[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Als je mij vraagd waneer ik hier voor het laatst was moet ik je het antwoord schuldig blijven.

 

Het viel me toen al op dat er zoveel containerrijders stonden net als nu.

Restaurant Les Gravières in Pajaut

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga mezelf maar weer even voor lul zetten omdat ik uiteraard altijd onzin klets.

 

Zit ik bij "op de vos" onder het genot van een uitsmijter en een paar bakken koffie de televaag te lezen. De stelling van de dag is, illegalen ruilen tegen werkkrachte. Mijn mening daarover is absoluut niet bespreekbaar zolang wij hier nog meer dan 500.000 werkelozen hebben.

 

Trek je dit dan even verder naar onze beroepsgroep krijg ik helemaal de rillingen. (Had ik een poos geleden al gezegd geloof ik) hele hordes arbeids migranten worden straks deze kant op gehaald. Door gebrek aan ervaring gaan deze allemaal laag ingeschaald worden, in ieder geval niet in schaal D en E. En iets in mij zegt dat deze mensen ook niet op maandag op tijd moeten zijn om te biljarten dinsdag voor de voetbal, woensdag vaste avond met de vriendengroep en donderdag op tijd voor de boodschappen en vrijdag omdat ze op tijd moeten zijn voor het weekend. Met andere woorden, deze mensen worden al dan niet gedwongen veel flexibeler als de Nederlandse topper (sorry maar we blijven slapen en als we wakker zijn schieten we enkel maar op onze eigen voeten) Maar om maar even in populistische termen te blijven we hebben wel gelijk werk gelijk loon. Dat dat loon en de opgebouwde pensioenen wegvloeien uit Nederland zien wij niet als probleem. Waarom zouden we, dat is allemaal ver van ons bed.

 

Ik denk dat dit nog een veel groter probleem gaat worden dan het vervoeide uitvlaggen. Maar uiteraard zie ik dit allemaal verkeerd, ik ben gekke Gerritje en de forumkleuter en heb nooit gelijk....

 

 

20180329_071719.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat geldt toch zo langzaam aan overal voor?

 

"Men" doet wat ze willen, klagen we massaal. Tsja, zolang veel burgers te beroerd zijn om zich ergens in te verdiepen, laat staan ergens moeite voor te doen (Ja maar... ik ga toch elke 4 jaar al stemmen?), zal daar ook echt niets aan veranderen.

 

In navolging van shompie mijn voorspelling: Er zal er nog heel veel veranderen maar niet verbeteren. En dat beperkt zich absoluut niet tot onze beroepsgroep...

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

Ik had beter thuis kunnen blijven.

Was net getuige van een zwaar ongeluk bij Rotterdam centrum. Ik hoop dat iedereen het overleefd heeft :(

 

Zag met wat foto’s. Zag er voor de middelste auto niet goed uit.....

hoop het beste voor ze. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat stilstand achteruitgang is ga ik over 2 weken weer naar school. 

 

Even de papieren halen voor verrijker met hijsfunctie , grondverzetmachine met hijsfunctie rupskraan en telekraan. Daar is ook veel vraag naar :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei erwin75:

Ga je dan volledig hijsbewijs halen. Of 3 verschillende certificaten?

 

Gewoon volledig voor de Mobiele kraan. Dat is makkelijker en daar zit dan alles bij in. Wel pittig in een week, mooie uitdaging....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet echt van het foto's maken van andere vrachtwagen.  Maar ik haalde vanmorgen een aantal auto's in op de A7 waarvoor ik op de parkeerplaats even gestopt ben.

 

Ikzelf heb niet zoveel met van dit soort grote bedrijven maar alleen hiervoor al vind ik Simon Loos een topper. Jammer dat de daf space cab er niet bij was. De foto's  zijn helaas tegen de zon in. (Kon moeilijk even snel de autobaan oversteken)

 

20180331_083103.jpg

20180331_083059.jpg

20180331_083056.jpg

20180331_083046.jpg

20180331_083043.jpg

20180331_082847.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ze gaan naar de lentetour-rit van de OCV: verzamelen bij Van Winkoop Ermelo en eindigen bij Bouwheer Zeewolde. In het linkje de route: http://www.betonauto.nl/OCV/LenteritOCV31maart2018.pdf

 

Gisterochtend de combi zien rijden, gehoord en geroken: heerlijk terug in de tijd! Helaas te laat voor 'n foto, Simon rijdt wel 'n beetje door:ja:

Deze stonden stil:

 

20180330_112712.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 minuten geleden zei Marotrans:

Ze gaan naar de lentetour-rit van de OCV: verzamelen bij Van Winkoop Ermelo en eindigen bij Bouwheer Zeewolde. In het linkje de route: http://www.betonauto.nl/OCV/LenteritOCV31maart2018.pdf

 

Gisterochtend de combi zien rijden, gehoord en geroken: heerlijk terug in de tijd! Helaas te laat voor 'n foto, Simon rijdt wel 'n beetje door:ja:

Aha. Jammer maar ga vandaag hele andere kant op (ossendrecht) 

Had anders wel even willen kijken. 

Ze hebben voorlopig mooi weer er bij hoop dat dat zo blijft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei Marotrans:

Ze gaan naar de lentetour-rit van de OCV: verzamelen bij Van Winkoop Ermelo en eindigen bij Bouwheer Zeewolde. In het linkje de route: http://www.betonauto.nl/OCV/LenteritOCV31maart2018.pdf

 

Gisterochtend de combi zien rijden, gehoord en geroken: heerlijk terug in de tijd! Helaas te laat voor 'n foto, Simon rijdt wel 'n beetje door:ja:

De link is oud maar evenement is er wel op 1 en 2 paasdag. Die houd ik ff in gedachten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden