[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

de week van rubberduck


rubberduck

Recommended Posts

  • Forumlid

2 week geleden stond ik nog een nacht door te brengen naast het veld van de plaatselijke voetbalclub in een ploatske in zuid Belgie.

Welgeteld 6 huizen en een voetbalclub in dat dorp.

attachment.php?attachmentid=18328Ook

In duitsland heb ik een middag en een avond door gebracht op de parking van een vaag dorpje tegen de oostenrijkse grens.

Heerlijk 's middags een wandeling gemaakt naar het dorp, een paar potjes bier opgehaald.

Daarna teruggewandeld in de zon, het was 20 graden.

Heerlijk een paar uurtjes in de zon doorgebracht met een goed boek

2_1642.png

200 bladzijdes uitgelezen, onder een strak blauwe lucht, potje bier erbij in een t-shirtje onder de zon en doodse stilte om je heen.

meer heb je toch niet nodig, genieten volop dus.

Heb nog wel even een inspanning gedaan, helemaal naar de achterkant van de trailer gelopen om een plaatje te schieten.

attachment.php?attachmentid=18329

Afgelopen week dus vrij geweest, heb nu weer eens echt moeten werken, vrouwlief had het kluslijstje al klaar liggen vorig weekend.

De kamer van zoonlief moest gestript en verbouwd worden.

Na 5 dagen aan het klussen te zijn geweest en de Ikea te hebben leeggekocht is het af.

(mocht ikea breda binnenkort een stuk eraan bouwen, dan is dat van ons geld).

Nu dat af is,kan ik nog even ontspannen, Maandagavond vertrekken naar frankrijk.

Vandaag nog op Eindhoven airport geweest, familielid kwam terug van 4,5 maand missie in afghanistan.

Met een gote groep hebben we hem ingehaald bij het vliegveld van de luchtmacht.

Emotioneel,maar wel zeer indrukwekkend.

attachment.php?attachmentid=18332

attachment.php?attachmentid=18331

attachment.php?attachmentid=18330

attachment.php?attachmentid=18333

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name=

attachment.php?attachmentid=18329

prachtige foto dit!!!!! Die sprieten die doen het hem denk ik?:ok:

Ik bedoel dus de foto vanaf de achterkant

bewerkt door sjoeke
op een of andere manier staat de foto er niet bij
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
prachtige foto dit!!!!! Die sprieten die doen het hem denk ik?:ok:

Ik bedoel dus de foto vanaf de achterkant

dat was gewoon een geluksfoto omdat ie gevallen was daar achter bij zijn trailer en in de stabiele zijligging maar afgedrukt had:D

de foto is er niet minder om.

tenminste de foto die bij hem staat.:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sta jij ook op die groepsfoto RD?

Iedereen zal wel superblij zijn dat hij terug is in origineele staat, een meer dan goede reden om er een paar te pakken.:ok:

Op naar den heuvel....:ja::D

Nee ik heb de foto gemaakt, onze veteraan is blij dat ie weer terug is.

Vorige week zijn ze al uit afghanistan vertrokken, mochten een paar dagen aclimatiseren op kreta.

Moet je voorstellen, 2 jaar toewerken naar je missie, dan 5 maanden in the dessert, stof en stilte.

Dan na een paar uur in een vliegtuig sta je met je familie in een lawaaige aankomsthal, waar je na 5 maand onthouding je eerste pilsje drinkt.

En dan kom je buiten, regent het, dan wil je maar 1 ding.......met zijn allen naar de mc donalds in Tilburg.

Meneer moet even de knop omzetten, heeft nu 5 week vakantie, krijgen wel psychische hulp van defensie, het zwarte gat zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij het ontwaken vanmorgen, keek ik op de kalender, verhip 1e paasdag.

Reden om eruit te gaan en een bakkie koffie te nemen.

Vrouwlief was al druk bezig met het ontbijt te maken, hoort daar geen ei bij zei ik

Ja eigenlijk wel, ik dus met een bakkie koffie en een sigaretje in de hand richtig kippenhok.

Het was heerlijk buiten, de zon begon net door te komen, ik zag door het kippengaas al wat kippen rondscharrelen.

Staand bij het hok trok ik nog even aan mijn sigaret, blies de rook de vrije ruimte in, ik hoorde een kip tokken, en keek mij met een schuin koppie aan.

Kijk kip jij zit daar en ik sta hier, ik heb honger, en jij hebt iets wat ik wil hebben, mompelde ik.

Met pasen eten de mensen eieren, waarom? er zijn allerlei verklaringen voor.

Het ei als vruchtbaarheidssymbool (al in het oude Egypte gaf men elkaar aan het begin van de lente versierde eieren cadeau).

Je zag de kip kijken, mafkees in je badjas, wat sta je daar nou te praten in jezelf.

Maar ik zag hoe de kip op zijn hoede was, maar ik wil een ei, dus ik met mijn hand het hok in.

En er gebeurde iets waar ik geen rekening mee had gehouden, na jarenlang ongestraft eieren uit de ren te hebben genomen, knapte er iets in het koppie van de kip.

Hij zag mijn duster met daaruit stekend een hand, die richting zijn eieren ging, dat pikte meneer de kip niet.

Binnen 1 tel dat ik 1 ei had aangeraakt, voelde ik een hevige pijn in mijn arm, het was meneer kip.

( eigenlijk is een kip een vrouw, maar alle dieren bij ons heten meneer).

Meneer kip vloog mij aan, van schrik trok ik mijn arm uit de ren, meneer kip er nog aan hangend.

Ik schrok hevig en schudde mijn arm, daar vloog meneer kip door de lucht, stuiterend kwam hij terecht op de grond.

Daar lag hij, de bastaard, de kip keek van schrik om zich heen, je zag hem denken, heee vrijheid.

Als een dolle probeerde ik met nog de koffie in de hand acter de kip aan te gaan.

Daar maakte ik dus een grote fout, want ik dreef hem richting tuindeur, die nog open stond.

Daar ging hij naar binnen de keuken in, daar vluchte de kip, de verse broodjes ervan af gooiend, over het aanrecht.

Via de gootsteen en de eethoek kwam hij voor de koelkast terecht, dat is zo'n glimmende.

Hij dacht daar zeker dat daar een andere meneer kip zat, met rood doorlopen ogen pikte hij hard in de deur van de koelkast, gevolg, allemaal deuken in de deur.

Ik rende door de keuken om de kip te pakken te krijgen, in alle consternatie was ik vergeten dat ik een duster aan had.

rennen en een open duster gaan ook niet samen, ik struikelde over de punt van de duster, viel en schoof over de eettafel richting koffiepot die erop stond.

met een klap viel deze op de grond, door het lawaai schrok de kip nog harder, vluchte weg de eerste de beste deur door, de woonkamer in.

Half vliegend en toktokkend ging hij door de kamer, langs het dressoir waar de fotolijstjes op de grond vielen.

Waar is mijn buks riep ik naar vrouwlief, die van schrik naar buiten was gevlucht, een paar tellen richte ik de buks op de kip.

Wat zou het worden, hagel in het behang of hagel in de kip, dat dacht meneer kip ook, en vluchte weer naar de keuken.

Ondertussen was door al het lawaai, al buren voor het raam komen kijken, hoe ik daar bezig was om een kip proberen om te brengen met een buks.

Hier zit ie schreeuwde mijn vrouw, wijzend naar de tuin, daar zat meneer kip hijgend op het gras in de tuin.

Laat hem daar maar zitten schreeuwde ik, badend in het zweet, stond ik te roepen naar de kip dat ie niet ongestraft deze dag zou door komen.

Stand, 1-0 voor de kip.

Kwaad was ik, en zweten, zweten, ...zwetend werd ik wakker.

paasochtend, opstaan, lekker naar beneden waar ik mijn vrouw aantrof achter een kokend pannetje water met een paar eitjes erin.

De zon scheen, in de verte zag ik de kipjes heerlijk scharrelen in de ren.

Paasontbijtje, heerlijk.

Iedereen vrolijk pasen.

kip+roza.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Leuk verhaaltje eend........

Dromen zijn bedrog blijkt maar weer.

Toen wij vroeger jong waren gooiden wij wel eens kippen bij iemand in huis als de deur los was, dan kreeg je dus wel zo iets als jij in je droom meegemaakt heb, en dan voor het huis door het raam kijken wat er allemaal gebeurde..........LOLLOLLOL

Niet meer van deze tijd zulke grappen nu staan ze met de afstandbediening voor het huis je televisie helemaal te ontregelen.......:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Leuk verhaaltje eend........

Dromen zijn bedrog blijkt maar weer.

Toen wij vroeger jong waren gooiden wij wel eens kippen bij iemand in huis als de deur los was, dan kreeg je dus wel zo iets als jij in je droom meegemaakt heb, en dan voor het huis door het raam kijken wat er allemaal gebeurde..........LOLLOLLOL

Niet meer van deze tijd zulke grappen nu staan ze met de afstandbediening voor het huis je televisie helemaal te ontregelen.......:hamer:

heb je geen firewall om je televisie.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Daar zijn we weer.

attachment.php?attachmentid=18475

Vorige week nog door Frankrijk ronggereden, en deze week weer door duitsland, en volgende week door frankrijk en zwitserland.

Kortom, genoeg stof om maar weer eens van wal te steken.

's Avonds op 2e paasdag vertrokken rond een uur of 7 naar de zaak

Moest nog aankoppelen, spullen in de auto gooien, nog een bakkie koffie, ik en mezelf alleen in de kantine, gezellig.

Rond 8 uur maar een keer vertrekken richting Hazeldonk, toch al een dikke 30 km, daar eerst nog maar een bakkie pleur uit de automaat halen.

Met de koffie op het dashboard door Belgie heen, rond 11 uur bij de franse grens.

Net na Lille richting Abbeville, en vlak voor abbeville tijd om maar eens een uurtje horizontaal te gaan op het bed, ( tot 24 uur waren zondaguren).

Rond 1 uur weer gaan rijden van Abbeville naar Le-Mans, lekker parijs mijden.

Heb ze geteld de auto's, tussen Abbeville en Le-Mans, 23 auto's tegengekomen en er hebben mij 6 ingehaald.

Tsja wat moet je anders doen midden in de nacht, juist auto's tellen.

Rond 5 uur de oogjes dichtgedaan tot 9 uur, wel eerst de auto netjes op een parking neergezet, (ben niet gek).

Daarna weer het gas erop naar Nantes, waar ik om 11 uur was, daar gelost, een pallet of 20, de euro pallets geruild en hup die parking op bij het bedrijf daar.

Precies binnen mijn 10 rijuren Waalwijk-Nantes, overdag doe je er 11 uur over, dus niet te halen, vandaar dus 's nachts rijden.

Om een uur of 2 's middags schoof ik mijn nestje in en heb geslapen tot laat in de avond, even een happie maken in de mobiele keuken die ik bij me heb, en rond 12 uur weer slapies doen.

Tot 6 uur in de woensdagmorgen liggen ronken, dus genoeg uitgerust, van de week vakantie daarvoor.

Om 6 uur kraaide de haan dus voor een nieuwe dag arbeid, eerst koffie zetten, een broodje en een peuk (hoest hoest), zo de dag is weer begonnen.

Vandaag 4 adresjes lossen, adres 1, zes pallets, chauffeur je mag niet in de loods komen, wij lossen.

Luister vrolijke vriend die lading is mijn verantwoording zolang jij geen handtekening heb gezet op mijn cmr, dus of nu tekenen of haal je chef er maar bij.

Bertje stond dus in de loods, en dat is maar goed ook, meneer de fransoos trok met de palletwagen een zak kapot.

Gevolg een soort van poeder stroomde op mijn trailervloer, prutser hier graag tekenen, dat jij de zak hebt kapot gemaakt, daarom wil ik er bij zijn, snap e vou?

Daarna nog 3 adressen eruit gewerkt op het gemakkie.

's Avond richting Parijs gereden, te beginnen net onder Parijs in een klein vaag dorpje.

attachment.php?attachmentid=18476

Een dorp met 12 huizen, een kroeg en 1 bedrijf, in the middle of niks.

Om daar te komen was via kleine landwegen, net zo breed als de auto, met stof gevuld.

Gevolg, een truck denderend over het platte land, met een honderdtal meters stof er achter aan.

Later zou al het vliegverkeer in Europa worden platgelegd door mijn stofwolk, Sorry!!!!

attachment.php?attachmentid=18478

Daar dus Donderdag geladen, een heel gezeik over referentienummers, en een zegel op de trailer.

Nou die zegel is alleen nodig naar verwegistan landen, heb nog steeds geen TIR borden op de auto (gelukkig niet meer).

Dus hup buiten de poort, zegel eraf, mafkezen.

Daarna nog 3 adressen in Parijs laden, maar eerst naar een bakker.

Bonjour, un petit baquette avec un grande cafe, lekker, in het zonnetje dus ontbeten.

Rond de middag Parijs in de auto.

attachment.php?attachmentid=18479

Met geen stress naar Anvers, Antwerpen dus voor mensen die de taal niet machting zijn.

Via de tippelzone van parijs naar charles de gaulle.

Mocht nog iemand een beetje stroom nodig hebben, in parijs is er genoeg.

attachment.php?attachmentid=18480

Net na Lille dacht ik, honger, tijd om te eten dus.

Net over de grens bij de shell maar even 3 kwartier maken en wat eten naar binnen schuiven.

1 tip, nooit daar eten, zo slecht, was er al een paar jaar niet meer geweest, maar had spijt toen ik daar binnen stapte.

Had ik nou toch maar bij de flunch in Lille gegeten, maar da's achteraf, oftewel, achteraf kijk je een koe in de kont, ook lekker.

Rond 8 uur was bertje dus met het span in Antwerpen, kallo.

Hoppa, een lekkere goudgele rakker uit de koelkast en uren turen naar de lege haven.

attachment.php?attachmentid=18477

Vrijdagochtend half 8 weer die vervelende haan te kraaien voor een nieuwe dag.

Maar wat een mooie dag, de vrijdag, dus bijna weekend.

In 10 minuten gelost, daarna naar DE BUS in Kallo.

Die weet iedereen wel te vinden, broodjes en koffie.

Na een rondje Antwerp was ik om 1 uur in de middag leeg, hallo planner ik komt eraan.

Nog even tanken en langs de wasstraat, daar stonden er 6 voor me, doei volgende week wel wassen.

En daar was ie weer de maandag, altijd vervelend, en nu ook want ik moest naar school.

Cursus zuinig rijden, de hele dag rond rijden in een lesauto, maar wel lekker broodjes fricandel tussen de middag.

Maandagmiddag kwam ik thuis, hoi schat ik ga weer naar de zaak, doei.

Even naar de zaak dus, mijn auto kreeg de eerste boordcomputer, omdat ik niet te vertrouwen ben.

Eerlijk is eerlijk, mooi systeem, je kunt er nog net niet mee koken.

Ben blij dat ie er inzit, zal de auto binnenkort even parkeren bij de "club blauwe bock"in zuid duitsland, en de planning bellen rara waar sta ik.

Dinsdag ochtend vertrek, shit gegevens invoeren in computer.

Een x aantal klanten duitsland via Oldenzaal, Hamburg, Lubeck, Berlijn en terug via Hannover.

Toen was het in 1x donderdagmiddag.

Donderdagochtend nog even gezeik met de boordcomputer gehad, ding liep spontaan vast.

Gebeld naar het mannetje van de computers, ja ik zal hem wel even van afstand resetten.

Halverwege berlijn en potsdam begon mijn computer zichzelf ineens te resetten, mooi he die techniek.

Iemand anders bediend mijn computer 600 km verderop.

3 Uur donderdagmiddag stond ik bij een klant, mannetje daar dacht mij even te naaien.

Heute nicht mehr abladen, ik keek naar buiten en zei, mooi man, heb je gezien wat voor weer het is en hoe de zon schijnt, feierabend, bis morgen.

Dat vond ie niet leuk, ja wie mij naait, naai ik 2 keer zo hard terug.

Snel naar garbsen-nord, een groot bord noodels en goulash, een pot bier, een toetje en een groot tv scherm vlak voor me.

Kon nog net de laatste 30 km zien van de ronde van Turkije, een fransoos had de etappe gewonnen, en onze Kenny van Hummel tweede in een massasprint, toch knap.

Daarna terug naar de auto, vrouwlief gebeld, die had al weekend.

Potje bier opgedronken in de auto, krantje gelezen, administratie in orde gemaakt, zonnetje gezeten, gut, gut, gut.

Daarna nog een bakkie koffie gehaald in het restaurant, weer tv gekeken, ditmaal een handbalwedsrijd noorwegen duitsland, lekker belangrijk.

Na een half uur terug naar de auto, nog even een praatje gemaakt met een tsjech, die was bezig om zijn sattelietschotel uit te richten voor de tv.

Als volgende week de mega xxxxl super xl mega actros komt, dat gaat er daar ook een schotel op het dak.

Kan ik lekker kijken naar koffietijd, kan ik mooi op de hoogte blijven over incontinentie luiers, gordon die weer een nieuwe vriend heeft en hoe je een kip klaar maakt, altijd makkelijk om te weten dat laatste.

Vrijdagochten eerst de noodels er maar eens even uit kleien op het toilet.

Daarna weer naar de klant van gistermiddag, Gutte morgen, da bin ich wieder.

Na dit adres nog 1 adres volle bak te laden en retour naar hollandia.

's Avonds rond de klok van 8 even de truck aan het infuus.

attachment.php?attachmentid=18474Daarna nog even langs de garage, mijn linkerportierraam wil niet meer naar beneden.

Motortje hadden ze niet op voorraad, dus dat wordt volgende week lekker bij de peages in france en aan de grens bij zwitserland, denk dat het een baksteen wordt door de ruit.

Nu eerst maar eens weekend vieren, vrouwlief vertrekt net naar de makro.

Dus ga ik maar eens even lekker genieten van het alleen zijn.

prettig weekend allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zooo zwaar, ach ja,hadden we maar beter ons best moeten doen vroeger op school.

Konden we net als die andere nederlanders elke dag naar dat duf kantoor, in ons nog niet afbetaalde 2e handsauto.

En elke dag 25 jaar lang in de kantine 's middags onze boterham opeten tegenover dezelfde collega.

En elke avond naast moeder de vrouw ( zo'n sherrytrut) op de bank zitten naar Albert verlinde kijken.

En eens per jaar met die verschrikkelijke jengelende kinderen op de achterbank, en de caravan aan de trekhaak helemaal naar zuid frankrijk op avontuur naar een hollandse camping.

En moeder de vrouw naast je die denkt dat ze de weg beter weet dan de tomtom.

Ja inderdaad, wij hebben een zwaar beroep.

Stond trouwens gisteravond te tanken, en keek bij jullie op het terrein, wat staan die 2 oude truckies daar te doen?

Die rode en witte die met de neus tegen elkaar aan staan.

lijkt wel of ze staan weg te roesten, zonde.

Even voor de duidelijkheid, voordat ik weer wordt afgefikt.

Bovenstaande is verzonnen hoor.

Alhoewel, ik heb ook een caravan en jengelende kinderen, en moeder de vrouw, die lust geen sherry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is 1 van de reden waarom ze jullie nogal haten in de file s'ochtens en s'avonds. Ze weten dat het 1 van de weinige redelijk vrije beroepen is.

Maar mooi verslag, en een foto van je, altijd leuk om te weten hoe iemand eruit ziet.

Er zijn natuurlijk ook zat mensen die op vakantie gaan die gewoon veel plezier hebben, het valt voor velen niet mee om de eindjes aan elkaar te knopen.

Er is maar 1 persoon die je leven kan maken of breken, en dat ben jezelf, simpel.

Weer een goede reportage, ga zo door.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Stond trouwens gisteravond te tanken, en keek bij jullie op het terrein, wat staan die 2 oude truckies daar te doen?

Die rode en witte die met de neus tegen elkaar aan staan.

lijkt wel of ze staan weg te roesten, zonde.

Die twee oudjes staan idd weg te roesten.

ze moeten binnenkort de boot op naar afrika, samen met nog een hoop van dat soort spul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zijn leuke verhalen lees ze elke x met veel plezier ga zo door :D:D

off topic:

Harrie76

Stond trouwens gisteravond te tanken, en keek bij jullie op het terrein, wat staan die 2 oude truckies daar te doen?

Die rode en witte die met de neus tegen elkaar aan staan.

lijkt wel of ze staan weg te roesten, zonde.

Die twee oudjes staan idd weg te roesten.

ze moeten binnenkort de boot op naar afrika, samen met nog een hoop van dat soort spul.

is er niets bij voor hier miss wat te regelen met je baas voor reklame?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

off topic:

Harrie76

Stond trouwens gisteravond te tanken, en keek bij jullie op het terrein, wat staan die 2 oude truckies daar te doen?

Die rode en witte die met de neus tegen elkaar aan staan.

lijkt wel of ze staan weg te roesten, zonde.

Die twee oudjes staan idd weg te roesten.

ze moeten binnenkort de boot op naar afrika, samen met nog een hoop van dat soort spul.

is er niets bij voor hier miss wat te regelen met je baas voor reklame?

Dat spul wat we hebben staan gaat niet voor niks naar Afrika, daar valt geen eer meer aan te behalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afgelopen week een rit Frankrijk, Zwitserland, met 8 adressen.

Maandag alleen maar rijden, net voor lyon 's avonds de auto op een bewaakte parking.

En toen was het ineens dinsdagochtend, eerst maar koffie en ontbijt naar binnen werken.

Dan maar eens kijken waar ik nou precies moest zijn in Lyon, ah gezellig, midden in het centrum, Boulevard huppeldepup.

Dat is dus hartje centrum, altijd leuk met een lengte van 15 meter door de smalle straten van deze franse plaats.

Net voor de tunnel eraf, en richting centrum, allemaal hoogte beperkingen, dus via een flinke omweg kwam ik dan toch in het centrum.

Ik zal even de situatie schetsen hoe het daar werkt in Lyon.

Als je van A naar B wil dan ga je door alle eenrichtingswegen naar je bestemming, moet te doen zijn toch.

Daar was boulevard huppeldepup, Aha ik zie het al, een mega koop centrum, wat is mega?

Nou mega is in frankrijk ook echt mega dus,een 4 verdiepingen hoog winkelcentrum, met een 3 baansweg die er onderdoor loopt.

Ik zag het bordje "livraisons" wijzend naar rechts, toch de truck meer eens even achter de andere trucks parkeren gewoon op de rijbaan.

Wat bleek, je moest met de truck onder in de kelder rijden, een soort parkeergarage voor trucks.

Daar kon je je lading lossen en met de liften naar boven brengen.

Dus even te voet de kelder in en ff snuffelen daar, nu stonden er al een truck of 15 te lossen, dus voorlopig kon ik even wachten.

Mijn gevoel zei iets anders, dus ik nam me voor om eens even naar boven te gaan, naar de winkel en eens even zeggen dat ik er ben, het ging maar om 4 doosjes, dus wie weet, mischien zeiden ze wel, ik loop wel even mee.

Maar goed, ik stond dus nog in die kelder, hoe kom ik boven, alle liften waren in gebruik, en waar zit die winkel eigenlijk waar ik moet zijn.

weet je wat, ik ga eens even padvinder spelen, naar de uitgang dus en heeeeelemaal.om het gebouw lopen en gewoon via de normale ingang van dit mega gebouw naar binnen.

Mijn truckie stond nog steeds lekker met de alarmlichten aan op de rijbaan, maar de fransen reden er mooi omheen.

Ik het mega centrum dus in, naar een informatie bord, zooo, das groot, een kleine 45o winkels, 4 verdiepingen hoog.

Mijn afleveradres zat op de 4e verdieping, dus op de roltrappen naar boven, en helemaal achter in de hoek, zat mijn afleveradres.

Nee, nee zei de verkoopster, u bent niet goed hier.

300 meter verderop, dus het centrum uit, en dan op straat naar links en dan zie je aan de linkerkant 4 torens en daar zit ons hoofdkantoor, aha, ennuh kan ik daar ook komen vanuit de garage met een lift?

Nee, je kan gewoon voor de deur daar lossen, maar er zit daar een portier, meld je daar maar even.

Dus weer via de roltrap naar beneden, door de deur weer op straat, linksaf en 300 meter verder gelopen, inmiddels was er een uur voorbij, gezellig.

aha, hier is het, hallo portier, zus en zo is het geval, klopt dat dat dat hier zit.

Jazeker, in toren c, op de 13e verdieping, heb ik weer.

eerst maar eens met de roltrap naar boven naar verdieping 1, dan met een trap naar verdieping 2, en ik sta weer buiten op een soort van binnenplaats, met om mij heen allemaal rokende en lunchende franse kantoorpikkies.

Bij toren c naar binnen, knopje in de lift van de 13e en hup, naar boven maar.

Ja, daar hing een bordje van het losadres, even uitgelegd wat ik kwam doen,

Nou da's mooi, zet hier maar neer, uuhhh, ja een probleem, mijn truck staat een paar verdiepingen lager, en in een andere straat, aan de achterkant.

Oh da's heel makkelijk, onder de winkels door rijden en dan 2 keer links, dat had ik zelf ook al bedacht, ok tot zo dan, ben ongeveer over 20 minuten weer terug.

Het werd een uur, ik kwam dus bij de truck, onder de winkels door en wil naar links, mis!!!!!

eenrichtingsverkeer, 2e links dan? het werd uiteindelijk de 6e links, ja dan zo nog maar een keer naar lnks.

Nou daar mag ik niet in, daar pas ik niet in, en in die staat verderop een bus geparkeerd waardoor ik er niet door kan, weet je wat, terug met een grote boog richting winkelcentrum weer.

weer op dezelfde plek waar ik daarvoor lang had gestaan, dan 2 keer rechts proberen. ook mis ook allemaal te smal voor mij, dan maar weer terug en dan maar tegen het verkeer inrijden, je moet wat, ondertussen was er weer een uur voorbij, opeens gaf de stom stom aan ga hier naar links, het was nu nog maar 400 meter, maar dat is een busbaan, uiteindelijk heb ik de straat wel bereikt via de busbaan.

Deuren open, dozen eruit, op de pompwagen en naar de portier.

Hebbe u ook een lift, jazeker daar en daar, ik kom bij de lift, dozen passen er niet in, ja passen wel, maar niet allemaal in 1 keer.

Dus uiteindelijk ben ik 4 keer op en neer gegaan naar de 13, gelukkig kreeg ik daar wel een bakkie.

handtekening op de cmr, en terug ratelen met de pompwagen over de klinkers tussen die torens, wat een teringherrie maakte ik daar.

pompwagen in de auto, en weg hier, eerst maar eens 4 auto's weg laten zetten, kon niet door de bocht heen komen met die auto's op de hoek, met dank aan de gendarmerie.

Op naar adres 2, 20 km buiten lyon, 130 dozen eruit, 6 man vlogen die auto in, en binnen een uur was ik gelost en koffie gedronken, klaar voor vandaag, tenminste wat lossen betreft.

Wilt u de tolwegen vermijden vroeg de tomtom, ja dat wil ik wel.

lekker binnendoor naar de zwitserse grens, beetje de tourist uithangen, een dikke 240 km naar de grens vallorbes, mooi als ik het een beetje goed uitkien sta ik vanavond om half 8 aan de grens.

Volgens mij hebben de bomen die op de route binnendoor nog nooit een vrachtwagen gezien, want het werd smaller en smaller, en meer omhoog.

attachment.php?attachmentid=18562

Maar het was er mooi, onderweg even de macaroni van moeder de vrouw opgewarmd en genoten van het uitzicht en de rust.

attachment.php?attachmentid=18564Nog

attachment.php?attachmentid=18572even

attachment.php?attachmentid=18567rond een uur of 6 bij een frans cafe een cola op een terras gedronken.

nog even lekker in de zon gezeten dus.

Om half 8 dus volgens planning draai ik het douaneterrein op.

De volgende dag om half 8 de papieren maar eens afgegeven om in te klaren, na een uur maar weer eens gemeld en langs de franse en zwitserse douane, ik had mijn stempels.

Alsof ze met die stempels door het buro heen moeten slaan, zo hard gaan die zwitsers te keer.

attachment.php?attachmentid=18566

Rondje zwitserland met 6 adressen, van zuid naar noord, bij Rheinfelden ga ik "s avonds om half 6 duitsland weer in, ff een happie bij een autohof, en laat in de avond nog naar de klant gereden 5 km verderop, lekker voor de poort geslapen.

O, ja ook nog even file gehad bij baden-baden, lag een auto op de kop op de snelweg.

attachment.php?attachmentid=18571

De volgende ochtend 24 pallets laden, weer even stoeien met spanbanden en zo, maar ik stond klaar voor de terugreis om 9 uur op donderdagochtend.

Doe vrijdagochtend maar eens lossen in Etten-Leur had de planning gezegd, dus relaxed naar huis.

Vrijdagochtend om half 8 maar eens gemeld op het losadres, spanbanden eraf, wat een makkie met die schuifzeilen.

attachment.php?attachmentid=18563

Daarna naar de zaak, ik zei tegen de planner, mooi weer om naar huis te gaan, nou nee dus.

Voor een collega transporteur even naar rotterdam, dus even verderop bij op het industrieterrein een trailer aangepikt.

Het werd Rotterdam, Den Hoorn, monster, en Amersfoort.

Hier in een hal lossen en laden.

attachment.php?attachmentid=18568

Deze dames maakten mijn dag weer goed, kilometers lang zaten ze mij aan te kijken.

attachment.php?attachmentid=18565

's Avonds nog even bij de truckdealer langsgereden, want mijn raam moest nog gemaakt worden, wilde nog steeds niet naar beneden, maar de mannen waren al naar huis, gelijk hebben ze, Had vorige week al een motortje besteld voor het electrische raam aan mijn kant, doen we dat maandagochtend wel.

Nog even naar mijn nieuwe truck gekeken, stond al klaar achter het hek, maar ja had nog geen tijd gezien om die even op te halen. die loopt niet weg.

attachment.php?attachmentid=18573

Zo weer een week voorbij, dit weekend is er de Tilburg truck tour.

een paar honderd trucks, chauffeurs die met gehandicapten door tilburg en omgeving rijden.

Ik rij niet mee, maar ga vandaag wel even kijken met de buurman, potje bier mee, en een tuinstoel en een beetje naar die trucks kijken.

Sukkels, wie gaat er nou in zijn vrije tijd in een truck rijden, laat staan kijken, ik dus.:D

Volgende week, chemnitz en berlijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi weekje weer eend.

Alleen dat losadres in lyon had mij wel wat meer stress bezorgd denk ik.:zegtniets:

Wat een gedoe voor een paar doosjes, lijkt me meer iets voor een koerrier met een busje qua aflever adres.

Knap dat je het hoofd zo koel weet te houden, moet ik nog leren :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi weekje weer eend.

Alleen dat losadres in lyon had mij wel wat meer stress bezorgd denk ik.:zegtniets:

Wat een gedoe voor een paar doosjes, lijkt me meer iets voor een koerrier met een busje qua aflever adres.

Knap dat je het hoofd zo koel weet te houden, moet ik nog leren :D

Alst niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat :D

Mooie verhalen :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden