[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rijbewijsverlengen


Recommended Posts

  • Forumlid

Ja, volgens mij ook.

Maar wij hebben 4 afdelingen. Transport, Aanneming, Handel en Research.

Omdat de transportafdeling "in dienst staat" van in hoofdzaak de handelsafdeling hebben ze bij ons gekozen om in elk geval de chauffeurs allemaal onder de CAO voor het beroepsgoederenvervoer te laten vallen. Zodat er geen gedoe over kan komen dat men zich in dat opzicht niet aan de regels zou houden.

Volgens mij is het zo dat als een bedrijf meer dan een bepaalde hoeveelheid transportwerk (75%???) van het voor zich zelf doet, het niet onder het beroepsgoederenvervoer valt, maar eigen vervoer is en dus niet onder de algemeen bindend verklaring van de CAO valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 118
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Ik moet mn rijbewijs vernieuwen februari 2012.

Ik ben chauffeur, maar zit in de bouwcao. (Zandkieper)

Ben ik dan nu ook verplicht om met de code 95 te hebben.

We rijden altijd eigen werk. Dus weet ff niet of dit er dan onder valt?

Wie kan mij hier eens met helpen.

Als de afgiftedatum van je C-rijbewijs ligt vòòr 10 september 2009, dan val je in de overgangsregeling. Je bent dan vrijgesteld van de basiskwalificatie en je krijgt uiterlijk 7 jaar de tijd om de code vakbekwaamheid op je rijbewijs te hebben, dus uiterlijk voor 10 september 2016. Als je aan deze voorwaarde voldoet, dan kan je je rijbewijs nu nog zonder probleem verlengen.

VCA-cursussen tellen ook mee voor de nascholing. Op de website van het CBR vind je alle informatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Voor mijn werk heb ik ook BHV, waarvoor je ieder jaar een herhalingscursus volgt. Als ik deze volg bij een erkende instelling, wil dit dan zeggen dat ik alleen nog één dag praktijk hoef te volgen, en geen andere theoriecursussen? Hierover vind ik niets op de site van het CBR.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor mijn werk heb ik ook BHV, waarvoor je ieder jaar een herhalingscursus volgt. Als ik deze volg bij een erkende instelling, wil dit dan zeggen dat ik alleen nog één dag praktijk hoef te volgen, en geen andere theoriecursussen? Hierover vind ik niets op de site van het CBR.

Als je deze herhalingscursussen volgt bij een door het CBR erkende gecertificeerde instelling, dan hoef je alleen nog 1 dag praktijk te volgen bij een door het CBR gecertificeerde instelling.

Op http://www.cbr.nl/10511.pp staan linken naar door het CBR erkende opleidingen bij gecertificeerde instellingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Ik kreeg een brief van de RDW dat ik mijn rijbewijs moet gaan verlengen.

Nu staat er heel veel in de brief maar ik vind hem niet duidelijk.

Moet ik nu:

- eerst een medische keuring laten doen

- dan naar de gemeente voor een eigen verklaring (van wat?)

- dat versturen naar het cbr

- en dan weer terug naar de gemeente ?

Heb ik het zo goed of heb ik het toch verkeerd gelezen ?

Alvast dank voor jullie input !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu je gaat eerst naar de gemeente voor een eigen verklaring.€ 23.

dan laat je je eigen keuren kijk even of je keuring voor chauffeur bij arbo er aan komt

zo ja vraag je je werkgever of deze een keuring aan wilt vragen en dan kun je gelijk met deze keuring je eigen verklaring in laten vullen kosten €0

indien je niet bij de arbo gekeurd kan worden dan moet je naar een huisarts die niet jouw huisarts is dus iemand die je niet ken.

dan de eigen verklaring ingevuld door je zelf en door de keuringsarts.

opsturen naar het CBR.

je krijg dan vanzelf te horen of het is goed gekeurd of niet.

als je bent goedgekeurd ligt dit ook vermeld bij de gemeente waar jij je rijbewijs laat verlengen kosten € 37.

als je word afgekeurd krijg je van zelf bericht voor herkeuring.

ik heb mijn rijbewijs vorige week laten verlengen en zo waar alles lag klaar en krijg zonder het te vragen ook code 95 erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit moest ik vorige maand nog doen,

Eigen verklaring €23,50

Keuring arbo arts: €100,-

Rijbewijs €65,-

Rijbewijsje verlengen, ik was GDV bijna €190,- kwijt!

Edit:

over 1 1/2 jaar komt die ADR verlenging er ook weer aan, dat kost ook weer een paar meier. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Afhankelijk van wat je werkgever wil (of doet): mijn werkgever heeft een contract met een bedrijfsarts, die rijbewijs- en ARBO keuringen op de zaak doet. Kosten voor de werknemer: geen!

ADR zou je ook in het kader van je bijscholing kunnen doen, kosten wederom nul!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit moest ik vorige maand nog doen,

Eigen verklaring €23,50

Keuring arbo arts: €100,-

Rijbewijs €65,-

Rijbewijsje verlengen, ik was GDV bijna €190,- kwijt!

Edit:

over 1 1/2 jaar komt die ADR verlenging er ook weer aan, dat kost ook weer een paar meier. :(

Keuring bij de plaatselijke rijschool, is ook onafhankelijk €40 of €45 :zegtniets: En kon zo op de rekening van de werkgever.

Moet volgend jaar rijbewijs verlengen, en mijn ARBO keuring een jaar later, dus die ARBO keuring laat ik vervroegen, dan heb ik die elke keer gelijk met het rijbewijs verlengen.....

Dit is ook een van de redenen dat mijn vader begin volgend jaar zijn C en D rijbewijs niet verlengt. Hij wil gewoon zijn B en E houden, op een auto gaat ie toch niet meer. Heeft genoeg gezien vind ie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry rik.

de keuring voor rijbewijs categorie C en D, dient door een arboarts gedaan te worden.

de huisarts mag geen keuring meer doen voor beroepschauffeurs.

waarom dat zo is, weet ik niet, ik wel dat het zo is

ik ben het er niet hellemaal mee eens de keuring categorie c en d kunnen ook door een andere arts als je huisarts laten doen.

maar als je bij de arboarts het laat kan ndit gelijk met je keuring.

er zijn bedrijven die laten de chauffeur op tijd keuren en als de chauffeur dan niet op let en hij moet een jaar later zijn rijbewijs verlengen kan het zijn dat de werkgever zich zo opstelt van had je een jaar geleden moeten doen nu zijn het extra kosten dus betaal zelf maar.

ik weet niet hoe het zit als je eigen rijder en of ZZper bent.

dan ligt het denk ik anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rik jongen, op die eigen verklaring staat duidelijk vermeld dat je je moet laten keuren bij een arbodienst.

vroeger kon je gewoon bij een collega van je huisarts terecht maar tegenwoordig niet meer.

zonder keuring bij een arbodienst naar eigen keuze word je formulier per kerende post terug gestuurd en kun je opnieuw beginnen.

lees dat formulier nog maar eens goed door!!!!

freddie sorry ik had er overheen gelezen wist dit niet.

maar nu even een vraag ik heb nu de keuring gehad bij de arbo maar als ik over 10 jaar weer moet verlengen ik ben dan 70 waar moet ik dan mij laten keuren als ik niet meer met een transport bedrijf in contract sta.

(ik vraag mij af of ik het dan nog moet doen maar dat is een ander verhaal)

vraag twee nu ben ik ZZper ik ben niet aangesloten bij een arbo kost mij te veel geld hoe gaat dat dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan wordt het een duur grapje voor me denk ik zo.

Ik zit net in mijn uitwerkmaand dus mijn huidige werkgever zal het niet betalen en als ik die brief moet geloven moet ik deze maand al alles gaan regelen dus zal je zien dat ik het zelf kan betalen...Leuk zo in de maand December.

Als ik het eerder had geweten hoe dit werkte dan...als als als.

En dan zal je ook nog zien dat alles in de maand januari valt en kan ik gelijk beginnen met verlof vragen bij de nieuwe werkgever, zal die blij mee zijn..

Als alles maar voor maart geregeld is dan komt het goed.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

er staat letterlijk in de wetgeving dat je door een arboarts gekeurd moet worden, er staat nergens dat dit bij een arbodienst moet gebeuren............

ik heb de keuring bij een huisarts met bevoegdheid tot arbokeuring laten doen, kosten waren ong. 50 euros, met (arbo)stempel op je eigen verklaring van die (arbo)arts, voor het cbr wat het prima in orde en geaccepteerd.

deze arts keurde ook op zaterdag (scheelt alweer een snipperdag).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Mijn ervaring :

Eigen verklaring gehaald op het gemeentehuis,kosten €23.50 op 05-01-2011

Pasfoto's laten maken =/-€ 10

Afspraak gemaakt via internet bij : https://www.regelzorg.nl/index.php?page=keuringslocaties ,, (kan op meer dan 130 locaties in NL)op 13-01-2011 kosten € 52,50.

De door mij ingevulde en ondertekende eigen verklaring is door de keuringsarts ook ingevuld en opgestuurd.

De keuring stelt niks voor,urinemonster,bloeddruk,linkeroog met en zonder bril,rechteroog met en zonder bril,en wat geouwehoer met die man over ons beroep(hoe slecht we t af en toe hebben.:D)

En kreeg op 03-02-2011 een verklaring van geschiktheid,dit is gemeld bij het centraal register rijbewijzen en bromfietscertificaten van de RDW alwaar de gemeente kennis kan nemen van dit besluit.

Verklaring is tot een jaar na dagtekening geldig.

Ik ga dus morgen ofzo eens langs op het gemeentehuis en moet er wel voor zorgen dat ik die code 95 erop heb,ondanks ik m niet nodig heb omdat ik van voor 1955 ben.

maar voor de controle onderweg in het buitenland,beter mee dan om verlegen.

groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Ik heb al goedkeuring van het CBR, moet dus alleen nog mijn rijbewijs aanvragen bij gemeentehuis.

Staat hier dan al gelijk code 95 op?

Ik ga namelijk in Juni en September op cursus om een aantal van die punten te halen.

Of moet ik dit nog speciek aankaarten bij de ambtenaren dat het er specifiek op moet. Je krijgt toch immers tot 2015 de tijd om die punten te vergaren.

Ik hoor graag van jullie.

Groet Pascal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb al goedkeuring van het CBR, moet dus alleen nog mijn rijbewijs aanvragen bij gemeentehuis.

Staat hier dan al gelijk code 95 op?

Ik ga namelijk in Juni en September op cursus om een aantal van die punten te halen.

Of moet ik dit nog speciek aankaarten bij de ambtenaren dat het er specifiek op moet. Je krijgt toch immers tot 2015 de tijd om die punten te vergaren.

Ik hoor graag van jullie.

Groet Pascal

Alle houders van een rijbewijs D, afgegeven vóór 10 september 2008 en rijbewijs C, afgegeven vóór 10 september 2009, krijgen in hun eerste periode van verplichte nascholing geen vijf, maar zeven jaar de tijd om aan de nascholing te voldoen. Dit betekent dat beroepschauffeurs:

met een rijbewijs C, afgegeven vóór 10 september 2009, uiterlijk op 10 september 2016 een geldige code vakbekwaamheid op het rijbewijs moeten hebben.

De gecertificeerde cursussen die vrachtautochauffeurs vanaf 1 maart 2009 volgen, tellen al mee voor de verplichte nascholing.

Iedere chauffeur kan zelf een keuze maken uit de door CCV gecertificeerde nascholingscursussen. De enige eis is dat van de 35 uur nascholing een chauffeur minimaal één dag (7 uur) een praktijktraining moet volgen. Alleen cursussen met een V code tellen mee voor de vereiste 7 uur praktijktraining.

Kijk hier voor het overzicht van gecertificeerde nascholingscursussen.

Bron CBR/ CCV

Mocht je nu een nieuw rijbewijs ontvangen, dan staat er achter de voertuigcategorie een code. Dit ziet er zo uit: 95.20.08.2015 Dat houdt in dat je voor deze datum je 35 uur nascholing gevolgd moet hebben. Als je dat hebt volbracht, neem ik aan dat je de datum op je rijbewijs moet laten veranderen bij het gemeentehuis, dus in 95.20.08.2020

Verder informatie over de richtlijn staat op www.ccvexamenhuis.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moet je die eigen verklaring eerst ophalen en dan pas laten keuren, of kan die eigen verklaring ná de keuring gekocht worden.

Weet ook iemand of het klopt dat je zo'n eigen verklaring bij een rijscchool kan kopen? LAs zo wat, en als chauffeur zijnde zijn de openingstijden van een gemiddeld gemeenthuis ook niet echt heel erg makkelijk. Grote rijscholen zijn ook zaterdags geopend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK thanx, dus die verklaring krijg je niet bij een rijschool.....?

nee, op het gemeentehuis.

ik ben benieuwd wat die tegenwoordig kost, moet er ook 1 halen binnenkort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden