[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

loonschaal


iveco 35c17

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Zondagavond weg,maar de schijf invullen op de datum van zaterdag (zo iets ? )

Nou op papier maakten we nog wel eens wat weekenden onderweg, maar in praktijk eigenlijk niet😁

Klok 12 uur voor of achteruit, net hoe je het noemt, dan kon je je naam en vertrekpunt ook nog invullen,
alleen de datum nog ff wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Kiepenboer:

Nou op papier maakten we nog wel eens wat weekenden onderweg, maar in praktijk eigenlijk niet😁

Klok 12 uur voor of achteruit, net hoe je het noemt, dan kon je je naam en vertrekpunt ook nog invullen,
alleen de datum nog ff wachten.

Ik heb t wel een horen vertellen he t werkte .LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Ik heb t wel een horen vertellen he t werkte .LOL

 

2 uur geleden zei Ger-1957:

Vreemd he dat het steeds strenger en moeilijker wordt 🤣

Het werkte goed, zelfs een zogenaamd weekend op de Hengersberg en vervolgens vrolijk met je schijven langs de BAG aan de grens Suben op maandagmorgen 😁

Wel ff je baard scheren en opfrissen zodat je daar fris en fruitig aan het loket stond bij de BAG,

Ach Ger dat begon eigenlijk toch al toen men de tachograaf in voerde, wat ik overgens niet mee gemaakt heb
en toen nog niet eens op mun Zundap reed, en ik niet geloof dat jij zelf heiliger was dan de paus zelf.

Los van de pasjes, werd dat ook al lastiger met alle tol systemen die registreren waar je op welke tijd geweest bent.

Dus ik voel me niet schuldig dat het nu is wat het is want bijna iedereen was knettergek wat dat betreft

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Kom je wel achter als je met pensioen gaat 😉

Nou in jou geval als je zoveel jaar bij dezelfde werkgever werkt dan zal dat best wel een hoop verschil maken:ok:
er gaan meer chauffeurs met pensioen die der hele leven niet verder geweest zijn dan de hoogste D schaal dan die der hele leven in de E schaal hebben gestaan vermoed ik.

En er zijn er veel, ( ik zelf ook ) die niet zo honkvast zijn geweest en verschillende werkgevers gehad hebben om de simpele reden dat als je hetgeen wat je doet op een gegeven moment beu bent je in transport weer makkelijk wat anders vind, en het plezier in je werk hebben belangrijk vinden,
Misschien dat bij een te kort aan chauffeurs een werkgever sneller bereid is om E te betalen, maar vaak de norm D is.

Tot mijn pensioen duurt nog wel ff, en heb daarom de vraag gesteld over E7 en E6 netto, want bruto zegt mijn niet zoveel>>>>> vraag het 10 chauffeurs wat ze netto per week verdienen met 40 uur en ze weten het niet.
En om tot een vergelijk te komen is het wel makkelijk om de cijfers een beetje te weten.

Ben zelf begin oktober met die nieuwe Daf trekker gaan rijden na 3 jaar op de combi, en mijn vermoeden toen is waarheid geworden>>> sindsdien een stuk minder uren, met afgelopen week 43 en de week ervoor als dieptepunt ma t/m vrijdag 29,5 en op zaterdag 9 als toetje.

Op die combi konden meer kratten op en zat dus meer op ander werk dan wat er nu voorbij komt, dus is het wikken en wegen wat te doen, >>> heeft geen haast overgens en zeker nu in Corona tijd niet.

Maar ik heb er geen moeite mee om van E7 terug te gaan naar D6 als het dan ook de moeite waard is.

Dus stel ik kom nu nog maar aan gemiddeld 45 uur per week E7  en ik zou wat anders gaan doen waar max 50 per week D6 geld,  dan kan het misschien zo zijn dat je met die 45 per week aan het einde van het jaar net zo ver bent als met die ander met 50 per week, dus dan zou je wel gek zijn om daar de moeite voor te nemen om wat anders gaan te doen.

Buiten het salaris om gaat het me ook weer minimaal 60 euro benzine kosten terwijl ik nu 1200 meter van de plek woon waar de vrachtwaggel staat, en daarbij heb je ook een beetje un betrouwbaar vehikel voor nodig.

In geval van nood kan ik nu te voet als ik een kwartiertje eerder op sta😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 minuten geleden zei Ger-1957:

je geloofd maar een eind weg, ik heb het nooit gedaan.

(...)

Oh ze hebben het wel geprobeerd hoor, op donderdag middag opsturen naar Piesendorf en dan met de opdracht vrijdag middag terug laden Burghausen, jammer het werd een weekend Burghausen 


Dus met andere woorden; Ger bleef vasthouden aan de wet en stond gewoon het weekend onderweg, of de planning nou hoog of laag sprong?
Ik kan me nog wel iets anders herinneren...:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Dat heeft niets met je pensioen te maken, zolang je in de transportsector zit bouw je daar pensioen op, al heb je 100 werkgevers gehad

Mits al die werkgevers ook pensioenpremie afgedragen hebben en dat is/was in de cowboywereld der transport in het verleden echt geen zekerheidje. 😉

En hoeveel chauffeurs keken nu echt hun loonstroken en inhoudingen na in het verleden in de tijd dat het met naleven van de CAO niet zo nauw genomen werd?

Laat staan dat ze controleerden of hun werkgever de premie had afgedragen aan het fonds , er werd voornamelijk gekeken wat met uitbetaald kreeg en of dat in een al dan niet op een legale manier gebeurde interesseerde de meesten geen bal.

Het besef over het hele pensioengebeuren is pas bij velen ingedaald met de verplichte invoering van het UFO (UniformPensioenOverzicht)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar ook juist nu, terwijl er veel meer inzicht is in je pensioen, moet je goed opletten.

Ook al heb je tig werkgevers in de transportsector, het is zeker niet gegarandeerd dat je daar dan ook pensioen opbouwt.

Veel chauffeurs werken op payroll of uitzend basis.( al dan niet bewust)

Je bouwt dan pensioen op bij STIPP en niet bij pensioenfonds vervoer.

Vaak worden de eerste 26 weken ook helemaal geen pensioen opgebouwd. (chauffeur in de wolken, want die verdiend meer dan zijn collega in vaste dienst😏)

Ga je bijvoorbeeld bij de BEKO rijden, kom je in de CAO bakkersgroothandel, met bijbehorend pensioen.

Of bij PostNL of HEMA, allemaal andere CAO,s en andere pensioenuitvoerders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

5 uur geleden zei Ger-1957:

Dat heeft niets met je pensioen te maken, zolang je in de transportsector zit bouw je daar pensioen op, al heb je 100 werkgevers gehad

Heb voor ik in het transport kwam bij BPL pensioen opgebouwd, en krijg daar ook mijn jaarlijks mijn overzicht van.

Vanaf 68e geeft deze aan 136 netto per maand
pensioen vervoer is meer dan 10 maal zoveel per maand netto.

Al met al als je het mag beleven en hypotheek vrij bent valt er wel van te leven is te hopen😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden