[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rijbewijsverlengen


Recommended Posts

  • Reacties 118
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Als je de arbokeuring hebt gehad en daarna een brief van het cbr hebt gekregen, dat je je rijbewijs mag ophalen bij de gemeente is 1 jaar geldig. Maar je kunt het meteen gaan halen want het rijbewijs die je krijgt is 10 jaar geldig, maar over 7 jaar moet je de code 95 op je rijbewijs hebben (chauffeursvakbekwaamheid) dus je bent over 7 jaar weer aan de beurt. Had hetzelfde heb mijn rijbewijs mogen verlengen in juni en die 10 jaar geldig volgens de geldigheidsduur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goededag Theo inderdaad ken ik hem we zijn niet zo'n groot bedrijf en Nulleke werkt er net zolang als mij. Ik hoop dat je iets aan mijn antwoordt hebt gehad. Ik heb mijn rijbewijs een maand eerder verlengd omdat over 7 jaar toch weer over moet doordat de "code95" op je rijbewijs moet staan.

Succes met het verlengen van je rijbewijs. Groeten Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat van die 7 jaar is onzin, een rijbewijs is 10jaar geldig, code 95 wordt door de gemeente opgezet, dus geen nieuw rijbewijs.

Hieronder enkele antwoorden van het CBR.

Henk

CCV geeft aan de RDW door dat u voldoet aan de verplichte nascholing. De RDW geeft dit vervolgens door aan de gemeente. Zodra u 35 uur nascholing hebt gehad, dan kunt u bij de gemeente de code vakbekwaamheid op uw rijbewijs laten zetten.

De code op uw rijbewijs is vijf jaar geldig.

Bij de verlenging van uw rijbewijs komt de code automatisch op uw rijbewijs. U hoeft dan niet tussentijds naar de gemeente. Houd echter wel goed de verloopdatum van uw rijbewijs in de gaten.

--------------------------------------------------------------------------------

U moet uw rijbewijs C of CE iedere tien jaar verlengen bij de gemeente waarin u woonachtig bent. Sinds 1 januari 2005 is bij iedere verlenging van het rijbewijs ook een medische keuring verplicht. Wij adviseren u om tijdig voor het verlopen van het rijbewijs (minimaal twee maanden) een medische keuring bij een arbo arts aan te vragen. Dit om te voorkomen dat uw rijbewijs in de tussentijd verloopt en u tijdelijk niet mag rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • Forumlid

Heb de zoekfunctie eens een keer gebruikt omdat ik een poosje terug iets gelezen had hier over het verlengen van je rijbewijs D en de regels omtrent code 95. Veel topics maar kan het niet weer terug vinden. Had het topic opgeslagen als favouriet maar vorig weekend een totale crash van de laptop en XP er weer helemaal opnieuw opgezet en alle gegevens natuurlijk foetsie.

Het volgende: mijn rijbewijs moet voor 15 januari 2015 verlengd worden. Ik las toen in dat topic een soort van "maas in de wetgeving" en dat kwam er op neer dat als ik voor 2015 verleng dat de code er dan nog niet op hoeft te staan. Begreep namelijk dat als ik in 2014 verleng, dus ruim op tijd voor de deadline, hij wel geldig is tot 2024 maar dat er dan pas in 2019 de verplichte nascholings Code 95 op moet staan. Zou ik in 2015 de verlenging er op hebben staan (krapjes die 2 weken dus doen we sowieso niet) dan moet ik vanaf dat moment al Code 95 er op hebben staan.

Mijn vraag: klopt het dat als ik zorg dat ik hem in 2014 verleng, dat ik dan nog geen Code 95 er op hoef te hebben maar er wel voor moet zorgen dat deze er in 2019 op staat of moet ik voor 2014 ook al die 35 uren gemaakt hebben?! Gevalletje bomen-bos.

Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de zoekfunctie eens een keer gebruikt omdat ik een poosje terug iets gelezen had hier over het verlengen van je rijbewijs D en de regels omtrent code 95. Veel topics maar kan het niet weer terug vinden. Had het topic opgeslagen als favouriet maar vorig weekend een totale crash van de laptop en XP er weer helemaal opnieuw opgezet en alle gegevens natuurlijk foetsie.

Het volgende: mijn rijbewijs moet voor 15 januari 2015 verlengd worden. Ik las toen in dat topic een soort van "maas in de wetgeving" en dat kwam er op neer dat als ik voor 2015 verleng dat de code er dan nog niet op hoeft te staan. Begreep namelijk dat als ik in 2014 verleng, dus ruim op tijd voor de deadline, hij wel geldig is tot 2024 maar dat er dan pas in 2019 de verplichte nascholings Code 95 op moet staan. Zou ik in 2015 de verlenging er op hebben staan (krapjes die 2 weken dus doen we sowieso niet) dan moet ik vanaf dat moment al Code 95 er op hebben staan.

Mijn vraag: klopt het dat als ik zorg dat ik hem in 2014 verleng, dat ik dan nog geen Code 95 er op hoef te hebben maar er wel voor moet zorgen dat deze er in 2019 op staat of moet ik voor 2014 ook al die 35 uren gemaakt hebben?! Gevalletje bomen-bos.

Robert

als je in 2014 een nieuw rijbewijs neemt hoef je geen code 95 erop te hebben.

echter bij controle's na september 2016 ben je het haasje.

oom agent wil dan europawijd die code 95 zien staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Gast midweek

afgelopen maandag m'n rijbewijs opgehaald bij de gemeente.

code 95 staat er niet op, toch maar eens vragen hoe dat nou zit.

zouden ze bij de gemeente toch moeten weten!

na enig overleg tussen de baliemedewerkers gingen ze iemand halen die "alles weet over rijbewijzen".

ik ging naar huis met de volgende mededeling:

"zonder die code mag u ook zonder bril rijden"..... :confused:

ik heb ze vriendelijk bedankt voor de informatie.

de spaarzame informatie die er over te vinden is staat hier op het forum verzameld.

verder moet je het maar uitzoeken?

je zou bijna denken dat het bedacht is in brussel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

in 2016 moet iedereen de verplichte nacholing hebben gedaan, dat wil dus zeggen dat iedereen in 2016 die als beroepschauffeur wil blijven rijden een nieuw rijbewijs moet aanvragen om de code 95 op zijn rijbewijs vermeldt te krijgen. dit vandaag 01-10-2010 bij het cbr en het ccv en de gemeente nagevraagd omdat ik per vandaag een nieuw rijbewijs heb met een geldigheidsduur van 10 jaar (maar niet heus 10 jaar dus)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

echter bij controle's na september 2016 ben je het haasje.

oom agent wil dan europawijd die code 95 zien staan.

op een nederlands rijbewijs bedoel je daarmee.

een rijbewijs behaald in finland blijft geldig tot je 65ste levensjaar. tussendoor hoeft men die niet teverlengen. me ex heeft der foto er nog opstaan toen ze 18was, en dat is ze al even niet meer. al heel even niet meer. ;)

ik heb nog steeds een nederlandsrijbewijs, maar als ik hem omzet, wat ik in 2014 moet doen, omdat die dan verloopt. betekent geen code 95 op me rijbewijs. de scholing word in finland bijgehouden in een computer, en er komt geen aantekening op het rijbewijs.

(en ik vermoed dat een spanjool oid de moeite gaat nemen dat op een finse site tecontroleren. de finnen kennende zal die site geheel in het fins/zweeds zijn, en daar kan men meestal toch niks mee.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
in 2016 moet iedereen de verplichte nacholing hebben gedaan, dat wil dus zeggen dat iedereen in 2016 die als beroepschauffeur wil blijven rijden een nieuw rijbewijs moet aanvragen om de code 95 op zijn rijbewijs vermeldt te krijgen. dit vandaag 01-10-2010 bij het cbr en het ccv en de gemeente nagevraagd omdat ik per vandaag een nieuw rijbewijs heb met een geldigheidsduur van 10 jaar (maar niet heus 10 jaar dus)

Groot rijbewijs ==== 5 jaar OEPS DIT gaat gelukkig pas in 2013 van start!!!

Op een gegeven moment loopt die hele Rattaplan: rijbewijs / medische keuring / nascholing synchroon ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat voor Richard, als je tenminste niet verder weg gaat dan 50km.

en voor Bernard in z'n vorige functie

De volgende beroepsbestuurders zijn vrijgesteld van het hebben van een geldige code vakbekwaamheid:

...

...

• Voertuigen die materieel of uitrusting vervoeren die de bestuurder voor zijn werk

nodig heeft, mits het rijden met het voertuig niet de voornaamste activiteit van de bestuurder is

–

Deze uitzondering is mede van betekenis voor voertuigen die door bestuurders van ten minste 21 jaar binnen een straal van 50 km.:

i. worden gebruikt voor het vervoer van producten van landbouwbedrijven

van de teeltplaats naar de veiling;

ii. worden gebruikt voor het ophalen van melk op boerderijen en het

terugbrengen van melkbussen of zuivelproducten voor de veevoeding naar

de boerderijen;

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dan vinden jullie het hier zo achtelijk....:rolleyes:

Je gaat naar de BMV, ze nemen een foto, je betaald $20.00, en je hebt je rijbewijs verlengd.:ja:

Oh, je krijgt het nieuwe ook gelijk.

Bijna iedereen mag met zijn 15de lessen, met pa of ma, en de dag dat ze 16 worden doen ze examen en hebben het rij bewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik ging naar huis met de volgende mededeling:

"zonder die code mag u ook zonder bril rijden"..... :confused:

ik heb ze vriendelijk bedankt voor de informatie.

dus over een aantal jaar rijden er bij jou in de gemeente alleen brildragende chauffeurs??:cool:LOLhilarisch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik lees nergens iets over de oudere chauffeurs.

als je geboren voor 1950 had je geen ccv diploma nodig.

is het nu ook niet zo dat als je voor 1950 geboren bent ook van de nascholing ge vrijwaard bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden