Spring naar bijdragen

Rutte heeft gelijk !


DAFne

Recommended Posts

  • Forumlid

De parkeerplaatsen langs onze wegen staan vol met vrachtwagens van Oost-Europese chauffeurs die daar kamperen en hun afval laten rondslingeren. Door oneerlijke concurrentie van deze onderbetaalde werknemers staan Nederlandse chauffeurs zonder werk op straat. Alsof dit nog niet ernstig genoeg was hebben Rutte en Asscher besloten om ook de Oekraïners en de Georgiërs visumvrij deze kant op te laten komen. Dit kan zo niet langer.

Wij komen op voor de Nederlandse transportsector en binden de strijd aan tegen oneerlijke concurrentie uit Oost-Europa. Via detacheringsconstructies en schimmige uitzendbureaus worden onderbetaalde chauffeurs geronseld en schijnconstructies opgezet om de regels te ontwijken. Door betaling onder de minimumloongrens, in de praktijk niets anders dan uitbuiting, ontstaat oneerlijke concurrentie.

Controlerende instanties (zoals de Inspectie Leefomgeving en Transport, ILT) moeten veel beter handhaven op de rij- en rusttijden en de cabotageritten. Oost-Europese chauffeurs rijden te lang en te veel, met alle gevaren van dien. Dikwijls spreken deze chauffeurs ook nauwelijks Engels (laat staan Nederlands), waardoor ze rondrijden met voor hen onbekende vrachten. Omdat de cursussen voor het rijden met gevaarlijke stoffen niet altijd worden gevolgd, weten zij niet hoe te handelen bij calamiteiten en verloopt de communicatie met de hulpdiensten slecht. Tegen al deze zaken moet worden opgetreden. De Nederlandse transportsector staat steeds zwaarder onder druk, terwijl de kwaliteit van de Nederlandse chauffeur tot de beste van Europa kan worden gerekend.

 

 

Wij willen:

  1. Uitbannen onderbetaalde Oost-Europese chauffeurs.
  2. Opheffen schijnconstructies en illegale uitzendbureaus.
  3. Oneerlijke concurrentie en uitbuiting onmiddellijk stoppen.
  4. Overlast langs de weg actief bestrijden.
  5. Minimumtarieven voor de gehele sector, eventueel met vergunningenstelsel.
  6. Handhaven op rij- en rusttijden en cabotageritten.
  7. Handhaven op chauffeurs-opleidingen, bijscholingen en minimale talenkennis, zodat ongekwalificeerde Oost-Europese chauffeurs geen gevaar meer vormen op onze wegen.
  8. Steun voor de Nederlandse chauffeurs, de beste van Europa!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

SPAM!!!!!!

Na fb word ik ook hier ongevraagt gespamt?

 

Sorry, ik dacht dat de verkiezingen/ bexit en andere politieke dingen iets extra's was op het chauffeursforum naast chauffeurspraat.

Het begint al meer een politieke site te worden. 

Ik kap er een tijdje mee.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, gaan we nu het braafste jongetje van de klas spelen. Als het om platkoppen gaat staat 80%  van de chauffeurs in ene met opgeheven vingertje vooraan en moeten ze allemaal oprotten naar hun eigen land.

 Hypocriet heet dat

 

En ook hier geld, niemand dwingt je te lezen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei lientje:

SPAM!!!!!!

Na fb word ik ook hier ongevraagt gespamt?

 

Sorry, ik dacht dat de verkiezingen/ bexit en andere politieke dingen iets extra's was op het chauffeursforum naast chauffeurspraat.

Het begint al meer een politieke site te worden. 

Ik kap er een tijdje mee.

 

Spam!!!

Ik geef toe dat ik de grens wel zoek.

 

Facebook

Facebook is voor mensen die de gevaren niet beseffen en bevestiging nodig hebben.

 

Politiek

Er staat Rutte, poster DAFne, jij moest al genoeg weten voor je het opende.

 

Ik kap er een tijdje mee.

Ik zou dit zeer spijtig en onnodig vinden en zie hier zelf geen redenen toe, hoop van harte jou hier altijd te blijven lezen.

Verder vind ik dit het verhaal van; Juffrouw, juffrouw ik ben boos en het is hij of ik de klas uit.

 

Ken een betere Lientje en het spijt mij mits ik je erger, maar blijf dan aub uit mijn buurt. 

 

91ea89ec59edbdc6006bf8a631c184b5.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
2 uur geleden zei Dokus:


Helemaal mee eens.

Ik schat dat zo’n 80% van de geplaatste berichten tegenwoordig uit ultra rechts geneuzel of berichtjes in de diverse privé topics bestaat.
 

Misschien even kijken naar de naam van dit topic 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei HIT:

Ik ben het niet vaak met dokus eens, maar het lijkt ook steeds met een politiek forum dan een chauffeursforum.

 

 

 

Ach, het is verkiezingstijd...

 

LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

zo is het maar net maar er zijn maar twee topics actief op dit moment met een politieke inhoud en geeft de naam ook netjes aan dus snap het probleem niet helemaal want er wordt niet ¨offtopic¨gereageerd .👌 Dat politiek je misschien niet zo interesseert dat is goed mogelijk natuurlijk.

bewerkt door doemijnbest
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei corydon:

Weet je wat grappig is? Niet.

Ik mag maar 90 dagen iedere 180 dagen in NL zijn....

En was toch echt geboren hier......

 

Zou je dat willen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei DAFne:

. Oost-Europese chauffeurs rijden te lang en te veel, met alle gevaren van dien. Dikwijls spreken deze chauffeurs ook nauwelijks Engels (laat staan Nederlands), waardoor ze rondrijden met voor hen onbekende vrachten. Omdat de cursussen voor het rijden met gevaarlijke stoffen niet altijd worden gevolgd,

Onzin,je moet ,als instantie natuurlijk controleren op vakbekwaamheid,zoals een ADR certificaat.

Maar of je nu in Nederland,Duitsland,Polen of Hongarije komt; een ADR nummer is een ADR nummer.

En iedereen die met ADR rijdt kan dus nagaan wat voor product hij geladen heeft.

 

Verder mag je ,in geval van een calamiteit,niet eens zelf een brand in je lading blussen.je mag hoogstens de hulpdiensten waarschuwen,dus wat is t probleem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei DAFne:

. Alsof dit nog niet ernstig genoeg was hebben Rutte en Asscher besloten om ook de Oekraïners en de Georgiërs visumvrij deze kant op te laten komen. Dit kan zo niet langer.

n Europa!

Moment; Hier haal je twee dingen door elkaar:

Georgiers en Oekrainers wil men hierheen halen,maar als Nederlandse bedrijven hun aan t werk zetten zal dat wél op Nederlandse( CAO) voorwaarden betaald moeten worden.

Oekrainse  en Georgische bedrijven mogen hier alleen( internationaal) vervoer verrichten als ze in bezit zijn van een CEMT vergunning,en mogen  zeker geen cabotage verrichten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei doemijnbest:

Misschien even kijken naar de naam van dit topic 🤣

 

Dat is het dus, je komt de berichten over de politiek overal tegen.

O.a in de foto topic en muziek topic, en er worden steeds weer meer topic's met propaganda geopend.

Het gaat nergens over.  Het begint te overheersen en het begint al meer en ik heb gelijk forum te worden met de nodige uithalen naar elkaar toe.

We zijn hier toch allemaal chauffeurs? Hoe krijg je verdeeldheid tussen de mensen? Hoe krijgt verdeeldheid op een CHAUFFEURS forum !!

Chauffeurs die je persoonlijk helemaal niet kent.:confused:

Dat is wat de zin weg haalt van het forum en ook om verder hier over te schrijven. 

Om nu te denken dat mijn voorkeur naar links is dan heb je het mis.

En wat is links? Wilders is ook behoorlijk links met bepaalde dingen. 

 

Maar zoals ik lees verbazen sommigen zich over dat anderen zo naief zijn, zo heb ik ook mijn bedenkingen bij Fvd dus vraag ik mij af wie er nu naief is.

Fvd heeft nog nooit geregeerd dus hoe dat gaat aflopen is niet bekent. Je kunt ze nu wat dat betreft nergens op afrekenen en daar profiteren ze van.

Wilders mocht wel even mee doen.... heel even en dat ging niet goed.  

Ik ben benieuwt hoe ze het gaan doen wanneer hun droom werkelijkheid wordt, of ze voor elkaar krijgen wat waar ze voor staan. 

Ieder zijn mening en dat is mooi. Ook om over te discuseren. Maar het wordt al meer drammen en op de man spelen. 

Nou sorry hoor...................

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei lientje:

SPAM!!!!!!

Na fb word ik ook hier ongevraagt gespamt?

 

Sorry, ik dacht dat de verkiezingen/ bexit en andere politieke dingen iets extra's was op het chauffeursforum naast chauffeurspraat.

Het begint al meer een politieke site te worden. 

Ik kap er een tijdje mee.

Anderzijds is t ook weer zo dat men beter op dit,of een ander forum,zijn meningen kan spuien,dan de kop in het zand steken tot de verkiezingen voorbij zijn en dan als n kip zonder kop ongenuanceerde beschuldigingen uiten in de richting van de politiek.

 

De beste stuurlui( politici)  staan aan wal en komen nooit in het stembureau, maar hebben wel het hoogste woord als er iets niet naar hun zin gaat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huillie huillie,

Als je niet om kan gaan met de passie van andere chauffeurs zet ze dan aub onder de negeerknop, dan zie je er niks meer van.

 

Geregeld zit ik aan tafel met andere chauffeurs een leuke avond te hebben en nadien loop ik naar mijn cabine en denk, het was weer gezellig, het was weer inhoudsloos.

Mij zal je in de meeste Topics hier niet tegenkomen want al die praatjes over auto's en weet ik meer interesseert mij helemaal niks en vind "ik persoonlijk" leeg geneuzel.

Wil hier beslist niemand mee kwetsen maar laat iedere chauffeur zich vrij kunnen uiten hier wat hem bezighoud in zijn eigen leven.

 

Ga naar een politiek forum; 

Mag ik aub gewoon mijzelf zijn onder mijn eigen volk, de Nederlandse chauffeurs.

  • Like 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
18 minuten geleden zei DAFne:

Huillie huillie,

Als je niet om kan gaan met de passie van andere chauffeurs zet ze dan aub onder de negeerknop, dan zie je er niks meer van.

 

Geregeld zit ik aan tafel met andere chauffeurs een leuke avond te hebben en nadien loop ik naar mijn cabine en denk, het was weer gezellig, het was weer inhoudsloos.

Mij zal je in de meeste Topics hier niet tegenkomen want al die praatjes over auto's en weet ik meer interesseert mij helemaal niks en vind "ik persoonlijk" leeg geneuzel.

Wil hier beslist niemand mee kwetsen maar laat iedere chauffeur zich vrij kunnen uiten hier wat hem bezighoud in zijn eigen leven.

 

Ga naar een politiek forum; 

Mag ik aub gewoon mijzelf zijn onder mijn eigen volk, de Nederlandse chauffeurs.

Zo is dat @DAFNE, als je maar gelukkig bent want daar draait alles om in het leven en meer is er ook niet volgens mij . en zorg dat je een glimlach op je gezicht hebt als je in je laatste ¨cabine¨ligt !👌

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
10 minuten geleden zei Murphy:

Je hebt het wel 4 uur volgehouden….. :zegtniets:

Skjermbilde.JPG

Doordat @LIENTJE het 4 uur heeft volgehouden kan en mag ze toch gewoon haar mening geven ? Als je ¨wegloopt ¨ en dan gaan lopen klagen is wat anders toch ?😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei Murphy:

Je hebt het wel 4 uur volgehouden….. :zegtniets:

Skjermbilde.JPG

 

????

 

Bedoel je hebt gezien dat ik na 4 uur wel op de site was maar niet was ingelogt?

Ja dat klopt :ja:

Maar ga je nu ook pb's bekent maken hier, iets waar jij als administrator in mee kan lezen  :confused:

 

 

Ik wil dus aangeven dat ik, en ik neem aan de meeste leden hier, (al zijn het heelaas al meer lezers geworden) hier meer komen voor chauffeurs praat dan voor politieke voorkeuren.

Het chauffeurspraat raakt op de achtergrond en twee regeringspartijen op de voorgrond. 

En ik heb daar eigenlijk niet veel zin om daar meer in mee te gaan. Dus daar kap ik even mee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden