[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

West-Vlaanderen kondigt provinciaal rampenplan af voor gestrande vrachtwagens Zeebrugge


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid
51 minuten geleden zei suggs73:

Is een super mooi gewas waar je echt tal van mooie producten van kunt maken , en toch slaat het ook nog moeizaam aan ,behalve de drugscene  .

Maar er is een probleempje , een politiekprobleempje , het ligt erg gevoelig in Brussel , die vinden dat het te moeilijk te onderscheiden is van cannabis , wat echt rotzooi is , en b de overheid heeft bepaald dat hennep geen wintergewas is , en moet dus voor 1 oktober geoogst zijn , dat is te vroeg voor hennep .

En toch schijnt het dat de bouw  het gewas heel goed kan gebruiken omdat de toepasbaarheid van hennepvezels ongekend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei HendrikJansen:

En toch schijnt het dat de bouw  het gewas heel goed kan gebruiken omdat de toepasbaarheid van hennepvezels ongekend zijn.

klopt helemaal , maar heeft een lange weg moeten afleggen 

bewerkt door suggs73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei HendrikJansen:

En dan is er een overheid die ze verplicht dierlijke mest af te voeren en kunstmest aan te voeren. 

Volgens mij weet jij best dat natte mest ineens alle meststoffen afgeeft en kunstmest niet. Maar de boer wil lekker goedkoop van zijn mest af, dat de helft van de meststoffen dan in de sloot spoelt deert hem blijkbaar niet. En dan een beetje zielig doen over de afstanden die ze bij het bemesten moeten aanhouden, want dat kost zoveel geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei Eeweep:

Volgens mij weet jij best dat natte mest ineens alle meststoffen afgeeft en kunstmest niet. Maar de boer wil lekker goedkoop van zijn mest af, dat de helft van de meststoffen dan in de sloot spoelt deert hem blijkbaar niet. En dan een beetje zielig doen over de afstanden die ze bij het bemesten moeten aanhouden, want dat kost zoveel geld.

Ja dat weet ik wel idd. En ik weet ook hoe kunstmest gemaakt word. En los daarvan weet ik ook wat drijfmest doet met oppervlakte water ten opzichte van alle fabrieken die er volgens velen moeten blijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei nog steeds Ger:

Een doorsnee rundveehouder had in 2016 bijna 160 runderen, in 1950 nog maar 13. Waren er in 2000 nog 44 bedrijven met 250 of meer koeien, in 2016 was dat gegroeid naar 511 bedrijven.

Bron >> klik <<

Mooie cijfers Ger , maar deze zeggen zo niks.  Aantal koeien ten opzichte van het aantal monden dat ze voeden kunnen we meer mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Aantal koeien ten opzichte van het aantal monden dat ze voeden kunnen we meer mee.

Je bedoelt: hoeveel voedsel dat zij opvreten in plaats van de hoeveelheid voedsel die zij leveren? Begrijp me goed, ik vind een koe lekker, maar een koe vreten geven om de voedseltekorten weg te werken is, op zijn minst, inefficiënt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei Eeweep:

maar een koe vreten geven om de voedseltekorten weg te werken is, op zijn minst, inefficiënt.

Dat klopt ja, dat hadden die Russen, in de tijd van de EEG, goed begrepen, die wachtten gewoon hun kans af en kochten de zwaar gesubsidieerde boter bij ons voor lage prijzen; topkwaliteit voor bodemprijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Dat klopt ja, dat hadden die Russen, in de tijd van de EEG, goed begrepen, die wachtten gewoon hun kans af en kochten de zwaar gesubsidieerde boter bij ons voor lage prijzen; topkwaliteit voor bodemprijzen.

Waarna ze dat nog eens overtroefden met het opkopen van ons gas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei nog steeds Ger:

Een doorsnee rundveehouder had in 2016 bijna 160 runderen, in 1950 nog maar 13. Waren er in 2000 nog 44 bedrijven met 250 of meer koeien, in 2016 was dat gegroeid naar 511 bedrijven.

Bron >> klik <<

Vos Oss is ook begonnen met 21 voertuigen en is nu gegroeid naar 1300  , wat zeggen deze cijfers met de uwe , dat in elke sector schaalvergroting heeft plaatsgevonden , en in het geval van Vos , 62x meer uitstoot als in 1950😉:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
46 minuten geleden zei suggs73:

Vos Oss is ook begonnen met 21 voertuigen en is nu gegroeid naar 1300  , wat zeggen deze cijfers met de uwe , dat in elke sector schaalvergroting heeft plaatsgevonden , en in het geval van Vos , 62x meer uitstoot als in 1950😉:D

Alleen werd de schaal vergroting, en dus de uitstoot van Vos niet met EU geld gesubsidieerd.:D

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
53 minuten geleden zei suggs73:

Vos Oss is ook begonnen met 21 voertuigen en is nu gegroeid naar 1300  , wat zeggen deze cijfers met de uwe , dat in elke sector schaalvergroting heeft plaatsgevonden , en in het geval van Vos , 62x meer uitstoot als in 1950😉:D

Volgens mij is een koe een koe gebleven, alleen het krachtvoer is veranderd waardoor ze veel hogere opbrengsten hebben. En waarschijnlijk ook meer uitstoten, maar daar mag jij zelf naar op zoek gaan.
De uitstoot van vrachtwagens was in 1950 wel een factor 5 hoger, en dat is maar een héél conservatieve inschatting (https://duitsemilieusticker.nl/euro-1-tot-euro-6-ontdek-de-emissienorm-van-jouw-voertuig/).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

daar wordt de boer toch toe gedwongen door alle regels en wetgevingen ?

hij heeft 2 keuze stoppen of doorgaan maar de meeste zijn al van jongs af aan met het bedrijf op gegroeid .

maar dan is voor de meeste moeilijk om te stoppen  en iets anders te gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In België gaan ze morgen Antwerpen weer onbereikbaar maken. Onze helden... In Noord Holland trokken ze naar het provinciehuis. Daar kan ik achter staan en dat zouden ze in België en Frankrijk ook moeten doen ipv mensen die er niets mee hebben lastig te vallen. 

 

En dan die reacties van sommige chauffeurs, wr moeten ons aansluiten. Die boeren staan ergens voor, als je dan vraagt waarom "we" ons moeten aansluiten reageren ze niet meer of komen ze met, ik wil een hoger salaris. Ik moet dan altijd maar lachen, ze mochten nog niet zo lang terug stemmen over hun eigen cao en wat denk je? Juist ja..

 

Lachwekkend, net zoals die mensen die om het hardst roepen dat ze het wel begrijpen en dat ze respect hebben voor die boeren die alles plat gooien. Maar zelf de hele dag met 4 Tom tom's op schoot rijden en 2 stratenboeken om vooral maar alle blokkades te ontwijken. En als ze dan een keer een blokkade inrijden zich er met een kut smoes uit proberen te lullen. 

 

Een het is gewoon een grote poppenkast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei henri:

 

daar wordt de boer toch toe gedwongen door alle regels en wetgevingen ?

hij heeft 2 keuze stoppen of doorgaan maar de meeste zijn al van jongs af aan met het bedrijf op gegroeid .

maar dan is voor de meeste moeilijk om te stoppen  en iets anders te gaan doen.

Ah, een beetje zoals de leden van het koninklijk huis: van jongs af aan met het bedrijf opgegroeid. En moesten we die oude familiebedrijven zoals V&D dan eigenlijk niet ook maar redden? Die hadden ook jonge familieleden die graag carrière maakten in het bedrijf. En, doorredenerend, als je ouders geen bedrijf hebben moet je maar ermee leren leven dat je meerdere keren in het leven van baan moet veranderen? Ook al had je het naar je zin?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
46 minuten geleden zei Eeweep:

Ah, een beetje zoals de leden van het koninklijk huis: van jongs af aan met het bedrijf opgegroeid. En moesten we die oude familiebedrijven zoals V&D dan eigenlijk niet ook maar redden? Die hadden ook jonge familieleden die graag carrière maakten in het bedrijf. En, doorredenerend, als je ouders geen bedrijf hebben moet je maar ermee leren leven dat je meerdere keren in het leven van baan moet veranderen? Ook al had je het naar je zin?

Als ze bij V en D hadden kunnen rekenen had de jonge garde nu gerust carriere kunnen maken hoor. Die konden gewoon hun eigen verkoop prijzen bepalen.   Zoals jezelf altijd zegt. “ die vergelijking gaat niet op” 😜  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei HendrikJansen:

Als ze bij V en D hadden kunnen rekenen had de jonge garde nu gerust carriere kunnen maken hoor. Die konden gewoon hun eigen verkoop prijzen bepalen.   Zoals jezelf altijd zegt. “ die vergelijking gaat niet op” 😜  

"Die vergelijking gaat niet op" zeg ik alleen als die vergelijking niet op gaat. Hier zit het verschil niet in het "niet kunnen rekenen", hooguit in het "niet kunnen rekenen op subsidie¨. Je denkt toch niet dat die familie arm uit het faillissement is gekomen?

bewerkt door Eeweep
Andere formulering.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei Eeweep:

"Die vergelijking gaat niet op" zeg ik alleen als die vergelijking niet op gaat. Hier zit het verschil niet in het "niet kunnen rekenen", hooguit in het "niet kunnen rekenen op subsidie¨. Je denkt toch niet dat die familie arm uit het faillissement is gekomen?

Dan zouden ze niet alleen niet kunnen rekenen maar ook eens super dom zijn🤣🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden