Spring naar bijdragen

Hovotrans failliet !!


Recommended Posts

  • Forumlid
Ja dat vastgeld bedrag heb ik vaker gehoord tenminste in die buurt, maar was altijd all-in......

Waarom als het zo goed verdient is er zo'n groot verloop ??

Als dat zo zou zijn is het idd magertjes.....

En dat verloop zit hem misschien wel in het feit dat er toch veel mensen zijn die voor de dikke auto komen maar er uiteindelijk toch achterkomen dat elk weekend het toch niet helemaal is, ik ken het ook van EF.

Ze komen binnen met de woorden "ik wil elk weekend wel rijden" en "dat maakt mij echt niks uit dat ik donderdag en vrijdag mijn 45 uur moet maken" maar als je elke zaterdag naar Spanje moet vertrekken en moeders de vrouw naar 2 maanden (begrijpelijk) begint te zeuren dat je geen enkel weekend meer thuis bent en dan is de langste tijd wel geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 436
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Voor 53 weken per jaar van huis en 100 uur in de week vind ik dat een beetje magertjes.

Ik praat nu voor de scandinaviechauffeurs van EF (omdat ik niet uit ondervinding over Hovo kan praten) en ik werk om het weekend en dat is voornamelijk op zaterdagmiddag of zondagmorgen vertrekken en het weekend daarna heb je vanaf vrijdagavond of zaterdagmorgen tot maandagavond vrij dus voor mij is het met gemiddeld gezien met een uurtje of 55/60 wel gedaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zijn hier mannen op het forum die de Hovo chauffeurs als dom bestempelde en daar haakte ik even op in!

En ik zeg niet dat iedereen daar goed betaald is maar er zijn er iig wel bij die goed betaald werden.

Ik gaf al aan dat ik spreek naar wat ik van die 3 jongens weet en dat ik dus niet weet of iedereen dezelfde afspraken met de chef daar had!

Die mannen werkte elk weekend en miss dat er met die andere wel afspraken zijn gemaakt waarin ze om het weekend thuis waren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is zoveel gezegd over het betalen van vast geld door hovotrans. Ik zal eens uit de doeken doen hoe hovotrans betaald. En de bron is een chauffeur die er nu nog rijdt.

Er wordt betaald via de E schaal. Al naar gelang je ervaringsjaren wordt de trede toegepast. Of je dan automatisch in de juiste trede staat weet ik dus niet. Van die vastgestelde loonschaal wordt er een salaris betaald van 55 uren per week. Daar zit alles in, ook dagen van stilstand, enz.

Hier bovenop ontvangen de chauffeurs de volgens CAO vastgestelde onkosten vergoeding. Echter zonder onderbreking als ze op standplaats komen om te overnachten. De vergoeding start bij vertrek en eindigt als de chauffeur de auto laat staan en naar huis kan gaan voor zijn vrije dagen.

Het is een kwestie van plussen en minnen. Reken maar eens uit hoeveel uren iemand gemiddeld maakt!

Dus al met al klopt het verhaal dat ik van die jongens hoorde wel en komen ze er dus helemaal niet slecht vanaf,

sterker nog, als ze af en toe een dag stilstaan onderweg om 24 uur te maken of omdat er niks te laden is hebben ze het zelfs beter dan precies volgens CAO betaald te worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even terug grijpen op deze:

http://www.chauffeursforum.nl/bedrijven-die-failliet-zijn-gaan/34164-hovotrans-failliet-26.html#post402252

En wat dom betrefd, ik zal maar niet vertellen wat ik als PB heb gehad maar er zijn ook hier domme postings gedaan op het posten van mijn loonstrook, zo als ik al vertelde sommige kunnen nog geen loonstrook lezen.

Voorlopig is er geen een bij die zijn loonstrook durft te posten, ik hou het dan ook op het bericht van Ibo.

Petje af Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bert jij hoeft mij niet serieus te nemen nergens voor nodig. Maar iemand die beloftes doet her en der en die beloftes dan niet na komt die moet ik dan wel serieus nemen. :zegtniets:

Voor Scania974 daar heb ik respect voor die komt zijn beloftes na.

Ik heb in het EF topic ook al een keer antwoord op Bert gegeven, hij is een man die zichzelf een herenstatus heeft aangemeten en denkt iedereen maar op te kunnen leggen dat wat hij als waarheid ziet of heeft gehoord ook de waarheid is! Ik zeg niet meer op reageren, zijn onderbouwing van argumenten stammen van de koffiehoek bij de Shell....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even terug grijpen op deze:

http://www.chauffeursforum.nl/bedrijven-die-failliet-zijn-gaan/34164-hovotrans-failliet-26.html#post402252

En wat dom betrefd, ik zal maar niet vertellen wat ik als PB heb gehad maar er zijn ook hier domme postings gedaan op het posten van mijn loonstrook, zo als ik al vertelde sommige kunnen nog geen loonstrook lezen.

Voorlopig is er geen een bij die zijn loonstrook durft te posten, ik hou het dan ook op het bericht van Ibo.

Klopt, heb ik ook gehad! Toen ik Boertje hier op het forum hierover op zijn vingers tikte hebben ze mijn berichtje verwijderd....

Grappig dat mensen een mening hebben maar het niet op een nomale ABN-geschreven (hier en daar een spelfout is geen punt, we zijn ook geen notaris) manier kunnen verwoorden en dan ik IBO-nederlands een PB berichtje doen....

Ik begrijp nu ook ineens waar ons lage aanziensniveau bij de gemiddelde Nederlander vandaan komt! :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb in het EF topic ook al een keer antwoord op Bert gegeven, hij is een man die zichzelf een herenstatus heeft aangemeten en denkt iedereen maar op te kunnen leggen dat wat hij als waarheid ziet of heeft gehoord ook de waarheid is! Ik zeg niet meer op reageren, zijn onderbouwing van argumenten stammen van de koffiehoek bij de Shell....

Flyertje, je moet eens op houden met zeuren want jij flikt precies het zelfde. Ook jij geeft geen naam prijs van je informant ter bescherming van hem/hun.

Ik geef ook geen namen prijs om problemen te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus wederom voor degene die de loonstrook niet kunnen lezen, er komt dik 180 euro bij ;) daar tegen is Bert elke avond bij Marlies :p

Klopt, en ik ben een keer om 11.00 uur begonnen en 1 keer om half drie naar huis gegaan in verband met de verjaardag van Jeroen :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Flyertje, je moet eens op houden met zeuren want jij flikt precies het zelfde. Ook jij geeft geen naam prijs van je informant ter bescherming van hem/hun.

Ik geef ook geen namen prijs om problemen te voorkomen.

De man die jij bedoelde is inmiddels al bekend..... En inderdaad een raddraaier en leugenaar en heeft de toko ook verlaten!

En zoals ik al zei, een leugenaar mag aan de schandpaal en nette hardwerkende mensen zoals die jongens van Hovo moet je er niet bijnaaien en helemaal niet op dit moment!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pfffff..... 32 pagina's.

Als je alles nu eens weghaald wat er niet mee te maken heeft, hou je niet veel meer over...

Ik denk altijd maar zo... De beste stuurlui staan aan wel...

Probeer nou niet te doen dat je er verstand van hebt, heb ik ook niet, dus reageer ik ook niet.

Een ieder probeert zn eigen mening bij een ander door de strot te drukken. Ga dus niet werken.

Recht op de man spelen, mekaar verwijten en beledigen schiet je geen ruk mee op.

Doe gewoon ff normaal, er hangt de laatste tijd een hele vijandige sfeer hier op het forum!!

Maar goed, ik heb mn zegje gedaan. Waarschijnlijk verandert er toch niks.

Maar het kom nu allemaal ff me strot uit!!

:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Laat die hardwerkende eerlijke mannen dan ook eens met de billen bloot gaan, kom op met die loonstroken ;)

Openheid in NL, we maken ons eigen chauffeursforum leaks :p

Waarom????

Dit ging hier toch over HOVO??? Of vergis ik me.

Respect voor jou dat je het durft neer te zetten.

Maar ik moet er een beetje mee uren voor maken als jij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Om Ger niet alleen te laten staan hou ik me ook aan mijn woord. Eens kijken of er nog meer zijn die dit lef hebben.

Zeker goed dat je dit plaatst Bert. Begrijp ik het goed dat een "maand" uit hele weken bestaat zodat je soms 4 en soms 5 weken in een periode hebt?

Bij Appel krijg ik per 4 weken betaald. Vorig jaar zaten er periodes bij van bijna 1400 bruto voor 4 hele dikke zaterdagen en 1 maandag. Dit jaar ben ik het rustiger aan gaan doen, met als 'dieptepunt' 400 bruto voor 3 zaterdagen van 6-7 uurtjes.

Dit soort loonstroken zijn niet zo zinvol als vergelijking met een fulltimer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het eigenlijk met de rest van de BV"s ?

Trouwens, Met Jelse hoef je echt geen medelijden te hebben hoor !

Die man zorgt er echt wel voor dat hij zijn natje en droogje op tijd krijgt. Kijk maar naar zijn lichaam Haha

Inderdaad, die zal er niet armer van worden. Lang leve de BV Nederland.

Die posting van Ibo enkele pagina's terug, dat er nooit geen pensioenpremie is afgedragen, zegt mij genoeg.

Dus je rijd al voor een te lullig loon (ok, gister was het trouwens 2.500 eur + 800 dagvergoeding, da's dik, dat heb ik niet)

en dan heb je in al die jaren ook nog geen pensioen opgebouwd. Ben je toch lekker genaaid he.

Zo'n werkgever zou ik niet de hand boven het hoofd houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad, die zal er niet armer van worden. Lang leve de BV Nederland.

Die posting van Ibo enkele pagina's terug, dat er nooit geen pensioenpremie is afgedragen, zegt mij genoeg.

Dus je rijd al voor een te lullig loon (ok, gister was het trouwens 2.500 eur + 800 dagvergoeding, da's dik, dat heb ik niet)

en dan heb je in al die jaren ook nog geen pensioen opgebouwd. Ben je toch lekker genaaid he.

Zo'n werkgever zou ik niet de hand boven het hoofd houden.

Daar ben je toch zelf bij Of niet dan

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een maand is een maand, soms gaat het om 168 uur soms om 176 uur of zelden zelfs 184 uur, het zit hem in de werkdagen die er in een maand zitten.

zo zal bij een maand waar de 1e op een maandag valt en 31 dagen heeft het zelfs gaan om 184 uur, en heb je dan ook een dik maandsalaris

Als ik naar de loonstrook van Bert kijk, dan worden er 3 dagen van augustus bij de loonperiode september gevoegd. Om met hele weken te werken. Ik krijg 13 periodes van 4 weken. Alleen een eventuele 53e week wordt bij de 13e periode geplakt.

Edit: excuus, basissalaris is per maand, overuren van 5 weken in dit geval. Omdat overuren alleen per week bepaald kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

2 minuten gelezen, langer kan ik dat niet... geloof dat niemand zijn lagere school ook maar half afgemaakt heeft...:D:D

Op het chauffeurs na een maand weer weg gaan.... Dat is ook de schuld van het bedrijf, die vertellen dus niet precies de waarheid, wat hier ook overal gebeurt. Met een giganties verloop als gevolg.

Ze zouden echt een uur of 8 met een solicitant moeten praten voor dat soort werk voordat ze ook maar beginnen met het aan neem proces.

Toen ik jong was was elk weekend Spanje echt geen straf... als getrouwd persoon geeft dat problemen natuurlijk. Daar trouw je niet voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

27-04-05 15:59


Een goede middag allemaal even het volgende.

Als er niet gewoon gereageerd kan worden door sommige bezoekers van onze site gaan wij deze sluiten.

Voor de laatste keer HOVOTRANS betaald wel degelijk c.a.o.

Dit is al gecontroleerd door de stichting naleving cao beroeps goederen vervoer.De accountand van deze stichting heeft geen kromme dingen kunnen vinden,wel viel hem op dat de lonen altijd goed en op tijd werden betaald en daar kregen wij dan ook een pluimpje voor.

De uitstraling van de auto\' s hebben de chauffeurs nog te danken aan de oprichter JELSE VOS die een mooi uitgeruste auto/werkplek gunde aan zijn personeel.

Jullie hebben het altijd over de toeters en bellen/lampen die op de auto\' s aanwezig zijn nooit heb ik iemand zien schrijven dat er veel aan de chauffeur is gedacht bij het opbouwen van de auto\' s en het getrokken matrieel.

Alles is zo opgebouwd dat het zo licht/snel mogelijk werken is voor de chauffeur.

Dit alles in het kader van de arbowet.

Dus als hier geen gehoor aangegeven word gaan we de site sluiten en word deze nooit weer geopend.

Keep on trucking webmaster Rob.

bron einde homepage

ps dit zijn niet mijn woorden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27-04-05 15:59
Een goede middag allemaal even het volgende.

Als er niet gewoon gereageerd kan worden door sommige bezoekers van onze site gaan wij deze sluiten.

Voor de laatste keer HOVOTRANS betaald wel degelijk c.a.o.

Dit is al gecontroleerd door de stichting naleving cao beroeps goederen vervoer.De accountand van deze stichting heeft geen kromme dingen kunnen vinden,wel viel hem op dat de lonen altijd goed en op tijd werden betaald en daar kregen wij dan ook een pluimpje voor.

De uitstraling van de auto\' s hebben de chauffeurs nog te danken aan de oprichter JELSE VOS die een mooi uitgeruste auto/werkplek gunde aan zijn personeel.

Jullie hebben het altijd over de toeters en bellen/lampen die op de auto\' s aanwezig zijn nooit heb ik iemand zien schrijven dat er veel aan de chauffeur is gedacht bij het opbouwen van de auto\' s en het getrokken matrieel.

Alles is zo opgebouwd dat het zo licht/snel mogelijk werken is voor de chauffeur.

Dit alles in het kader van de arbowet.

Dus als hier geen gehoor aangegeven word gaan we de site sluiten en word deze nooit weer geopend.

Keep on trucking webmaster Rob.

bron einde homepage

ps dit zijn niet mijn woorden

2 vragen:

1: Accountand: is dat een tandarts die later accountant is geworden, of accountant die later tandarts is geworden?

2: webmaster Rob, is dat die Robby Sens die de dochter van Jelse Vos zwanger had gemaakt en toen maar daar planner is geworden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden