[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]Spring naar bijdragen
Een traktor op een 80 km weg is irritant. Iedereen wil er voorbij, en dit zorgt voor gevaarlijke situaties. Nu rijden de meeste tractoren geen 25, maar 40-50 km/u.
In Helmond
(de stad waar het Kasseler-Tariv is uitgevonden (D-1 tekent iedereen voor in Helmond), en waar bijna iedereen failliet gaat (MTB (die is met Van Maris VMT begonnen, maar ook weer failliet gegaan), Christiaans (failliet, maar is weer actief onder de naam BC Logistics BV), Kaak (al 2x failliet maar nu verder onder de naam R&L European Distribution BV), Nobrex (failliet, vervolg onbekend), R&W Fashiontransport ("opgegaan" in Boekesteyn), Mercavan / Van de Vleuten (failliet, en daarna bij Verhaegh Deurne ingestapt, en binnen een jaar ook failliet), JP Logistics (failliet, vervolg onbekend) - en die niet failliet zijn (Friedi Sleegers, gemiddelde leeftijd trekker 1998), Frans van Hout (alleen 0-uren contracten), TCK (1 uur per dag rijden, 9 uur laden/lossen))
is mij iets vreemds opgevallen: er zijn 2 industrieterreinen die middels 1 weg met elkaar verbonden zijn (Varenschut, beter bekend als de auto-boulevard). Ene industrieterrein zit bijvoorbeeld Loven, MAN, Mercedes, en andere industrieterrein zit bijvoorbeeld Vos, Vion, Valeo, Kuhne & Nagel enz..
Elke keer als ik er reed, had ik OF op de heenweg, OF op de terugweg, een rangeertrekker met oplegger van Van den Broek uit Helmond voor me. Het traject dat dat ding reed is tussen de 3 en 4 kilometer (de afstand van het ene naar het andere industrieterrein). Dat ding rijd 25 km/u max. Rond spitstijd (tussen 16.30 en 17.15 uur is het een chaos met afgewerkte mensen daar op dat industrieterrein), rijdt dat ding van Van den Broek ook. Dit resulteert een een file van afentoe wel een kilometer op het industrieterrein. Voor de ongelovigen: ga rond 17.00 uur maar eens kijken bij de rotonde Varenschut met Vossenbeemd. Er rijden minimaal 2 van die rangeertrucks. Ik heb er geen kenteken op zien zitten, alleen op de oplegger.
Mag dit? Ik dacht dat rangeertrekkers alleen op eigen terrein mochten rijden, niet op de openbare weg. Een tractor mag ook alleen van zijn boerderij naar zijn land rijden op de openbare weg, en die heeft dacht ik een soort van kentekenplaat. Van den Broek rangeert bijvoorbeeld van loods Kuhne en Nagel naar loods Valeo. Die rangeerdingen zijn zeker Euro-0. Wegenbelasting hoeft er volgens mij ook niet betaald voor te worden, en verzekering lijkt me wel, maar waarom zit er dan geen kentekenplaatje op zo'n ding. Als ik een ongeluk krijg met zo'n ding, is dat dan verzekerd?
Ik heb het er op m'n laadadres regelmatig over gehad, als er weer zo'n rangeerding voorbij kwam. Die wisten het niet, en maakten zich er niet druk om.
Wie weet er iets hier op het foruim over rangeertrucks op openbare weg?
You can post now and register later.
If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.
Vraag
jwdb740215
Een traktor op een 80 km weg is irritant. Iedereen wil er voorbij, en dit zorgt voor gevaarlijke situaties. Nu rijden de meeste tractoren geen 25, maar 40-50 km/u.
In Helmond
(de stad waar het Kasseler-Tariv is uitgevonden (D-1 tekent iedereen voor in Helmond), en waar bijna iedereen failliet gaat (MTB (die is met Van Maris VMT begonnen, maar ook weer failliet gegaan), Christiaans (failliet, maar is weer actief onder de naam BC Logistics BV), Kaak (al 2x failliet maar nu verder onder de naam R&L European Distribution BV), Nobrex (failliet, vervolg onbekend), R&W Fashiontransport ("opgegaan" in Boekesteyn), Mercavan / Van de Vleuten (failliet, en daarna bij Verhaegh Deurne ingestapt, en binnen een jaar ook failliet), JP Logistics (failliet, vervolg onbekend) - en die niet failliet zijn (Friedi Sleegers, gemiddelde leeftijd trekker 1998), Frans van Hout (alleen 0-uren contracten), TCK (1 uur per dag rijden, 9 uur laden/lossen))
is mij iets vreemds opgevallen: er zijn 2 industrieterreinen die middels 1 weg met elkaar verbonden zijn (Varenschut, beter bekend als de auto-boulevard). Ene industrieterrein zit bijvoorbeeld Loven, MAN, Mercedes, en andere industrieterrein zit bijvoorbeeld Vos, Vion, Valeo, Kuhne & Nagel enz..
Elke keer als ik er reed, had ik OF op de heenweg, OF op de terugweg, een rangeertrekker met oplegger van Van den Broek uit Helmond voor me. Het traject dat dat ding reed is tussen de 3 en 4 kilometer (de afstand van het ene naar het andere industrieterrein). Dat ding rijd 25 km/u max. Rond spitstijd (tussen 16.30 en 17.15 uur is het een chaos met afgewerkte mensen daar op dat industrieterrein), rijdt dat ding van Van den Broek ook. Dit resulteert een een file van afentoe wel een kilometer op het industrieterrein. Voor de ongelovigen: ga rond 17.00 uur maar eens kijken bij de rotonde Varenschut met Vossenbeemd. Er rijden minimaal 2 van die rangeertrucks. Ik heb er geen kenteken op zien zitten, alleen op de oplegger.
Mag dit? Ik dacht dat rangeertrekkers alleen op eigen terrein mochten rijden, niet op de openbare weg. Een tractor mag ook alleen van zijn boerderij naar zijn land rijden op de openbare weg, en die heeft dacht ik een soort van kentekenplaat. Van den Broek rangeert bijvoorbeeld van loods Kuhne en Nagel naar loods Valeo. Die rangeerdingen zijn zeker Euro-0. Wegenbelasting hoeft er volgens mij ook niet betaald voor te worden, en verzekering lijkt me wel, maar waarom zit er dan geen kentekenplaatje op zo'n ding. Als ik een ongeluk krijg met zo'n ding, is dat dan verzekerd?
Ik heb het er op m'n laadadres regelmatig over gehad, als er weer zo'n rangeerding voorbij kwam. Die wisten het niet, en maakten zich er niet druk om.
Wie weet er iets hier op het foruim over rangeertrucks op openbare weg?
Link naar opmerking
Deel via andere websites
Top Posters For This Question
10
9
4
4
Popular Days
24 jan
26
25 jan
17
26 jan
11
10 feb
5
Top Posters For This Question
jwdb740215 10 posts
Teddybeer 9 posts
hwm.klaassen 4 posts
schoenenreus 4 posts
Popular Days
24 jan 2010
26 posts
25 jan 2010
17 posts
26 jan 2010
11 posts
10 feb 2010
5 posts
76 antwoorden op deze vraag
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.