[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verkeersinzicht.


Gast fleur

Recommended Posts

Vraagje,

is in jullie optiek het verkeersinzicht in laten we zeggen de laatste .... ? jaar net zo beroerd geworden als in mijn beleving ?

Zomaar een voorbeeld: Tijdens de spits weten we allemaal hoe het zit.

Ondanks de regelingen die voorhanden zijn ( toerit regelingen, of hoe dan ook ) zien haasthebbende/dan wel onfatsoenlijke figuren altijd mogelijkheden ( vaak dank zij de vermogens van de op dat moment in gebruik zijnde voertuigen ) om met 6/7/8/ eerder genoemde voertuigen ( lees personenauto's ) een wel hele woeste poging doen de genoemde aantallen in een gaatje te prakken van laat ons stellen zo'n 50 meter die wij, uiteraard heel fatsoenlijke en ervaren mede weggebruikers, als normaal zien. toch ??

Wat mij opvalt: Verkeers lichten ( ha, Karel, was ik oe mooi veur !! )

We beginnen met 2 rijstroken die na een ca. 250 meter weer enkelbaans per richting gaat.

Moeite doen om een bv. audi A4 rs ( ja, nissan micra lukt ook niet ) voor te blijven in het geval je leeg bent is welleswaar een natte droom, maar wie niet waagt die niet wint. ( toch ? )

Donderdag stond ik op zo een punt.

Naast me stond een lesauto ( linkerbaantje ) en toen het circus boven de weg groen werd zag ik de instructeur aanwijzingen geven die de leerlijng deden besluiten ietewat te vroeg naar rechts te gaan.

Welleswaar niet iets waar je voor wil kiezen ( lesauto zo'n 1000 kg, en ....... precies ! )

Geen probleem, ff pootje lichten en probleem opgelost.

Vervolgens was Gijs ( zou zo maar kunnen ) met z'n "bm double trouble 5. zie ik je morgen nog" van mening dat'íe en schijt aan mij, en kwalijker, ook schijt aan de op dat moment lerend en toekomstige automobilist had.

Gevolg: 2 banen die compleet tot stilstand kwamen, ergo: file vorming.

Persoonlijk denk ik dat eerder genoemde "Gijs" niet verder heeft gekeken als de lengte van de neus van eveneens eerder genoemde "bm double trouble" edoch het merk niet als standaard probleem veroorzaker moet worden gezien.

Blijft het feit dat ik aan jullie de vraag wil stellen: Is verkeersinzicht, ook binnen de rij opleiding een kreet uit het verleden ? ( hebben jullie er wel les in gehad ? )

Zomaar een opmerking: Vooruitkijken, jekus !!, is dat ff heeeel erg vorige eeuw ??

Enne, in hoeverre zijn jullie van mening dat "twijfel/niet zeker van jezelf zijn" welk probleem qua doorstroming/voorkomen van ongevallen dan ook in de weg zit ?

Heb als voorbeeld personenauto, maar ook ikzelf kan zo af en toe vreselijk ............., toch ?

Groet: Hans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nou ja, je ziet vaak genoeg op de snelweg lesauto's achter je weg komen, inhalen, en in één (niet vloeiende:D) beweging de afrit op draaien om uit te voegen...

Als het korps instructeurs al meent om met de rijlessen dit te moeten stimuleren, zijn we al veel te ver heen en komt het waarschijnlijk niet meer goed!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Mijn rijinstructeur had het altijd over anticiperen!

Denk dat er tegenwoordig nkel het egoisme wordt aangeleerd.

Op het water zijn er ook verkeersregels, nu heb ik een vrij grote boot maar indien er een ander MEENT meer rechten te hebben op vrije doorgang zelfde koers aanhouden, ga ik er niet eens om strijden en wijk ik wel uit.

Denk dat dat de algemene tendens van tegenwoordig is....ikke ikke en ikke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik probeer ondanks alles een heer in het verkeer te zijn...

en met mijn ervaring op de weg ..die ik gebruik om voorruit te kijken.

omdat je gewoon al weet hoe het gaat lopen...

en ik moet wel...

ik kan het niet riskeren...met mijn kinderen in de auto...secu kleinkinderen...

ik probeer gewoon het goede voorbeeld te geven.

ik mag wel zeggen ....dat het beter is voor je hart:D

en eigelijk ook omdat je er vrede mee hebt..

omdat het toch niet anders is...

de wereld past zich niet aan ...aan jou....

je moet je aanpassen aan de wereld...

die gevormd word door ons allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En later afgesneden, bij die remaktie wordt ook het overige verkeer in gevaar gebracht.

Dergelijke figuren mogen van mij het rijbewijs inleveren

Filmpje misschien doorsturen naar de KLPD, die hebben misschien wel de mogelijkheden om het kenteken te zien, of anders naar wegmisbruikers, alm zal het alleen maar zijn om te laten zien waarom er zoveel ongelukken met vrachtwagens gebeuren, en er vaak een actie van een personenauto aan vooraf gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Filmpje misschien doorsturen naar de KLPD, die hebben misschien wel de mogelijkheden om het kenteken te zien, of anders naar wegmisbruikers, alm zal het alleen maar zijn om te laten zien waarom er zoveel ongelukken met vrachtwagens gebeuren, en er vaak een actie van een personenauto aan vooraf gaat.

Mogen die filpjes wel op die manier als bewijslast gebruikt worden? Vraag ik me zomaar af....

Het verkeersinzicht wordt met de dag slechter als je het mij vraagt. En zeer rustig persoon die nog geen vlieg kwaad doet blijkt achter het stuur vaak te veranderen in een agressieve maniak. Wat de reden daar van is is mij ook een raadsel. De `haast`factor is veel te hoog, er is nergens meer tijd voor omdat we zo veel mogelijk in een dag proppen. Dus onder het rijden nog ff twitteren en en pasant op de smartphone de buienradar checken om te kijken of we vandaag nog naar de bandenboer moeten voor winterbanden:p ...

En er zit een lichting autobestuurders aan te komen waarbij dat nog veel erger zal zijn, nl die gastjes en meiden die nu op de fiets naar school met de phone in de hand zitten kruipen strakjes achter het stuur. Het gaat een grote bende worden vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mogen die filpjes wel op die manier als bewijslast gebruikt worden? Vraag ik me zomaar af....

Het verkeersinzicht wordt met de dag slechter als je het mij vraagt. En zeer rustig persoon die nog geen vlieg kwaad doet blijkt achter het stuur vaak te veranderen in een agressieve maniak. Wat de reden daar van is is mij ook een raadsel. De `haast`factor is veel te hoog, er is nergens meer tijd voor omdat we zo veel mogelijk in een dag proppen. Dus onder het rijden nog ff twitteren en en pasant op de smartphone de buienradar checken om te kijken of we vandaag nog naar de bandenboer moeten voor winterbanden:p ...

En er zit een lichting autobestuurders aan te komen waarbij dat nog veel erger zal zijn, nl die gastjes en meiden die nu op de fiets naar school met de phone in de hand zitten kruipen strakjes achter het stuur. Het gaat een grote bende worden vrees ik.

Als je het niet probeert weet je het nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er kan ook niemand meer lezen, er staan bij veel opritten grote gele borden met de tekst " gehele invoegstrook gebruiken" Ze komen over de verdrijvings vlakken al naar links terwijl de invoeg strook geheel leeg is. Als er dan iemand komt die wel kan lezen en wil doorrijden tot het eind van de invoegstrook, komt er zo'n analfabeet naar rechts om hem tegen te houden!! Vind ook dat men daar meer op zou moeten controleren, want het bevorderd wel de doorstroming als men goed invoegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik rij zelf nu 7 jaar dus weet niet hoe het 'vroeger' was, ik zie geen verslechtering want het zijn allemaal opgestapelde incidenten. De ene dag rij je vrij en blij en de volgende dag zijn het er 10 op een dag, ook op plaatsen waar je het helemaal niet verwacht... Hebben mensen nu een korter lontje dan vroeger, ik weet het niet, het is net wie je tegenkomt. Met de meeste incidenten van personenauto's kan ik wel aardig leven omdat je ze al van mijlenver ziet aankomen wat er gaat gebeuren.

Op rijles heeft iedereen geleerd op 600 meter voor de uitvoegstrook rechts te gaan rijden, maar hoeveel heb je er niet die dat pas gaan doen als de blokken al zijn begonnen. 99 keer gaat dat goed maar die ene keer staat er file op de uitvoegstrook en kom je rem tekort om dat op te vangen. Dan zit ik ook wel even te vloeken ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tevens toont dit ook weer aan hoe bezopen de infrastructuur in Nederland is...... Niet eens fatsoendelijke voorsorteervakken bij zo'n haakse bocht. Alles is op papier ontwikkeld en de heren spelen te vaak met speelgoedauto's zonder zich te bekommeren om de daadwerkelijke grootte van de voertuigen, incl. de handicap die zich daarmee voordoen!

Hoe dan ook, die bavianenchauffeur heeft hier een fout begaan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tevens toont dit ook weer aan hoe bezopen de infrastructuur in Nederland is...... Niet eens fatsoendelijke voorsorteervakken bij zo'n haakse bocht.

Da's niet helemaal waar. We hebben dit filmpje eerder besproken: je mag daar met de vrachtwagen niet rechtaf slaan.

En doe je het wel, haal dan even hoog op en claim 2 rijstroken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er wordt je volgens mij ook geleerd om ruimte te maken.

Laatst in Oss moest ik ook rechts haaks een bocht om gebruikte ook het sorteer voor links af gast achter me toeteren ben uit gestapt en vroeg wat het probleem was.

Zij tegen hem als ik je auto raakt ben ik een *** maar nu ik zo sta om netjes zonder schade een bocht te nemen ben ik ook een *** dus je doet het toch nooit goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Da's niet helemaal waar. We hebben dit filmpje eerder besproken: je mag daar met de vrachtwagen niet rechtaf slaan.

En doe je het wel, haal dan even hoog op en claim 2 rijstroken....

je mag daar met de vrachtwagen niet rechtaf slaan.

En doe je het wel, haal dan even hoog op en claim 2 rijstroken.... Je mag daar met de vrachtwagen niet rechts afslaan, dus doej e dat ook niet..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je mag daar met de vrachtwagen niet rechtaf slaan.

En doe je het wel, haal dan even hoog op en claim 2 rijstroken.... Je mag daar met de vrachtwagen niet rechts afslaan, dus doej e dat ook niet..............

Tussen 2 en 6 in de morgen kan een hoop;)

Zowieso met wegwerkzaamheden en omleidingen moet je wel n's creatief zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zou die machinist op de volgende stop een schone onderbroek hebben aangetrokken ?
Lijkt me van wel :p
Bijna aanrijding met trein! (MOET JE ZIEN) - YouTubeZooooooo.... die bavariatrucker mag ook wel eens op bijscholing. Dat lijkt echt helemaal nergens op!!
Wij gebruiken deze ook om in de klas te laten zijn bij Veilig Op Weg.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mis eigenlijk wat uitspraken.

Als ik nu eens verkeersdeelnemer ( lees bestuurder ) roep, en vervolgens de stelling " auto rijden is 80% kijken en 20% doen" schrijf, wat is dan jullie mening ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden