Spring naar bijdragen

Hovotrans failliet !!


Recommended Posts

Nu wordt er al een paar keer gezegd dat Hovo wel goed was omdat ze niet met Oosteuropeanen reden. Maar er werkten toch ook een aantal Duitsers? Heb er nog ooit met eentje gesproken, en volgens mij reden er toch ook diverse Duitsers "dubbelbemand" of vergis ik me nu? Een Pool rijdt waarschijnlijk in NL voor een loon wat een Duitser alleen van kan dromen. Die Duitser is met 1.800 all-in tevreden. Daar komt een Pool amper nog zijn bed voor uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 436
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Prima dat jij dat vindt, vooral zo houden. Dan kun je ook stellen dat als je baan accepteert bij een 'respectabel' bedrijf die ook met witte platen werkt ook medeplichtig bent aan oneerlijke concurrentie. Wat een gelul zeg.

Ken jij de tarieven van Hovo dan? Het zijn de bekende grote 'respectabele' bedrijven met de bekende witte platen die her en der overal offertes neerleggen waar geen normaal bedrijf tegen aan kan. Die dicteren de prijzen dmv concurrentie op arbeidsvoorwaarden.

Je slaat de spijker op z'n kop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens HWM werken ongeveer 5 miljoen Polen in Limburg Frans!

Ach Huub... Wat werkt er nu in Limburg? Limburgers en Duitsers. En zeker in zuid Limburg. Hoeveel Hollanders gaan er in Limburg werken? Ti's niet om Limburg aftezeiken, maar daar is het loon toch triest (op enkele uitzonderingen na, bijv Kempen en Vos Nuth). Een Pool is net een reiger. Als een reiger bij een water zit, geloof het maar, dan zit er vis in. En een Pool werkt daar waar iets te halen is. En dat Buter verhaal met die 3 euro... Wat een kwats hè. Dat geloofd toch geen hond. En heel wat Nederlanders werken voor een lager loon dan sommige Polen hier verdienen. Dat is niet lullig bedoelt, maar wel iets om over na te denken. En als die mannen bij Hovo voor 2.000 vast loon reden, is dat dus wat ik bedoel. Een Pool rijdt liever op een kale DAF en checkt elke maand 2.500 euro, dan op een dikke SuperSpace met een airbrush van Frans Bauer. Niet om die Hovo chauffeurs aftezeiken hoor, hun keuze. Ieder heeft z'n eigen eisenpakket.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Effe een echte off-topic, maar ik wil hem toch kwijt: Alblas Transport. Je kent ze wel. Blauwe opleggers en rode trekkers. Vaak ouwe meuk en topsleepers. Wil geen Nederlander werken. Ik heb er wel eens wat voor gedaan. Super bedrijf, super planners, super prijs. Zou je niet denken hè? Je ziet alleen dat topsleepertje. Waarom werken er bij Alblas alleen Polen op die ouwe meuk, en bij Hovo niet? Nee, wij gaan niet in een topsleepertje rijden hè. Wij willen dikke auto. Er wordt veel gesproken over transporteurs die onder de prijs rijden, maar persoonlijk vind ik dat chauffeurs die voor een baggerloon rijden net zo erg zijn als transporteurs die onder de prijs rijden. Als ik voor 2.000 per maand rij, terwijl ik recht heb op 2.500, verziek ik de markt ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
. En heel wat Nederlanders werken voor een lager loon dan sommige Polen hier verdienen. Dat is niet lullig bedoelt, maar wel iets om over na te denken.

Maar dan heb je het hier zeker over een Poolse Neurochirurg ;) ?

Nederlanders die op basis van hun CAO worden uitbetaald zitten altijd nog hoger dan de gemiddelde Pool die hier is komen werken.

Die Polen worden nu juist in dienst genomen omdat ze goedkoper werken.

Dus wie zijn die Nederlanders die voor een lager loon werken dan sommige Polen?

En je hebt het ook nog over HEEL WAT Nederlanders.

Dus over welke nederlanders hebben we het hier dan?

Postbezorgers? Ja, dan heb je gelijk menig Poolse arbeider verdient meer dan een Postbezorger dat is waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ach Huub... Wat werkt er nu in Limburg? Limburgers en Duitsers. En zeker in zuid Limburg. Hoeveel Hollanders gaan er in Limburg werken? Ti's niet om Limburg aftezeiken, maar daar is het loon toch triest (op enkele uitzonderingen na, bijv Kempen en Vos Nuth). Een Pool is net een reiger. Als een reiger bij een water zit, geloof het maar, dan zit er vis in. En een Pool werkt daar waar iets te halen is. En dat Buter verhaal met die 3 euro... Wat een kwats hè. Dat geloofd toch geen hond. En heel wat Nederlanders werken voor een lager loon dan sommige Polen hier verdienen. Dat is niet lullig bedoelt, maar wel iets om over na te denken. En als die mannen bij Hovo voor 2.000 vast loon reden, is dat dus wat ik bedoel. Een Pool rijdt liever op een kale DAF en checkt elke maand 2.500 euro, dan op een dikke SuperSpace met een airbrush van Frans Bauer. Niet om die Hovo chauffeurs aftezeiken hoor, hun keuze. Ieder heeft z'n eigen eisenpakket.

jij hebt vandaag genoeg gezegd wil niks meer vandaag horen van jou

Wij in limburg zijn snel teverden.En de meeste werken er hard voor

En voor vies werk gaan ze ook niet uit de weg

En een Hollander zal nooit een limburger worden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@firestar: je zegt het zelf: Nederlanders die volgens cao betaald worden. En hoeveel zijn er dat in het transport. Al die mannen die voor een vast loon rijden, zoals dus bij een Hovo, krijgen die volgens jou volgens CAO betaald? Ik wil ze niet afzeiken, net zo min als Limburgers, maar zolang als collega's voor 500 euro minder rijden dan ik vind dat ik zou horen te hebben, zal ik ze niet krijgen. En ik verdom het om onder de prijs, ehh, onder de CAO te gaan rijden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Huub: hee, heb je in 1 posting meerdere uitspraken voor je scheurkalender ;-)

Kwam gister trouwens nog langs Spronk in Beek. Die hoort ook in het rijtje van CAO betalers in Limburg hè. Maar effe serieus, Huub, kom jij dan eens met een paar Limburgse bedrijven die volgens jou CAO betalen? Noem me er eens 5 op, dat moet toch lukken hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Huub: hee, heb je in 1 posting meerdere uitspraken voor je scheurkalender ;-)

Kwam gister trouwens nog langs Spronk in Beek. Die hoort ook in het rijtje van CAO betalers in Limburg hè. Maar effe serieus, Huub, kom jij dan eens met een paar Limburgse bedrijven die volgens jou CAO betalen? Noem me er eens 5 op, dat moet toch lukken hè?

Dat is geheim Alleen de limburgers zeggen niet zo veel.

Ze vinden het werk en de auto belangrijk.

Je hebt goede en slechte bedrijven

Maar wat ik gehoort heb betalen de meeste normaal

Er zijn wel dingen die ze van Vos over genomen hebben

Maar voor de rest dacht ik dat het goed ging

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@firestar: je zegt het zelf: Nederlanders die volgens cao betaald worden. En hoeveel zijn er dat in het transport. Al die mannen die voor een vast loon rijden, zoals dus bij een Hovo, krijgen die volgens jou volgens CAO betaald? Ik wil ze niet afzeiken, net zo min als Limburgers, maar zolang als collega's voor 500 euro minder rijden dan ik vind dat ik zou horen te hebben, zal ik ze niet krijgen. En ik verdom het om onder de prijs, ehh, onder de CAO te gaan rijden...

Nee, dat krijgen ze niet.

Ik denk dat je toch maar eens een paar berichten moet gaan teruglezen.

Vast loon kan best zogenaamd gebaseerd zijn op de CAO maar het is geen CAO-loon.

Ik kan het er eigenlijk geeneens mee eens zijn dat het op basis van de CAO is, maar ze hebben gewoon ergens een bedrag vandaag geplukt.

Ik ben het er niet mee-eens dat dit een goed iets is, verre van dat wat dat betreft kunnen we elkaar dus wel de handen schudden denk ik.

Wat betreft hoeveel Nederlanders er volgens de CAO betaald worden.

Dat zijn er genoeg. Helaas zijn er bedrijven die her en der uren schrappen of de pauzestaffel 100% toepassen en er dus anderhalf uur per dag vanaf halen. Ook die bedrijven moeten worden aangepakt. Iets anders zul je mij nooit hebben horen zeggen toch?

Maar vast loon is nog erger in mijn ogen. Zeg dat ze tussen de 2200 en de 2500 schoon per maand kregen.

Zeg dat er een ander bedrijf is wat in hetzelfde werk zit die zijn chauffeurs wel alle uren betaald, die zullen m.i. uiteindelijk met tussen de 500 en de 1000 euro meer mee naar huis krijgen dan de vastloners. De baas van de vastloners kan dus voor een ander tarief rijden dan het bedrijf wat wel de CAO volgt. Kijk en daar zie je het dus al dat is oneerlijke concurrentie voering.

En daar wordt uiteindelijk niemand beter van. Want mijn werkgever zal dan gaan claimen van hier kan ik niet meer tegenop. Of hij gooit de handdoek in de ring of hij zal proberen mij en mijn collega's ook zover te krijgen dat wel loon gaan inleveren.

Een voorbeeld natuurlijk, want mijn werkgever hoeft niet te concurreren met koelvervoerders.

Maar loondumping begint altijd ergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Van Maanen betaalde zijn chauffeurs in de jaren 80 ook een vast salaris. Was dacht ik 3000 gulden netto. Van meerdere chauffeurs gehoord toendertijd, ook mochten ze hun wagen kiezen...

De Waard in Noord Scharwoude had toch ook een bepaalde regeling toendertijd? De helft van de uren onderweg werd betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Waard kan ik zo gauw niet herrinneren.

Van Maanen deed hetzelfde als Schoonen, en we reden altijd zaterdag avond weg en dus zondag door France en I in.

1 van hun chauffeurs raakte ik ietwat bevriend mee, aardige gast die graag wat ervaring deelde, ik reed nog niet zo lang.

Ook vond hij dat ik nooit geen domme vragen/opmerkingen maakte. Bestaan hun nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Firestar

Jij noemt nu een bedrag van 2500 euro, dat lijkt me helemaal niet zo slecht. Maar dan ook in de vakantie in de slappe tijd en tijdens de ziektedagen.

ik heb nooit mijn loon van een heel jaar bij elkaar geteld en dat gedeeld door 12, moet ik toch eens doen, denk dat ik een heel eind goed zit met 2500 in de maand.

Maar het is hier al eens gezegd door iemand, op het moment dat je vast loon hebt dan weet je zeker dat je genoeg uren maakt, of te wel ook dan klopt er geen jota van

Lees het nog een keer goed door ik heb gezegd Stel (ok ik heb gezegd ZEG) een bedrag van tussen de 2200 en de 2500 voor.

Omdat we nou eenmaal het bewuste bedrag niet kennen, het kan ook nog zo zijn dat niet iedere chauffeur voor hetzelfde bedrag op de weg zat en dat er verschillende onderlinge afspraken zijn gemaakt. Ook een gevaar van een bedrijf die niet volgens CAO werkt, persoonlijk vind ik dus dat je als transportbedrijf de CAO moet volgen en er geen afzonderlijke afspraken op na moet houden die onder de CAO-arbeidsvoorwaarden liggen.

En lees je niet waarom het in dit voorbeeld gaat.

Ja, Inderdaad met vast loon is er maar een die er echt beter van wordt en dat is de baas en de chauffeur zal er echt heel wat uren voor moeten werken. Hij komt dus zeer zeker te kort en dat is nog maar een ding oneerlijke concurrentie is eigenlijk het punt wat veel belangrijker is.

En daar doel ik ook mee. Dat die mensen zich willen laten onderbetalen dat vind ik alleen niet zo slim van ze. Ik vind het erg dat door dit soort bedrijven de hele markt omlaag wordt gehaald, totdat ook mijn werkgever zal zeggen voor dit tarief kan ik niet meer rijden en ik kan alleen nog maar met jullie doorgaan als je loon inlevert. Kijk dat bedoel ik dus.

En dat begint bij bedrijven en chauffeurs die een loon accepteren wat beneden de CAO ligt.

het gaat erom dat zaken zoals vast loon niet zouden moeten mogen kunnen en in feite mag het ook niet. De CAO is namelijk speciaal daarvoor algemeen verbindend verklaard opdat ieder transportbedrijf zich eraan moet houden.

het leidt tot oneerlijke concurrentie en meer bedrijven die dat soort constructies zullen opzetten.

en dan treft het ons dus allemaal.

ik wil gewoon op mijn bankrekening krijgen waar ik recht op heb op basis van de door mij gewerkte uren.

en als ik die lampen op mijn wagen wil dan betaal ik ze zelf wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier zal ik geen traan om laten, het feit dat er 37 medewerkers ontslagen zijn/worden onthoudt mij er nog nét van de vlag uit te hangen.

Voor de 'trotse hovotrans chauffeurs' die hier gereageerd hebben is mijn medelijden meer in de vorm dat zij hun ex-werkgever nog steeds geloven dat hun vergoeding, want loon mag je het m.i. niet eens noemen, gelijk zou staan aan E6 (bij monde van een daar werkende chauffeur...)

Ik hoop voor jullie dat je snel werk vindt op een 'kale' wagen, bij een werkgever met eigen werk...wel oppassen dat je niet ineens als god in Frankrijk denkt te kunnen leven na de eerste loonbetaling..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De oorzaak van het faillissement werd gegeven door de curator.

Een geluidsopname daarvan staat hier ergens in het topic. Namelijk: De ondernemer die even iets te eerlijk was tegen de bank en daarmee het scenario ontrolde dat de bank met in het kielzog meteen de gelieerde factormaatschappij slappe knieën kregen. Daardoor ontstond er een acuut financieringsprobleem (tekort aan financiële middelen).

En die uitleg kan ik heel goed volgen.

eerlijk duurt dus niet het langst.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden