[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Stempelfoutje


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
10 uur geleden zei Vledder:


 

wegens het niet naleven van de instructies 
 

 

 

 

Wat zijn de instructies dan ? Moet het bedrijf dan gronddrukproeven uitvoeren voor hij de pomp opstelt en begint met werken. Bij mijn weten staan in de contracten dat de hoofdaannemer voor een goede en deugelijke ondergrond dient te zorgen. Maar ja dat is niet degene die het ongeval veroorzaakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
51 minuten geleden zei Erwin 75:

Wat zijn de instructies dan ? Moet het bedrijf dan gronddrukproeven uitvoeren voor hij de pomp opstelt en begint met werken. Bij mijn weten staan in de contracten dat de hoofdaannemer voor een goede en deugelijke ondergrond dient te zorgen. Maar ja dat is niet degene die het ongeval veroorzaakt. 


dit vond ik op de website van Fedbeton, federatie van Belgische betonbedrijven.

https://www.fedbeton.be/docs/securite/687_1_nl.pdf


hierin staat dat de bediener van de betonpomp verantwoordelijk is voor het stutten van de pomp. Kan in NL anders zijn, dat weet ik niet

 

maar er staat in het vonnis dat het bedrijf willens en wetens de pomp niet op de juiste wijze had ondersteund .

. Het negeerde willens en wetens stelselmatig de veiligheidsnormen die door de fabrikant van de betonpompwagen, het veiligheidshandboek en het opleidingsinstituut worden voorgeschreven en onderwezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Teddybeer:

Denk je echt dat een betonpompbedrijf een sondering zal (moeten) laten doen op een bouw voor men er een vrachtwagen met pomp opstelt?
 

😂😂😂😂

 

lijkt me niet dat iemand dat denkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal het anders formuleren, als wij het grondwerk voor een ondergrond van b.v een vloer maken. En de opdrachtgever doet drukproeven en keurt het goed. Dan komt pietje met zijn betonpomp en zakt weg. Op basis van de gegevens van de opdrachtgever is er een stabiele ondergrond. Of moet pietje dan zelf nog drukproeven doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^wat is willens een wetens in deze? 

 

Afstempelen  op aangeven van een aannemer is normaal als er niets duidelijk aantoonbaar verkeerd is. Ik ben ooit met een knijperauto door het dak van een mestput gezakt waarbij een naastgelegen auto werd beschadigd. Ik stempelde op aanwijzen van de manegehouder. De verzekering van mijn werkgever was heel duidelijk, het stempelen ging op aanwijzen van de verantwoordelijke ter plaatse en dus was ok zijn verzekering aansprakelijk. Er zou een zaak van gemaakt worden maar de tegenpartij bond in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Henri zoals jij het zegt is de chauffeur verantwoordelijk en dus faber niet. Dus faber wint en de chauffeur wordt verantwoordelijk gesteld? Ik zwengel hier ook bewust dit topic aan omdat ik benieuwd ben naar verantwoordelijkheid omtrent zoiets. Bedrijven werken allemaal volgens de regels als het hun uitkomt tot er iets gebeurd. En de verantwoordelijke is en blijft de hoofdaannemer of opdrachtgever. Dus in mijn ogen had de uitvoerder van het bouwbedrijf moeten zeggen ik wil niet dat je zo stempelt,zorg maar voor grotere schotten. Of zie ik het helemaal verkeerd? Of is het een bewust genomen risico, van het gaat toch altijd goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Nagamiji:

Kom er maar in @tiny...

 

Kan jij licht op deze vraag werpen? 

mmmmm... ik was er niet bij...

en wat men schrijft...is dat ze elkaar de schuld gaan geven...

in mijn ogen een ... een samenloop van omstandigheden..

 

had hij dit....of moest hij dat....is allemaal achteraf...

er zijn feiten genoemd... maar ook niet genoemd...

kan er dus helemaal niet over oordelen...

 

ikzelf heb het er altijd gelukkig er goed van af gebracht ..

heb ook genoeg gestempeld ... :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden