[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen duwt auto kilometers voort


easyrider

Recommended Posts

  • Forumlid

HOOGKERK - Drie Friezen zijn gistermiddag gewond geraakt, toen een vrachtwagen hun auto kilometers lang voortduwde.

Het bizarre ongeval deed zich voor op de snelweg A7, ter hoogte van Hoogkerk. Een vrachtwagen reed achter de auto, waarin een 39-jarige Drachtster, een 31-jarige vrouw en een 8-jarig meisje uit Oudeschoot zaten. Op een gegeven moment raakte de voorzijde van de vrachtauto vastgeklemd aan de trekhaak van de auto.

De 28-jarige vrachtwagenchauffeur uit Coevorden merkte niets en duwde de auto kilometers voort in de richting van Friesland. Pas toen andere weggebruikers de chauffeur waarschuwden, stopte hij. De Friese inzittenden van de auto zijn met nekklachten naar het ziekenhuis gebracht. De wagen moest worden afgesleept.

De Groninger politie vindt het ongeluk erg vreemd en onderzoekt hoe het heeft kunnen gebeuren. Mogelijk is de auto klem geraakt bij een eerdere kop-staartbotsing.

Bron: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article5643072.ece/Vrachtwagen-duwt-auto%3A-drie-gewonden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Toch vind ik dit een vreemd verhaal... Als er één vastzit aan de achterkant en je rijdt door zonder iets te merken, oké. Maar kilometers lang niet zien dat er een auto wel érg kort voor je blijft hangen om het eens netjes te zeggen? Beetje kansloos, sorry

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
chauffeurS

Ik zie 2 van die mannen in de cab.

Erg populair tegenwoordig:D

De persoon achter het stuur die je op de foto ziet is van de ongevallen verkeersdienst (politie), de persoon op de bijrijderstoel zou heel goed de chauffeur kunnen zijn.

Blijf het een vreemd verhaal vinden. Mocht de vrachtwagen chauffeur echt niets gemerkt hebben, dan is dit niet best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij moet je dat uit een normale zitpositie kunnen zien dat er een auto in lengte richting voor je staat.(al staat hij tegen de bumper).Verder snap ik niet hoe de inzittenden aan nekklachten komen als je zonder horten en stoten vooruit geduwd word!Kan alleen maar komen doordat ze de hele tijd achterom hebben gekeken of ze nog achtervolg werden.Kortom : vreemd verhaal ! (misschien ruzie gehad bij de stoplichten?)

mvg Lammert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Had het artikel inderdaad al gelezen inclusief de vele hatelijke reacties. Al kan ik het mij ook nog wel weer voorstellen. Men heeft toch al een eenzijdig beeld van ons vak. Daar helpen deze ongelukken al helemaal niet bij.

Een reactie had het al over het verbieden van vrachtverkeer overdag. Ach dan blijft er helemaal geen chauffeur over (behalve dan Trucker-Hendrik die toch al de nachtrijder van ons forum is :D) die de levensmiddelen naar de diverse winkels wil brengen. Even kijken hoe gauw men gaat piepen als er niets meer te kopen valt omdat de schappen leeg zijn.

Het beste is om ons er niet te druk over maken, men heeft toch al een negatief beeld over ons.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als dat huisvadertje op de snelweg gewoon 100 of 120 rijdt zoals normaal, dan komt de vrachtwagen er nooit in de buurt. Is weer zo'n etterbak die te druk is met de passagiers dan met het rijden en steeds in snelheid verschilt. Vrachtwagen wil hem inhalen en dan geeft ie weer gas bij.

Denk trouwens ook niet dat de firma blij is met dergelijke berichten in de media....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Spiegel verkeerd afgesteld...?ik heb een camera en kan daardoor alles voor me zien..

Bij sommige auto's springt het beeldscherm van die camera uit boven de 25 km per uur.

Maar een auto aan je bumper kun je alleen missen als de stoel heel erg achterover staat afgesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vergeet niet dat je zijn kant van het verhaal nog niet hebt gehoord.

Het verhaal zoals het in de krant staat is uit de ogen van de Peugot-rijder ... hij zegt dat de chauffeur heeft uitgeroepen 'ik heb u niet gezien' ...

Wie zegt niet dat de Peugot de vrachtwagen heeft zitten sarren?

Dat is ook niet een ondenkbaar screnario ...

Wat zouden jullie doen als een luxewagen zit te sarren .. hij rijdt langzaam, maar als jij hem dan wilt inhalen weet hij opeens wel gas bij te geven. Dus voeg je weer achter hem in ... waarna de Peugotbestuurder het kunstje opnieuw flikt ... dus langzamer gaat rijden etc etc etc

Op een gegeven moment denk je toch ook van Nog een keer en ik ZET HEM BOVENOP zijn bumper?!?!?!

Echter in veel gevallen doe je dit niet, maar het idee komt wel bij je op!

Het verhaal wat je nu in diverse kranten hebt kunnen lezen (en alle misselijkmakende reacties hierop) is slechts van één kant bezien.

Ook in dit geval is het jammer dat je nooit de uitslag van het politie-onderzoek te horen zult krijgen.

Daarnaast vind ik het logisch dat het transportbedrijf geen commentaar wenst te geven, aangezien die wellicht ook nog niet met de chauffeur in kwestie hebben gesproken.

Daarbij zegt de Peugotrijder dat hij heeft gezien dat de chauffeur met andere dingen bezig was.

??? Hoe heeft hij dit vanuit zijn lage positie kunnen zien dan en dat terwijl ze 'doodsangsten' hadden???

Nee, ik denk dat er meer achter dit verhaaltje steekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zouden jullie doen als een luxewagen zit te sarren .. hij rijdt langzaam, maar als jij hem dan wilt inhalen weet hij opeens wel gas bij te geven. Dus voeg je weer achter hem in ... waarna de Peugotbestuurder het kunstje opnieuw flikt ... dus langzamer gaat rijden etc etc etc

Op een gegeven moment denk je toch ook van Nog een keer en ik ZET HEM BOVENOP zijn bumper?!?!?!

Misschien denk je het af en toe wel eens, maar het ook doen is een ander verhaal.

Wij horen de professionals van de weg te zijn! Dus hoe die "amateurs" zich ook gedragen, wij MOETEN daar professioneel op reageren. Dus het gas er af en wachten tot zo'n klier er geen aardigheid meer in heeft en vanzelf verdwijnt.

Het lijkt in de ogen van de overige weggebruikers ook heel vreemd wanneer een vrachtwagenchauffeur zich laat verleiden tot onenigheid met een personenautobestuurder.

Maar ik krijg in dit specifieke geval ook ergens het gevoel dat het verhaal iets anders in elkaar stekkt als men ons nu wil doen geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

waarschijnlijk was de chauffeur hem spuugzat en heeft hij hem er heel dicht op willen zetten om zn ongenoegen kenbaar te maken, wellicht iets te dicht dan.....dit zal hij natuurlijk nooit toe kunnen geven ivm opzet.

Het relaas van de (slachtoffers) doet mij vermoeden dat men hier uitdrukkelijk uit is op smartegeld, en ook hun zullen nooit toegeven dat de bestuurder de truck aan het sarren was.

Hoeft natuurlijk niet allemaal zo te zijn, maar het blijft wel een vaag verhaal .

Snap trouwens nog steeds niet dat mensen niet snappen dat ze bij vrachtwagens uit de buurt moeten blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij moet je dat uit een normale zitpositie kunnen zien dat er een auto in lengte richting voor je staat.(al staat hij tegen de bumper).Verder snap ik niet hoe de inzittenden aan nekklachten komen als je zonder horten en stoten vooruit geduwd word!Kan alleen maar komen doordat ze de hele tijd achterom hebben gekeken of ze nog achtervolg werden.Kortom : vreemd verhaal ! (misschien ruzie gehad bij de stoplichten?)

mvg Lammert

:nee:Bij een XF105 verdwijnt een luxe auto compleet als je hem er een halve meter achterzet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
...

Wat zouden jullie doen als een luxewagen zit te sarren .. hij rijdt langzaam, maar als jij hem dan wilt inhalen weet hij opeens wel gas bij te geven. Dus voeg je weer achter hem in ... waarna de Peugotbestuurder het kunstje opnieuw flikt ... dus langzamer gaat rijden etc etc etc

Op een gegeven moment denk je toch ook van Nog een keer en ik ZET HEM BOVENOP zijn bumper?!?!...

Inhoudelijk wil ik niets toevoegen in dit topic, simpelweg omdat ik pas een mening mag vormen als ik beide zijde van het verhaal heb gehoord. Maar, alle speculaties zijn duidelijk uit de lucht gegrepen. Een chauffeur die bij desbetreffende bedrijf werkt zal nooit op bovenstaande gedachte komen, laat staan uitvoeren! De nederlandse ADR piloten zijn in mijn ogen een van de beste van Europa en zullen NOG meer nadenken en uitkijken wanneer ze met de wagen van rijstrook wisselen.....

Helaas ook wordt er niet gesproken over de toestand van deze chauffeur. Hij zal ook wel hulp nodig hebben om deze ervaring van hem af te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de telegraaf heeft het nu als nieuws.

beetje laat mischien, maar men mag daar ook reageren.

wel even interessant om weer eens te zien hoe de automobilist over beroepschauffeurs denkt...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5694335/__Angstige_rit_op_bumper_truck__.html

Ik lees een hoop overdreven emotiele reactie's in de Televaag,ik heb er weleens met een man van TVM over gepraat,die zei "Dat jullie altijd negatief afgespiegeld worden is omdat jullie groter en sterker zijn als die vent in zijn leasbak en dat doet bij een hoop mensen zeer, mensen denken tenslotte als ze in een auto stappen dat ze het helemaal zijn"

Is ook pshygologishe bewezen,mensen nemen het altijd op voor de zwakkere /kleinere onder ons waar de schuldvraag ook ligt.(dat begint soms al op de lagere school, jij wordt elke keer door dat kleine opdondertje bij jouw in de klas systeematisch gepest en geeft hem op een gegeven moment een klap op zijn muil,dan is het van "durf jij wel grote lummel ")

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inhoudelijk wil ik niets toevoegen in dit topic, simpelweg omdat ik pas een mening mag vormen als ik beide zijde van het verhaal heb gehoord. Maar, alle speculaties zijn duidelijk uit de lucht gegrepen. Een chauffeur die bij desbetreffende bedrijf werkt zal nooit op bovenstaande gedachte komen, laat staan uitvoeren! De nederlandse ADR piloten zijn in mijn ogen een van de beste van Europa en zullen NOG meer nadenken en uitkijken wanneer ze met de wagen van rijstrook wisselen.....

Helaas ook wordt er niet gesproken over de toestand van deze chauffeur. Hij zal ook wel hulp nodig hebben om deze ervaring van hem af te zetten.

ook adr chauffeurs zijn gewoon mensen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden