[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rollende Landstrasse Freiburg-Novara verongelukt


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Gisteravond is de RoLa van Freiburg - Novara ter hoogte van Auggen (net voor Basel) verongelukt. De trein raakte bij een brug in aanbouw een brugdeel en ontspoorde. De machinist overleefde het niet. 10 vrachtwagenchauffeurs werden lichtgewond.

 

image.png.01fa23e1594eb438146fa06f65a878be.png

 

Meer lezen : Telebasel

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Vledder:

200 ton komt dichter in de buurt lijkt me

100ton....

Citaat uit een van de links:

Am Donnerstagabend hatte sich eine 100 Tonnen schwere Betonplatte gelöst und war auf das Gleis gestürzt. Der Zug kollidierte damit und entgleiste teilweise.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wie o wie heeft er wel eens op gestaan.
Zelf diverse keren vanaf toen nog Credo Pirelli (Milaan) later Novarra.
Vandaar naar Freiburg of Singen.

Heb 1 keer op de dagtrein naar Singen gezeten en vond dat wel een leuke omdat je dan onderweg door
Zwitserland nog wat ziet

422033_240699542678758_871677071_n.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
54 minuten geleden zei Kiepenboer:

Zelf diverse keren vanaf toen nog Credo Pirelli (Milaan) later Novarra.
Vandaar naar Freiburg of Singen.

 

Ah, kijk. Daar is die dikke XF met 380 pk. :ok::D

 

Ik heb er nog nooit op gestaan... mijn ervaringen met autotreinen in Zwitserland betreft die van Kandersteg naar Coppenstein (als ik het goed heb).. jong broekie op de achterbank van een Fiat Panda (de oerversie ;)).

 

Wel heb ik laatst een vlog gekeken van een chauffeur van Hartog (Leven op wielen) die die trein moest nemen. Nou, da's toch minder dan een boothut, d8 ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Vroegah, toen zelfs ik ook met 320 pk naar Italië reed, heb ik 2x op die trein gestaan (Freiburg-Milaan) 

Wat een ellende!

Later nog geregeld de Ingolstad-Brenner gehad, (of was dat Manching?) maar die was niets beter.

 

 

 

 

BF99SZ.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

 

We gingen ook met 320 pk naar Italië, volgens mij was die daf een 410.

 

 

Dan hadden ze het plaatje op de deur vervangen door een 380 plaatje
Wist toen nog niet dat je het aantal KW op het kenteken met 1.36 ( dacht ik ) moest vermenigvuldigen.

Voordeel was we een bult bergruimte want 2 grote vakken onder het bed, want een koelkast was niet standaard
die stond natuurlijk op de motortunnel toen.

Heb heb het eerste jaar ook met zoeen dikke streamliner 320 gereden, en kan je zeggen dat met een 44/45 ton totaal via 
de Mont Bianco het niet erg op schoot om boven bij de tunnel te komen😂

Naar beneden ook niet trouwens want ja de motorrem deed nie veul.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden