[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Specifieke voor en/of nadelen van daf XF 105??


Gast Dennis

Recommended Posts

  • Forumlid

DAF automaat (AS-tronic) is óók boven de 30 km/h zelf te schakelen. Met hendel aan het stuur. Heel simpel. De electronica houdt in de smiezen of je niet teveel op of neer wilt. Maar binnen de veilige badbreedte kan alles.

Alleen: steeds meer wagens worden op verzoek van werkgevers zo uitgerust dat de chauffeur niet meer zelf kan schakelen. Zoals ook steeds meer wagen bewust op max. 85 worden begrensd.Scheelt werkgevers met grote vloten een berg brandstof.

En dat geloof ik wel: als ik nog zie hoeveel er maar een stand van het gaspedaal kennen. D'r zit wat dat aangaat nog een hoop onnozel spul langs de weg hoor.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Alleen: steeds meer wagens worden op verzoek van werkgevers zo uitgerust dat de chauffeur niet meer zelf kan schakelen. Zoals ook steeds meer wagen bewust op max. 85 worden begrensd.Scheelt werkgevers met grote vloten een berg brandstof.

En dat geloof ik wel: als ik nog zie hoeveel er maar een stand van het gaspedaal kennen. D'r zit wat dat aangaat nog een hoop onnozel spul langs de weg hoor.

-

Bij een vorige werkgever van was de Kick-Down ook geblokkeerd om die reden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Kleine aanvulling op een eerder commentaar dat ik hier postte over de 105.

Gisteren in de gelegenheid geweest te rijden met een SSC 105-460 van het allernieuwste model - zoals op e RAI stond. Dus oa met die nwe achterspatborden.

Ik kan kort zijn: het ding reed en - hier komt ie -schakelde geweldig. Nog nooit een AS-tronic gereden die zo goed was. Het ziet ernaar uit dat DAF de problemen met de XF heeft opgelost. En dat is goed nieuws, want dit is een voorloper op de 'nieuwe' DAF die in augustus gepresenteerd zal gaan worden in Hannover.

Die krijgt een gefacelifte cabine en een nieuw interieur incl dash.

Het raamstijltje zal naar alle waarschijnlijkheid blijven. Die kan niet weg ivm de stevigheid van de huidige deuren en de spiegelophanging. Ik sluit niet uit dat een nieuw ontworpen deur dit probleem wellicht ondervangt. Zover reikt mijn info niet.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
JP,

Ben jij nog steeds zoekende of heb je inmiddels al een andere auto aangeschaft?

Hendrik

Vroeg ik mij ook al af, stapelt reacties, gein en ongein maar hoe luidt het oordeel?

Ik rij nu een paar weken met een 105-410 maar dat is niet mijn favoriet hoor!

Er staat 410 euro5 op de deur maar wat er werkelijk aan paarden op de achterwielen staat is echt wel minder. . . .

Die automaat vind ik erg matig schakelen en dan vooral bij lage snelheden.

Terugschakelen bij lage snelheden met de motorrem erop is helemaal en ramp.

In de bergen doet hij het best, zo nu en dan wel ingrijpen als hij net voor het bovenkomen nog eens wil terugschakelen.

Om op de vraag terug te komen ging ik voor handgeschakeld.

Met een serieuse chauffeur bespaar je zeker te weten brandstof!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kleine aanvulling op een eerder commentaar dat ik hier postte over de 105.

Gisteren in de gelegenheid geweest te rijden met een SSC 105-460 van het allernieuwste model - zoals op e RAI stond. Dus oa met die nwe achterspatborden.

Ik kan kort zijn: het ding reed en - hier komt ie -schakelde geweldig. Nog nooit een AS-tronic gereden die zo goed was.

-

je moet dan toch is een automaat van uw avater testen zou ik zeggen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hiermee beantwoord ik direct alle bovenstaande vragen/opmerkingen:

ik blijf bij Volvo. (avatar is m'n oude auto)

Maar de wagen waarmee ik recent heb gestuurd was écht erg goed. Naar verluidt zit er de nieuwste software in de automaat.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Rij ook met een daf ssc 460 en die wagen is enkel goed om op een stille plaats nachtrust te maken,zo een baggerwagen

Jij hebt echt een serieus probleem met iets of iemand die uit nederland komt he? Maar wel lekker op een Nederlands forum zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hiermee beantwoord ik direct alle bovenstaande vragen/opmerkingen:

ik blijf bij Volvo. (avatar is m'n oude auto)

Maar de wagen waarmee ik recent heb gestuurd was écht erg goed. Naar verluidt zit er de nieuwste software in de automaat.

-

toch niet beter als die i-shift zeker :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij hebt echt een serieus probleem met iets of iemand die uit nederland komt he? Maar wel lekker op een Nederlands forum zitten.

Hij is inmiddels vertrokken. Was nog maar koud op het CF of had al met iedereen ruzie.

Op zich best knap natuurlijk.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb nu zeven weken een 105 ATE versie handgeschakeld. Dat is een 12 bak. Waarom er 4 stappen uitgehaald zijn weet ik niet. Hij schakelt wel kort, korter dan de handbak die ik in de vorige auto, een scania R serie, had. Standaard is die ATE versie begrensd op 85. Hij loopt ook best wel zuinig, behalve vandeweek, maar veel wind gehad en zwaar gewicht mee. Vindt het een fijne auto :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb nu zeven weken een 105 ATE versie handgeschakeld. Dat is een 12 bak. Waarom er 4 stappen uitgehaald zijn weet ik niet. Hij schakelt wel kort, korter dan de handbak die ik in de vorige auto, een scania R serie, had. Standaard is die ATE versie begrensd op 85. Hij loopt ook best wel zuinig, behalve vandeweek, maar veel wind gehad en zwaar gewicht mee. Vindt het een fijne auto :ok:

12 bak handgeschakeld is standaard tegenwoordig, volgens de site van daf. 16 is optie. Volvo en Scania hadden toch ook altijd een 12 bak bij de handgeschakelde versie, dus op zich niet zo bijzonder.

wat bedoel je eigenlijk met kort schakelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Wat is er nu eigenlijk mis met een daf ?

s'Morgens geef je het ding een rotschop ( dan start ie beter )

Vervolgens vertel je de automaat dat "we"op pad gaan ( koud min. 1800 toeren voor het ding schakeld, is ie ook sneller op temperatuur :ja: )

Gaande de dag kom je erachter dat de schokbrekers in het voordeel van de garage zijn ontworpen ( goed voor de inlandse economie ) waarbij de rug van het poppetje achter het stuur ook opdonders krijgt, zodat de tobbende zorgsector ook weer draaiende wordt gehouden.

Ik zie alleen maar voordelen van ons binnenlands product !! al is dat ook geleasd door de yank's ( nee Ibo, is niet persoonlijk bedoeld )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden