[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Pauze met de digitale tachograaf


Gast Trucklily

Recommended Posts

  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

heb mijn bestuurderspas vandaag opgehaald bij het postkantoor

mijn eerste indruk was heeft mijn baas daar nu 80 euro voor betaald der zit geneens een hoesje bij voor dat geld:mad:

kijk ik op dat ding om de gegevens te controleren nou die kloppen maar ik denk waar zit het pijltje ??

ben blij dat ik hem voorlopig niet hoeft te gebruiken mijn lkwtje heeft net de 500.000 km gepasserd dus gaat nog wel ff mee

maar als ik zo lees dat je elke keer dat ding moet bedienen onderweg van wat je gaat doen nou dan weet ik het wel zeg dat vergeet je toch gewoon

ff snel dit of ff snel dat kan dan niet meer als ik het goed begrijp wat een ellende joh:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat weet ik wel heel zeker.Mooi blijven Denken.Hwm

mmmmm, huub, nu wil ik je niet afvallen,

maar dit antwoord, klopt van geen meter.......

tenzij je paranormaal begaaft bent,

hoe kun jij nu weten, wat herman denkt?????

ik weet soms niet wat ik allemaal denkt, en jij kunt weten wat herman denkt???

knap hoor!!!:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
Zorgen dat je een magneet hebt.Op een goede manier bij houden Geeft die rust aan onder het rijden.Alleen ik mag niet zeggen

Jij mag nooit wat zeggen, en toch geef je antwoord ? Raar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee ik heb er nooit mee gewerkt.Was gisteren bij een bedrijf En daar vertelde een chauffeur.Met een magneet kun je dat ding stil zetten.Hij had een magneet Dat moet je er bij houden en dan dlijft dat ding op rust staan onder het rijden.Als hij liegt Lieg ik ook Want ik weet het niet.Hwm

En.................wat schieten we hier nu mee op? De pauzes zijn er ook om JEZELF te beschermen. Niet alleen maar om de planning in de war te schoppen;)

Kan me niet voorstellen dat het zo simpel zou zijn om de digi te beinvloeden.

Bij ieder systeem van controle blijken er weer mogelijkheden om de boel te saboteren/ontduiken. Maar let wel... je neemt je eigen in de maling. En een baas die doorbetaald terwijl je eigenlijk had moeten pauzeren/rusten is moet je helemaal in de gaten houden..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Jou kaart is er toch uit.En dan gaat die op rust.

Wat iedereen mee doet moet ieder voor zig weten.

Want je hebt er alleen je eigen mee.En als ze er achter komen

is het niet best Zelfs je rijbewijs staat op het spel.

En daar wordt niet over nagedacht.Alleen als het te laat is.Hwm

als hij vergeet zijn tacho op rust te zetten zal hij er ook wel niet aan denken om zijn kaart eruit te halen.

en "wat iedereen er mee doet moet ieder voor zich weten"??? je gaat gewoon op oude voet verder dus??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zorgen dat je een magneet hebt.Op een goede manier bij houden Geeft die rust aan onder het rijden.Alleen ik mag niet zeggen

Ja, dat lijkt me echt wel een aanrader, een magneet in de buurt houden van een magneetkaart, er zal al snel "NIETS" meer op je kaart staan...

En zoals het woord zelf zegt is het een "Digitale" tacho, wat zoveel wil zeggen als geen mechanische bewegende delen die voor de registratie instaan

Daar kan je dus met een magneet maar 1 ding bij beginnen, het hele ding kapot maken :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had het geluk dat ik als bijna 1 van de eerste in Nederland met zo'n geweldig apparaat mocht gaan werken, effe wennen hoor. Ik rij veel dubbelbemand en dan is het helemaal wennen, want voor die tijd was het schijven draaien en weer verder maar dat is nu afgelopen!! GGrr. Effe wisselen kost je nu minimaal 5 minuten dus goed de auto weg zetten op de parking anders staan ze alweer achter je te knipperen dat ze er langs willen, want met die mega parkings in Braadworsten Republiek Duitsland valt het niet mee om 'n plekkie te vinden 's nachts.

De controles die ik tot nu toe heb gehad vielen wel mee in -DK- had ik 'n oudje hij zag de digitacho en ik mocht weer verder, 1x in -F- dito, alleen jammer dat die BRAADWORST in -D- dacht dat hij het licht had zien branden, controle koste me 3,5 uur en resultaat: ja hoor hij wist nog niks. Ik vroeg hem toen maar om een verklaring omdat ik 3,5 uur vertraging had opgelopen aangezien dat wij met express zendingen rijden zit je dus al snel in tijd nood dit was geen probleem, gekregen dus. Ik denk voordat hij weer aan de dichi begint dat ie eerst effe na gaat denken.

Maar goed het wordt er allemaal niet grappiger op zo, ik heb ook al (verhalen) gehoord van -F- iedere fout melding 250,= euro. dus voor diegene die er nog aan moeten veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Beste mensen ,

Heb hier toch nog een paar vraagjes voor de experts onder jullie, mijn digitale tacho, regestreert alleen maar een rustperiode van 45' minder telt ie gewoon de rijtijd door, is dat normaal? 2 de vraag ligt iet moeilijker,

reed 4,5 uur rust 45' rij dan 3,5 fabriek gesloten is dan ongeveer 2200

overnacht, en vertrek om 0600 s'morgens , is dit legaal ? heb totaal 8 uur

gereden en 8 uur gerust, moet ik dan 11 uur rusten ? ook al heb ik niet het maximum aantal uren rijtijd gedaan?

Nog eentje! als ik vandaag vertrek en rij mijn volledige rijtijd op 4,5 en 4,5 en dan nog 1 uur , ik rust de voorziene tijd 11 uur als ik dan terug vertrek

moet ik dan iets doen aan de Digitale tacho,of vertrek ik gewoon? En als dat het buitenland is moet ik als vertrek, dan ingeven het land waar ge u dan bevindt? Graag jullie adviezen :tu: groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Beste mensen ,

Heb hier toch nog een paar vraagjes voor de experts onder jullie, mijn digitale tacho, regestreert alleen maar een rustperiode van 45' minder telt ie gewoon de rijtijd door, is dat normaal? 2 de vraag ligt iet moeilijker,

reed 4,5 uur rust 45' rij dan 3,5 fabriek gesloten is dan ongeveer 2200

overnacht, en vertrek om 0600 s'morgens , is dit legaal ? heb totaal 8 uur

gereden en 8 uur gerust, moet ik dan 11 uur rusten ? ook al heb ik niet het maximum aantal uren rijtijd gedaan?

Nog eentje! als ik vandaag vertrek en rij mijn volledige rijtijd op 4,5 en 4,5 en dan nog 1 uur , ik rust de voorziene tijd 11 uur als ik dan terug vertrek

moet ik dan iets doen aan de Digitale tacho,of vertrek ik gewoon? En als dat het buitenland is moet ik als vertrek, dan ingeven het land waar ge u dan bevindt? Graag jullie adviezen :tu: groetjes

Even alle vragen apart neerzetten.

Tacho schrijft pas een nieuwe rijperiode als je meer als 45 minuten gerust hebt?

Dit klopt, volgens het rijtijdenbesluit moet je na maximaal 4,5 uur rijtijd minimaal 45 minuten rusten. Dus pas als je die 45 minuten gerust hebt begint de digitale opnieuw te tellen.

2e vraag. 4,5 uur rijden, 45 minuten pauze en dan nogmaals 3,5 uur rijden. Het is dan 22.00 uur en je vertrekt weer na 8 uur rust om 6.00 uur.

In het rijtijdenbesluit is geregeld dat je binnen iedere periode van 24 uur minimaal 11 uur aaneengesloten rust moet hebben. Je mag dit 3x in de week verkorten naar 9 uur rust. Dus als jij om 22.00 uur stilstaat ben je dus uiterlijk om 13.15 uur begonnen met werken en moet je voor 13.15 uur de volgende dag 11 (of 9) uur aaneengesloten rust gemaakt hebben. Als jij om 6.00 uur (na 8 uur rust) vertrekt kun jij voor 13.15 uur nooit 9 uur aaneengesloten rust maken dus het mag niet. Je mag pas om 7.00 uur weer gaan rijden om aan het rijtijdenbesluit te voldoen.

3e vraag. Moet je nog iets doen nadat je overnacht hebt?

In het rijtijdenbesluit staat nergens vermeldt dat je moet aangeven in welk land je overnacht hebt. Toch is het raadzaam dit wel aan te geven zodat het duidelijk is dat je met grensoverschrijdend vervoer bezig bent. Sommige landen willen nog steeds bekeuren op te hard rijden maar dan moeten ze wel kunnen aantonen dat dit ook in hun land gebeurd is. Geef jij aan dat je in een ander land overnacht hebt dan ontneem je ze soms die mogelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dat dient je zonder meer te vermelden op je printje waar je begonnen en geeindigt ben hoor.

dus zo staat je vertrekplaats vast en niet je land.

Je start altijd vanuit een plaats niet een land.

en printjes dient je 15 dagen plus de lopende week bij je te hebben.

en een reserve rolletje voor de printer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Gert-Jan van Ooijen

magneetje !!!

zulke dingen moet je zeker op het forum zetten

(hier zitten toch alleen maar chauffeurs en zeker niemand van ivw of politie):mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden