[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

uitprinten dig. tacho


nicolas

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik rijdt zowel met analoge als met digitale tacho. Heb dus geen vaste wagen.

Voor m'n eigen administratie print ik elke nacht uit.

twee vragen;

1-Er werd mij gezegd dat uitprinten door de chauffeur verboden was.??

Ik mag toch zoveel uitprinten als ik wil? Gegevens blijven ondanks printje toch in geheugen staan?

2- Als ik de kaart erin doe dan zie ik de juiste tijd maar als ik hem uitprint geeft die twee uur eerder aan.

Voor m'n dienstijd maakt het niet uit maar de gegevens die op het printje komen te staan moeten toch overeenkomen met de werkelijke tijden die ik gereden heb??

Handmatig de juiste begintijd invoeren gaat niet. Wel vroeger maar geen latere begintijd.

Bijv. Ik start om 20.00 uur 's avonds maar op printje geeft hij 18.00 aan.

Volgens sommigen had dat te maken met Utc tijd of zoiets.. Handmatig de juiste begintijd invoeren gaat niet.

Werd mij verteld dat dit geen probleem was.

Dat snap ik want m'n "diensttijd" is net zolang, maar ik maak printje voor eigen administratie ivm met nachttoeslaguren die dan niet meer kloppen.

Hoe zit dat nu precies??

Ps. en dan nog een vraag; De ene keer als ik de kaart erin duw dan gaat alles goed maar de andere keer leest die wel mijn gegevens maar geeft als ik ga rijden aan dat er geen kaart in zit?? Om kort te zijn ik wordt echt s##ijtziek van zo'n digitale tachograaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

het verhaal UTC tijd klopt,en zometeen (of eigenlijk altijd) kun je de tijd aanpassen in blokken van 30 min zowel voorwaarts als achterwaarts dit kan maar tot een uur,

bij het rijden hoef je echt niet te wachten tot het witte blokje ook verschijnt,zo gauw je linksonderin het zwarte blokje ziet mag je gaan rijden,als hij nog steeds aangeeft dat er gereden word zonder pas dan heeft iemand voor jou waarschijnlijk de auto een stukje verplaatst zonder pas,in dit geval gewoon op OK drukken.

als tevens op je dashboard ook de melding komt dat het niet goed is dan heb je zelf wel een verkeerde handeling uitgevoerd,bv nog niet helemaal wakker en de kaart in de verkeerde gleuf gedaan,(geen dubbele gedachten hierbijicon7.gif),nl van de tweede chauffeur(is me zelf overkomen)

groet rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hetn uitdraaien van een printje voor je eigen administratie is in mijn ogen verspilling. Alle gegevens staan immers op je bestuurders kaart. En de gegevens die op de print staan kunnen welhaast alleen door geleerden uitgelezen worden. Mits je geen aantekeningen op de primt moet zetten zoals bijvoorbeeld op en af rijden van de ferry, of redenen aan moet geven waarom je de rijtijden iets overschreden hebt, vind ik het onnodig om een print uit te draaien.

Na verloop van tijd zijn de gegevens sowieso van het thermische papier verdwenen en onleesbaar geworden.

Het aangeven dat er gereden word zonder kaart, kan ook gebeuren om dat er met het voertuig is gereden zonder bestuurderskaart voordat jij jou kaart geactiveerd (ingevoerd) hebt. De digitach wil namelijk bevestigd hebben (ok drukken) dat je hebt gezien dat er zonder kaart gereden is.

Net zoals je na iedere door de display getoonde overtreding op OK moet drukken, de controlerende ambtenaar kan zelfs zien dat jij na een overtreding op OK hebt gedrukt, dus ontkennen dat er een overtreding of onregelmatigheid heeft plaats gevonden heeft met een digitach geen nut meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hetn uitdraaien van een printje voor je eigen administratie is in mijn ogen verspilling. Alle gegevens staan immers op je bestuurders kaart. En de gegevens die op de print staan kunnen welhaast alleen door geleerden uitgelezen worden. Mits je geen aantekeningen op de primt moet zetten zoals bijvoorbeeld op en af rijden van de ferry, of redenen aan moet geven waarom je de rijtijden iets overschreden hebt, vind ik het onnodig om een print uit te draaien.

Na verloop van tijd zijn de gegevens sowieso van het thermische papier verdwenen en onleesbaar geworden.

Het aangeven dat er gereden word zonder kaart, kan ook gebeuren om dat er met het voertuig is gereden zonder bestuurderskaart voordat jij jou kaart geactiveerd (ingevoerd) hebt. De digitach wil namelijk bevestigd hebben (ok drukken) dat je hebt gezien dat er zonder kaart gereden is.

Net zoals je na iedere door de display getoonde overtreding op OK moet drukken, de controlerende ambtenaar kan zelfs zien dat jij na een overtreding op OK hebt gedrukt, dus ontkennen dat er een overtreding of onregelmatigheid heeft plaats gevonden heeft met een digitach geen nut meer.

Het ligt er maar aan hoe je denkt dat je werkgever is.

Als jij een uitdraai hebt van je digi, heb je bewijs wat je gedaan hebt op die dagen. (Uren)

Dat bewijs kun je zelf helaas niet thuis van je kaart af lezen.

Zelf maak ik dagelijks een print, ook al rijd ik altijd digi. Wij kunnen ook zelf, direct na de rit, een uitdraai maken van de boordcomputer. In die zin heeft de print geen zin.

Toch bewaar ik beide altijd, netjes bij elkaar. Ik wil kunnen zien wat ik welke dag gedaan heb, en met name mijn uren, en rij-uren. De rijuren van de digi en de BC komen namelijk nooit overeen, omdat de BC pas bij 30km/u of meer rijtijd gaat tellen, terwijl de digi dit na een enkele beweging al doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hetn uitdraaien van een printje voor je eigen administratie is in mijn ogen verspilling. Alle gegevens staan immers op je bestuurders kaart. En de gegevens die op de print staan kunnen welhaast alleen door geleerden uitgelezen worden. Mits je geen aantekeningen op de primt moet zetten zoals bijvoorbeeld op en af rijden van de ferry, of redenen aan moet geven waarom je de rijtijden iets overschreden hebt, vind ik het onnodig om een print uit te draaien.

Na verloop van tijd zijn de gegevens sowieso van het thermische papier verdwenen en onleesbaar geworden.

Het aangeven dat er gereden word zonder kaart, kan ook gebeuren om dat er met het voertuig is gereden zonder bestuurderskaart voordat jij jou kaart geactiveerd (ingevoerd) hebt. De digitach wil namelijk bevestigd hebben (ok drukken) dat je hebt gezien dat er zonder kaart gereden is.

Net zoals je na iedere door de display getoonde overtreding op OK moet drukken, de controlerende ambtenaar kan zelfs zien dat jij na een overtreding op OK hebt gedrukt, dus ontkennen dat er een overtreding of onregelmatigheid heeft plaats gevonden heeft met een digitach geen nut meer.

helemaal mee eens, maar als je na een week terug komt kan je de digipas uitlaten lezen door je werkgever, en van daaruit op een A-4 laten zetten.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Dokus heeft helemaal gelijk en rudy38 helaas niet.

Wanneer je de kaart erin doet moet je twee vragen beantwoorden.

1e wat heb je gedaan voorafgaand aan het invoeren van de kaart.

M invoer bv bij Siemens tacho's dan vraagt hij in welk land je

bent begonnen. Hierna moet de tacho de kaartgegevens verwerken

en krijg je links onderin bij de Siemens een zwart vierkantje te zien.

Zolang dat vierkantje er staat kan er nog niks op jouw kaart geschreven

worden. je mist dus data op je kaart wat wel geregistreed word op je tacho. Daarom krijg je de melding rijden zonder kaart.

Je baas en dat is afhankelijk van welk software hij heeft kan zien dat

je niet gewacht hebt op het "dakje". hij ziet dan in een rapportage staan

kaart plaatsing tijdens rijden. Dus altijd wachten tot je een soort tanksymbool (pomp) ziet. De tijd waar rudy38 het over heeft is de lokale tijd en deze kan je veranderen zoveel je wilt dus niet maximaal een uur.

Let maar eens op er staat een dikke punt achter je tijd. Die punt houdt

in dat het niet de utc tijd is maar de lokale tijd die je zelf hebt ingesteld.

Voor Zweden jij hebt waarschijnlijk een Stoneridge tachograaf en deze zegt wanneer je mag rijden hier in Nederland activiteiten gevalideerd dus gegevens verwerkt. Nog even over het rijden zonder kaart voordat jij jouw kaart erin heb gestoken. er kan tijdens het laden zonder kaart gereden worden en het kan zijn dat ze dat niet bevestigt hebben. Echter kan jij dat dan ook altijd zien want dan staat dat ook op het display voordat je al je kaart hebt geplaatst. Druk op ok en doe dan pas je kaart erin beantwoord de 2 vragen en wacht op het tanksymbool en je zal zien dat

er niet meer word geroepen rijden zonder kaart.

Fouten of gebeurtenissen die voor het plaatsen van je kaart zijn gebeurt worden niet op jouw kaart geschreven. dus niet jouw probleem maar voor je baas.

Groetjes Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nou ???

Ik rijd sinds drie weken met een Siemens-VDO digitach, en zit nog geregeld met m'n snufferd in de gebruiksaanwijzing:ja:

Hier staat letterlijk in dat wanneer het blokje verschijnt (dus de tank zónder de bovenkant zoals jij dat omschrijft), er voldoende informatie is ingelezen om te mogen rijden.

Ondanks deze mededeling wacht ik toch op het bovenste hokje voor ik wegrijd. Dan maar lopen naar het hek om dat te openen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Goed, het is eindelijk gebeurd. Een van onze auto's met RTD chauffeur is aangehouden. Wat blijkt nu;

Als je springer bent of op een andere manier geen vaste auto hebt, dan moet je de printjes van de afgelopen 28 dagen bij je hebben.

Had ze net vorige week allemaal weggegooid. Ben maar weer opnieuw begonnen met een verzameling.

Ik weet trouwens niet of de heren politie een boete hebben uitgeschreven...

grtz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je springer bent of op een andere manier geen vaste auto hebt, dan moet je de printjes van de afgelopen 28 dagen bij je hebben.

Is dat niet alleen het geval indien je van een digi-auto naar een papierenschijftacho springt???

Dus als je wordt aangehouden met een auto met een papierenschijftacho DAN moet je dus ook de printjes bij je hebben van de dagen dat je op een digitalewagen hebt gereden.

Maar als je van de ene digitale wagen springt naar de andere digitale wagen dan hoef je toch geen printjes bij je te hebben??? Dan kun je eventueel toch op aanwijzing van zo'n agent de gevraagde printjes produceren immers???

Daarbij hoef je in Nederland natuurlijk alleen de gewerkte dagen bij je te hebben en hoef je in Nederland ook geen "vakantie"verklaring te hoeven tonen over de dagen dat je niet gewerkt hebt.

Het kan dus zijn dat je geen printjes over de afgelopen periode van 28 dagen van iedere dag kunt tonen ...

Dus voor zover ik op de hoogte ben:

Als je springt van wagens met een digitale tacho naar de tacho met de papierenschijf dan MOET je inderdaad printjes bij je hebben.

Maar als je springt van de ene digi naar de andere is dit m.i. niet noodzakelijk omdat je dan indien Oom Agent dit wenst alsnog de gewenste data kunt uitprinten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de digi pas moet je altijd bij je hebben.

dus als je gaat rijden met een anologe tacho.moet je de digipas bij je hebben.

je hoef geen print te maken. alles staat op de kaart.

wat is er gebeurd je bent waarschijnlijk gecontroleerd door een amtenaar die geen digi pas had daardoor ook geen software om je pas uit te lezen heeft hij pech.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je springer bent of op een andere manier geen vaste auto hebt, dan moet je de printjes van de afgelopen 28 dagen bij je hebben.

dan zou dat dus betekenen wanneer je even gaat voorladen met de auto van je collega die schijf heeft, je eerst even 28 printjes moet gaan uitdraaien,dat lijkt me toch niet,alle gegevens staan op de chauffeurskaart dus de betreffende controleinstantie kan dat zo zien lijkt me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de digi pas moet je altijd bij je hebben.

dus als je gaat rijden met een anologe tacho.moet je de digipas bij je hebben.

je hoef geen print te maken. alles staat op de kaart.

wat is er gebeurd je bent waarschijnlijk gecontroleerd door een amtenaar die geen digi pas had daardoor ook geen software om je pas uit te lezen heeft hij pech.

dat bedoel ik dus ook,sorry voor het dubbel vermelden was te langzaam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de digi pas moet je altijd bij je hebben.

dus als je gaat rijden met een anologe tacho.moet je de digipas bij je hebben.

je hoef geen print te maken. alles staat op de kaart.

wat is er gebeurd je bent waarschijnlijk gecontroleerd door een amtenaar die geen digi pas had daardoor ook geen software om je pas uit te lezen heeft hij pech.

Mij is verteld indien ik met een analoge tacho rijdt ... ik dus printjes bij me zal moeten hebben. Aangezien het kan zijn dat Oom Agent niet een digitalepasuitleespccomputernotebookgeval bij zich heeft ... ;)

<zelfs in Nederland>

De digi pas moet je inderdaad altijd bij je hebben indien je hem in bezit hebt. Ook al heb je hem nog nooit hoeven gebruiken!!! Dus als je er eentje hebt ben je verplicht deze bij je te hebben ... anders zou fraude immers mogelijk zijn .... :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

a. je hebt een kaart er staan 28 dagen op.

b. je krijg controle en ze willen een print kun je deze ter plaatsen maken.

c. je hebt alleen een anologe bij je en er staan ook dagen die je op de kaart hebt heb jij alle gegevens bij je kan de ambtenaar deze niet uitlezen heeft hij pech.

d je hoeft voor de staat toch geen dubbele boekhouding bij te houden.

e. je moet om de digi te kunnen controleren en de printjes uit te lezen een cursus hebben gehad je krijg alleen een cursus bij de politie als je er ook gebruik van kunt maken. dus een dorpsagent mag niet eens je controleren op 28 dagen kan alleen controleren of je op de dag zelf niet te veel uren hebt.

dus sta je als chauffeur die alles bij zich heeft safe.

de overheid heeft de digi goedgekeurd moeten zij er ook maar voor zorgen dat ze deze kunnen uitlezen.

je moet wel altijd voldoende papier bij je hebben zodsat er na wens een print gemaakt kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het over het geval dat je met een analoge wagen rijdt ... en wordt gecontroleerd ... terwijl je in de voorgaande dagen ook met digitale wagens hebt gereden:

a. je hebt een kaart er staan 28 dagen op.

Aanvulling door liq: ER KAN aanzienlijk meer data opstaan!!! Dat hangt af van hoeveel handelingen = regels erop zijn geschreven weinig regels = meer data in dagen gezien

b. je krijg controle en ze willen een print kun je deze ter plaatsen maken.

liq : Ik heb het over een geval dat je dat dus niet kunt doen ... printjes maken ... omdat je ten tijde dat je wordt aangehouden dus met een analoge wagen rijdt.

c. je hebt alleen een anologe bij je en er staan ook dagen die je op de kaart hebt heb jij alle gegevens bij je kan de ambtenaar deze niet uitlezen heeft hij pech.

Ik heb deze vraag (C hetzij in andere bewoordingen natuurlijk) toch maar even doorgespeeld naar het IVW (goederenvervoer's zaken) ... kijken met welk officiëel antwoord hun zullen komen.

Ik vrees toch dat de bewijslast over jouw werkzaamheden bij jouwzelf ligt en niet bij de controlerende ambtenaar. maw je zult toch zelf die printjes moeten kunnen tonen indien je met een analoge wordt aangehouden maar ook op digitale wagens rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bron www.vallenduuk.nl tarievenlijst ATB http://www.vallenduuk.nl/assets/files/tarievenlijst-atb.pdf

Art. 15 lid 7

3821/85

Controle Printouts

Het niet bij zich hebben van de printouts van de voorgaande dagen

Boete € 550,=

Dus zou ik denken dat het wettelijk verplicht is volgens het ATB die printouts WEL bij je te hebben indien je wordt aangehouden voor een controle als je met een Analoge tachograaf rijdt. (maar ook met een digi in de voorgaande dagen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar waarom staat er dan in het ATB dat je er wel degelijk een boete voor kunt krijgen?

Communicatie overzicht Reactie (Inspectie Verkeer en Waterstaat)15-11-2007 11:51

Geachte heer Bos,

Naar aanleiding van uw E-mail berichten wij u als volgt:

Bij het rijden met een analoge tachograaf dient u alleen de bestuurderskaart bij u te hebben er hoeft geen prints out gemaakt te worden.

Als u weer op een digitale tachograaf gaat rijden moet u de tachoschijven van de afgelopen 15 (??? daarmee zullen ze INMIDDELS wel bedoelen 28 dagen) werkdagen bij u hebben.

Hopend u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Inspectie Verkeer en Waterstaat

Postbus 90563

2509 LR Den Haag

t: 088 489 00 00 (lokaal tarief)

www.ivw.nl

En dit zal natuurlijk alleen gelden binnen Nederland.

In Belgie en Duitsland ... Frankrijk zullen ze daar wel weer anders over denken. Dus lijkt het me beter die printjes toch maar bij je te hebben ...

Hoe kan het zijn dat er in het ATB een boete-voorschrift is ... en dat het IVW zegt van ach ... als je jouw chauffeurspas maar bij je hebt is het goed.

Is dat omdat iedere controlerende Ambtenaar IN Nederland beschikking heeft over een computer waarmee ze jouw chauffeurskaart kunnen uitlezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bron www.vallenduuk.nl tarievenlijst ATB http://www.vallenduuk.nl/assets/files/tarievenlijst-atb.pdf

Art. 15 lid 7

3821/85

Controle Printouts

Het niet bij zich hebben van de printouts van de voorgaande dagen

Boete € 550,=

Dus zou ik denken dat het wettelijk verplicht is volgens het ATB die printouts WEL bij je te hebben indien je wordt aangehouden voor een controle als je met een Analoge tachograaf rijdt. (maar ook met een digi in de voorgaande dagen)

Angelique, deze discussie is inderdaad al eens eerder gevoerd en ook toen was er een ondubbelzinnig antwoord. "Je hoeft geen print-outs bij je te hebben."

Artikel 15 lid 7 van 3821/85 gaat over het volgende: Als je om welke reden dan ook geen gebruik kunt maken van de chauffeurspas, bijvoorbeeld door verlies, diefstal of defect, of je bent hem domweg vergeten mee te nemen, moet je van de dagen dat je gebruik maakt van een digitale tachograaf dagelijks een print-out maken die je dan bij je moet houden.

Het antwoord blijft dus dat het niet hoeft.

En even voor Rik:

"je moet om de digi te kunnen controleren en de printjes uit te lezen een cursus hebben gehad je krijg alleen een cursus bij de politie als je er ook gebruik van kunt maken. dus een dorpsagent mag niet eens je controleren op 28 dagen kan alleen controleren of je op de dag zelf niet te veel uren hebt."

Misschien mag ik even zuigen aan de tepel der wijsheid als het om dit stuk van je bijdrage. Waar kan ik vinden dat dat niet mag?

Argus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Angelique, deze discussie is inderdaad al eens eerder gevoerd en ook toen was er een ondubbelzinnig antwoord. "Je hoeft geen print-outs bij je te hebben."

Toen reed ik nog niet met dat onding ... sinds 1 dec wel.

En als ik zo'n printoutje maak dan snap ik daar werkelijk geen r**t van. Met name hier en daar waar ? staan. Geef mijn portie maar aan fikkie ...

En ik heb ik het begin veel fouten gemaakt met dat ding .. niet op pauze gezet etc.

De eerste dagen zelfs klooien met dat ding om hem aan de gang te krijgen ... wel Ja of Nee invoeren .. of door OK (enteren) ... ging hij weer vragen naar Einde Dienst als ik wilde beginnen en zo.

GRIJZE haren die krijg je er van ;):D

Artikel 15 lid 7 van 3821/85 gaat over het volgende: Als je om welke reden dan ook geen gebruik kunt maken van de chauffeurspas, bijvoorbeeld door verlies, diefstal of defect, of je bent hem domweg vergeten mee te nemen, moet je van de dagen dat je gebruik maakt van een digitale tachograaf dagelijks een print-out maken die je dan bij je moet houden.

Oke ...

Het antwoord blijft dus dat het niet hoeft.

Dat gaat me een hoop papierwerk schelen ;)

Had geeneens alle dagen uitgeprint ... alleen die dagen dat ik er aan dacht.

Maar het blijft toch wel dat er nog veel onduidelijkheden zijn ... vandaar ook dat deze vraag wel of geen printjes bij je hebben wanneer je zowel digitaal als af&toe ook nog analoog rijdt opkwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In een andere informatiebron op het internet vond ik dit:

Controle onderweg:

Rijdend alleen met Digitale Tachograaf:

Wat moet je kunnen laten zien onderweg bij een controle als je alleen maar op een auto meteen digitale tachograaf hebt gereden?:

In plaats van de tachograafschijven heb je nu de bestuurderskaart waar alle data is opgeslagen en dit is voldoende bij controle onderweg .

( Bij een nieuwe auto zul je de eerste 28 dagen nog schijven moeten kunnen laten zien) buiten de andere vereiste documenten zoals

Rijbewijs, Voertuig en Vrachtpapieren en zonodig een schriftelijke verklaring voor vrije dagen.

Rijdend zowel met digitale als analoge tachograaf:

Wanneer je zowel met een auto met analoge als met een digitale tachograaf hebt gereden is alleen de bestuurderskaart niet meer voldoende.

Aan de periode veranderd niets , de laatste 28 dagen en de lopende week moeten ten alle tijde aangetoond kunnen worden.

Heb je dus in een auto met digitale tachograaf gereden , dan moet je van die dagen dagafdrukken kunnen laten zien en van de overige dagen de normale tachograafschijven naast de andere vereiste documenten zoals hierboven omschreven.

Hoe maak je een dag print?:

Je gaat naar het hoofdmenu dan kun je met de pijltjes kiezen voor printen chauffeur 1 en dan de laatste 24 uur kiezen.

Moet je meer voorgaande dagen hebben dan kun je de betreffende dagen dag voor dag selecteren en ook dag voor dag printen.

... bron : http://www.chauffeursinfo.nl/Handleidingen/DTpage3.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aangezien we een verenigd europa hebben kan ik alleen maar het volgende zeggen

als je ALLEEN digitaal rijdt dan nooit geen printjes maken behalve als er bij een controle onderweg om een print gevraagd wordt , dan moet je die kunnen uitdraaien.

zorg daarom voor voldoende printrollen.

wij staan vaker in zwitserland een paar printjes te draaien en daar wordt meestal niks uitgelezen alleen naar de printjes gekeken.

als je afwisselend analoog en digitaal rijdt dan mogen er wat mij betreft 600.000 mensen zeggen dat het NIET hoeft maar voor de praktijk is het veel handiger dat je van de dagen die je tussendoor digitaal hebt gereden gewoon een print maakt en die gewoon bij je houden.

in allebei de bovenstaande gevallen ben je safe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In een andere informatiebron op het internet vond ik dit:

... bron : http://www.chauffeursinfo.nl/Handleidingen/DTpage3.htm

Angelique, wat wil je eigenlijk?

Als je de bijdragen bekijkt dan kun je zien dat er bij herhaling hetzelfde antwoord is gegeven.

Je citeert het antwoord dat van de IVW is gekomen, dan neem ik aan dat zij weten wat je wel of niet bij je moet hebben en dan kom jij met iets dat je ergens anders hebt gelezen.

Als je het antwoord niet wilt horen moet je de vraag niet stellen.

Argus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden