verkeer de rommel glad gereden had en het dus kon aanvriezen tot een spiegel.

 

Is vanavond toch ook zo? Het water van de dooi vriest hier al lekker op, op de klinkerwegen in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten wij het niet erger maken dat het is, de meeste stonden nog op hun wielen als het zo extreem glad is en je heb weinig tot geen gewicht dan doe je soms weinig tot niks heeft niks met ervaring etc te maken, en deze VID doet het voorkomen dat de bewuste chauffeurs niet kunnen rijden, dat moet hij zeggen tegen de ruim 400 personenwagens die vandaag de weg af zijn geschoten

 

 

Maar die 400 vinden wij dan weer allemaal prutsers ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oplossing: verzekeraars maar een oordeel laten vellen, in de trant van 'als men vandaag de weg op zou gaan, het span en de lading onverzekerd is?

Dan zal er niet gereden worden.. en als dit 'verbod' opgenomen wordt in leveringscontracten.. zal er ook geen claim op (wan)prestatie vanuit de klant komen, denk ik?

 

Aan de andere kant.. ik heb eigenlijk nergens gelezen dat er openbaar vervoer bussen niet zijn uitgereden of naar binnen gehaald.. Soms is dat wel een indicatie indien het weer écht slecht is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zelfs met een (gespecialiseerde?) rij-opleiding kan het door de gladheid mis gaan..

 

Bij een verkeersongeval op de N346 bij Lochem is een brandweerwagen van de weg gegleden. 'Het is daar echt spekglad', zegt een woordvoerder van de brandweer. Een brandweerman raakte gewond. De brandweerwagen was onderweg naar een verkeersongeval, maar kwam zelf naast de weg tot stilstand. Een brandweerman zit met zijn voet vast in het voertuig

 

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2125086/Brandweerwagen-glijdt-van-de-weg-brandweerman-gewond

 

:confused:

 

:zegtniets: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dat is al een andere toon Pierre ;-)

 

Maar ik begreep dat er van te voren al voor gewaarschuwt was. en je zei zelf dat je vanmorgen gestopt was voor een ongevl en dt er even verder weer een in de rondte ging. Waarom ging die in de rondte?  Werd er geremd voor hem? Moest hij uitwijken voor een remmend voertuig. of reed hij te hard voor de situatie daar ter plekke?

 

 

 

"Ik kon er niets aan doen" gaat er bij mij namelik niet zomaar in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het blijft een moeilijke discussie ron,wat de een verantwoord vind,vind een ander gevaarlijk.

Wat een berger net op het journaal zei de mensen moeten er weer aan wennen,net als met mist en de eerste regenbuien na een droge periode.

En wat betreft de waarschuwingen ,het knmi zit er nog al eens naast.

Persoonlijk vind ik ijzel en mist de twee slechtste weertypes wat je kan tegenkomen onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als er echt iemand beslist of "wij" de weg op mogen of moeten.........

Dan is dat de opdrachtgever en/of de werkgever!!!!!!!

En die hoor je nu dus even niet.

En ik weet wel waarom!!!!!!!!

Als zij nou eens hun verantwoording nemen??

Net als bij brandstof vervoer.

En laat je ons rijden en er gaat iets mis dan moet geen van de partijen klagen of met een vingertje wijzen!

Niemand dus.....

Niemand heeft met dit weer de wijsheid in pacht.

Immers op de ene weg is het glad en even verderop kan de weg weer goed begaanbaar zijn en niemand gaat van huis om brokken te maken

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden