[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Specifieke voor en/of nadelen van daf XF 105??


Gast Dennis

Recommended Posts

Gast schrootmalloot

Zou ff verder gaan shoppen,ik rij met ssc 105 510..Die van mij is nu bijna 3 jaar oud en zal ff de kinderziektes(goedkope onderdelen ) opnoemen... Sensoren stuurbekrachtiging vliegen om de oren(vooral in winter dus pekeltijd)Net voor einde vorig jaar turbo ontploft,motor op hol en in elkaar gelopen... 2 drijfstangen krom,bussen en zuigers vervangen...Garantie...ja joh net ouder dan 2 jaar we kijken wel even...:confused: Word horendol van al die elektronica op die auto,is supergevoelig voor storingen..

Bij ons zijn ze nu dus de volvo aan het uittesten,we hebben er nu 3 rijden en er volgen er nog 3,het nieuwste model,wat nog moet uitkomen..Dus dan moet je ook maar weer afwachten wat je krijgt..

Aan onze Daf dealer lag het niet,die gingen door het vuur voor ons,alleen Daf Eindhoven was nogal niet meewerkend...

Dus ja trek hier je conclusie maar uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij staat in onze eigen garage, en ik heb hem vanmorgen daar achter gelaten, maar je schrikt je wel een hoedje toen ik de onderkant zag, heb dit ook nog nooit van iemand anders gehoord.

verder vind ik de spuiterij van de DAF erg slordig, want heel het chassis is al aan het roesten, de velgen hebben ze gespoten en die verf viel er na een maand al vanaf, of ik heb die pech, maar er zijn meerdere die hier met een 105 rijden, komt goed.

verder is het ad-bleu systeem bij sommige wagens een steeds terug kerend probleem, maar ik zou toch gaan voor een automaat hoor, ken ik bellen, koffie drinken, en nog veeeel meer:D:D

(sorry, opnaaiertje)

Ik ga kiezen voor de handgeschakelde versie, maar voornamelijk uit het financieel oogpunt en tevens iets minder storings gevoelig. Althans, dat hoop ik!?:(

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

460 PK handgeschakeld

Hoeveel km staat erop?

Ziet de wagen er netjes uit?

Enig idee wie de vorige eigenaar is geweest?

Heb je het kenteken gegoogeld... of het kenteken (data) nagekeken bij de RDW?

Hoe oud zijn ze?

Storingsgeschiedenis (met name de automaat)?

Het gaat om nieuwe wagens. De ellende van een ander heb ik al een paar keer gehad.

Ik heb er nu een Renault Magnum bij gekocht (gebruikt 2005) en daar heb ik tot nu toe geluk mee.

Rij daar nu een paar maanden mee, alleen verbruik is niet helemaal ideaal.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gezien de landen waar je naar toe rijd, zeg ik automaat!

en das niet opnaaien, maar gewoon hoe ik erover denk.

ik heb met meerdere merken schakelauto's gereden, maar na een rit met een automaat vervloek je de schakelbak.

als je veel off road rijd is het wel een ander verhaal, maar een automaat rijd veel relaxter.

net wat peggel zegt, je kunt je op andere dingen concentreren.

We hebben nu drie automaten ( iveco's) :stom:, maar dat is de ZF bak en die bevallen me absoluut niet.

Een beetje sneeuw en ik heb alweer een sleepdienst nodig en het schakeld gewoon niet vloeiend.

Volgens de Daf dealer is dit dezelfde bak, met andere schakel software.

Ik ga voor handgeschakeld. Ook nog eens € 3500,00 voordeliger en dat maal drie.:ja:

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent zeker niet de eerste, beugels zijn niet de besten, ben hem vorig jaar ook al verloren (cf75) 4 collega's ook al (cf85) schijnt regelmatig te gebeuren.

Spuitwerk is bedroevend bumpers waar al binnen een half jaar de blaren opzitten triest gewoon. En dat ad-bleu weten ze in Emmen wel raad mee :ja::ja:

Kun je geen demo krijgen?? voor een week of wat ?? Elke chauffeur die een nieuwe krijgt een weekje 1 mee, kunnen ze gelijk automaat ervaren. Het is even een paar dagen wennen als je er nog nooit mee gereden hebt.

+ Met Freddy en Peggel eens, je kunt je concentreren op andere dingen tijdens het rijden,

- Je kunt niet ff een halfje terug als het nodig is, de automaat schakelt te laat terug.

Het grootste pluspunt van de 105 is het bed, slaapt geweldig.

Kunnen ze ze snel leveren ???? Staan een hele partij 105's in Hoogeveen ;) Ze zullen wel weer een partijtje hebben opgekocht doen ze vaker...

Ben zelf ook DAF rijder, en ik zou zelf voor handgeschakeld kiezen, heb het niet zo op automaat. (maarja ik heb niks te kiezen, dat doen ze wel voor mij).

Vraag om een demo, onze 105 zal binnenkort wel teruggaan denk ik, we rijden nu een week of 7 al proef. Na de bouwvak komen er weer een paar nieuwen bij ons. Om te kijken hoe die bevalt in vergelijking met een cf85

Ik wil liever geen voorraad wagens, dan krijg je namelijk het oude type motor en het oude type tacho. Tevens is de nieuwe handgeschakelde bak 150 lichter.

Dat zijn drie dingen die voor mij redellijk van belang zijn.

Voor een demo heb ik weinig tijd, wil echt met enige spoed van mijn Iveco's af!! Ik heb ze eindelijk alle drie storings vrij op dit moment!:banaan:Mooi moment om te verkopen!!:ja:

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Karel65 aangaf over de problemen met de 410...

Uh, wat is het wezenlijk verschil tussen de 410 en de 460 afgezien van het motormanagment?

Het verschil is voornamlijk de brandstofpomp en de turbo.

De daf Dealer heeft een aantal 410 PK op voorraad staan, maar raad mij dit af.

Uitstekende wagen, maar als je zware vrachten rijd dan is ie uitermate geschikt voor bestemmingen binnen NL / BE en DE.

De 460 zal voor ons beter geschikt zijn en ook zuiniger gaan rijden dan de 410 PK.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn auto is inmiddels 3 jaartjes oud dus ik mag hopen van wel.Maar ik hoor van andere daf rijders nog genoeg klachten over jongere auto's.

Volgens mij wordt de topic starter niet echt blij met deze verhalen/feiten :D

Ik lig inmiddels depressief in mijn bedje en wil niets meer!:p

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, niet echt.

Kan hem wel een hele goede tip geven trouwens.

KOOP EEN VOLVO!:D

Volvo geeft gemiddeld € 10500,00 minder terug voor mijn (per voertuig) Iveco's!:confused:

Die gasten zijn niet goed!:hamer:

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of kijk eens naar een premium, is geen verkeerde wagen. Techniek van Volvo, dus wel ok.

Je moet alleen een beetje op z`n smoel kunnen.

Maar nogmaals, ga eens bij je chauffeurs te rade. Dat gedeelte wordt nog te vaak overgeslagen nnm:ja:

Mijn chauffeurs willen Daf, maar ik denk niet dat ik op de chauffeurs af moet gaan! Dan ben ik volgende maand terug te vinden in een ander Topic?!:ja:

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ff verder gaan shoppen,ik rij met ssc 105 510..Die van mij is nu bijna 3 jaar oud en zal ff de kinderziektes(goedkope onderdelen ) opnoemen... Sensoren stuurbekrachtiging vliegen om de oren(vooral in winter dus pekeltijd)Net voor einde vorig jaar turbo ontploft,motor op hol en in elkaar gelopen... 2 drijfstangen krom,bussen en zuigers vervangen...Garantie...ja joh net ouder dan 2 jaar we kijken wel even...:confused: Word horendol van al die elektronica op die auto,is supergevoelig voor storingen..

Bij ons zijn ze nu dus de volvo aan het uittesten,we hebben er nu 3 rijden en er volgen er nog 3,het nieuwste model,wat nog moet uitkomen..Dus dan moet je ook maar weer afwachten wat je krijgt..

Aan onze Daf dealer lag het niet,die gingen door het vuur voor ons,alleen Daf Eindhoven was nogal niet meewerkend...

Dus ja trek hier je conclusie maar uit...

Dat klinkt inderdaad niet zo possitief. Ze bieden mij de wagens aan met 3 jaar VOLLEDIGE garantie omdat ik zoveel ellende heb gehad met de Iveco's. Dus dat is wel netjes.

Met Volvo kom ik er helaas niet uit, jammer.

Ik ga nog eens rustig nadenken.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat dus voor Daf. Renault Premium 460 geen optie? Doen het goed, behoorlijk zuinig en vrijwel probleemloos.

We hebben er twee weken mee proef gereden en inderdaad geen verkeerde wagen!

Verbruik goed en rijdt perfect!! Alleen is de cabine wel erg beperkt, we zijn minstens één wwek van huis, maar soms wel meerdere weken.

Maar het blijft een interesseante optie.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden